Kövess minket!

Trending Now

Moszkva blokkolással fenyegette meg a YouTube-ot

Az orosz tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor) szerdán helyezte kilátásba az intézkedést, miután az amerikai videomegosztó szolgáltató eltávolította az orosz állami RT médiavállalat két német csatornáját.

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A Roszkomnadzor sürgette a Google-t, hogy a YouTube-ot működtető leányvállalata “a lehető legrövidebb határidővel” vonja vissza az RT DE és a Der Fehlende Part csatornára vonatkozó összes korlátozást. Az orosz hatóság szerint

az IT-szolgáltató megsértette az információ szabad áramlásának és az információhoz való akadálytalan hozzáférésnek a legfontosabb elveit, és az intézkedést az orosz média cenzúrázásnak minősítette.

A Roszkomnadzor kilátásba helyezte a YouTube oroszországi hozzáférhetőségének teljes vagy részleges korlátozását. A hatóság közleménye szerint a felszólítás semmibe vétele esetén a szolgáltató egymillió rubelig (jelenlegi árfolyamon mintegy 4,2 millió forintig), az ismételt végre nem hajtás esetén pedig hárommillió rubelig (mintegy 12,7 millió forintig) terjedő bírsággal sújtható.

A Roszkomnadzor szerint

a YouTube rendszeresen cenzúrázza az orosz médiatartalmakat és korábban is többször korlátozta az RT hivatalos profiljait és anyagait.

Margarita Szimonyjan, a több nyugati kormány által propagandagépezetnek minősített RT főszerkesztője csütörtökön közölte, hogy az YouTube visszavonhatatlanul törölte a médiavállalat két német csatornáját. Szimonyjan azt állította, hogy a német állam “médiaháborút” hirdetett meg az RT ellen, és felszólította az orosz kormányt, hogy “önbecsülésből” tiltsa be Oroszországban az olyan német médiumokat, mint a Deutsche Welle (DW), az ARD és a ZDF.

Az orosz külügyminisztérium közleményében szintén “Oroszország ellen kirobbantott információháborúnak” minősítette az RT-csatornák letiltását, és a német média ellen meghozandó szimmetrikus megtorló intézkedéseket helyezett kilátásba. A tárca közölte, hogy utasította az illetékes hatóságokat, hogy készítsék elő ezeket a lépéseket.

A videomegosztót is birtokló Alphabet anyavállalathoz tartozó Google sajtószolgálata indoklásában azt írta, hogy

az RT megszegte a felhasználási feltételeket, és az RT DE korábban figyelmeztetést kapott, hogy olyan tartalmat töltött fel, amely megsértette a YouTube-nak az új koronavírusos fertőzéssel kapcsolatos valótlan információ közlésére vonatkozó szabályokat.

Ez az RT DE videomegosztási jogának felfüggesztéséhez vezetett. A Google szerint az orosz médiavállalat tulajdonosai megpróbálták egy másik csatorna felhasználásával megkerülni a korlátozásokat, aminek következményeként mindkét csatornát bezárták a YouTube felhasználási feltételeinek megsértése miatt.

Az orosz hatóságok a szeptember 17-19-én megtartott szövetségi parlamenti és regionális választásokkal kapcsolatban a közelmúltban jogi összetűzésbe kerültek több amerikai IT-óriással. A YouTube kormányzati felszólításra eltávolított több olyan videót, amely a szabadságvesztését töltő Alekszej Navalnij ellenzéki politikus voksolási taktikáját ismertette. A Google és az Apple a Navalnij-csapat megrendelésére kifejlesztett, az orosz kormánypárt elleni “okos szavazás” megszervezését segítő alkalmazást távolított el online áruházából.

Trending Now

A jövő magyar startupjait díjazták az Antenna Hungária startup versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0., amelyen a nyertes termékek között volt okos babamonitor, mezőgazdasági drónrendszer, elektromos légi jármű és személyi vészjelző rendszer is – közölte az Antenna Hungária csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az idén negyedik alkalommal mutatkoztak be az Antenna Hungária, és partnerei, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures, a Telenor, az Input Program és a Drukka Startup Studio által meghirdetett AHa!Brainstore Startup Versenyen az ígéretes, prototípussal rendelkező magyarországi induló vállalkozások – írták.

A verseny fő fókuszterületei az Antenna Hungária tevékenységéhez illeszkedően az IoT, a dróntechnológia, a multimédia/streaming, az IT-biztonság, az e-sport, a mesterséges intelligencia és az 5G voltak.

Ismertették, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0 megmérettetésre mintegy hatvan csapat jelentkezett. A kétkörös interjún kiválasztott tizenegy csapat a háromhetes felkészülés során előadássorozaton, célzott szakértői workshopokon vehetett részt, emellett mentorok is segítették a szakmai fejlődésben. A csapatok a verseny záróeseményén, a november 25-i Demo Day-en az Antenna Hungária, a stratégiai és szakmai partnerek képviselőiből álló zsűri, valamint a szakmai közönség előtt mutathatták be ötleteiket, megoldásaikat.

Mándi Gábor, az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese a közleményben hangsúlyozta, a magyar telekommunikációs szektor meghatározó vállalataként az Antenna Hungária elkötelezett a szellemes és piacképes ötletekkel rendelkező hazai startupok és innovatív projektek szakmai támogatása mellett. A csapatok érettsége és felkészültsége egyértelműen a hazai startup ökoszisztéma fejlődését tükrözi az elmúlt évekhez képest – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

A tájékoztatás szerint a legjobb pitch a Dreamsense – okos babamonitor rendszer lett. Közönségetdíjat nyert a Marketyour.store – robotizált e-commerce termékfotózás.

A leginnovatívabb csapat kategóriában elimerést kapta a BugProve – IoT biztonságtechnikai rendszer, az Agron-Mi – mezőgazdasági drón- és AI megoldások.

A legjobb közép-magyarországi régión kívüli csapatokat elismerő Input program különdíjat kapott az Orca Aerospace – elektromos légijármű, a Change Hungary – okos jótékonykodási megoldás, valamint a Kezedben a biztonságod – személyi vészjelző rendszer.

A legaktívabb csapattag kategória díjazottjai Fedor Anna, Fodor Gábor, Kovács Balázs, Rózsvölgyi Péter, Szász Attila lett.

Tovább olvasom

Trending Now

Netflix: a Médiatanács tehetetlen

Bár a magyarok körében a legismertebb és leginkább használt amerikai streaming szolgáltató, a Neflix is felelősséggel tartozik a gyermekvédelmi törvényben foglaltak betartásáért, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), illetve annak Médiatanácsa csak magyar joghatóság alá tartozó ügyekben tud eljárni.

Közzétéve:

Pixabay

A kiskorúakra káros médiatartalmakat ugyanakkor – a magyar joghatóság alatt álló médiaszolgáltatásokon túl –hivatalból és bejelentés alapján is ellenőrizhetik, ami jogsértés esetén eljáráshoz is vezethet – ismerteti a Magyar Nemzet.

A médiatörvény rendelkezései nem vonatkoznak az összes, magyar nyelven és Magyarországon elérhető lekérhető médiaszolgáltatásra, mivel a törvény hatálya csak a Magyarország területén székhellyel rendelkező médiaszolgáltatókra terjed ki

– válaszolta a Magyar Nemzet kérdésére a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága, annak kapcsán, hogy az amerikai Netflix esetében, amelyik LMBTQ-karaktereket is megjelenítő mesét közvetít az óvodások számára, számonkérhető-e a gyermekvédelmi törvény vonatkozó része.

A tájékoztatás szerint mivel a Netflix (HU) elnevezésű lekérhető médiaszolgáltatást üzemeltető médiaszolgáltató Hollandiában bejegyzett társaság, ezért e külföldön bejegyzett médiaszolgáltatásra – noha magyar nyelven és Magyarországon elérhető – nem terjed ki a médiatörvény hatálya. Ennek megfelelően a szolgáltatással kapcsolatban felmerülő problémákat a magyar hatóság érdemben nem vizsgálhatja – rögzítették, megjegyezve:

a médiaszolgáltatóra annak az országnak a joga vonatkozik, amelyben a székhelye található, tehát a Netflixnek a holland szabályozásnak kell megfelelnie,

ennek sérelme esetén pedig a Commissariaat voor de Media (a holland társhatóság) jogosult eljárni.

A hatóság Kommunikációs Igazgatósága ugyanakkor hangsúlyozta: az NMHH és a Médiatanács kiemelt fontosságú feladata a gyermekek és kiskorúak védelme a számukra káros médiatartalmakkal szemben, ezért

a magyar joghatóság alatt álló médiaszolgáltatásokon túl – hivatalból és bejelentés alapján is – rendszeresen ellenőrzi a Magyarországon elérhető, de külföldi joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatókat is.

Ha pedig az ellenőrzés során jogsértés merül fel, a magyar hatóság a kifogásolt műsorszámokat további vizsgálat lefolytatása céljából megküldi a külföldi médiahatóságnak –magyarázták. Az eljárásuk eredményéről pedig – fűzték hozzá – a társszervezet a NMHH-nak, illetve a Médiatanácsnak is tájékoztatást ad.

Ismert,

a több mint száz LMBTQ-sorozat mellett idén nyáron egy új, óvodáskorú gyermekeknek szóló animációs rajzfilmsorozattal jelentkezett a Netflix, amelyben három LMBTQ-karakter is feltűnik.

A korhatár nélküli, gyermekeknek szóló oktatóműsorként titulált animációs rajzfilm egy bátor és kíváncsi hatéves kislány, Ridley Jones történetét követi nyomon, aki édesanyja és nagymamája segítségével egy múzeum gondnokaként működik, ahol éjszaka minden életre kel. A kalandosnak ígérkező gyermekmese ugyanakkor csendben megragadja a lehetőséget a legkisebbek érzékenyítésére is, ugyanis a sorozat egyik főszereplője egy nonbináris bölény, de feltűnik benne egy múmialány is, akinek két apukája van.

Az eset kapcsán ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász megerősítette: a gyermekvédelmi törvény 6/A paragrafusa szerint tilos a 18 éven aluliak számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását és a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg. Hangsúlyozta,

ez a rendelkezés a Netflixre is vonatkozik, ami – bár szabadon meghatározhatja a szolgáltatása tartalmát – felelős a jogszabályok betartásáért.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Trending Now

Álhíreket gyárt a Momentum, a balos hírportál segíti

Az utóbbi két napból csak néhány példa: évente tízmilliós parkolás, luxustaxizás, kétszázmilliós tesztmegsemmisítési költség az Országos Kórházi Főigazgatóságnál. A valóság? Az már kevésbé érdekli őket. Hírlapi kacsavadászatot tartott a Mediaworks Hírcentruma.

Közzétéve:

Borítókép: Donáth Anna és Kerpel-Fronius Gábor momentumos politikusok egy tüntetésen, fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

Tompos Márton frissen kinevezett momentumos szóvivő tett arról, hogy a nyilvánosság hamar megismerje a nevét, ugyanis az elmúlt napokban két, szédületes baromságokat tartalmazó álhírt jelentetett meg az Országos Kórházi Főigazgatóság (Okfő) kapcsán a Facebook-oldalán, amit a baloldali sajtó sikeresen át is vett. Tompos egyébként a Momentum „KorrupcióVadász” munkacsoportjának vezetője – írja a Mediaworks Hírcentruma nyomán a Magyar Nemzet.

 – Az Országos Kórházi Főigazgatóság idei szerződéslistájából kiderül, hogy évi bruttó 10,7 millióért bérelnek három parkolóhelyet a vezetőknek a Szent István téri mélygarázsban 

– írta Tompos a Facebook-oldalán. Azt persze nem tudni, hogy a „korrupcióvadász” honnan szedte, hogy egy évre ennyi a bérleti díj. Az összeget az Okfő szerződéslistájából nyomozta ki. 

A dokumentum kapcsán árulkodó, hogy míg a legtöbb szerződésnél fel van tüntetve a listában annak lejárati dátuma, ennél a konkrét parkolóbérlésnél (és még néhány tételnél) nincs. Aki persze nem ismeri a közigazgatási rendszert, annak fogalma sem lehet arról, hogy miért van ez így. 

A végdátum hiánya a szakavatottak számára azt jelenti: egy több éves keretszerződésről van szó, amely határozatlan időre szól, a benne feltüntetett összeg azonban biztosan nem egy évre vonatkozik. Az államigazgatási gyakorlat szerint ezek a megállapodások jellemzően 3-4 éves periódusra szólnak, vagyis az Okfő igazgatói pontosan annyiért parkolnak, mint mindenki más azon a környéken: évi 2-3 millió forintért.

Tompos vadász azonban itt nem állt meg: 16,5 millió forintos taxiszerződést is talált! Három évre egy 800 főt foglalkoztató intézménynél! Világbotrány. 

A főigazgatóság minderre így reagált: 

„Az Okfő szeretné egyértelművé tenni, hogy nem igazak azok a hírek, amelyek szerint az Okfő többszörösen túlárazva bérel parkolóhelyeket a belvárosban. A Belügyminisztérium a saját parkolójában ugyanis csak egyetlen gépkocsinak tud parkolóhelyet biztosítani, az Okfő egyéb gépjárművei részére nem.

 A járvány elleni védekezés során azonban akár napi több alkalommal is szükségessé válik az Okfő fővárosi telephelyein dolgozó munkatársainak a Belügyminisztériumban vagy az Emberi Erőforrások Minisztériumában történő megjelenése, ezért került sor három gépkocsi részére parkolóhely bérlésre, autónként havi 64 173 forintos áron. A beszerzés során hivatalunk minden hatályos jogszabályt betartott. 

Ugyancsak nem igaz az az állítás, amely szerint luxustaxi-szerződést kötött volna az Okfő. Az éves keretszerződés ugyanis tartalmazza az Okfő összes Budapest Taxival kapcsolatos taxikártyáját (ügyintézői taxikártya). Az Okfő taxiforgalma átlagosan 300 000 forint körül alakul havonta. Egy több mint 800 fő dolgozót foglalkoztató, 10 fővárosi telephellyel rendelkező szervezet esetében mindez nem tekinthető kiugrónak.” 

A hab a tortán pedig a Lakner Zoltán baloldali politológus neve által fémjelzett Jelen hírportálon megjelent álhír volt, amely szintén futótűzként terjedt el a balliberális médiában: az Okfő 206 millió forintért semmisített meg 5 milliárd forintnyi értékű, lejárt PCR-tesztet. A valóságot azonban már az Okfő közleménye tartalmazza: 

„Nem 200 millióért, hanem 239 ezer forintért történt lejárt szavatosságú, fel nem használható PCR-tesztek megsemmisítése a szakmai előírásoknak megfelelően.” 

Hozzátették: „a beszerzett PCR-tesztek a kórházak számára folyamatosan rendelhetők a koronavírus-járvány kezdete óta. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a rövid idő alatt eredményt adó, így a járvány hatékonyabb kezelését biztosító gyorstesztek megjelenése visszaszorította a PCR-tesztek felhasználási mennyiségét. Az egészségügyben mindig a betegbiztonság a legfontosabb szempont, éppen ezért a betegellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú.”

Bravúros napokat tudhat maga mögött a baloldali sajtó.

Tovább olvasom