Kövess minket!

Trending Now

Minden elemében megújult az SZFE

A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) minden elemében megújult, felújítottuk az ingatlanokat, a képzés új helyszínekkel bővült, technikai fejlesztés indult, sikeres felvételi időszak zajlott – mondta Szarka Gábor, az SZFE kancellárja szerdán sajtótájékoztatón.

Borítókép: Vidnyánszky Attila Kossuth- és Jászai Mari-díjas rendezõ, a Nemzeti Színház fõigazgatója. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézetben tartott eseményen bemutatták a színházi képzések fejlesztésére közbeszerzési eljárás keretében bruttó 407 millió forintból bővített hangosítási, fény- és színpadtechnikai eszközpark több berendezését.

“Minden tekintetben eléggé lepusztult állapotot örököltünk, amikor átvettük az intézményt, de nem sikerült megakadályozni a modellváltás sikerességét. A mostani technikai fejlesztésen túl egy további bruttó 135 millió forintos beszerzés van folyamatban, amelynek keretében további professzionális filmes, hang- és fénytechnikai eszközök, szoftverek, stúdiótechnikai berendezések kerülnek az SZFE-hez” – sorolta Szarka Gábor.

Vidnyánszky Attila, az Színház- és Filmművészetért Alapítvány kuratóriumi elnöke kiemelte: évtizedes elmaradásokat pótló fejlesztések zajlanak, minden adott az átgondolt, módszeres építkezéshez a filmes-tévés, valamint a színházi területen. A színházi képzés a Szentkirályi utcai és a Rákóczi úti épületben zajlanak, a vizsgaelőadások helyszíne az Uránia Nemzeti Filmszínház, a filmes képzés helyszíne a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet, vagyis a Duna Televízió egykori székháza.

Ősszel százharminc új diák kezdi meg a tanulást az SZFE-n, amelyen összesen 463 diák vesz részt a képzésekben. A legnépszerűbb a színészképzés, itt hússzoros túljelentkezés mellett tizennégy hallgatót vettek fel.

“Több hallgatót vettünk fel, mint az a korábbiakban volt. A modellváltás előtti, régi SZFE-ről az események következtében huszonegy hallgató ment el, százas nagyságrendben passziválódtak a diákok, vagyis nem hagyták abba az iskolát, de a félévük nem aktív, felfüggesztették a képzést valamilyen okból. A ötvenből mintegy húsz főállású tanár mondott fel, de felvettünk hozzávetőlegesen harminc oktatót. Szeptemberben az első évfolyamban tizenhét szakon indul képzés, ami kettővel több a korábbinál, kiegészülve a drámainstruktorral és a bábszínésszel” – mondta Szarka Gábor az MTI-nek nyilatkozva.

“A tervezett új campushoz számítunk a kormány támogatására. Ezzel egy régi álom valósulhat meg, együtt, egy helyszínen színházi és filmes emberek tökéletes körülmények között taníthatják a szükséges szakmai ismereteket” – fogalmazott Vidnyánszky Attila.

A kuratóriumi elnök kitért arra, hogy szombaton valamennyi leendő elsős egy hétre Debrecenbe utazik, ahol a helyi kulturális intézményekkel ismerkedik egy nyári akadémia keretén belül. Arról is beszámolt, hogy szeptemberben mesterkurzust tart az SZFE-n a világhírű orosz színházi alkotó, rendező, Anatolij Vasziljev.

A most beszerzett technikai eszközök között van például 18 Line array-hangfal, 38 aktív hangfal, 17 professzionális digitális keverő, 220 ledes fényvető, 79 mikrofon, 110 színpadelem, 300 négyzetméter balettpadló, valamint ponthúzó berendezések, díszletmozgatók és fénytechnikai konzolok.

Trending Now

A baloldali-liberális ellenzék és médiumai között korántsem felhőtlen a viszony

Ennek ékes példáját adja a közelmúltban napvilágot látott hír, amely szerint jogerősen pert vesztett Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke a Telex nevű balliberális hírportál ellen. De nem ez az egyetlen nagy visszhangot kiváltó baloldali belháború: támadta már egymást ellenzéki szimpatizáns milliárdos és a liberális elit újságja, emellett a közismert publicista, Puzsér Róbert is fennhangon szokta kritizálni az ellenzék prominens személyiségeit – olvasható a Magyar Nemzet összeállításában.

Közzétéve:

Borítókép: Gyurcsány Ferenc, a DK frakcióvezetője az Országgyűlés plenáris ülésén, fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Jogerősen pert vesztett a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció (DK) a balliberális Telex hírportál ellen. A pert az ellenzéki párt indította a liberális szellemiségű lap egyik állítása miatt, amely szerint Gyurcsányék kihátráltak Iványi Gábor metodista lelkész mögül az ellenzék köztársaságielnök-jelöltjeinek kiválasztási folyamata során. A DK azt sérelmezte, hogy a portál szerint ezt pártpolitikai okokból tették, meghajolva ezzel a Jobbik akarata előtt. A bíróság szerint az internetes lap információi alátámasztották kijelentésük igazságtartalmát, így okszerűen vonhatták le következtetésüket az ügyben. Emlékezetes, az idei év elején a baloldali ellenzék pártjai konszenzusos köztársaságielnök-jelöltet szerettek volna állítani. Az első kiszemelt Iványi volt, ám a Jobbik szerint a lelkész nem testesítette meg a nemzeti egységet, ezért nem támogatták.

Az ellenzéki egységet demonstrálandó a DK a passzivitásával nem akadályozta meg a Jobbik számára is elfogadható Róna Péter közgazdász jelölését, amit a Telex „kihátrálásként” értékelt. Ezt az érvet a bíróság is elfogadta

számolt be a Magyar Nemzet

Nem ez az egyetlen eset, amikor ölre mentek egymással a baloldali közszereplők és a liberális újságok. Tavaly a baloldalt anyagilag is támogató milliárdos, Bige László citálta bíróságra a sokak által liberális elit lapnak tekintett Forbes magazint, amelynek jogi képviseletét a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) látta el. Bigét a lap módszertana bőszítette fel, amellyel a legjómódúbbak vagyonbecslését végezte. A magazin úgy vélte, Bige a 12. leggazdagabb magyar volt mintegy 115,5 mil­liárd forinttal.

A Forbes felajánlotta azt a lehetőséget, hogy a megbecsült vagyon mellett annak gazdája is megjelenítheti véleményét, de a baloldali milliárdos nem élt ezzel. Később azonban helyreigazítási perben követelte az általa helyesnek vélt becslés közzétételét. A bíróság a Forbes javára döntött első fokon, az ítélet szerint nem sértették meg Bige személyiségi jogait.

Liberálisok estek egymás torkának néhány évvel ezelőtt is, amikor az újbudai önkormányzat egykori SZDSZ-es képviselője, Hajdu László (aki nem összekeverendő az egykori XV. kerületi baloldali polgármesterrel) perelte a Hírszerző nevű, azóta megszűnt, liberális értékeket valló portált. A híroldal azt írta: a képviselő hatmillió forintot ajánlott azért, hogy a Lehet Más a Politika színeiben indulhasson a 2010-es önkormányzati választásokon. Mint utalt rá egy tévéműsorban, szerinte inkább az LMP szerette volna őt a sorai közt tudni, de emellett gyanús hasonlóságot is felfedezni vélt a saját megvalósított tervei és a magát zöldnek valló párt programja között.

Manapság is gyakoriak a hasonló torzsalkodások, mutat rá a Magyar Nemzet cikke arra emlékeztetve, hogy Puzsér Róbert kritikus gyakran illeti éles kritikával Gyurcsány Ferencet, a Demokratikus Koa­líció elnökét. A publicista legutóbb a Magyar Kétfarkú Kutya Párt által szervezett tüntetésen szólalt fel, és kijelentette:

“Gyurcsánynak a jelenlegi ellenzékkel együtt a történelem szemétdombján a helye.”

Korábban is voltak már éles kirohanásai az exminiszterelnök ellen, de Puzsér Róbert nem kímélte Karácsony Gergely főpolgármestert sem, akit egyenesen notórius hazudozóként jellemzett egy ellenzéki tévéműsorban.

Tovább olvasom

Trending Now

A baloldal érzékenysége szerint írják át a szótárt

Hosszú évek óta zajlik az Egyesült Államokban a mindennapos nyelvhasználat felülírása „újbeszélre”, korábban mindenki számára teljesen egyértelmű fogalmakat ruháznak fel új jelentéssel. Az emberekre utaló Fekete kifejezést mostantól nagy betűvel írják, a fehéret nem szükséges.

Közzétéve:

A neves amerikai Merriam-Webster szótár szerkesztőit is elérte az újbeszél kényszere, a Daily Wire elemzése szerint a szótár szerkesztői akként módosítják a szavakat és kifejezéseket, hogy azok megfeleljenek a szélsőbaloldali érzékenységnek.

A szótár például nemrégiben úgy bővítette ki a woman definícióját, hogy az a transznemű aktivistáknak is megfeleljen, a girl magyarázatához hozzáfűztek egy transz irodalmi példát.

A Daily Wire számítógépes elemzéssel összehasonlította a jelenlegi szótárat egy 2020. januári állapottal, amikor még nem tört ki koronavírus járvány, sem a Black Lives Matter mozgalom tiltakozása.  Íme egy rövid ízelítő,  melyek is az újonnan hozzáadott rövidítések, szavak, milyen kifejezéseket tartottak fontosnak újradefiniálni – olvasható a Híradó.hu.

A válogatás érzékletesen szemlélteti a gender ideológia és a szélsőséges baloldali mozgalmak nyelvpolitikájának egyre erőszakosabb betüremkedését a mindennapokba.

AAL, African American Language vagy African American English: a főleg afroamerikaiak által beszélt amerikai angol nyelv egyik változata. Mint minden más angol nyelvjárás, saját történettel bír arról,  hogyan jött létre. Az afroamerikai angol (AAE) is egy rendszerezett és teljes nyelv, a maga saját szabályrendszerével.

AFAB,  „születése szerint nő” angol szavak rövidítése, úgy is értve:  nem mindenki azonosítja magát nőként, aki nőnek született.

bináris kifejezéshez hozzátoldották a következő példát, hogy mindenki megfelelőn értse: Sam Kilermann, az önmagát „társadalmi igazságosság komikusának” nevező humorista nagyon komolyan foglalkozik azzal, hogy az identitás összetettsége mennyire túlmutat a férfi vagy nő hagyományos bináris felosztásán.

Bibl: A Bibliában szereplő alakokra, például Évára való minden utalást átírtak, hogy egyértelművé tegyék, hogy a Bibliában szerepel, ahelyett, hogy a közismertségét feltételeznék.

Black: Most már „széles körben elfogadott”, hogy a szót nagybetűvel kell írni, ha a rasszra történik az utalás, bár a fehéret általában nem kell naggyal írni.

Black Panther: a Fekete Párduc „a militáns amerikai feketék szervezetének tagjából” átalakult „a faji egyenlőségért és igazságosságért harcoló fekete forradalmi szervezet tagjává”.

Boy, azaz a fiú magyarázata az éretlen férfi helyett úgy módosult, hogy „olyan gyermek, akinek nemi identitása férfi”, és hozzáfűztek egy példát egy olyan mesekönyvről, ami egy transznemű fiúról szól.

Brother, azaz testvér mostantól jelenthet fekete fiút vagy férfit.

Bekerült a szótárba a cancel culture kifejezés is, magyarul ezt a törlés kultúrájának nevezzük jobb híján. A szótár úgy magyarázza, hogy ez egyfajta gyakorlat a rosszallás kifejezésére és társadalmi nyomásgyakorlásra. például olyan közszereplők vagy hírességek esetében, akik olyan dolgokat tettek, amelyek ma társadalmilag nem elfogadottak.

drag szó jelentést úgy magyarázza a szótár, hogy ellenkező nem tagjainak öltözött előadók, akik gyakran felháborító jelmezek használatával karikírozzák a nemi sztereotípiákat.

family man, a családos embert korábban feleséggel és gyermekekkel rendelkező férfi helyett  mostantól azt jelenti, hogy házastárssal és gyermekkel rendelkező férfi.

gay, meleg szó most már azt is jelentheti, hogy meleg, leszbikus, biszexuális, transznemű.

male már nem csak azt jelenti, hogy nemét tekintve férfi, hanem azt is, hogy a nőivel ellentétes nemi identitású.

Tovább olvasom

Trending Now

Leszbikus csók a Netflix gyerekmeséjében

A csatorna hétéves kortól ajánlja a Jurassic World rajzfilmsorozatot, amelynek egyik részében egy lány szerelmet vall egy másik lánynak, és meg is csókolja.

Közzétéve:

Borítóképünk képkocka a rajzfilmből, forrás: Mandiner

A Netflixen futó Jurassic World: Krétakori tábor című rajzfilm 5. évadának 9. epizódjában az egyik lány főszereplő szerelmet vall egy másik lánynak, a vallomás pedig csókkal zárul, további főszereplők pedig meghatott kommentárokat fűznek a jelenethez. Minderre a Mandiner olvasója lett figyelmes a minap, miközben gyermekével játszott, és a hátérben a rajzfilm futott a tévéjükön.

A rajzfilmsorozat egyébként dinoszauruszokkal teli szigetre vetődött gyerekek kalandjairól szól, írja a Mandiner, megjegyezve, hogy úgy tűnik, a produkcióból nem hiányozhatott az LMBTQ-szál.

A váratlan jelenet, forrás: Mandiner

A mese 7+ besorolású a Netflixen, vagyis hétéves kortól ajánlják megtekintését. A lap úgy tudja: Magyarországon a tévéforgalmazásban bemutatott tartalmak korhatár-besorolásáról saját hatáskörben a tévék, a streamingért pedig a streamingszolgáltatók döntenek.

A Mandiner egyébként épp a napokban közölt cikket arról, hogy egy év alatt alig száz bejelentés érkezett az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz a gyermekvédelmi törvény módosítása óta, miközben a hatóság maga eljárást nem indított. Jogsértést egy esetben sem állapítottak meg.

Tovább olvasom