Kövess minket!

Tech

E-sport tornát indít a Vodafone

A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját. A résztvevők 165 ezer euró összdíjazásért, valamint 5G-s okostelefonokért és egyéb díjakért versenyezhetnek.

A Vodafone és az ESL, a világ legnagyobb e-sport vállalata elindította a Vodafone 5G ESL mobil nyílt versenyt: egy mobiltelefonos játék-tornát, amelynek keretében a nemzetközi e-versenysportban első alkalommal szerveznek élőben, 5G hálózaton keresztül közvetített nagydöntőt.

A Vodafone 5G ESL mobil nyílt versenye május 31-én indul, 2019. szeptember 29-éig tart, és azon 17 ország játékosai vehetnek részt rajta, ahol a Vodafone jelen van. A versenyben két népszerű online mobil játékkal vetélkednek a résztvevők: az Asphalt 9: Legends akciójátékkal; valamint a többszereplős, kieséses battle royale stílusú harci játékkal, a PUBG MOBILE-lal.

A nemzetközi torna több, kizárólagosan online selejtező-sorozatból áll, valamint az ESL selejtezőből, amelyre az ESL One egyesült királysági, birminghami, az ESL One kölni és a Gamescom németországi rendezvényein kerül sor. Az online selejtezők bármilyen kompatibilis Android vagy iOS operációs rendszerű készüléken játszhatók, tetszés szerinti internetkapcsolaton.

Mindkét játék nagydöntőjére élőben, a Vodafone 5G hálózatán kerül sor szeptember 28-29-én a Milánói Játékhéten. Az 5G ESL mobil nyílt verseny élő játékában helyezést elérő döntősök összdíjazása 165 ezer euró, amelyből az Asphalt 9: Legends játék nyertese 14 ezer, a PUBG MOBILE játék győztes csapata pedig összesen 40 ezer euró összegben részesül.

A Vodafone Csoport üzleti vezetője, Ahmed Essam így fogalmazott: „A Vodafone 5G ESL mobil nyílt versenye tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy a mobiljátékok több millió kedvelőjének megmutathassuk a Vodafone valós idejű, alacsony késleltetésű és nagysebességű 5G hálózatában rejlő potenciált, amely lehetővé teszi, hogy mobileszközökön az online játékteljesítmény egészen új szintjét érhessék el, bárhol is legyenek. Az e-sport iránti érdeklődés és részvételi arány folyamatos emelkedésével a játékhoz szükséges számos készség és aspektus egyre inkább hasznossá és alkalmazhatóvá válik a digitális munkahelyen is.”

„A Vodafone-nal közösen a legnépszerűbb mobiljátékok közül néhányat valódi versenyen alapuló e-sport formában hozzuk a közönség elé, ezzel hidat építve az e-sport szerelmeseinek kemény magja és a kikapcsolódásból, alkalmanként játszók között” – mondta Ralf Reichert, az ESL vezérigazgatója. – „Hiszünk a mobil e-sport elterjedésében, és nagyon nagy örömünkre szolgál, hogy a programon olyan partnerrel dolgozhatunk együtt, mint a Vodafone, aki épp az 5G nemzetközi piacaikon történő bevezetésének küszöbén áll.”

A játékosok a hivatalos weboldalon jelentkezhetnek az online selejtezőkre, ahol egyben további információkat is találhatnak a tornáról, a játékosok ranglistájával, a szemelvényekkel és a kommentátorok klipjeivel és videóival együtt, valamint helyszíni közvetítéseket tekinthetnek meg, és tanulmányozhatják az ESL One és a Gamescom programját.

Tech

Bíró Ada nem létezik, mégis műsort vezet (videó)

Forradalmi újítással indult újabb évadában a Duna tudományos-ismeretterjesztő műsora.

Közzétéve:

Borítóképünkön a mesterséges intelligencia által alkotott műsorvezető, Bíró Ada, forrás: M1/YouTube

Bíró Adának hívják a Duna csatorna Delta című tudományos-ismeretterjesztő műsorának új műsorvezetőjét, akinek megjelenését, arcát és hangját egyaránt a mesterséges intelligencia (MI) hozta létre korábban már meglévő programokból – hangzott el az M1 hétfő esti Híradójában.

Mondanivalóját teljes egészében a Delta szerkesztői határozzák meg, ezzel együtt a mesterséges intelligencia segítségével életre hívott képi és nyelvi modell Fejős Ádám állandó műsorvezetőtársa lett a Deltában.

Dudás Viktor filmszakértő szerint a Delta éppen az a műsor, ahol egy ilyen egyedülálló technológiai újdonságnak helye és adott esetben fontos szerepe is van.

„Abszolút helye van egy ilyen műsorban egy ilyen megjelenésnek, hiszen ott, ahol a tudománnyal foglalkozunk és az abszolút újításokat igyekszik bemutatni a műsor, ott abszolút adekvát, hogy a legmagasabb szintű technikai újítások akár a műsor megszólalóinak a megjelenítésében is részesek legyenek”

– fogalmazott Dudás Viktor. Hozzátette: ez egy nagyon érdekes újítás, nagyon kíváncsian várja, hogyan fog a közönség erre reagálni, „mert ilyet még mi Magyarországon nem láttunk képernyőn”.

A legmodernebb nyelvi modellt használták ahhoz, hogy az MI által megalkotott műsorvezető szépen beszéljen magyarul, a legújabb videós modellt pedig ahhoz, hogy megmozdulhasson. Mint a műsorban elhangzott, ezen technológiák érzékeny egyensúlya kellett ahhoz, hogy Bíró Ada elmondhassa a nézőknek a nagyvilágból az aktuális tudományos híreket.

Szűts Zoltán média- és digitális pedagógiakutató, az Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Karának dékánja az M1-en arról beszélt, hogy a mesterséges intelligenciát az ember alkotja és az ember irányítja. Az MI-vel foglalkozó szakember hangsúlyozta:

a történelemben minden technológia felfordulással járt, csakúgy, mint az MI, de nem félni kell tőle, hanem kipróbálni, megérteni, hosszú távon pedig használni.

„Az elmúlt évtizedben a digitalizáció kapcsán nagyon sokat beszélünk arról, hogy milyen módon átalakul a munka világa, és a mesterséges intelligencia az a trend, ami mindenképpen egy ugrást fog jelenteni. Ez nem azt jelenti, hogy az embereknek meg fog szűnni a munkája. Sőt! Ez azt jelenti, hogy más jellegű lesz maga a munka. Nyilván mindig kihívást hordoz egy technológiaváltás, mesterséges intelligencia esetében azt kell tudomásul vennünk, hogy ez a technológia asszisztensként működik. Segítőként működik” – hangsúlyozta Szűts Zoltán.

Tovább olvasom

Tech

Újabb iskolákat fejleszt a High-Tech Suli program

Minden eddiginél több, összesen 127 iskolai alapítvány pályázott a támogatásra.

Közzétéve:

Borítóképünkön a programban résztvevő diákon láthatók, fotó: Facebook/High-Tech Suli

A benyújtott szakmai anyagok kiemelkedő színvonala miatt a támogató és az értékelő bizottság úgy döntött, hogy az eredeti kiíráshoz képest eggyel több – összesen hat – intézmény juthat hozzá a mintegy 40 millió forintos fejlesztéshez – közölte a Mészáros Csoport az MTI-vel.

A Mészáros Csoport High-Tech Suli programjának ötödik pályázatán modern, 21. századi digitális tanterem kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai program megvalósítására támogatást nyert el:

  • a Cecei Általános Iskola,
  • a Csopaki Református Általános Iskola,
  • a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola,
  • a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola,
  • a Monori Jászai Mari Általános Iskola és
  • a Szegedi Gregor József Általános Iskola.

Horváth Ádám, a program szakmai vezetője szerint

az évről évre növekvő pályázati anyagok számából az látszik, hogy folyamatos az érdeklődés a High-Tech Suli program iránt; a rendkívül magas színvonalú szakmai anyagokból kiderült, hogy már minden pályázó számára egyértelmű, milyen hatalmas lehetőség egy ilyen terem: nemcsak bizonyos kompetenciák fejlesztésében nyújt kiemelkedő segítséget, de a diákok későbbi munkaerőpiaci elhelyezkedésben is.

Mára olyan közösség lettünk, amelyhez bárki szívesen csatlakozna – fogalmazott Horváth Ádám.

A közleményben hangsúlyozták: a program egyedülálló és több elemében is újszerű, az iskola által kijelölt termet felújítják és olyan modern digitális eszközökkel látják el, „amelyekkel új dimenzióba kerül az oktatás”.

Számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatás és a készségfejlesztés áll.

A tárgyalkotó eszközök – 3D nyomtató, lézervágó – a tanulók komplex problémamegoldó készségét, technikai kompetenciáit és kiemelten a kommunikációs, együttműködési készségeit fejlesztik – részletezték.

Hozzátették: a tanárok féléves módszertani és eszközhasználati képzésen vesznek részt, illetve a többletmunkájuk elismeréseként havi bérkiegészítésben is részesülnek. Az új, minden igényt kielégítő tantermek várhatóan júniusra készülnek el, így a jövő tanévet már itt kezdhetik a nyertes iskolák diákjai.

Tovább olvasom

Tech

A digitális gazdaság női példaképeit díjazták

Átadták a 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén pályázat díjait – közölték a szervezők, az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) az MTI-vel.

Közzétéve:

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán szerdán megrendezett gálán négy kategóriában hirdettek nyertest, és egy különdíjat adtak át.

A közlemény szerint a második alkalommal meghirdetett pályázatra olyan nőket lehetett ajánlani, akik példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generációk és a karrierváltó nők számára.

Olyan szervezetek jelölését várták, amelyek büszkék a női alkalmazottjaik teljesítményére, valamint szívesen mutatnának példát a női munkavállalóikon keresztül a szervezeti diverzitásra.  

Az Év csapatjátékosa díjat Burjánné Tandari Zsuzsanna, az AGCO Hungary Kft. SAP-fejlesztője kapta. Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV és Entertainment igazgatója érdemelte ki az Innovátor elismerést. Dőry Éva, a Cosmo Consult Business Central üzletágának Support vezetője az Inspiráló teljesítményért kategória nyertese lett, míg Balogh Tünde, az evosoft Hungary Ipari Automatizációs Üzletágnak a vezetője az Inspiráló felsővezető díjat vehette át.

A Különdíjat az oktatásért Özvegy Judit, a szegedi SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola robotokat edukációs célra is alkalmazó tehetséggondozó pedagógusa kapta.

Tovább olvasom