Kövess minket!

Művház

Az iPhone-os nézelődik, az androidos kommunikál

Máshogy keresnek társat az iPhone-osok, mint az androidos telefont használók. A mobileszközökről hosszabban böngésznek, mint desktopról.

Míg két-három évvel ezelőtt csupán minden tizedik, 2015-ben már minden negyedik társkereső mobilról keresi az igazit; minden hatodik mobileszközt használó társkereső pedig tabletről jelentkezik be az oldalra a Randivonal statisztikái szerint.

„Azt gondolhatnánk, hogy a mobiltelefonról ismerkedők csak felületesen használják az oldalt, gyorsan és csak néhány oldalt néznek végig, megnézik például, hogy kaptak-e levelet, hiszen vélhetően útközben vagy olyan környezetben (pl. munkahelyi irodában) használják a társkeresőt, ahol nincs lehetőség a hosszas nézelődésre, levelezésre. Ez azonban egyáltalán nem így van, sőt!” – árulta el Móczár Rudolf, a Randivonalat is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. marketing és ügyfélszolgálati vezetője.

A társkereső oldal statisztikáiból az látszik, hogy telefonról alkalmanként több mint fél perccel hosszabb ideig társkeresőznek a felhasználók, mint teszik azt laptopról vagy asztali számítógépről. De a legalaposabbak a tabletes felhasználók, ők másfél perccel tovább maradnak az oldalon, mint desktopos társaik.

A Randivonal statisztikáiból kiderül az is, hogy meglepő módon teljesen máshogy ismerkednek az iPhone és az androidos készülék tulajdonosok, legalábbis a társkereső mobilapplikációban más-más funkciókat használnak előszeretettel. Míg az iPhone-osok több időt töltenek el a keresésnél és gyakrabban is nézegetik más fotóit, mint az androidosok, addig utóbbiak az üzenetírást és olvasást használják gyakrabban az almás telefonos társkeresőknél. Az iPhone-os tehát inkább nézelődni szeret, míg az androidos kommunikálni.

Legnépszerűbb márka a társkeresők körében egyébként a Samsung, mely a látogatások 28%-áért felel. A dobogó második fokára az iPhone került 21%-kal, őket követi sorrendben a Sony (12%) és a Nokia (8%).

Művház

Megvannak a Megafilm forgatókönyvírói pályázatának döntősei

Helmeczy Dorottya és Kálomista Gábor, a 25 éves Megafilm Balázs Béla-díjas producerpárosa a klasszikus tehetségkutatók mintájára találta ki a Megayouth forgatókönyvírói pályázatot, amelyre több mint 150 pályamű érkezett 16-25 éves forgatókönyvíró-jelöltek tollából. Ezek közül hat történetnek szavazott bizalmat a neves filmesekből álló zsűri, akik mentorként bábáskodnak a fiatal írók mellett, hogy a legjobb beadványból minisorozat születhessen.

Közzétéve:

Borítóképünkön a Megayouth forgatókönyvírói pályázat mentorai, fotó: Megayouth

A mentorok csapatai hosszas vita után alakultak meg, hiszen több olyan pályázó is volt, akivel több mentor is szeretett volna együtt dolgozni. Végül hat pályamű jutott tovább, Divinyi Réka csapatába is két versenyző került be, a Dombrovszky Linda és Somogyi György alkotópáros mentoráltjai is ketten vannak és Bendi Balázs is két ifjú forgatókönyvíróval dolgozik együtt a sorozatterv fejlesztésén.

Divinyi Réka csapata

A 24 éves Ulics Balázs Filézett viszonyok munkacímmel adta be a pályázatát. A szinopszis szerint két idősíkon fut a történet, amelyben egy baráti társaság mindennapjait követjük nyomon a Covid után tíz esztendővel. Izgalmas flashback, hogy vissza-visszatérünk a Covid évébe, és ott rejlik az a titok, amely miatt évtizedek múltán sem szakadhat el egymástól a társaság.

“Ez a téma olyan időszakot dolgoz fel, amelyet mindenki átérez, de legfőképp azoknak ajánlom, akik a világjárványról szóló diskurzust a filmek és sorozatok világában szeretnék megkezdeni”

– mondta Ulics Balázs.

A szintén 24 esztendős Győrbíró Réka sorozatterve A nagy képrablás munkacímen fut. A Szépművészeti Múzeum kirablását a nyolcvanas években az évszázad bűnügyének tartották.

„A történetem egy érdekes és meghökkentő történelmi időszakban játszódik. A fiatalabb generációnak ajánlanám, hogy megismerjék Magyarországot a ’80-as években”

– mondta ötletéről.

Dombrovszky Linda és Somogyi György csapata

Talányos a munkacíme a 20 esztendős Boros Éva Júlia ötletének: Te öltél meg előbb.

“A történetem sok nehéz témát feszeget, és a nézők sok traumát fel tudnának dolgozni a sorozat által”

– mondta szinopszisötletéről a lány. A forgatókönyv azonnal egy megdöbbentő jelenettel kezdődik: egy világvégi kis faluban egy 18 éves lány megtervez egy gyilkosságot. Születésnapjára egy lopott pisztolyt kap ajándékba, és még aznap, amikor az éj leszáll, a fegyver kétszer el is dördül: két golyót ereszt apja fejébe, miközben az édesanyja mellette fekszik, majd öcsét, Dávidot, maga után húzva elmenekülnek az éjszakába.

Csapattársa, a 19 éves Éhn Dorka Nea teljesen hihető és abszolút igazi élete munkacímű pályázatával van versenyben.

“Azért ajánlanám minden korosztálynak, mert ez nem az emberek hétköznapi problémáit dolgozza fel (és rak rájuk ezeket felidézve még egy adag stresszt), hanem szórakoztató, könnyed kikapcsolódást nyújt. A meseszerűsége felébreszti mindenki fantáziáját, a hihetetlen történetek mindig figyelemfelkeltőbbek, mint a hétköznapiak”

– fogalmazott pályaművéről, amely ezekkel az izgalmas sorokkal kezdődik: “Nea néni általános iskolai magyartanár, de óráin a diákok nem sokat hallanak a tananyagról. A tanárnő ugyanis a saját, hihetetlen és kivételes életéről mesél a tanulóknak minden nap, ami többek között tartalmaz pápánál való vendégeskedést, gyerekeket rabló sast és igaz szerelmi történetet. A gyerekek mindezt élvezettel hallgatják, ám a szülők már kevésbé örülnek neki. Az ügy eljut az iskolaigazgatóhoz, ami akár Nea munkájának elvesztésébe is kerülhet.”

Bendi Balázs csapata

A cinkotai asszonygyilkosság munkacímmel a 18 éves Molnár Mátyás Benedeket egy múlt századi sorozatgyilkos története ihlette meg. A noir hangulatú krimi érdekessége, hogy a fiatal Karinthy Frigyes mint újságíró kap szerepet a történetben.

“Kedvelem a noir és történelmi témákat. Úgy gondoltam, ezek iránt egyre növekvő érdeklődés van az

országban, így népszerű sorozattá válhat az ötletem”

– bizakodik Mátyás.

Kiskirályok munkacímmel pályázott csapattársa, a 22 esztendős Pekár István János. Ő így vall ötletéről:

“A ’90-es évek alvilágából még nem készült igényes alkotás. Az én történetem emberközeli viszonylatban mesél, nem pedig egy megfoghatatlan akciókrimiben.”

Tovább olvasom

Művház

Kóbor János nélkül is folytatnák a zenélést az Omega tagjai

A rockegyüttes frontembere május 17-én ünnepelte volna 79. születésnapját, ennek kapcsán vendégeskedett Debreczeni Ferenc, az Omega dobosa a Duna Almárium című műsorában. A zenésznek Mecky mellett a koncertezés is hiányzik, nem tettek le róla, hogy idén 60. jubileumuk alkalmából emlékkoncertet adjanak.

Közzétéve:

MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas Omega 1962-ben alakult, évtizedek töretlen sikerével hazánk egyik legrégebbi, ikonikus rockegyüttese lett. A legendás zenekar tagjai közül hárman is elhunytak az elmúlt években, először Benkő László billentyűs, utána Mihály Tamás basszusgitáros, majd tavaly decemberben az énekes-frontember, Kóbor János, vagyis Mecky. A tragédia előtt nagy terveket szőttek a nagy múltú formáció tagjai, azonban utolsó, életpályájukat lezáró nagy koncertjüket már nem tarthatták meg – mesélte az Almárium című szolgáltató magazinban az Omega dobosa, Debreczeni Ferenc, aki Kóbor János születésnapján vendégeskedett a Duna műsorában. Úgy fogalmazott, nehéz feldolgozni azt a veszteséget és terhet, amin keresztül ment a zenekaruk az elmúlt két és fél évben.

Családként éltünk és dolgoztunk. 1971 óta, 51 éve vagyok a fiúkkal. Nem sokan tudnak ennyi időt együtt eltölteni. Sajátságos, de nagyon pozitív eredményű elvárásaink lettek egymással szemben, amelyek egyben tartottak bennünket. Az idei évet úgy terveztük, hogy ünnepléssel töltjük, hiszen 2022-ben 60 éves az Omega. Ha minden a terveink szerint alakul, akkor a veszteségeink ellenére, Őriszentpéteren egy emlékkoncert formájában ez a vágyunk megvalósulhat

– mesélte Debreczeni Ferenc, hozzátéve, hogy bízik abban, hogy gitárosuk, Molnár György „Elefánt” hamarosan felépül, mert jelenleg még betegsége miatt gyengélkedik.

Nem lehet egyszer csak elvágni, ami évtizedeken át az életünk része volt. Zenész vagyok, addig szeretném csinálni, ameddig csak bírom. Legszívesebben életem végéig Omega-dalokat játszanék. Hogy ez a produkció milyen néven fut, jelenleg nem érdekel, csak az, hogy össze tudjunk állítani egy olyan csapatot, amivel ezt meg tudjuk oldani

– szögezte le az Omega zenésze. 

A teljes beszélgetés újranézhető az Almárium Médiaklikk-oldalán, ahol elérhetők 60 napig a korábbi adások is.

Borítókép: az Omega együttes koncertje a Papp László Budapest Sportarénában 2017. december 28-án

Tovább olvasom

Művház

Május végén rendezik a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivált

Május 24-én kezdődik az Oscar-díjas Zsigmond Vilmos emlékét őrző, az operatőri munkát fókuszba állító idei szegedi nemzetközi filmfesztivál, amely fődíját idén Grunwalsky Ferenc kapja.

Közzétéve:

MTI Fotó: Mészáros Márton

A szervezők közleménye szerint az eddig 73 filmet jegyző operatőrnek az elismerést a fesztivál ünnepélyes díjkiosztóján, május 28-án adják át.

Az immár hatodik alkalommal megszervezendő filmfesztivál idén is tartogat újdonságokat, a versenyprogram mellett tematikus vetítéseket is szerveznek.

A névadó pályafutására emlékezve az egyik sorozat operatőri Oscart nyert filmekből ad válogatást, így a nyitó vetítésen látható az idén ötvenéves Kabaré. A bűn optikája című sorozat a legjobb magyar krimiket játssza újra – melyhez egy kerekasztal-beszélgetés is kapcsolódik a bűnfilmek képi atmoszférájáról. Újra lehet nézni a műfaj honi etalonjának számító Dögkeselyűt, valamint A nyomozót és az Isteni műszakot. A harmadik széria Magyar panoráma címmel az elmúlt két év hazai filmterméséből mutatja be a legsikeresebbeket, többek között a Kilakoltatás, A legjobb dolgokon bőgni kell és a Külön falka című műveket.

A fesztivál központjául szolgáló Belvárosi Mozi műemlék épülete mellett szabadtéren is vetítenek filmeket, melyek közül a legkülönlegesebbnek Pálfi György Final cut – Hölgyeim és Uraim című montázsfilmje ígérkezik.

A délelőtti workshopokon – a bűnügyi téma mellett – Grunwalsky Ferenc mesél munkájáról, és szerveznek egész napos konferenciát a kiterjesztett valóság technikai és érzéki sajátosságairól is.

Vágvölgyi B. András közelmúltban megjelent Greed című regényének könyvbemutatójához kapcsolódva, levetítik a mű egyik ihlető forrását, Erich von Stroheim Greed (Gyilkos arany) című 1924-es alkotásának egyórásra rövidített vágott változatát is, melyet Darvas Kristóf kísér zongorajátékával.

Borítókép: Zsigmond Vilmos magyar származású amerikai operatőr 2014-ben

Tovább olvasom