Kövess minket!

Médiapiac

Vizsgálat indult Elon Musk Twitter-felvásárlása ügyében

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) vizsgálatot indított Elon Muskkal szemben a Twitter felvásárlása ügyében, mert a SEC szerint Musk az üzletkötés többhetes folyamata során késve nyújtott be egy fontos dokumentumot – jelentette a The Wall Street Journal (WSJ).

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A mérsékelt jobboldali üzleti-politikai napilap online tudósítása  szerint a SEC szabályozása előírja a részvényeseknek, hogy hozzák nyilvánosságra, ha 5 százaléknál nagyobb tulajdoni hányadra tesznek szert egy gazdasági társaságban.

A WSJ információi szerint Elon Musk ennek eleget is tett, de csak 2022. április 4-én – tíz nappal azután, hogy elérte a kérdéses tulajdonhányadi arányt.

A fenti szabályozás célja, hogy lehetővé tegye a többi részvényes számára, hogy előre tájékoztassák őket, ha az adott vállalatot felvásárlási ajánlattal keresték meg.

A Wall Street Journal úgy véli, a 10 napos késedelem lehetővé tette, hogy Elon Musk további részvénycsomagot vásároljon a mikroblogot üzemeltető vállalatban anélkül, hogy erre figyelmeztette volna a Twitter többi részvényesét.

Az amerikai üzletember és befektető április 4-i nyilatkozata felfedte, hogy már március 14-én meghaladta az 5 százalékot a közösségi médiumban megszerzett tulajdoni hányada, vagyis ezt már március 24-én közzé kellett volna tennie.

A Tesla alapítója és vezetője ezt elmulasztotta, és az ezt követő részvényvásárlásai eredményeképpen 9,2 százalékos tulajdonrészt szerzett a Twitterben. Ezt csak április 4-én jelentett be hivatalosan.

Az 5 százalék és a 9,2 százalék közötti különbséget jelentő 4,2 százalékos tulajdonrész-különbözetet 38,20 és 40,31 dollár közötti részvényenkénti áron vásárolta meg, amely vélhetően jóval alacsonyabb volt, mint akkor lett volna, ha már március 24-én nyilvánosan bejelenti az 5 százalékos tulajdoni hányad megszerzését.

Tekintettel arra, hogy a Twitter-részvények tőzsdei ára 49,97 dollárra ugrott aznap, amikor Elon Musk végül nyilvánosságra hozta megvásárlásukat, az amerikai mágnás a késedelmes bejelentéssel vélhetően közel 145 millió dollárt takarított meg – mutatott rá Daniel Taylor, a Pennsylvaniai Egyetem számvitel professzora.

Az értékpapír- és tőzsdei jogi szakértők már április 4-én felhívták a figyelmet, hogy Elon Musk fenti lépése újabb jogi vizsgálatot eredményezhet a SEC részéről.

Nem ez az első eset ugyanis, hogy a dél-afrikai születésű amerikai milliárdosnak – aki a Forbes magazin szerint jelenleg a világ leggazdagabb embere – meggyűlik a baja az amerikai tőzsdefelügyelettel. A SEC már 2018-ban is beperelte őt, mert állítólag félrevezette a Tesla részvényeseit azzal a mára már hírhedté vált Twitter-üzenetével, amelyben bejelentette: azt tervezi, hogy 420 dolláros részvényenkénti áron tőzsdére viszi a Tesla céget.

Elon Musk végül peren kívül megegyezett az ügyben, és azóta jogilag kötelezték, hogy minden egyes, a Tesla-céghez kapcsolódó Twitter-üzenetét, amelyet a személyes oldalán közzétesz, előzetesen véleményeztesse ügyvéddel.

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Egy évtizedig írt fikciót az unatkozó háziasszony a Wikipédiára

Milliónyi szóra rúgott a munkássága, kitalált középkori történelemben utazott.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Komoly botrány tört ki a Wikipédia háza táján, miután egy furcsaságokra panaszkodó bejelentés miatt indult vizsgálat során kiderült, hogy a közösségi enciklopédia kínai nyelvű kiadásában valaki tizenkét éven keresztül kitalált sztorikkal tette színesebbé a középkori történelmet.

A legalább négy szerkesztésre regisztrált profiljának egyike után „Zhemao” néven ismertté vált kínai nő 2010-ben kezdett történeteket fabrikálni, bő egy évtized alatt 206 hamis információkat tartalmazó szócikket írt és több száz másikat módosított, több milliónyi szóra rúgott a munkássága. Elsőként a Csing-dinasztia egyik hírhedt tagjának életét tette még színesebbé, majd 2012-től kezdve javarészt az orosz történelmet turbózta fel a fantáziájából kipattant történetekkel, két korai szláv törzs véres háborúját kiindulópontként használva.

A fantasy kategóriás tartalmainak és kínai fiókjainak törlését követően Zhemao bocsánatkérő levelet tett közzé az angol nyelvű Wikipedián, állítása szerint nagyon érdekli a történelem, és bánja a tetteit. Amint azt az Origo.hu írja, agáról is hazudott korábban, nem egy Oroszországban dolgozó kínai diplomata orosz történelemre szakosodott lánya, hanem főállású háziasszony, középfokú végzettséggel.

A jelenlegi tudásából nem tud megélni, de szeretne valamiféle … való nonszenszírás helyett tisztességes munkával töltse ki a szabadidejét.

Tovább olvasom

Médiapiac

A HírTV-hez igazol Jeszenszky Zsolt

A HírTV-n folytatódik a nagy sikerű Politikai hobbista című műsor Jeszenszky Zsolt vezetésével. A július 10-én, vasárnap este 20.10-kor debütáló hírshow-ban a szereplők kendőzetlen őszinteséggel, gyakran fanyar humorral tárgyalják ki a legfontosabb hazai és nagyvilági híreket, aktualitásokat.

Közzétéve:

Fotó: HírTV

A szókimondó stílusáról ismert véleményvezér, Jeszenszky Zsolt személyisége és csapata a garancia, hogy a műsor egyszerre lesz komoly és vicces, valamint minden, az adásban felmerülő téma nyíltan és merész tálalásban kerül majd terítékre. Az Antall-kormány egykori külügyminiszterének fia, aki 25 évet töltött a zeneiparban, önmagát többek között gasztromániákusként és Jézus-rajongóként is jellemzi, mára a jobboldal egyik legismertebb megmondóemberévé vált – írta a csatorna internetes oldala.

Zsolt megnyilvánulásait a legnagyobb közösségi portálon közel ötvenötezer ember követi és a közéleti konferenciák, események gyakori szereplője és felszólalója. 

A Politikai hobbista műsorral az alkotók célja az, hogy a közéleti kérdéseket a hír merev műfajától picit eltérően emészthetőbb, közérthetőbb, könnyedebb formában közvetítsék a nézőknek több nézőpontból is megvilágítva.

Jeszenszky Zsolt a műsor kapcsán elmondta: „Nagy örömömre szolgál, hogy a kis csapatommal együtt ezentúl a HírTV nagyobb csapatát erősíthetem. És itt, ezennel meg is ígérem: minden káromkodásért megcsinálok majd öt fekvőtámaszt.”

Nagyon örülünk Zsolt csatlakozásának, hogy a műsorát a HírTV-n folytatja. Érkezésével hiszünk abban, hogy televíziónk eddig is széles skálán mozgó, informatív tartalmai még további bővülnek. A heti rendszerességgel jelentkező műsor nézői nem csak informálódni, hanem szórakozni is tudnak majd – nyilatkozta Gajdics Ottó, a HírTV tartalmi igazgatója.

 A Politikai hobbista július 10-én, vasárnap 20.10-kor debütál a HírTV-n és azt követően minden vasárnap ugyanebben az időpontban lesz látható. 

Tovább olvasom