Kövess minket!

Médiapiac

Utolsó útjára kísérték Ludwig Emilt

Utolsó útjára kísérték tegnap délután a Magyar Nemzet volt munkatársát, Ludwig Emil publicistát a budapesti Farkasréti temetőben. Búcsúztatásán kiemelték, hogy igazi szellemi képviselő volt, hazaszeretete meghatározta hivatását.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Ludwig Emil ravatalánál pályatársai is felszólaltak, akik szerint sajátos, unortodox életpályát járt be, ugyanis minden érdekelte, és saját magát képezte. 

Egész életére jellemző volt a karakán kiállás a magyar múltért, a kommunisták által indexre tett írók mellett nagy figyelmet fordított a templomépítészetre és arra is volt ereje, hogy kitanulja az asztalosmesterséget. 

Az életének hetvenedik évében, nagyszombaton elhunyt publicista pályáját tekintve 1982–1992 között művelődéstörténeti, helytörténeti írásokat, 1992 után főként politikai publikációkat közölt. 1995–1998 között a Magyar Fórum főszerkesztőjeként dolgozott, majd 1998–2000 között a Napi Magyarország vezető szerkesztője volt. Az ezredfordulót követően a Magyar Nemzet lapszerkesztője és a Maláta című havi folyóirat szerkesztője volt. Népszerű cikksorozatot írt a Magyar Nemzet hétvégi Magazinjába, amelyben szakértői szinten mutatta be a magyarországi templomokat, műemlékeket. Utolsó útjára elkísérte a Magyar Nemzet főszerkesztője, Toót-Holló Tamás és a lap több munkatársa is.

Pilhál György publicista, aki szintén ott volt a temetésen, e szavakkal köszönt el tőle a lap hasábjain: „Egyszerre volt kolléga és barát. Tárgyi tudását csak az emberszeretete múlta felül. Megszámolni nem tudom, hányszor húzott ki a slamasztikából. Az olvasó elsősorban az évtizedeken keresztül írt Rejtőzködő Magyarország-sorozata által ismerte Ludwig Emilt. Nem hiszem, hogy létezik olyan műemlék templom, kolostor vagy vár a történelmi Magyarországon, amelyről ne tett volna legalább említést a több ezer cikkből álló sorozatban.” 

Médiapiac

Durva politikai részrehajlással vádolják a Google-t

Az amerikai Republikánus Országos Bizottság (RNC) – a republikánus párt – szerint a Google szándékosan spamként, azaz levélszemétként kezelte az adományozóiknak kiküldött hírleveleiket a Gmail rendszerében, s ezzel az elmúlt hónapokban jelentősen szabotálta adománygyűjtő kampányaik sikerességét – jelentette az Axios nevű amerikai baloldali hírportál.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Ronna McDaniel, az RNC elnöke szerdán Twitter-oldalán, egy vonaldiagram kíséretében számolt be róla, hogy a Google “szisztematikusan támadta” a bizottság által kiküldött emaileket, amelyek a szervezet adománygyűjtő eseményeire hívták fel a legelkötelezettebb donorok figyelmét.

A bizottság beszámolója szerint általánosságban az általuk kiküldött emailek körülbelül 10 százalékát jelöli meg a Gmail spamként, ám 2021 decembere óta minden hónap utolsó pár napján – ami adománygyűjtés szempontjából döntő jelentőségű időszak – az elektronikus leveleik 90-100 százaléka levélszemétnek lett jelölve.

A Google, az Axiosnak adott nyilatkozatában azt állította, hogy a Gmail spam-szűrője teljes mértékben politikamentes. Hozzátették: igyekeznek biztosítani, hogy a politikai üzeneteket ne szűrjék vagy ne jelöljék meg levélszemétként a felhasználó akaratán kívül.

Az Axios felhívja a figyelmet arra, hogy nem a Google az egyetlen email-szolgáltató, amelynél a politikai elfogultságra utaló jelek fedezhetők föl: az Észak-Karolinai Egyetem áprilisi tanulmánya kimutatta, hogy – míg a Gmail valóban több, Republikánus Párthoz köthető emailt szűrt ki -, a Yahoo és az Outlook levelezőrendszerei nagyobb valószínűséggel jelölik kéretlennek a Demokrata Párttal kapcsolatos leveleket.

Más szolgáltatók mellett a Google is úgy vélekedett, hogy a szűrési minták közti eltérés nagyban függ az emailek küldőjeinek és címzettjeinek viselkedési szokásaitól.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szamurájkarddal fenyegethette alkalmazottait a Facebook ura

Tömeges leépítés helyett pedig inkább elüldözné a nem elkötelezett dolgozókat.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA pool/Michael Reynolds

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katanája Zuckerbergnek.

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katonája Zuckerbergnek.

Az ennél aktuálisabb ügyre rátérve a Meta csütörtökön megtartotta a legutóbbi kérdezz-felelek eseményét a dolgozókkal, ennek során a frusztrált Zuckerberg bejelentette, hogy sokkal agresszívebb célokat fog kitűzni, ezzel befűtve a dolgozók talpa alá.

„Realisztikusan nézve valószínűleg nagyon sok olyan ember van itt a cégnél, akiknek nem kellene. Abban bízom, hogy az elvárások megemelésével elég forróvá válik a levegő néhányatok számára az önkéntes felmondáshoz, ez a fajta természetesen kiválasztódás számomra megfelel” – árulta el teketóriázás nélkül a terveit Zuckerberg.

A techcégek javához hasonlóan a Facebook is drámaian visszavágta az idén felvenni kívánt dolgozók számát, hiszen az általános gazdasági nehézségek mellett egyre nehezebb a hirdetések eladása, és a termékeinek felhasználói bázisai sem nőnek a kívánt mértékben. A tavalyi utolsó negyedévben a Facebook napi szinten aktív felhasználóinak száma még csökkent is, 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra – írta meg az Origo.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom