Kövess minket!

Médiapiac

Új csatornákat hoz a FilmBox és a UPC szerződéshosszabbítása

A két cég a 2019. február 1-től 2022. december 31-ig tartó időszakra írta alá az újabb megállapodást.

A szerződéshosszabbítás értelmében 2019. február 14-től új tematikus tartalmak is megjelennek a szolgáltató kínálatában. A FilmBox Prémium csomag – amelyben eddig a FilmBox Premium, a FilmBox Plus, a FilmBox Family és a FilmBox Extra HD volt elérhető – a GameToon HD, a FightBox HD és a DocuBox HD; a Digital Active csomag pedig az Eroxxx HD csatornával bővül. Újdonság továbbá, hogy MyPrime applikáción keresztül a több száz kiemelt tartalmat kínáló FilmBox On Demand szolgáltatás is hozzáférhetővé válik minden UPC előfizető számára.

„Partnerkapcsolatunk a UPC Magyarországgal gyümölcsözőnek bizonyult, ezért közös megállapodással úgy döntöttünk, hogy folytatjuk az eddigi munkát. Örülünk, hogy a jövőben is izgalmas csatornákat és tartalmakat biztosíthatunk nézőink számára ezen a platformon” – nyilatkozta Fülöp Tamás, az SPI International regionális operatív igazgatója.

„A UPC-nél kiemelt célunk, hogy csatornakínálatunkat rendszeresen megújítva minden ügyfelünk számára igazi élményt és szórakozást biztosítsunk. Ezért is igazi öröm számunkra, hogy a Filmbox csatornák kínálatát az SPI-jal együttműködésben bővíteni tudjuk, és ügyfeleinknek ezáltal változatos sport, ismeretterjesztő és játék tartalmakat hozunk el” – mondta Takács Viktor, a UPC Magyarország content managere.

A GameToon csatorna, amely a UPC-nél a 127-es programhelyen lesz elérhető, Magyarországon elsőként sugároz teljes műsoridőben kizárólag eSport rajongókak szóló programokat. Műsorán népszerű videójátékokkal kapcsolatos tartalmak és a világ legnagyobb, akár több millió dollár összdíjazású eSport versenyeinek közvetítései láthatók. A 125-ös programhelyen található FightBoxot a küzdősportok iránt érdeklődők élvezhetik majd elsősorban, hiszen olyan sportágak rangos nemzetközi versenyeit követhetik itt figyelemmel, mint például a kickbox, az MMA, a férfi és női ökölvívás, a szkander, a szumó, a capoeira, vagy a ketrecharc. A 126-os programhelyen fogható DocuBox csatornán pedig díjnyertes dokumentumfilmek és ismeretterjesztő sorozatok kerülnek képernyőre.

Médiapiac

Több mint kétmillió forintos bírságot szabott ki az NMHH

Több mint kétmillió forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelenül közzétett politikai reklámok miatt.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az NMHH Kommunikációs Igazgatóságának az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótták ki a bírságot a Médiatanács e heti ülésén. A tanács helytelenül közvetített virtuális reklám miatt is figyelmeztette a szolgáltatót.

Azt írták: a testület hatósági ellenőrzésen vizsgálta a TV2 szolgáltatóját és 2,062 millió forintos bírságot rótt ki rá. A csatornán februárban pillanatreklámként és reklámként leadott, “Digitalizáció” és “Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű, reklámként összesen 1031 esetben leadott közleményeket a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével. A két közlemény üzenetével, szín- és formavilágával a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatta – tették hozzá.

A testület emellett figyelmeztette a szolgáltatót, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés.

Beszámoltak arról is, hogy médiatanács 50 ezer forintos bírságot szabott ki a Best FM szolgáltatójára, amiért egy februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé.

Tovább olvasom

Médiapiac

Klasszikus filmek “újrahangolva” – szinkronokat restaurált a Rádióarchívum

Elkészültek a közmédia első, hangban restaurált, régi szinkronos filmjei. A Rádióarchívum munkájával A hét mesterlövész, a West Side Story és a Legénylakás hangsávjai újulhattak meg.

Közzétéve:

Flickr

A kulturális értékmegőrzés mindenkori igényét szem előtt tartva elkészültek a közmédia első hangfelújítással korszerűsített külföldi filmjei. A digitális innovációk nemcsak az új filmek elkészítésénél, hanem a restaurálási technológiában is segítségek nyújtanak abban, hogy a felújított filmklasszisokat még generációk hosszú sora élvezhesse a kor fejlett igényeinek megfelelően – ismerteti az MTVA.

Az MTVA Rádióarchívuma elsőként A hét mesterlövész, a West Side Story és a Legénylakás című filmek hangsávjainak felújítását végezte el, az archívum restaurátor hangmérnökeivel.

A restaurálással nemcsak az általános hangminőséget sikerült feljavítani, hanem a teljes hanganyagot átdolgozták. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az új HD kópia eredeti hangjából, az újonnan megszerzett nemzetközi hangból, a régi magyar szinkronból és esetlegesen filmzenei lemezekből építették újjá a hanganyagot. A felújításnak köszönhetően a három mestermű ezelőtt még soha nem szólalhatott meg olyan minőségben, mint ahogyan mostantól lesznek hallhatók. Az átalakulást a nézők saját fülükkel is megtapasztalhatják; a közmédia csatornáin hamarosan bemutatják a szinkronrestaurált klasszikusokat – közölte az MTVA.

Borítókép: jelenet a West Side Story című filmből

Tovább olvasom

Egyéb kategória

A bíróságon támadták meg az RT és a Szputnyik uniós betiltását

A holland újságírók szövetsége (NVJ) több jogvédő szervezettel és internetszolgáltatóval együtt pert indít az Európai Unió Bíróságán a RT és a Szputnyik orosz tévécsatorna uniós betiltása ellen, mivel az véleményük szerint, ez sérti az európai polgárok információszabadsághoz való jogát – jelentette a NOS hollandiai műsorszolgáltató.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az EU március elején függesztette fel a Szputnyik és az RT orosz állami médiavállalat műsorszórási tevékenységét az unió területén, válaszul az Ukrajna elleni orosz katonai agresszióra. Az unió szerint az érintett csatornák dezinformációs és manipulációs tevékenységet végeznek.

A médiabojkott ellen tiltakozók keresete az uniós bíróság felé arra hivatkozik, hogy a tilalom “túlságosan széleskörű, továbbá elviekben helytelen, hogy politikusok egyik napról a másikra cenzúrát vezethetnek be”.

“Nem vagyunk rajongói az RT-nek, sem a Szputnyiknak, mindegyikük állami propagandát sugároz. Az azonban jogállamisági kérdéseket vet fel, hogy politikusok betiltják az információk terjesztését” – hangsúlyozta a NOS-nak adott nyilatkozatában Thomas Bruning, az NVJ titkára.

Bruning hozzátette: a tiltás megakadályozza, hogy az emberek hozzájussanak az információkhoz. “Nem gondoljuk, hogy az európai kormányzati vezetőkre tartozik annak meghatározása, hogy mi lehet hozzáférhető az interneten és mi nem” – jelentette ki.

Anco Scholte ter Horst, a Freedom Internet internetszolgáltató igazgatója szerint, mint szolgáltatónak kötelessége a semlegesség biztosítása és az internetes tartalmakba történő beavatkozás elkerülése. “Az RT és a Szputnyik bojkottja az első alkalom, hogy a hálózatsemlegesség elve a dezinformáció miatt sérül. Ez veszélyt jelent a nyílt és szabad internetes információ-hozzáférésre” – hívta fel a figyelmet.

Tovább olvasom