Kövess minket!

Médiapiac

Magyarországról készített dokumentumfilmet Tucker Carlson

„Programriadó: Jövő héten visszatérünk Magyarországra egy fontos tudósításért. Készüljenek fel!” – írta közösségi oldalán Tucker Carlson, az amerikai Fox News műsorvezetője.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A Fox News ismert riportere tavaly augusztusban járt hazánkban, akkor Orbán Viktor miniszterelnökkel készített interjút – emlékeztetett a Híradó.hu.

Tucker Carlson, a legismertebb amerikai tévés dokumentumfilmet készített Magyarországról. A Fox News műsorvezetője szerint hazánktól sokat lehet tanulni, és úgy látja, Magyarország bizonyíték arra, hogy „lehet úgy vezetni egy országot, hogy az ott élők előnyére váljon” – írta cikkében a 24.hu.

A Magyar Nemzet által szemlézett cikk szerint az újságíró hozzátette:

Ez nem azt jelenti, hogy gyűlölnöd kell másokat, harcias pózban, kötözködve, bárkit megtámadva. Nem. Ha egy országot irányítasz, az a feladatod, hogy az állampolgárokat szolgáld

– mondta az alábbi videóban Carlson, aki dokumentumfilmjének címét is elárulta: Magyarország Soros ellen: harc a civilizációért. 

Egy rövid előzetest már bemutatott a műsorvezető.

Tucker Carlson: Orbán Viktor a demokráciáért harcol

Orbán Viktor szimplán ellenáll egy Soros György nevű magányos milliárdos azon törekvéseinek, hogy átalakítsa az országát. Valójában a demokráciát védi az elszámoltathatatlan milliárdosokkal, az ngó-kkal és bizonyos nyugati kormányokkal szemben.

A demokráciáért harcol azon erőkkel, amelyek alá akarják ásni. Jó ideje ez a legérdekesebb téma, amit hallottam, a saját szememmel akartam hát látni, mi folyik itt. Hiszek a demokráciában és az önrendelkezésben – ez amerikaiként nemcsak az államfelfogásomnak, de az önképemnek is központi eleme. Nem gondolom, hogy az ngó-knak kellene meghatározniuk azt, miként vezessenek egy országot. Szerintem ezt az adott országban élőknek kell eldönteniük. Ha például Mali népe olyan gondolatokat szeretne törvénybe iktatni, amelyeket én utálok, az az ő dolga – én az eszmében hiszek, a demokrácia és az önkormányzás koncepciójában. Ezért vagyunk itt, erről tudósítunk – nyilatkozta legutóbbi magyarországi látogatása során Tucker Carlson, aki újságírói ars poeticáját is megosztotta akkor.

Nem tartom magam különösebben konzervatívnak – persze a média többi szereplőjéhez hasonlítva nyilván annak számítok. De nem vagyok kimondottan ideologikus, nem próbálom rákényszeríteni az elméleteimet senkire. Az alapelveim kifejezetten egyszerűek: szeretem a családomat, az országot, amelyben felnőttem, és hiszek a szólásszabadságban, a lelkiismereti szabadságban. Nincsenek bonyolult gondolataim semmiről. Azt kell kimondani, amit gondolunk, és meg kell próbálnunk a lehető legjobban elmagyarázni, hogy miért gondoljuk úgy. Tisztán és őszintén kell beszélni. Ez nem túl nehéz.

Mi az Egyesült Államokban azért vagyunk ilyen népszerűek, mert ilyen tévéműsorból nincs nagy választék. A többi hazudik, és ezt mindenki tudja. Csak elolvassák a papírjukból azt, amit mondaniuk kell.

A válság közepén sok ember úgy döntött, hogy nem fogja kimondani, amit gondol, inkább csatlakozik a hordához, és a szókimondó emberek elnémítását követeli. Szerencsés vagyok, mert olyan embereknél dolgozhatok, akik engedik kimondani, amit gondolok. Nincs semmi mágikus, semmi lehengerlő, csupán őszinték vagyunk akkor, amikor mindenki más hazudni kényszerül – vélekedett Tucker Carlson.

Az újságíró 1969-ben született San Franciscóban. A connecticuti Trinity College-ban hallgatott történelmet, majd jobboldali lapoknál kezdett dolgozni. 2000 és 2005 között a CNN, később az MSNBC, 2009-től a konzervatív Fox News műsorvezetője. A Time magazin szerint a legbefolyásosabb konzervatív gondolkodó az Egyesült Államokban. Esténként átlagosan több mint ötmillió néző követi a műsorát a Fox Newson, ezzel az övé a legnézettebb hírműsor az USA-ban. A Fox Nation-ön nemrég indult el a Tucker Carlson Today című talkshow-ja és a Tucker Carlson Originals című dokusorozata. Carlson alapítója a Daily Caller hírportálnak. Két sikerkönyv szerzője: a Politicians, Partisans, and Parasites: My Adventures in Cable News 2003-ban, a Ship of Fools: How a Selfish Ruling Class Is Bringing America to the Brink of Revolution 2018-ban jelent meg. A Ship of Fools első volt a The New York Times bestsellerlistáján. Rövidesen a harmadik kötete is megjelenik The Long Slide: Thirty Years in American Journalism címmel.

Médiapiac

Médiatanács: Közel 90 millió forintból készülhetnek műsorok

Rádiós hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készülhetnek csaknem 90 millió forintból, erről is döntött e heti ülésén a médiatanács – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Azt írták, hogy hiánypótló felmérések készültek a televíziózást segítő szolgáltatásokról.

Közölték: 28 pályázat nyert el több mint 89 millió forintot a médiatanács hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését ösztönző 2022-es pályázatának első fordulójában.

Hírműsorokat készíthet a kecskeméti Gong Rádió, a budapesti, a pécsi, a salgótarjáni, a kiskunfélegyházi, a szegedi és a debreceni Rádió 1, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a 88,9 Best FM Zalaegerszeg és a budapesti Klasszik Rádió 92.1.

A szolgáltató magazinműsorok kategóriájában sikeresen pályázott a szolnoki Aktív Rádió, a veszprémi Mária Rádió, a Sárvár Rádió, a Rádió Törökszentmiklós, az egri 100,7 Best FM, a székesfehérvári Alpha Rádió, a miskolci és a nyíregyházi Európa Rádió, a Bajai Rádió, a kalocsai KORONAfm100, a tatabányai Forrás Rádió, a békéscsabai 104,0 Rádió 1, a 98.4 Mega Rádió és a Csaba Rádió, valamint a fővárosi Karc FM és a Rádió M.

Tematikus magazint készíthet a támogatásból a székesfehérvári Táska Rádió és a fővárosi Trend FM.

A hatóság látás- és hallásérült emberek civil szervezeteinek bevonásával mérte fel, hogy a törvényben előírt, a vakok és gyengénlátók, illetve a siketek és nagyothallók médiabefogadását segítő műszaki megoldásokat – a feliratozást, a jelnyelvi tolmácsolást, valamint az audionarrációt – mennyire ismerik és tartják jónak az érintettek.

Egy ezerfős, a teljes lakosságot reprezentáló mintán pedig azt vizsgálták, hogy mennyire népszerű a külföldi filmek eredeti nyelvű vetítésének lehetősége, valamint mennyire közkedveltek a gyermekvédelmi funkciók.

A lakossági mintán alapuló kutatás résztvevőinek 88 százaléka tud a kiskorúak védelméhez kapcsolódó korhatár-besorolásról. Jóval kevesebben vannak azok, akik az audionarrációról vagy a külföldi filmek eredeti nyelvű sugárzásának szabályozásáról hallottak (39, illetve 30 százalék).

Az ezerfős kutatás válaszadóinak csaknem fele úgy élte meg, hogy az elmúlt néhány évben nőtt a feliratos műsorok száma, de csupán 32 százalékuk érzi úgy, hogy javult a minőségük. Szinkronizált filmeket a nézők 63 százaléka nézne, 37 százalékuk pedig szeretné, ha eredeti nyelven is elérhetőek lennének az alkotások.

A vizsgált gyermekvédelmi műszaki lehetőségeket csak a szülők 28 százaléka használja, bár 82 százalékuk jelezte, hogy valamilyen formában ellenőrzi, milyen műsort néz a gyermeke.

A látás- és hallásérültek körében végzett felmérésből kiderül, hogy a szolgáltatók betartják ugyan az előírásokat és elérhetővé teszik a feliratozást, a jelnyelvi tolmácsolást vagy az audionarrációt, de az érintettek jelentős része nem tud ezekről vagy nem elégedett a megvalósítás minőségével. Az audionarrációt a látássérültek 66 százaléka használta már, de 92 százalékuk szerint túl bonyolult a beállítása.

A tanulmány rámutat arra, hogy fontos cél lehet a műszaki opciók használhatóságának, ismeretének, elterjedésének javítása, és meghatározza a főbb, orvosolandó pontokat is.

Az eredményeket a hatóság a törvényi kötelezettségek alá tartozó televíziós csatornáknak is elküldte azzal a céllal, hogy javíthassák szolgáltatásaikat – olvasható a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Pert nyert egy baloldali lap ellen Gulyás Gergely

A bíróság megállapította: az EzaLényeg egyik cikkével megsértette a kancelláriaminiszter jóhírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait.

Közzétéve:

Borítóképünkön Gulyás Gergely, fotó: MTI/Kovács Tamás

Gulyás Gergely 2021 februárjában közösségi oldalán jelentette be, polgári pert indít – mint írta – “két baloldali propagandalap ellen”. A Miniszterelnökséget vezető miniszter úgy fogalmazott: “a baloldali média napról napra újabb és újabb határokat lép át a rágalmazásban.”

Így hazudtak Gulyás Gergelyről

A Mandiner az ügyről beszámoló cikkében emlékeztet: az ezalenyeg.hu egyik 2021-es cikkének címében még kérdésként, a cikkben már állításként fogalmazta meg, hogy Koncz Zsófia képviselő azért van válófélben, mert Gulyás Gergellyel van viszonya. Ugyanezt a „hírt” egy másik baloldali propagandalap, a Nyugati Fény tényként is közölte. Ezzel szemben a valóság az, hogy Gulyás Gergely Koncz Zsófia házasságának megromlásáról nem tudott, válásáról a sajtóból értesült.

A tárcavezető továbbá már 2021 februárjában leszögezte: „a cikk minden alapot nélkülöző hazug állítása durván megsérti Koncz Zsófia és férje magánélethez való jogát, valamint az én személyiségi jogaimat is”.

A bíróság Gulyás Gergelynek adott igazat

Páva Zoltán (az EzaLényeg portál kiadójának ügyvezetője) Gulyás Gergelynek küldött sajnálkozó leveléből kiderül: az EzaLényeg portálon 2021. január 29-én „Igaz lehet: Gulyás Gergely Koncz Zsófia új szerelme?” címmel megjelent cikkükkel megsértették Gulyás Gergely jóhírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait.

Mint a levélben olvasható, „a Bíróság megállapította, hogy a jogsértést a következő valótlan állításokkal követte el a médium: Gulyás Gergely Koncz Zsófiával annak házassága alatt szerelmi viszonyt folytat, vele így egy párt alkot, és ezt a kapcsolatot csak a házassága felbontása után kívánja a nyilvánosság előtt felvállalni.”

A miniszternek a per során egymillió forint sérelemdíjat ítélt meg a bíróság.

Tovább olvasom

Médiapiac

Új tévécsatorna indult, sok százezer magyar háztartásban látható

A vezető lakberendezési és életmódcsatorna, a HGTV mostantól elérhető a Magyar Telekom előfizetői számára. A Warner Bros. Discovery tulajdonában lévő HGTV szórakoztató és inspiráló családi történeteket, ingatlan- és felújítási szakértői tanácsokat és otthon-átalakításokat mutat be nézőinek. Az Egyesült Államokban 88 millió háztartást ér el, ezzel a tíz legerősebb kábeltévés csatorna között szerepel.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az indulást követő első hónapban, május 2. és június 1. között a HGTV ideiglenesen elérhető a Magyar Telekom IPTV, Telekom TV és multiscreen minden előfizetője számára, a Nyilvános csomaggal rendelkezők kivételével. A nézők lebilincselő otthoni és életmód tartalmakba, elképesztő otthon-átalakításokba nyerhetnek betekintést, megbízható szakértőket és bájos családokat ismerhetnek meg. Júniustól a HGTV az április 13-án indult új Telekom TV csomagok (kivéve a Nyilvános csomag és az S csomagok előfizetői) számára továbbra is elérhető lesz.

Az olyan műsorok mellett, mint a Házvadászok és a Property Brothers, a HGTV májusban és júniusban új műsorok széles választékát tűzi képernyőjére.

Olcsó régi házak – Az ingatlanmániás Elizabeth és Ethan Finkelstein egy újabb adag olcsó régi házra vadászik, amelyeket népszerű közösségi oldalaikon is megoszthatnának követőikkel. Kutatómunkájuk során igazi történelemrajongók által felújított házakkal találkoznak.

Verjünk gyökeret! – Ben és Cristi Dozier házakat épít, tervez és újít fel a coloradói Pagosa Springsben. A házaspár egyedülálló és személyre szabott megoldásaival mindig valami olyat nyújt ügyfeleinek, amire azok nem is számítottak.

Rázd fel az otthonod! – Kele Dobrinski és Christina Valencia, a lakberendező házaspár profin hangolja össze az eltérő ötleteket. AZ epizódokban végigkövethetjük, ahogy a teljesen eltérő elképzelésekből hogyan hoz ki a házaspár az összes tulajdonosnak tetsző igazi álomotthont.

A csatorna a vezető globális média- és szórakoztatóipari vállalat, a Warner Bros. Discovery portfóliójának része, amely több mint 220 országban és területen, 50 nyelven érhető el – számolt be róla az Origo.hu.

Tovább olvasom