Kövess minket!

Médiapiac

Több mint kétmillió forintos bírságot szabott ki az NMHH

Több mint kétmillió forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelenül közzétett politikai reklámok miatt.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az NMHH Kommunikációs Igazgatóságának az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótták ki a bírságot a Médiatanács e heti ülésén. A tanács helytelenül közvetített virtuális reklám miatt is figyelmeztette a szolgáltatót.

Azt írták: a testület hatósági ellenőrzésen vizsgálta a TV2 szolgáltatóját és 2,062 millió forintos bírságot rótt ki rá. A csatornán februárban pillanatreklámként és reklámként leadott, “Digitalizáció” és “Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű, reklámként összesen 1031 esetben leadott közleményeket a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével. A két közlemény üzenetével, szín- és formavilágával a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatta – tették hozzá.

A testület emellett figyelmeztette a szolgáltatót, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés.

Beszámoltak arról is, hogy médiatanács 50 ezer forintos bírságot szabott ki a Best FM szolgáltatójára, amiért egy februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé.

Médiapiac

Együttműködik az NMHH és a Magyar Kommunikációs Szövetség

Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) az elektronikus hírközlési szakma fejlesztéséért, valamint a fogyasztói tájékozottság és tudatosság növeléséért.

Közzétéve:

Az NMHH kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény szerint a közös munka fókuszában a hírközlési piacot érintő kutatások lebonyolítása, elemzések készítése, szakmai kiadványok létrehozása és rendezvények szervezése áll.

A szakmai kapcsolat a kisebb, de nagy számú kábeltelevízió-szolgáltatót tömörítő szervezettel nem újkeletű, a hírközlés szabályozási kérdéseiben ugyanis hosszú ideje folyamatos egyeztetések folynak – tették hozzá.

Idézték a közleményben Kéry Ferencet, az MKSZ elnökét, aki úgy fogalmazott, hogy a stabil műszaki háttérrel és paraméterekkel rendelkező vezetékes és vezeték nélküli helyhez kötött szolgáltatások továbbra is alapvető fontosságúak, amit az is bizonyít, hogy a szövetségnek több mint 3400 településen 777 ezer előfizetése van helyhez kötött hírközlési szolgáltatásokra.

Kitértek arra is, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – a médiaigazgatás és a hírközlés felügyelete, valamint szabályozása mellett – részt vesz a hírközlési piac folyamatainak nyomon követésében, a fogyasztói döntéshozatallal kapcsolatos tájékozottság növelésében, valamint ismeretterjesztő, tudományos programok támogatásában, és e célok megvalósításáért együttműködik szakmai szervezetekkel is.

Tovább olvasom

Médiapiac

Íme a Lakmusz mögött álló pénzügyi és politikai birodalom – 3. rész

Tisztázatlan feltételrendszer alapján jutott uniós pénzekhez egy magát függetlennek mondó tényellenőr csoport. Mint kiderült, a mikroblog körül tevékenykedők alakulata egyáltalán nem független, a V4NA hírügynökség sorozatának legújabb része bemutatja a mögöttük álló pénzügyi és politikai birodalmat.

Közzétéve:

Borítókép: Soros György amerikai tőzsdespekuláns, fotó: MTI/EPA/Clemens Bilan

A Lakmusz portál finanszírozása a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt-én keresztül történik. Ezt ő maguk árulják el, hiszen az impresszumban ezt a céget tüntetik fel kiadóként.

De erre utal a Magyar Jeti 2021-es évre vonatkozó beszámolója is, amelynek kiegészítő mellékletében azt írják, hogy a lakmusz.hu tényellenőrző site létrehozására és működtetésére oldották fel az EU Commission under the 2020 Work Program on the financing of Pilot Projects and Preparatory Actions in the field of communications Networks, Content and Technology program során kapott támogatást. Az Európai Bizottságtól származó fenti támogatás részleteiről, ellentmondásosságáról a V4NA sorozata korábbi részében már beszámoltunk.

A V4NA cikksorozatának ez a része most azt veszi górcső alá, hogy pontosan hogyan is néz ki a 444-et és most már a Lakmuszt is kiadó Magyar Jeti Zrt. finanszírozása.

Korábbi cikkében a Kontra.hu beszámolt arról, hogy a Magyar Jeti Zrt. és az általa kiadott lap olyannyira független, hogy már egy évvel a megalakulását követően, 2014-ben beszállt a cégbe – egy amerikai cégen, a Digital News Ventures LLC nevű New York-i székhelyű cégen keresztül – a

Soros György amerikai oligarcha médiabirodalmának részét képező és 39 országban jelen lévő Media Development Investment Fund,

amely szervezetet hatalmas összegekkel támogatja Soros alapítványa. De ezzel egyidejűleg nem csak a tulajdonosi körben, hanem a vezérkarban is megjelentek Soros közvetlen beosztottjai: Valér Kot és Marie Nemcova személyében.

Marie Nemcova az egész cseh Soros-kirendeltség, azaz az Open Society Fund Prague programigazgatója volt korábban, jelenleg pedig az Európában terjeszkedő, szintén a spekulánshoz köthető médiaalapítvány, a Media Development Investment Fund programigazgatója.

De a Magyar Jetiben ülő másik igazgatósági tag, Valer Kot ugyancsak kipróbált megbízható tisztviselője a spekulánsnak. Ő vezeti a fentebb már említett médiafejlesztési alap internetes tanácsadó részlegét. De nemcsak a 444-ben, hanem egy másik magyar lapban, a Magyar Narancsban is tulajdonos a Nemcova vezette Media Development Investment Fund (MDIF).

A Soros-emberekkel megérkezett az oligarcha pénze is

A Lakmusz mögött is álló Magyar Jeti történetéről érdemes megjegyezni, hogy 2014-től, vagyis attól az évtől, hogy a Soros-birodalom lábat vetett a cégben, megjelentek a horribilisen nagy külföldi támogatások. Hiszen a Civil újságírás című projektje már 2014-ben 49.500 dolláros támogatást kapott az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) magyarországi programjának részeként.

De 2019-ben a Soros Alapítvány partnerszervezetének számító, svájci székhelyű OAK Foundation pályázatán is nyertek támogatást Uj Péterék.

Forrás: Kontra.hu

Utóbbiról azt írta az Origo.hu, hogy egy Open Society-s dokumentum partnerszervezetként tünteti fel az OAK-ot, kifejezetten európai projektekre vonatkozóan. Egy másik írásból pedig az is kiderül, hogy a céget Alan M. Parker, Soros György egykori üzlettársa hozta létre, s két olyan vezető beosztású munkatársa is van, akik egyúttal a Nyílt Társadalom Alapítványok emberi jogi kezdeményezésének is tagjai. Hogy egy körbe tartoznak, azt jól mutatja, hogy a magyar Helsinki Bizottság is kapott tőlük támogatást.

De majdnem minden évben megjelent a Magyar Jeti mögött a Google támogatása is,

2017 és 2019 között háromszor kaptak díjazást a Google Digital News Initiative Innovations pályázatán, amely támogatás a 2021-es évben is folytatódott.

A tavalyi beszámolójukból is kiderült, hogy a feloldott támogatás összesen 114.357.000 forint (több mint 280 ezer euró) volt, amely három részből tevődött össze: egyrészt a fentebb már említett Google-pályázatból, a Digital News Initiative Innovation Fundingból, másrészt a Network of European Foundations támogatásából, és harmadrészt a cikksorozatunk előző részeiben az Európai Bizottság részletesen kifejtett 2020 Work Program on the financing of Pilot Projects and Preparatory Actions in the field of “communications Networks, Content and Technology projektjéből tevődött össze.

A Google Digital News Initiative Innovation Funding támogatásáról annyit érdemes megjegyezni, hogy a Google globális cégóriás ezen az alapon keresztül 150 millió eurót osztott szét 662 digitális projekt között. Négy fő célkitűzést jelöltek ki a legutóbbi támogatási időszakban: a digitális bevételek növelése, a helyi történetek mesélése, a félretájékoztatás elleni küzdelem, új technológiák felfedezése. A magyar projektek között természetesen jelentős részben baloldali kiadók jelennek meg: az Átlátszó, a CEU kiadványa, a Független Újságírók Alapítványa, a HVG Kiadó Zrt., a K-Monitor, a Mérték Médiaelemző Műhely, Transparency International, a Népszavát kiadó XXI. Század Média Kft., vagyis szinte a teljes Soros-hálózat, a két jobboldali médiacég mellett.

A hálózat hálózata

De érdemes beszélnünk a Magyar Jeti mögött tavaly megjelenő a Network of European Foundationsről is, amely szintén ott van a 444 és így a Lakmusz finanszírozása mögött, amit saját maguk vallanak be.

Bemutatkozásában azt írja magáról a szervezet, hogy összehangolja az európai civil szervezeteket a filantrópia terén. Így igyekeznek nagyobb hatást elérni, a partnerszervezetek között pedig megtaláljuk az Open Society Foundationst is.

A brüsszeli székhelyű szervezet vezérkarának neveit megnézve hamar találkozunk Soros-ügynökökkel.

A szervezetet az az Alexandre Giraud vezeti, aki a francia civil világból érkezett. De elnökhelyettese Franz Karl Prüller, aki az ERSTE Bank alapítványának a senior tanácsadója, és egyébként a beszédes nevű Open Universityre járt egyetemre. De hogy mennyire a Soros-körhöz tartozik, jól mutatja, hogy 2016-ban egy az Open Society által jegyzett konferencián szólalt fel épp a közép-európai szélsőségek és populizmus veszélyeiről.

De az elnökség tagja Stefan Schaefers is, aki a brüsszeli King Baudouin Foundationstől érkezett. Schaefers korábban az Európai Balkán Alap és korábban az Európai Integrációs és Migrációs Program (EPIM) elnöke is volt, de az Európai Politikai Center elnökségi tagja is.

Érdemes megemlíteni még Saskia van den Dool-Gietman-t is, aki az Adessium Foundationtől érkezett, amely szervezet közös projektben finanszírozza a Soros-féle Open Societyvel a migránsokat segítő European Council of Refugees and Exiles nevű szervezetet.

De itt ül még Marcus Lux, aki a Robert Bosch Stiftungtól érkezett, amely szervezet és a Soros-féle Open Society között olyannyira erős az átjárás, hogy például októberben innen igazolt igazgatóhelyettest a szervezet Sandra Breka személyében.

Jól jött a Soros-pénz az anyagi stabilitáshoz

A Magyar Jeti anyagi helyzete stabil, a cég árbevétele dinamikusan növekszik, hiszen a 2014-es induláshoz képest – amikor alig haladta meg a 200 millió forintot (kb. 500 ezer euró) az árbevétel – a 2019-es évben már 540 millió forint (több mint 1,3 millió euró) volt a cég bevétele. A cég adózott eredménye – azaz a profit – csak 2019-re lett pozitív 2 millió forinttal (kb. 5 ezer euróval). Azóta viszont 2020-ban és 2021-ben a cég árbevétele és profitja is kilőtt: 840 milliós árbevétel (mintegy 2,1 millió euró) mellé 163 milliós (több mint 400 ezer euró) adózott eredményt könyvelhettek el. Persze, nem ártott a támogatás az amerikai spekulánstól a pénzügyi helyzetük stabilizálására. Mára beérett a dolog.

De térjünk vissza a Lakmuszra,

a szerkesztőség tagjai is szinte egytől egyig jól bejáratott Soros-féle álcivilek, akik birodalmon belüli karrierjének csak egy állomása az újságírás az új lapban.

A főszerkesztő, Zöldi Blanka a szintén baloldali Direkt 36-tól érkezett a Lakmusz élére, de régi motoros ebben a világban, hiszen évekkel ezelőtt a szintén Soros-féle TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) ügyfeleként hivatkozott a főszerkesztőre.

Diószegi-Horváth Nóra újságíró, korábban a szintén Soros-támogatott Mércénél tevékenykedett, valamint éveken át segítette a Budapest Pride szervezését. A nő podcasteket készít, és meghívott vendégeiben is hajaz a Soroshoz köthető körre, hiszen például Krekkó Pétert vagy Rácz Andrást is vendégül látta.

Német Szilvi médiakutató, 2019-től az ELTE Film-, média- és kultúraelméleti doktori programjának hallgatója. 2018-2020 között a CEU Visual Studies Platformján dolgozott, tehát ő is több szálon kötődik a Soros-hálózathoz.

Neuberger Eszter pedig írt cikkeket a hvg.hu, a 2019 végén megszűnt Abcúg és a 444 felületeire is. Ő másképp is kapcsolódik a hazai Soros-birodalomhoz, hiszen a CEU-n járt, ahol a Kisebbségpolitika/Nationalism Studies (MA) szakot végezte el.

Jól látható tehát, hogy a magukat “független tényellenőröknek” nevező hadtest mind finanszírozásában, mint személyi összetételében ezer szálon kötődik az amerikai oligarcha, Soros György birodalmi hálózatához.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

Gyanús körülmények: így fizeti Soros György mikroblogját az Európai Bizottság – 1. rész

Ki ellenőrzi a tényellenőröket? Már Brüsszel is foglalkozik az üggyel – 2. rész

Tovább olvasom

Médiapiac

Az Origo volt a legolvasottabb magyar hírportál a múlt héten

A dkt.hu/gemiusAudience mérése szerint az egyéni olvasók (RU) tekintetében az Origo érte el a legjobb eredményt: naponta átlagosan 1,057 millió olvasó volt kíváncsi a portálra. A baloldali újságok (24, Telex, 444, hvg) mind gyengén szerepeltek.

Közzétéve:

Pixabay

Itt a pontos lista a dkt.hu/gemiusAudience hivatalos mérése szerint a magyarországi híroldalakkal kapcsolatban a november 21-27-i hétre vonatkozóan. Alább az egyéni olvasószám (RU) – azaz, hogy átlagosan, egy nap hány különböző ember olvasta az adott internetes újságot: 

  • 1.  Origo       1,057 millió
  • 2.  Blikk           924 ezer
  • 3.  Index          912 ezer
  • 4.  24.hu          829 ezer
  • 5.  Telex           501 ezer
  • 6.  444             294 ezer
  • 7.  hvg             278 ezer

A négy baloldali propagandaoldal saját kategóriájában gyengén szerepelt – írja az Origo.

A brutálisan nagy szerkesztőséggel és rengeteg pénzzel dolgozó 24.hu és a Telex (azaz, a volt indexesek blogja) tovább gyengült, Soros blogja (444) és a hvg pedig kezd láthatatlanná válni – jegyzik meg. 

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom