Kövess minket!

Médiapiac

Súlyos börtönbüntetések egy újságírógyilkosság perében

Néhány felmentő és számos börtönítélet mellett négy vádlottra életfogytiglani szabadságvesztést rótt ki pénteken egy isztambuli bíróság a Hrant Dink örmény-török újságíró 14 évvel ezelőtti meggyilkolásáról folytatott perben – jelentette az NTV török hírtelevízió.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A törvényszék kimondta, hogy a gyilkosságot annak az Amerikában élő, török származású Fethullah Gülen muszlim hitszónok vezette nemzetközi hálózatnak a “céljaival összhangban” követték el, amelyet a török vezetés egyebek mellett a 2016-os puccskísérletért is felelőssé tesz.

Az alkotmány megsértéséért és szándékos emberöléshez nyújtott támogatásért Muharrem Demirkale volt ezredest kétszeres életfogytiglanival sújtották.

Előre kitervelt szándékos emberölés miatt súlyosbított életfogytiglanit kapott két korábbi rendőrfőnök, Ramazan Akyürek és Ali Fuat Yilmazer, akiket ezen felül hivatalos irat megsemmisítéséért további börtönévekkel büntettek. Törökországban a súlyosbított életfogytiglani egy sor korlátozás révén nehezíti az elítéltek sorsát.

Az alkotmány megsértése miatt szintén életfogytiglanit kapott Yavuz Karakaya egykori isztambuli csendőr, akire szándékos emberöléshez nyújtott támogatásért még további 12 és fél év börtönt róttak ki.

Három embert, köztük Trabzon tartomány volt csendőrparancsnokát szándékos emberölés miatt 25 év szabadságvesztéssel, közokirat-hamisításért pedig három év négy hónap börtönnel sújtották. Egy újságíró a fegyveres terrorszervezetnek minősülő gülenista mozgalomban viselt tagságért 10 évet kapott.

Felmentette a vádak alól a bíróság Trabzon tartomány korábbi rendőrfőnökét, illetve két egykori hivatalnokot.

A per 76 vádlottja közül 13-an szökevények, beleértve Fethullah Gülent, az ő aktájukat az ítélőszék leválasztotta az ügyről.

Hrant Dinket, egy örmény kisebbségi újság, az Agos főszerkesztőjét 2007. január 19-én Isztambulban a szerkesztőség bejárata előtt, a nyílt utcán lőtte agyon egy török nacionalista fiatal, Ogün Samast. Dink azzal bőszítette fel az ország nacionalistáit, hogy folyamatosan bírálta a török kormány politikáját a mintegy 60 ezer főt számláló, keresztény vallású örmény kisebbséggel szemben. Az újságíró meggyilkolása hatalmas felzúdulást okozott Törökországban.

Ogün Samast, az akkor fiatalkorú elkövető 2011 júliusában 23 év letöltendő börtönbüntetést kapott. Hat hónappal később a gyilkosság feltételezett felbujtóját, Yasin Hayalt életfogytiglani börtönre ítélte a bíróság.

Médiapiac

Kémkedés gyanújával fogtak el egy orosz újságírót

Kémkedés gyanújával őrizetbe vettek egy orosz újságírót a koszovói határon – jelentette be helyi idő szerint szombaton a koszovói belügyminiszter.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Xhelal Sevcla közleményben tájékoztatott, hogy a Daria Aszlamova nevű újságíróról „több országban bebizonyosodott, hogy az orosz hadsereg és hírszerzés számára végez kémtevékenységet”. A Komszomolszkaja Pravda című orosz lap később Aszlamovára hivatkozva azt közölte, hogy az alkalmazásukban álló újságíró azóta kiszabadult, és jelenleg a szerbiai Raska városában tartózkodik. Aszlamova és a lap nem tértek ki a hatóságok által említett kémkedés gyanújára.

A múlt héten ismét fellángolt a feszültség Koszovó és Szerbia között. Moszkva a héten támogatásáról biztosította Belgrádot a koszovói konfliktusban, amely azt követően lángolt fel, hogy a koszovói kormány szombaton bejelentette: augusztus 1-jétől azok, akik szerbiai dokumentumokkal akarnak belépni Koszovóba, kilépési és belépési igazolást kapnak az átkelőknél, valamint a szerb rendszámtáblájukat is le kell cserélniük a belépésnél ideiglenes koszovói táblára – írta a Magyar Nemzet.

Tovább olvasom

Médiapiac

Kihagyta hírügynökségi cégét Kálmán Olga a vagyonnyilatkozatából

A DK politikusa is kitöltötte vagyonnyilatkozatát, nem is akárhogy.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Mohai Balázs

A DK országgyűlési képviselője, Kálmán Olga élt az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, s rögtön kihagyta a vagyonnyilatkozatból a hírügynökségi cégét 

– hívta fel a figyelmet a Mandiner

A Magyar Nemzet által szemlézett cikk kiemelte, hogy Kálmán Olga korábbi vagyonnyilatkozatában a szabályozásnak megfelelően minden gazdasági érdekeltségéről, így a K.O. Press Hírszolgáltató Bt.-ről is beszámolt, legfrissebb vagyonnyilatkozatából viszont – vélhetően az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel élve – a Gyurcsány-párt képviselője immár kihagyta hírügynökségi cégét. 

A Mandiner részletezi, hogy Kálmán Olga cége egyébként többek között hírügynökségi tevékenységgel, könyvkiadással, napilapkiadással, egyéb időszaki kiadványok kiadásával, világhálóportál-szolgáltatással, vezetési tanácsadással és kommunikációval foglalkozik. 

Ez a tevékenységi kör egyébként bizonyos esetekben a jelenlegi szabályozás szerint határterületnek is minősülhet, hiszen ha például politikai kommunikációs tanácsadást vagy közéleti, politikai tematikájú napilapot, könyvet, kiadványt ad ki a cég, az akár bele is eshet azon bevallani köteles gazdasági társaságok körébe, amelyek befolyást gyakorolhatnak a közpolitikával kapcsolatos kérdésekre

– hangsúlyozta a Mandiner cikke.

Hozzáteszik: kérdés az is, hogy ha a Gyurcsány-párt képviselője is él az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, mennyire hiteles a baloldali pártok és média eddigi narratívája, amely igencsak szájhúzva fogadta az új vagyonnyilatkozati rendszer bevezetését.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elérhetetlenné vált a jellegzetes ellenzéki Facebook-oldal

Az előadó Youtube-csatornájáról is törölte korábbi politikai tartalmú videóit.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A sajátos ellenzéki előadó, a kormányellenes tüntetések jól Ismert arca, Antsi, Vasárnap még azt írta közösségi oldalán, hogy:„Nem látok jövőt a jelenlegi ellenzékben”.

Csalódottságát az okozta, hogy a szombat délutánra, a Kossuth térre hirdetett Márki-Zay Péter nevével is fémjelzett tüntetés a szervezők szerint is kudarcba fulladt. Bár a Facebook-eseménynél több mint 2500-an jelezték a részvételüket, a rendezvényen egyes becslések szerint mindössze 100 ember jelent meg.

Törölte több korábbi videóját is

Alig pár órával a bejegyzés megjelenése után azonban elérhetetlenné vált Antsi Facebook-oldala. Ugyanakkor a Youtube-csatornája még elérhető, viszont időközben arról is lekerültek a korábbi, kormánykritikus szerzeményei. Így már csak 16 videó érhető el nála – számolt be róla a Mandiner.

Tovább olvasom