Kövess minket!

Médiapiac

Spórolnak az ingyenes francia lapok

A nyomtatott kiadások számának visszafogásával próbálják gazdaságosabbá tenni működésüket.

Kedd reggel egyetlen újságos sem hirdette a Metronews lapját, mivel az ingyenes napilap úgy döntött, hogy január 20-tól keddenként felfüggeszti a nyomtatott kiadást. A számot egy ingyenesen letölthető pdf pótolja a metronews.fr oldalon. A gazdaságossági döntés időtartama egyelőre határozatlan.

A Metronews anyacége, a TF1 csoport negyedéves tanulmánya szerint az év első kilenc hónapjában csökkentek a lap bevételei. Az ingyenes kiadványoknál − köztük a Metronews-nál − megszokott a nyomtatott megjelenés szüneteltetése, de ez az időszak általában az iskolai szünetre esik, mikor kevesebb az olvasó és kisebb a kereslet a hirdetői bázis felől. A nyomtatott kiadás szüneteltetése azonban ezúttal nem az iskolai szünethez kapcsolódik, hiszen december 24. és január 12. között sem jelent meg print lapszám, így például a Charlie Hebdo elleni támadásról sem számoltak be, ami pedig a nyomtatott sajtó egészének terjesztési és eladási adatait javította.

A 20 Minutes, az ingyenes lapok piacvezetője szintén hasonló döntést hozott: teljes január hónapra beszüntette a nyomtatott megjelenést, és ezt szükség esetén meghosszabbíthatják. Az elektronikus megjelenés erősítése mellett szól, hogy a 20 Minutes olvasótábora igen megosztott: 49 százalékuk a webes formátumot, míg 51 százalékuk a print lapszámot olvassa. Ugyanakkor a digitális kiadás csupán 17 százalékkal járul hozzá a bevételekhez, ami nem teszi lehetővé a print változat teljes megszüntetését. Viszont az ideiglenes felfüggesztéssel sokat tudnak spórolni, miután a lapnak 2013-ban egymillió eurós hiánya volt.

A hírt a Médianéző nemzetközi hírfigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

Médiapiac

Baloldali aktivisták és antifák támadtak egy forgatócsoportra

A városban uralkodó tarthatatlan állapotokról készítettek volna műsort, amikor rájuk támadtak az aktivisták, egy jobboldali politikust tojással dobáltak meg.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Elszabadultak az indulatok a Lyon no-go zónájaként emlegetett la Guillotière nevű kerületben, amikor a CNews hírportál megbízásából egy forgatócsoport érkezett a városba, hogy a környéken uralkodó tarthatatlan állapotokról készítsenek riportot. A kerületre akkor figyelt fel a média, amikor bejelentették, hogy a kerület egyik boltját, a Casino lánchoz tartozó szupermarketet Gabriel-Péri téren lévő boltját bezárják délután 5 órakor, mivel nincsenek biztonságban az ott dolgozók, olyan sok a környéken a drogos.

A CNews stábja személyesen akart meggyőződni arról, hogy milyen állapotok uralkodnak a kerületben, ezért a “Face á la rue” című műsor készítője, Jean-Marc Morandini a Nemzeti Tömörülés nevű jobboldali párt elnöke, Jordan Bardella társaságában a városba ment, hogy riportot forgasson.

A helyszínre nagy erőkkel vonult ki a rendőrség a helyszín biztosítása érdekében.

A tiltakozó tömeg ellenére megkezdték a forgatást, melyen Jordan Bardella jobboldali politikus is részt vett, a távolból azonban petárdadurrogás hallatszott, és közvetlen közelről is megzavarták a forgatást.

Szélsőbalos és antifa aktivisták támadtak a stábra, mintegy kétszáz fős tömeg gyűlt össze és lefasisztázták a riportert és a politikust, továbbá azt skandálták, hogy engedjék szabadon a Daltons nevű rapper banda tagjait és zárják be Morandinit.

A les Daltons nevű rapper banda néhány tagja is részt vett a megmozduláson, ők már korábban is felhívták magukra a hatóságok figyelmét azzal, hogy rendszeresen tartanak városi rodeókat, ami miatt több személyt is letartóztattak közülük. A banda felvételt készített, melyen látszik, hogy pirotechnikai eszközökkel lövöldöztek az utcán a CNews adásának idején.


Videólejátszó

Lyon polgármestere, a zöld párti Grégory Doucet közleményt adott ki a történteket követően, melyben azzal vádolja a műsor készítőit, hogy csupán az volt a céljuk, hogy megbélyegezzék a szóban forgó kerületet és az ott lakókat. A városvezető szerint pozitív dolgok is történnek a la Guillotière nevű kerületben.

A történtekkel kapcsolatban megszólalt Jordan Bardella is, a Nemzeti Tömörülés vezetője azt firtatta, hogy ha Gérald Darmanin belügyminiszter szerint Franciaországban nincsenek törvényen kívül eső területek, akkor a la Guillotière nevű városrész vajon mi.

Bardella arról is beszámolt a műsorban, hogy az említett lyoni városrészben hemzsegnek a drogos illegális bevándorlók és Marine Le Pen az egyetlen, akinek lesz bátorsága ennek véget vetni – írta a V4NA hírügynökség.

Tovább olvasom

Médiapiac

Nyertest hirdetett egy vidéki rádiós pályázaton és bírságolt az NMHH

A Kaposvár 97,5 MHz pályázat nyertesének az egyedül jelentkező Karc FM Média Kft.-t hirdette ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

Borítókép: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) cégtáblája Budapesten, az I. kerület Ostrom utca 23-25-ben, fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A heti ülésén a testület helytelen termékmegjelenítés miatt bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, a Pesti TV-t pedig burkolt, a Hír TV-t túl hangos reklám miatt figyelmeztette.

A grémium a Balatonfüred 96,2 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.

A testület 140 ezer forintos bírságot rótt ki a TV2 szolgáltatójára, amiért az Életmódi egyik júliusi, termékmegjelenítést tartalmazó műsorában reklámértékű információkat közölt egy benzinkút szolgáltatásairól, amit a jogszabályok nem tesznek lehetővé.

A Pesti TV szolgáltatóját a Boomerlázadás júliusi adásaiban megjelenő burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a Médiatanács, a műsorban bemutatott verseskötetről ugyanis olyan többletinformációkat tett közzé, amelyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést.

A Hír TV szolgáltatóját pedig azért figyelmeztette a testület, mert az év harmadik negyedévében tizennyolcszor adott le túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest.

A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, a televíziós vásárlási műsorok, műsorelőzetesek, illetve az ezek közzétételét jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a nézők által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké – olvasható a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Álhíreket terjesztenek a baloldali médiumok

A betegellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Nem kétszázmillióért, hanem 239 ezer forintért történt lejárt szavatosságú, fel nem használható PCR-tesztek megsemmisítése a szakmai előírásoknak megfelelően

– hangsúlyozta a baloldali médiumok hazugságaira reagálva az Országos Kórházi Főigazgatóság (Okfő), amelyek a Jelen cikke nyomán azt az álhírt terjesztették, hogy ötmilliárd forint értékű, tavaly beszerzett és időközben, idén tavasszal lejárt PCR-tesztet selejtez le az állam, ami mintegy kétszázmillió forint pluszköltséget jelent. 

Az Okfő közleménye szerint a beszerzett PCR-tesztek a kórházak számára folyamatosan rendelhetők a koronavírus-járvány kezdete óta. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a rövid idő alatt eredményt adó, így a járvány hatékonyabb kezelését biztosító gyorstesztek megjelenése visszaszorította a PCR-tesztek felhasználási mennyiségét. 

Az egészségügyben mindig a betegbiztonság a legfontosabb szempont, éppen ezért a betegellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú

 – húzták alá a Magyar Nemzet cikke szerint.

Tovább olvasom