Kövess minket!

Médiapiac

Soros és Bill Gates döntené el, mi számít dezinformációnak

Egy Soros György és Bill Gates által pénzelt szervezet hadat üzent az álinformációknak. Az újonnan alakult bizottság tele van liberális emberekkel. Közben egy másik Soroshoz köthető szervezet vélhetően egy hibás módszertanú tanulmánnyal állt elő a Facebookon terjedő félrevezető bejegyzésekről.

MTI/EPA/Clemens Bilan

Radikális liberálisok által vezetett bizottságot indított az Aspen Institute, amelyet Soros György és Bill Gates dollármilliókkal támogat. A bizottság a “félretájékoztatás” ellen akar fellépni – számolt be róla a V4NA Hírügynökség.

Az Aspen Institute régi kedvezményezettje a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítványoknak (OSF). A honlap szerint 2019-ben 25 ezer dollárt kaptak, ugyanakkor egy évvel korábban 275 ezer dollár jutott nekik.

Az Aspen Institute Commission on Information Disorder névre keresztelt bizottság egyik társelnöke a baloldali Katie Couric. Couric nemrég egy műsorban arról beszélt, hogy át kellene nevelni Donald Trump volt amerikai elnök híveit. Az újonnan létrejött bizottság másik társelnöke Rashad Robinson, aki a szintén Soros György támogatását élvező Color of Change nevű szervezet vezetője. A harmadik társelnök Chris Krebs, aki szerint a tavalyi amerikai választás a legbiztonságosabb volt az ország történelmében. A három társelnök munkáját 15 biztos segíti, többek között a brit Harry herceg.

Azonban nem csak Soros György támogatja jelentős összegekkel az Aspen Institute-t, hanem egy másik amerikai filantróp, Bill Gates is.

A Newsbusters nevű amerikai portál szerint a Bill & Melinda Gates Foundation és az OSF két szervezete – a Foundation to Promote Open Society (2,5 millió dollár) és az Open Society Institute (445 ezer dollár) – 2003 és 2020 között közel 105 millió dollárt pumpált az Aspen Institute-ba. Ebből mintegy 101,8 millió dollár Bill Gates szervezetétől származott.

Sorost az elmúlt időben egyébként nagyon érdeklik az álhírek, különösen a közösségi médiában, befolyása pedig ebben a szegmensben is jelentős.

A Facebook Ellenőrző Bizottsága például tele van hozzá hű emberekkel. Helle Thorning-Schmidt, korábbi dán miniszterelnök is ilyen, aki a Soros György által alapított és támogatott International Crisis Group nevű civil szervezet testületi tagja is.

Ezen felül egy Soros által finanszírozott szervezet készített egy olyan tanulmányt is, amelyben a Facebookon terjedő, félrevezető információt tartalmazó bejegyzéseket vizsgálták. A tanulmányban arra a következtetésre jutottak, hogy ezek a dezinformációs bejegyzések 10,1 milliárdos megtekintést is elérhetnek, ez ugyanakkor megelőzhető lehetne. A “Facebook: Választástól a felkelésig” (Facebook: From Election to Insurrection) címet viselő tanulmányt az Avaaz nevű szervezet készítette. Az Avaaz társalapítója, Tom Periello, a Nyílt Társadalom Alapítványok ügyvezető igazgatója. A másik társalapító, és elnök-vezérigazgató, Ricken Patel korábban olyan baloldali szervezeteknél dolgozott, mint a The Rockefeller Foundation és a Res Publica.

A tanulmány a Facebook tényellenőrzőit – akik a tartalmak hitelességét vizsgálják – használta a “félretájékoztató” bejegyzések listájának összeállításához. A vizsgált bejegyzéseket azonban nem hozták nyilvánosságra.

Andy Stone, a Facebook szóvivője nyilatkozatot adott ki a jelentésről.

“Az Avaaz hibás módszertant használt, mert azt sejtette az emberekkel, hogy csak azért, mert egy oldal megoszt egy tényellenőrzött tartalmat, az ezen az oldalon található összes tartalom problémás” – mondta.

A Facebook tényellenőrzői egyébként mind a liberális Poynter Institute’s International Fact Checking Network (IFCN) részét képezik, amely többek között Soros Györgytől is kapott 300 ezer dollárt.

Borítókép: Soros György magyar származású amerikai üzletember

Médiapiac

Új műsorvezetővel rajtol el az M1 turisztikai műsora

Június 16-án ismét útjára indul a Nyaralj itthon! című műsor. Ezúttal Farkas Bettina, az M4 Sport riportere kalauzolja a nézőket a magyarországi helyszíneken.

Közzétéve:

A műsorvezető az első részben Szigetszentmiklósra látogat, ahol kipróbálja a motorcsónakázást és megcsodálja Európa második legnagyobb úszólápját is, amely a Ráckevei-Duna ágán található – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája.

„Nagyon élvezem a forgatásokat. A sporthoz képest ez egy teljesen más terület, de mivel szeretek utazni és új dolgokat felfedezni, ezért igazán testhezálló a feladat. A sorozat első részében egy olyan varázslatos hazai helyszínre kalauzoljuk a nézőket, amely bár nincs messze a fővárostól, mégis rengeteg védett, illetve fokozottan védett növény- és állatfajnak ad otthont” – fogalmazott Farkas Bettina, a Nyaralj itthon! műsorvezetője.

Az augusztus végéig futó műsorban feltárulnak hazánk csodálatos turisztikai értékei, számtalan látványosság és programlehetőség teszi színessé és látványossá a Nyaralj itthon! kétperces epizódjait.

A 66 adásban 66 különböző aktivitást ismerhetnek meg az érdeklődők, egyes részekben pedig népszerű sztársportolók is felbukkannak.

A Nyaralj itthon! június 16-tól az M1 csatornán túl a Duna Televízió nyári magazinműsorában, a Nyár21-ben is látható lesz.

Borítókép: Fővárosi természetjárók a Pilis parkerdejének Alsó-Jegenye-völgyi turistaútján kiépített lépcsősoron

Tovább olvasom

Médiapiac

Karácsony Gergely a Medyascope.tv-nek sem mond igazat (videó)

A török portálnak adott videóinterjúja a politikus nyelvvizsgabotránya miatt került az érdeklődés középpontjába, ám nyelvtudásbeli hiányosságai mellett az ott tett megállapításai is figyelemre méltóak.

Közzétéve:

MTI/Mónus Márton

Karácsony Gergely a Medyascope.tv-nek adott interjúja a főpolgármester nyelvvizsgabotránya kapcsán került az érdeklődés fókuszába. A török portálnak adott nyilatkozat a nyilvánosságra kerülésekor nem kapott nagyobb figyelmet idehaza, ám ez aligha véletlen: a beszélgetés során Karácsony tolmácson keresztül kommunikált az őt angolul kérdező török riporterrel, így adva bizonyítékát hiányos nyelvtudásának. A beszélgetés azonban nemcsak ebből a szempontból érdekes, hiszen Karácsony igyekezett jelentősen megszépíteni a valóságot a török nézőknek.

„Én egy zöldprogrammal nyertem meg a választást, és az elmúlt évben számos intézkedésünk volt, ami ezt szolgálta. Számos megörökölt beruházást újraterveztünk, sok ezer fát mentettünk meg, rengeteg parkot újítottunk fel, és elindítottuk a pesti oldal villamoshálózatának a komplex fejlesztését” – emelte ki az interjúban Karácsony.

Az állítás tényszerűségét megvizsgálva komoly problémákba ütközünk – hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet. A pesti villamoshálózat fejlesztése valóban elindult – döcög –, ám azt

nem tudni, hogy mire gondolt a főpolgármester, amikor azt mondta: rengeteg parkot újítottak fel. Valójában egyetlen ilyen park sincs, a felújított parkok száma konkrétan nulla.

Erre a legjobb példa a Városháza park, amely Karácsony választási ígérete szerint a budapestieké lesz, ám eddig egy kapavágás sem történt, a másfél hektáros terület kétharmada jelenleg is az önkormányzat hivatali parkolójaként szolgál.

A „megörökölt beruházás újratervezéseként” pedig Karácsony alighanem a Lánchíd-projektre gondolt, ami mintegy ötmilliárddal drágult meg a Fővárosi Önkormányzat szerencsétlenkedése miatt.

A fák megmentéséről tett nyilatkozata pedig a legújabb fejlemények kapcsán még vitathatóbb: a napokban betonozták le a Lánchíd budai hídfőjénél lévő virágágyásokat.

Az interjúban a főpolgármester arról beszélt, hogy „egy más típusú politikai vezetést kezdtünk el kialakítani, ami folyamatosan interakcióban van a polgárokkal, a választókat minden döntésünkről informáljuk és megkérdezzük”. A valóság azt mutatja, hogy számos projekt kapcsán a „kérdések” fázisában elakadtak a dolgok, így például az előbb említett Városháza park esetében is: valóban kiírtak egy online konzultációt 2020 áprilisában, azóta azonban lényegében nem történt semmi.

A polgárokkal való interakció szintén sajátosan alakult: ez jellemzően a Gyurcsány korábbi kommunikációs szakembere, Gál J. Zoltán által írt és fővárosi közpénzből folyamatosan hirdetett Facebook-posztokon keresztül történik, amelyekben azt magyarázza el a főpolgármester a budapestieknek, hogy mi miért nem az ő hibája – és miért a kormányé.

„Nagy a kockázat, hogy hiába lesz EU-s támogatás, ezek nem érkeznek meg oda, ahol igazán szükség van rá” – mondta a főpolgármester az interjúban. Ez azonban szintén éles ellentétben áll a valósággal, ugyanis Karácsony és stábja azt kommunikálja hónapok óta, hogy Budapest „lerohasztása” a cél. Ezzel szemben a következő uniós ciklusban érkező támogatásokból ezermilliárdok juthatnak majd Budapestnek, amelyek elosztásáról a kabinet fog dönteni. Ráadásul a főváros sosem látott beruházásdömping helyszíne volt az elmúlt évtizedben: lényegében az összes fontosabb nagyobb köztér megújult.

„Budapesten a koalíció nagyon szilárd, és nincsenek olyan viták, amelyek blokkolnák a hatékony kormányzást” – állította Karácsony, ami a valóság jelentős megszépítése. A konfliktusok folyamatosak az egyes pártok között, például Soproni Tamás, a VI. kerület momentumos polgármestere nyílt háborút vív az MSZP-vel, ami lejárató mémekkel bombázza a kerületvezetőt. De a Momentum kapcsán érdemes kiemelni Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettest is, aki a korrupciós ügyek – többek között az esetleges kispesti visszaélések – feltárásával kampányolt 2019-ben, és többek között azzal, hogy „korrupciós forródrótot” indítanak a Városházán. Ebből eddig semmi sem valósult meg.

Az interjúban a főpolgármester arról is beszélt, hogy a közlekedési – és más – beruházások kapcsán részletesen felmérik az emberek igényeit. Ennek szintén pontos ellenpéldáját mutatja a körúti biciklisávok rajtaütésszerű megvalósítása: lényegében előzetes bejelentés nélkül, egyik napról a másikra elvettek egy sávot az autósoktól egy gyengén kihasznált biciklisáv létesítésére, amely az eddig is komoly belvárosi dugókat tovább súlyosbította. Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára úgy jellemezte a helyzetet hétfői országgyűlési felszólalásában:

„Autós üldözés zajlik a fővárosban, ami nem lesz jobb hely, ha osztályharcos tempóval egymás ellen hangolják az autósokat, a kerékpárosokat és a gyalogosokat.”

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester

Tovább olvasom

Médiapiac

A globális űrtávközlési szolgáltatók közé léphet a 4iG

A tőkepiaci társaság és két leányvállalata, a Hunagro DigiTel és a CarpathiaSat előzetes megállapodást kötött az izraeli Space-Communication Ltd.-vel (SpaceCom) a társaság 51 százalékos részvénycsomagjának megszerzéséről zártkörű tőkeemeléssel – közölte a 4iG Nyrt.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A tel-avivi tőzsdén jegyzett SpaceCom négy geoszinkron műholdjával globális lefedettséggel rendelkező műhold-üzemeltető és -szolgáltató vállalat, amely Magyarországon és a régióban AMOS 3 műholdján keresztül biztosítja szolgáltatásait. A társaság átvilágítását követően az ügylet sikeres lezárásának feltétele, hogy a SpaceCom közgyűlése, valamint az izraeli kommunikációs minisztérium is jóváhagyja a tulajdonszerzést. A tranzakció becsült értéke 65 millió dollár – írták az MTI-hez eljuttatott közleményükben.

A 65 munkavállalóval rendelkező SpaceCom részvényeivel a Tel-Avivi Értéktőzsdén kereskednek. A társaság árbevétele 2020-ban 88 millió dollár, EBITDA (kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti) eredménye pedig 52 millió dollár volt. A társaság 300 millió dollár értékű szerződésállománnyal rendelkezik.

“Bízom benne, hogy a SpaceCommal kötött előzetes megállapodást követően még az ősszel eredményesen zárhatjuk az ügyletet, amely egyben azt is jelentené, hogy a 4iG csoport sikeresen végrehajtotta első nemzetközi akvizícióját. A tranzakciót nem csak cégcsoportunk növekedésében gondolom meghatározónak, hiszen egy olyan megállapodást készítünk elő, amely Magyarország számára is új kapukat nyithat az űriparban, illetve az űrtávközlés területén”

– mondta Jászai Gellért, a társaság elnök-vezérigazgatója a közleményben. Hozzátette: a SpaceCom évtizedes technológiai tapasztalata, innovatív megoldásai, globális piacismerete, valamint szakembergárdája nagymértékű támogatást biztosíthat a CarpathiaSatnak az első magyar kereskedelmi műhold fejlesztéséhez, illetve pályára állításához. Így az akvizíció a tudástranszfer, valamint a nemzetközi stratégiai együttműködések kialakítása szempontjából is fontos lépés számunkra – hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.

Az előzetes megállapodás értelmében a 4iG és leányvállalatai a zártkörű tőkeemeléssel abszolút irányító többségi tulajdont szereznének az izraeli társaságban. Az akvizíció megvalósítása érdekében a 4iG megkezdi a céltársaság átvilágítását, melynek augusztusra várható eredménye alapján tehet végleges ajánlatot SpaceCom 51 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére. A tranzakció zárása 2021 őszére várható, melynek előfeltétele, hogy a tulajdonszerzéshez a társaság közgyűlése és az izraeli kommunikációs minisztérium is hozzájáruljon.

A SpaceCom tulajdonában és üzemeltetésében működő AMOS 3 műhold 2004 óta szolgáltat a nemzetközi egyezmények szerint Magyarország által birtokolt geostacionárius nyalábon. A SpaceCom és a magyar állam között létrejött bérleti szerződés 2024-ben jár le.

A bérleti időszakot követően a 4iG, az Antenna Hungária és a New Space Industries Zrt. által alapított CarpathiaSat Zrt. az AMOS 3 műhold pályaszakaszára új kereskedelmi műholdat bocsátana fel.

A SpaceCom akvizíciója tehát jelentős mértékben támogatná a CarpathiaSat stratégiai terveit, hiszen az izraeli társaság több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a műholdak fejlesztésében és üzemeltetésében is – közölték.

Az idei első negyedév a 4iG történetében a legerősebb volt, az informatikai vállalat árbevétele 15,27 milliárd forintot tett ki, ami 77 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos időszakáét. A vállalat adózott eredménye január-márciusban 566 millió forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 312 millió forinttal. A 4iG részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Egy éven belül a legmagasabb értékük 711 forint, a legalacsonyabb 488 forint volt.

Tovább olvasom