Kövess minket!

Médiapiac

Országgyűlés: megválasztották a Médiatanács elnökét

Kilenc évre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának elnökévé választotta Koltay Andrást az Országgyűlés kedden. A parlament emellett egy új tagot is választott a testületbe.

Borítókép: Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának megválasztott új elnöke (k) aláírja az eskü szövegét, mögötte Bartóki-Gönczy Balázs, a Médiatanács új tagja (b) az Országgyűlés plenáris ülésén 2021. december 14-én, fotó: MTI/Kovács Attila

A képviselők a Médiatanács elnökét 134 igen, 5 nem szavazattal és 1 tartózkodás mellett választották meg.

A Médiatanács új tagja Bartóki-Gönczy Balázs lett 133 igen és 6 nem szavazattal, tartózkodás nélkül.

Koltay András és Bartóki-Gönczy Balázs ezt követően letette hivatali esküjét.

Koltay Andrást a miniszterelnök javaslatára Áder János köztársasági elnök december 4-i hatállyal nevezte ki az NMHH elnökének. Ezzel automatikusan a Médiatanács elnökjelöltje lett. A médiatörvény értelmében az Országgyűlésnek ezután 30 napon belül kellett megválasztania a Médiatanács elnökévé, ellenkező esetben megbízatása megszűnt volna.

A Médiatanács elnöke nem választható újra, megbízatásának időtartama a hatóság elnöki megbízatásának időtartamához kötött.

Az Országgyűlésnek azért kellett új elnököt választania, mert a posztot 2013 óta betöltő Karas Monika lemondott.

Koltay András 2002-ben szerezte jogi diplomáját a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, ahol diplomája megszerzése után tanított is a polgári jogi tanszéken. 2018-tól a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen egyetemi tanár, tanszékvezető, 2018 és 2021 között az intézmény rektora volt.

2009 és 2010 között a Magyar Televízió Közalapítvány Kuratóriumának elnökségi tagja, 2010 és 2019 között az NMHH Médiatanácsának tagja.

Bartóki-Gönczy Balázst az augusztusban elhunyt Hankiss Ágnes helyére választotta meg kilenc évre az Országgyűlés.

A Médiatanács új tagja 2010-ben végzett a Pázmány Péter Egyetemen, majd francia nyelvű jogi képzéseken vett részt. 2011 és 2016 között projektmenedzserként, hírközlési jogi szakértőként dolgozott az NMHH-nál. Jelenleg a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense, a többi között űrjoggal foglalkozik.

Az elnökkel együtt öt tagot számláló Médiatanács az NMHH önálló hatáskörű, az Országgyűlés felügyelete alatt álló szerve. Feladata egyebek mellett a médiatörvény, valamint a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló médiaalkotmány betartásának ellenőrzése. A testület pályáztatja meg a rádiós frekvenciákat, felügyeli a rádió- és tévéműsorokat, ellenőrzi a médiaszolgáltatókkal kötött hatósági szerződések betartását.

Médiapiac

Médiatanács: Közel 90 millió forintból készülhetnek műsorok

Rádiós hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készülhetnek csaknem 90 millió forintból, erről is döntött e heti ülésén a médiatanács – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Azt írták, hogy hiánypótló felmérések készültek a televíziózást segítő szolgáltatásokról.

Közölték: 28 pályázat nyert el több mint 89 millió forintot a médiatanács hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését ösztönző 2022-es pályázatának első fordulójában.

Hírműsorokat készíthet a kecskeméti Gong Rádió, a budapesti, a pécsi, a salgótarjáni, a kiskunfélegyházi, a szegedi és a debreceni Rádió 1, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a 88,9 Best FM Zalaegerszeg és a budapesti Klasszik Rádió 92.1.

A szolgáltató magazinműsorok kategóriájában sikeresen pályázott a szolnoki Aktív Rádió, a veszprémi Mária Rádió, a Sárvár Rádió, a Rádió Törökszentmiklós, az egri 100,7 Best FM, a székesfehérvári Alpha Rádió, a miskolci és a nyíregyházi Európa Rádió, a Bajai Rádió, a kalocsai KORONAfm100, a tatabányai Forrás Rádió, a békéscsabai 104,0 Rádió 1, a 98.4 Mega Rádió és a Csaba Rádió, valamint a fővárosi Karc FM és a Rádió M.

Tematikus magazint készíthet a támogatásból a székesfehérvári Táska Rádió és a fővárosi Trend FM.

A hatóság látás- és hallásérült emberek civil szervezeteinek bevonásával mérte fel, hogy a törvényben előírt, a vakok és gyengénlátók, illetve a siketek és nagyothallók médiabefogadását segítő műszaki megoldásokat – a feliratozást, a jelnyelvi tolmácsolást, valamint az audionarrációt – mennyire ismerik és tartják jónak az érintettek.

Egy ezerfős, a teljes lakosságot reprezentáló mintán pedig azt vizsgálták, hogy mennyire népszerű a külföldi filmek eredeti nyelvű vetítésének lehetősége, valamint mennyire közkedveltek a gyermekvédelmi funkciók.

A lakossági mintán alapuló kutatás résztvevőinek 88 százaléka tud a kiskorúak védelméhez kapcsolódó korhatár-besorolásról. Jóval kevesebben vannak azok, akik az audionarrációról vagy a külföldi filmek eredeti nyelvű sugárzásának szabályozásáról hallottak (39, illetve 30 százalék).

Az ezerfős kutatás válaszadóinak csaknem fele úgy élte meg, hogy az elmúlt néhány évben nőtt a feliratos műsorok száma, de csupán 32 százalékuk érzi úgy, hogy javult a minőségük. Szinkronizált filmeket a nézők 63 százaléka nézne, 37 százalékuk pedig szeretné, ha eredeti nyelven is elérhetőek lennének az alkotások.

A vizsgált gyermekvédelmi műszaki lehetőségeket csak a szülők 28 százaléka használja, bár 82 százalékuk jelezte, hogy valamilyen formában ellenőrzi, milyen műsort néz a gyermeke.

A látás- és hallásérültek körében végzett felmérésből kiderül, hogy a szolgáltatók betartják ugyan az előírásokat és elérhetővé teszik a feliratozást, a jelnyelvi tolmácsolást vagy az audionarrációt, de az érintettek jelentős része nem tud ezekről vagy nem elégedett a megvalósítás minőségével. Az audionarrációt a látássérültek 66 százaléka használta már, de 92 százalékuk szerint túl bonyolult a beállítása.

A tanulmány rámutat arra, hogy fontos cél lehet a műszaki opciók használhatóságának, ismeretének, elterjedésének javítása, és meghatározza a főbb, orvosolandó pontokat is.

Az eredményeket a hatóság a törvényi kötelezettségek alá tartozó televíziós csatornáknak is elküldte azzal a céllal, hogy javíthassák szolgáltatásaikat – olvasható a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Pert nyert egy baloldali lap ellen Gulyás Gergely

A bíróság megállapította: az EzaLényeg egyik cikkével megsértette a kancelláriaminiszter jóhírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait.

Közzétéve:

Borítóképünkön Gulyás Gergely, fotó: MTI/Kovács Tamás

Gulyás Gergely 2021 februárjában közösségi oldalán jelentette be, polgári pert indít – mint írta – “két baloldali propagandalap ellen”. A Miniszterelnökséget vezető miniszter úgy fogalmazott: “a baloldali média napról napra újabb és újabb határokat lép át a rágalmazásban.”

Így hazudtak Gulyás Gergelyről

A Mandiner az ügyről beszámoló cikkében emlékeztet: az ezalenyeg.hu egyik 2021-es cikkének címében még kérdésként, a cikkben már állításként fogalmazta meg, hogy Koncz Zsófia képviselő azért van válófélben, mert Gulyás Gergellyel van viszonya. Ugyanezt a „hírt” egy másik baloldali propagandalap, a Nyugati Fény tényként is közölte. Ezzel szemben a valóság az, hogy Gulyás Gergely Koncz Zsófia házasságának megromlásáról nem tudott, válásáról a sajtóból értesült.

A tárcavezető továbbá már 2021 februárjában leszögezte: „a cikk minden alapot nélkülöző hazug állítása durván megsérti Koncz Zsófia és férje magánélethez való jogát, valamint az én személyiségi jogaimat is”.

A bíróság Gulyás Gergelynek adott igazat

Páva Zoltán (az EzaLényeg portál kiadójának ügyvezetője) Gulyás Gergelynek küldött sajnálkozó leveléből kiderül: az EzaLényeg portálon 2021. január 29-én „Igaz lehet: Gulyás Gergely Koncz Zsófia új szerelme?” címmel megjelent cikkükkel megsértették Gulyás Gergely jóhírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait.

Mint a levélben olvasható, „a Bíróság megállapította, hogy a jogsértést a következő valótlan állításokkal követte el a médium: Gulyás Gergely Koncz Zsófiával annak házassága alatt szerelmi viszonyt folytat, vele így egy párt alkot, és ezt a kapcsolatot csak a házassága felbontása után kívánja a nyilvánosság előtt felvállalni.”

A miniszternek a per során egymillió forint sérelemdíjat ítélt meg a bíróság.

Tovább olvasom

Médiapiac

Új tévécsatorna indult, sok százezer magyar háztartásban látható

A vezető lakberendezési és életmódcsatorna, a HGTV mostantól elérhető a Magyar Telekom előfizetői számára. A Warner Bros. Discovery tulajdonában lévő HGTV szórakoztató és inspiráló családi történeteket, ingatlan- és felújítási szakértői tanácsokat és otthon-átalakításokat mutat be nézőinek. Az Egyesült Államokban 88 millió háztartást ér el, ezzel a tíz legerősebb kábeltévés csatorna között szerepel.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az indulást követő első hónapban, május 2. és június 1. között a HGTV ideiglenesen elérhető a Magyar Telekom IPTV, Telekom TV és multiscreen minden előfizetője számára, a Nyilvános csomaggal rendelkezők kivételével. A nézők lebilincselő otthoni és életmód tartalmakba, elképesztő otthon-átalakításokba nyerhetnek betekintést, megbízható szakértőket és bájos családokat ismerhetnek meg. Júniustól a HGTV az április 13-án indult új Telekom TV csomagok (kivéve a Nyilvános csomag és az S csomagok előfizetői) számára továbbra is elérhető lesz.

Az olyan műsorok mellett, mint a Házvadászok és a Property Brothers, a HGTV májusban és júniusban új műsorok széles választékát tűzi képernyőjére.

Olcsó régi házak – Az ingatlanmániás Elizabeth és Ethan Finkelstein egy újabb adag olcsó régi házra vadászik, amelyeket népszerű közösségi oldalaikon is megoszthatnának követőikkel. Kutatómunkájuk során igazi történelemrajongók által felújított házakkal találkoznak.

Verjünk gyökeret! – Ben és Cristi Dozier házakat épít, tervez és újít fel a coloradói Pagosa Springsben. A házaspár egyedülálló és személyre szabott megoldásaival mindig valami olyat nyújt ügyfeleinek, amire azok nem is számítottak.

Rázd fel az otthonod! – Kele Dobrinski és Christina Valencia, a lakberendező házaspár profin hangolja össze az eltérő ötleteket. AZ epizódokban végigkövethetjük, ahogy a teljesen eltérő elképzelésekből hogyan hoz ki a házaspár az összes tulajdonosnak tetsző igazi álomotthont.

A csatorna a vezető globális média- és szórakoztatóipari vállalat, a Warner Bros. Discovery portfóliójának része, amely több mint 220 országban és területen, 50 nyelven érhető el – számolt be róla az Origo.hu.

Tovább olvasom