Kövess minket!

Médiapiac

Online szolgáltatást indít a Figyelő

Egy év előkészítés után jelenik meg a Figyelő gazdasági hetilap online változata. Az online szerkesztőség munkáját irányító Herpai Attila reményei szerint a MediaCity Magyarországhoz tartozó figyelo.hu indításával az olvasók és hirdetők kegyeiért egy olyan hiteles gazdasági portál száll ringbe, amely egy éven belül az üzleti élet meghatározó szereplője lesz.

A MediaCity Kft. tavaly vette meg a Figyelő című üzleti hetilap, valamint a hozzá kapcsolódó brandek, mint a Figyelő TOP 200, a Figyelő Trend-kiadványok, a Figyelő Konferenciák, továbbá az Üzlet és Siker jogait. A Sanoma-csoporttal kötött megállapodás ugyanakkor nem terjedt ki az azóta önállóan már nem létező fn.hu-ra (ez volt a Figyelőnet rövidítése). A népszerű gazdasági hetilap és kiadója közel egyéves előkészítő munka után döntött arról, hogy új, a meglevőknél sokoldalúbb és informatívabb gazdasági portált indít.

Az új gazdasági hír- és elemző portál nem a hírek mennyiségére, hanem a minőségére koncentrál, és kizárólag a tényekre fókuszál. A Figyelő Online nemcsak a legfontosabb belföldi és külföldi híreket szállítja, hanem piaci elemzők, egyetemi oktatók és kutatók segítségével segít azokban eligazodni. Az új gazdasági portál stratégiai partnere az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező hazai szakmai műhely, a Budapesti Corvinus Egyetem lesz.

A kiadó az olvasók teljes körű kiszolgálását várja attól, hogy a hírfolyam koordinálásában a print és az online szerkesztőség szorosan együttműködik. A print magazin előfizetői az online tartalomhoz is korlátlanul hozzáférnek az előfizetés időtartama alatt. Két hét „zárolást” követően, előzetes regisztrációval díjmentesen bárki számára kutathatóak a Figyelő cikkei. A fél évnél régebbi anyagok a Figyelő archívumába kerülnek, de fizetős szolgáltatásként ezek is megnyílnak az érdeklődők előtt.

 

Médiapiac

A Wikipédia törölné a kommunizmus tömeggyilkosságairól szóló bejegyzést

A „Tömeggyilkosságok a kommunista rezsimek alatt” szócikket „elfogultság” miatt eltávolítanák a platformról.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A Telegraph arról számolt be, hogy a Wikipédia egyik bejegyzésénél, amelynél „a kommunista rezsimek alatti tömeggyilkosságokat” részletezik, fennáll a törlés veszélye. A Wikipédia-oldalt, amely az egypárti kommunista rezsimekben, például a Szovjetunióban és Kínában élő emberek millióiról szól, törlésre jelölték.

A Wikipédia egyes szerkesztői állítólag nem értenek egyet azzal, hogy a tömeges népirtásért a kommunista ideológiát okolják.

A szócikk olyan kommunista személyiségek akcióit sorolja fel, mint Mao elnök, Sztálin, Pol Pot és Kim Dzsong Il. A cikket azzal vádolják, hogy elfogult „antikommunista” nézőpontot fogalmaz meg, és az oldal adminisztrátorainak kell dönteniük arról, hogy el kell-e távolítani a cikket.

Az írás főcíme jelenleg: „A cikk semlegessége vitatott”, és „a cikk törlését fontolgatja a Wikipédia a törlési politikájával összhangban”. A cikkről hosszas vita folyik a Wikipédia szerkesztői között. Egyikük a törléssel szemben foglalt állást, és bírálta a kommunista párti szerkesztőket: A Wikipédia védi és lehetővé teszi a nyilvánvaló visszaéléseket és manipulációkat egy maroknyi partizán részéről, akik a történelem átírására törekednek, és más partizán akadémikusokra hivatkozva elfednék a gyilkosságokat. Ha ezt megengedik, ez az egész projekt kudarcot vallott, és a Wikipédiának be kellene zárnia a boltot.”

A cambridge-i Robert Tombs történészprofesszor azzal érvelt, hogy a népirtás és az ideológia közötti kapcsolat lekicsinylése azt eredményezheti, hogy a fasizmus és a gyarmatosítás bűneit is figyelmen kívül hagyják.

Tombs kijelentette:Ez erkölcsileg védhetetlen, legalább annyira rossz, mint a holokauszt tagadása, mert »az ideológia és a gyilkolás összekapcsolása« a lényege annak, hogy miért fontosak ezek a dolgok. Elolvastam a Wikipédia-oldalt, óvatosnak és kiegyensúlyozottnak tűnik. Ezért az eltávolítására tett kísérletek csak ideológiailag motiváltak lehetnek” – olvasható a 888.hu cikkében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elfogadta az NMHH 2022-es költségvetését az Országgyűlés

A hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Közzétéve:

Borítóképünkön az Országház épülete, fotó: Pixabay


122 igen szavazattal, 48 nem ellenében az Országgyűlés kedden elfogadta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2022-es költségvetéséről szóló előterjesztést.

A képviselők döntése alapján

a hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Személyi juttatásokra 11,2 milliárd forint, dologi kiadásokra 16,2 milliárd forint, egyéb működési célú kiadásokra 14,3 milliárd forint, beruházásokra 4,1 milliárd forint, a járulékokra és adókra pedig 2 milliárd forint áll rendelkezésre jövőre.

A hatóság bevételeinek nagy része, 36,2 milliárd forint 2022-ben is a különböző díjakból, elsősorban a 31 milliárd forintos frekvenciadíjból származik, amit 2,6 milliárd forintos állami támogatás és 9 milliárd forintos működési bevétel egészít ki.

Az NMHH Médiatanácsa jövőre 695 millió forintból gazdálkodhat.

Tovább olvasom

Médiapiac

Az MTV hazug lejáratóvideót készített Magyarországról

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget, hívja fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A Budapest Pride egyik szervezője, Radványi Viktória nyerte idén az MTV European Music Awards “Generation Change” nevű elismerését. A díjátadóra Magyarországon, a budapesti Puskás Arénában került sor, a nagyszabású show-t az állami Magyar Turisztikai Ügynökség is támogatta – olvasható a V4NA hírügynökség szemléjében.

A “Generation Change” díj nyerteséről, Radványi Viktóriáról az MTV egy filmet is készített, ami azonban hazug, hamis képest fest Magyarországról, és a magyarországi LMBTQ-közösség helyzetéről, hívta fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

A videóban Radványi Viktória “érzelmes zene mellett mesélt arról, hogy Budapesten nem foghatja meg a barátnője kezét, folyton a háta mögé kell nézzen, mert veszélyben érzi az életét”, írja a Kontra, és hozzáteszik, hogy miközben a Budapest Pride szervezője megpróbáltatásairól beszél, egy videófelvétel képeit láthatják a nézők, amelyen egyenruhások az LMBTQ-közösség tagjait rángatják, inzultálják, sőt egyeseket le is tartóztatnak (a videóban 4:15-től).

Az említett képsoroknak azonban köze sincs Magyarországhoz, azok Grúziában készültek.

Tehát miközben Radványi Budapest utcáin zajló erőszakról beszélt, azt a film készítői a MTV-nél egy másik országban készült felvételekkel szemléltették, nyilvánvalóan azért, mert nem találtak olyan felvételt, ami alátámasztotta volna díjazottjuk állításait. Vagyis, ahogy a Kontra összegez:

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget.

Miután hétfőn napvilágot látott a hír, hogy nemes egyszerűséggel hazug a videó, az MTV megváltoztatta annak a tartalmát. Úgy tűnik, rájöttek, hogy itthon mégse verik az LMBTQ embereket, hiába gondoljuk egyre többen úgy, hogy az apa az férfi és az anya az nő – tette hozzá a Mandiner.

Tovább olvasom