Kövess minket!

Médiapiac

Nemzetközi vizekre evez az orosz állami hírügynökség

A lépés nem titkolt célja, hogy ezáltal is terjesszék saját nézőpontjukat.

A heves természetéről ismert Dimitrj K. Kiszeljov hétfői bejelentése szerint nagyszabású nemzetközi terjeszkedésbe kezd az általa vezetett orosz állami hírügynökség. A The New York Times beszámolója szerint a lépés nem titkolt célja, hogy ezáltal terjesszék saját nézőpontjukat. Kiszeljov szerint a Nyugat által már alkalmazott gyakorlatot Oroszország is követheti, hiszen napjaink információs háborújában már senki sem objektív.

Miután a CNN bejelentette, hogy a médiapiaci tulajdonjogok korlátozására vonatkozó friss orosz törvény miatt beszünteti oroszországi sugárzást, Kiszeljov úgy fogalmazott, hogy Oroszországnak elege van abból az agresszív propagandából, amelyet az Egyesült Államok folytat, így most a Kremlen a sor, hogy hallassa hangját a nyugati médiában.

Ezt elsősorban az RT-n (egykori Russia Today), valamint a Szputnyikon keresztül kívánja elérni. A RIA Novosztyihoz tartozó Szputnyik 34 országban, több mint 1000 alkalmazottal működtet hírhálózatot. Kiszeljov a szovjet időkből származó RIA Novosztyi hírügynökség Vlagyimir Putyin által váratlanul elrendelt átszervezése után az RT hírcsatorna főszerkesztőjével, Margarita Szimonjannal egy időben került a hírügynökség élére.

Míg az oroszok szempontjából baráti államnak minősülő Kínában a helyi hírközpont vezetője szerint óriási az érdeklődés az orosz gondolkodásmód iránt, a németországi iroda vezetője arról panaszkodott, hogy a terjeszkedést a helyiek a “Putyin propagandája támadásba lendül” jelzővel illetik. A brit médiahatóság, az Ofcom pedig máris figyelmeztetést adott ki az RT ukrajnai krízisről szóló közvetítése kapcsán, amelyben a csatorna a hatóság szerint megsértette a pártatlanság követelményét.

A Szputnyik amerikai verziója megjelenésének első napján meglehetősen csípős hangvételű cikkeket közölt, többek között az Edward Snowdenről tervezett filmről, valamint az Iszlám Állam és Amerika kapcsolatáról. A Barack Obamát az Iszlám Állam vezetőjéhez, Abu Bakr al-Baghdadihoz hasonlító Kiszeljov a hétfői bejelentés után nem kívánt nyilatkozni az őt faggató riportereknek.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

Médiapiac

Elindult a Magánterület a HírTV-n: Szentkirályi Alexandra volt az első vendég

Új sorozat indult a Hír TV-n Magánterület címmel, amelynek első évadában ismert nők engednek betekintést a magánéletükbe. Az első adásban Szentkirályi Alexandra mutatta be, milyen egy átlagos napja. Többek között az is kiderült, a munkája során igyekszik minél több emberrel találkozni és beszélgetni, a Kormányinfó pedig az egész világon egyedülálló műfaj.

Közzétéve:

HírTV Sajtóosztály

Az ország lelkiállapotáról, a fideszes politikusok megítéléséről és a Kormányinfó kulisszatitkairól is beszélt a Hír TV Magánterület című új műsorában Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

A hétről hétre, vasárnaponként jelentkező sorozat első évadában olyan ismert nők engednek betekintést a hétköznapjaikba és a magánéletükbe, akik a munkájuk vagy a gondolkodásmódjuk révén már reflektorfénybe kerültek.

Az első részben Szentkirályi Alexandra többek között arról is beszélt, szüksége van jól körülbástyázott területekre, ahol biztonságban élheti a magánéletét. A műsorvezető, Ambrus-Jobbágyi Zsófi kérdésére pedig, hogy miért csak nem felismerhető módon jeleníti meg kislányát a közösségi felületeken, azt felelte, a szülő felelőssége, hogy csak olyasmit tegyen a gyermekeivel, amit ő maga később sem bánna meg.

Kifejtette, Budapest most káoszos és ahogy a Kormányinfó, a Tarlós István-féle Budapestinfó is egyedülálló volt, mivel a teljes újságíró paletta valós kérdéseket tehetett fel az akkori főpolgármesternek, amelyekre igazi válaszokat is kapott.

“Karácsony Gergely mostmár olyan szinten bujkál, hogy a Fővárosi Közgyűlés ülésére is egy hátsó teremből és bejáratból mászkál be, nehogy véletlenül hozzá lehessen szólni”

– fogalmazott a kormányszóvivő.

Szentkirályi Alexandra napjába pillanthattak bele a tévénézők

Szentkirályi Alexandra a Magánterület stábjának beszélt arról is, munkája során próbál minél több emberrel találkozni és beszélgetni, ennek alapján pedig úgy érzi, Magyarországon kedves, jó és tenni akaró emberek élnek. A kérdésre, hogy milyennek látja az ország általános lelkiállapotát, azt felelte:

“Van bennünk egy olyan attitűd, hogy szeretjük rosszabbnak beállítani magunkat, mint, amilyenek valójában vagyunk. Az igazság pedig az – saját tapasztalataim alapján -, hogy amikor kellett, nekem segítettek, amikor jó szóra vágytam, megkaptam és nem csak a mostani munkám során, hanem egész életemben. Ez az ország lelkileg sokkal jobban van, mint korábban, az emberek bíznak a jövőben, mernek tervezni és ez nem csak a politikának köszönhető. Ugyanakkor, ez legalább annyira fontos fokmérője a kormányzás minőségének, mint például a számadatok és statisztikák”.

A Szentkirályi Alexandrával készült adás ismétlése a Hír TV-n vasárnap késő este lesz látható, a Magánterület legújabb adása pedig Rácz Zsófia, ifjúságügyért felelős helyettes államtitkárral szeptember 26-án vasárnap, 19 órakor kerül adásba.

Borítókép: Szentkirályi Alexandra

Tovább olvasom

Médiapiac

Meghosszabbították az amerikai hírtelevízió vitatott engedélyét

Meghosszabbította szerdán a lengyel országos rádió- és televíziótanács a TNV24 amerikai hírtelevízió működési engedélyét, a csatorna további sorsa korábban Washington aggodalmait váltotta ki a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló lengyel törvénymódosítási tervezet miatt is.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A magán rádió- és tévécsatornák regisztrálásáról döntő és a szólásszabadság felett őrködő lengyel országos rádió- és televíziótanács (KRRiT) négy tagja az engedély meghosszabbítása mellett szavazott, az ötödik tanácstag ellenszavazatot adott le – közölte szerda este a testület szóvivője, Teresa Brykczynska.

A döntést az eddigi működési engedély lejárata előtt négy nappal hozták meg, több korábbi eredménytelen szavazást követően.

A szavazás előtt a testület még határozatot fogadott el az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívüli cégek működésének elveiről, mely dokumentum Brykczynska szerint a jelenlegi médiatörvény értelmezési nehézségei miatt volt szükséges a TVN24-ről szóló döntés elfogadásához. A nehézségeket a szóvivő szerint a csatorna tulajdonosi viszonyai okozták. Brykczynska egyúttal hangsúlyozta: a KRRiT határozatának semmi köze nincs a médiatörvény módosítási tervezetéhez.

Az említett tervezetet, mely a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szól, a lengyel alsóház augusztusban szavazta meg. A tervezet értelmében az EGT országaiban bejegyzett cégek csak akkor kaphatnának médiaszolgáltatási engedélyt Lengyelországban, ha az EGT-n kívüli jogi személyeknek részesedése ezekben nem halad meg 49 százalékot. Ezt többen a TVN24 ellen irányuló lépésként értelmezték.

A csatorna tényleges tulajdonosa ugyanis az amerikai Discovery társaság, bár a hírtévé formálisan a Polish Television Holding BV nevű cég felügyeli, mely Hollandiában, az amsterdami Schiphol repülőtér területén – vagyis egy virtuális címen – van bejegyezve.

A médiatörvény módosítását viszont szeptember elején az ellenzéki többségű lengyel szenátus elutasította, most újbóli alsóházi megvitatásra vár.
 

A KRRiT döntését a lengyel külügyminiszter-helyettes, Szymon Szynkowski vel Sek úgy kommentálta: a működési engedélyt meghosszabbították, mert a TVN “nem tehet arról, hogy a médiatörvény hézagos”.  

A KRRiT egyúttal “világosan jelezte, hogy pontosítani kell a jelenlegi jogi helyzeten” – emelte ki a diplomata, hangsúlyozva: a törvényhozói folyamat nem irányul a TVN ellen, általános érvényű jogszabályról van szó.

Az amerikai diplomácia bírálta a tervezetet és a TVN24 körüli helyzetet, azzal érvelve, hogy ez veszélyezteti a média szabadságát, és káros hatással lehet az Egyesült Államok lengyelországi beruházásai körüli légkörre.

Tovább olvasom

Médiapiac

Így reagált Szijjártó Péter a CNN újabb vádjaira (videó)

A gyermekvédelmi törvény és a jövő évi választások is szóba kerültek a televíziós interjú során.

Közzétéve:

Szijjártó Péter/Facebook

Régi ismerős, új vádak – a teljes CNN interjú – Szijjártó Péter így osztotta meg legutóbbi, a CNN-nek adott interjúját a közösségi oldalán.

A magyar külügyminiszter az ENSZ közgyűlésén vesz részt New Yorkban, ottjártakor adott interjút a CNN riporterének, Richard Quest-nek. Quest elsőként a gyermekvédelmi törvény kapcsán kérdezte a magyar külügyminisztert. “Miniszter úr, ön ugyanolyan jól tudja mint én, hogy én meleg vagyok, így rám is vonatkozik ez a törvény. Ön engem pedofilnak tart?” – nyitotta a beszélgetést a riporter.

Szijjártó Péter válaszul közölte, tiszteli, hogy Quest olvasta a törvényt, ugyanis a közelmúltben bárkivel vitázott róla, tudta, hogy vitapartnere sosem olvasta azt. Hangsúlyozta:

a jogszabály tiszteletben tartja minden felnőtt, 18 év feletti személy jogát, hogy olyan életmódot válasszon, amilyet élni akar.

Kiemelte:

a jogszabálynak két része van. Az egyik rész arról szól, hogy nagyon szigorúan kell büntetni minden, a pedofíliával elkövetett cselekményt. A másik rész pedig biztosítja, hogy annak érdekében, hogy megvédjük a gyermekeinket, a gyermekek szexuális orientációjával kapcsolatos nevelése kizárólagos joga a szülőké.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, a két rész teljesen elkülönül egymástól.

Ezt követően szóba került a jövő évi választások kapcsán, hogy az ellenzék egységes jelöltet állít.

A magyar külügyminiszter leszögezte,

a kérdés egyértelműen az a jövő évi választás során, hogy az emberek vissza akarnak-e térni a 2010 előtti időszakhoz – amikor az ország eladósodott, magasak voltak az adók és a munkanélküliség – vagy folytatni akarják, ami 2010 óta zajlik, hogy a gazdaság csúcsokat dönt, teljeskörű foglalkoztatás van, és a családokat támogatják.

Borítókép: Szijjártó Péter interjút ad

Tovább olvasom