Kövess minket!

Médiapiac

Nem tűrik az abortuszról folytatott párbeszédeket a Facebook anyavállalatánál

Az amerikai Meta Platforms emberi erőforrásokért felelős alelnöke azt közölte az alkalmazottakkal, hogy tilos az abortuszról beszélni a cég belső kommunikációs alkalmazásán, a Workplace-en.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A cég belső, tiszteletteljes kommunikációs irányelvek részét képező szabály – amelyet a Meta (a Facebook új neve) 2019-ben vezetett be, de mindeddig nem volt publikus –

megtiltja az alkalmazottaknak, hogy az abortusz helyességéről vagy helytelenségéről, az abortusz elérhetőségéről vagy jogairól, valamint a témával kapcsolatos politikai, vallási és humanitárius nézetekről beszéljenek

– számolt be róla belső forrásokból megszerzett dokumentumokra hivatkozva a Verge technológiai és tudományos témákkal foglalkozó híroldal.

Azt követően, hogy az elmúlt hetekben kiszivárgott az amerikai legfelsőbb bíróság egyik határozattervezete, mely szerint az alkotmánybíróságként működő testület eltörölné a művi terhességmegszakítást legalizáló 1973-as ítéletét, néhány alkalmazott felszólította a vezetőséget, hogy törölje el az irányelvet. Érvelésük szerint a tilalom ellentétben áll azzal, hogy az alkalmazottak „tisztelettudóan” beszélhetnek olyan egyéb megosztó témákról, mint a Black Lives Matter, a bevándorlás és a transzneműek jogai – ismertette a Híradó.hu.

Egy múlt heti dolgozói értekezleten a Meta emberi erőforrásokért felelős alelnöke, Janelle Gale azonban azt mondta, hogy ez nem lehetséges, hiszen az abortusz a legmegosztóbb téma, amelyről így is a legtöbb panasz érkezik az alkalmazottak részéről.

Úgy fogalmazott, hogy még ha az emberek igyekeznek is tiszteletteljesen kommunikálni véleményüket az abortuszról, akkor is érezhetik azt mások, hogy a nemük vagy a vallásuk miatt támadják őket – derült ki a The Verge által megszerzett hangfelvételből.

Médiapiac

Kémkedés gyanújával fogtak el egy orosz újságírót

Kémkedés gyanújával őrizetbe vettek egy orosz újságírót a koszovói határon – jelentette be helyi idő szerint szombaton a koszovói belügyminiszter.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Xhelal Sevcla közleményben tájékoztatott, hogy a Daria Aszlamova nevű újságíróról „több országban bebizonyosodott, hogy az orosz hadsereg és hírszerzés számára végez kémtevékenységet”. A Komszomolszkaja Pravda című orosz lap később Aszlamovára hivatkozva azt közölte, hogy az alkalmazásukban álló újságíró azóta kiszabadult, és jelenleg a szerbiai Raska városában tartózkodik. Aszlamova és a lap nem tértek ki a hatóságok által említett kémkedés gyanújára.

A múlt héten ismét fellángolt a feszültség Koszovó és Szerbia között. Moszkva a héten támogatásáról biztosította Belgrádot a koszovói konfliktusban, amely azt követően lángolt fel, hogy a koszovói kormány szombaton bejelentette: augusztus 1-jétől azok, akik szerbiai dokumentumokkal akarnak belépni Koszovóba, kilépési és belépési igazolást kapnak az átkelőknél, valamint a szerb rendszámtáblájukat is le kell cserélniük a belépésnél ideiglenes koszovói táblára – írta a Magyar Nemzet.

Tovább olvasom

Médiapiac

Kihagyta hírügynökségi cégét Kálmán Olga a vagyonnyilatkozatából

A DK politikusa is kitöltötte vagyonnyilatkozatát, nem is akárhogy.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Mohai Balázs

A DK országgyűlési képviselője, Kálmán Olga élt az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, s rögtön kihagyta a vagyonnyilatkozatból a hírügynökségi cégét 

– hívta fel a figyelmet a Mandiner

A Magyar Nemzet által szemlézett cikk kiemelte, hogy Kálmán Olga korábbi vagyonnyilatkozatában a szabályozásnak megfelelően minden gazdasági érdekeltségéről, így a K.O. Press Hírszolgáltató Bt.-ről is beszámolt, legfrissebb vagyonnyilatkozatából viszont – vélhetően az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel élve – a Gyurcsány-párt képviselője immár kihagyta hírügynökségi cégét. 

A Mandiner részletezi, hogy Kálmán Olga cége egyébként többek között hírügynökségi tevékenységgel, könyvkiadással, napilapkiadással, egyéb időszaki kiadványok kiadásával, világhálóportál-szolgáltatással, vezetési tanácsadással és kommunikációval foglalkozik. 

Ez a tevékenységi kör egyébként bizonyos esetekben a jelenlegi szabályozás szerint határterületnek is minősülhet, hiszen ha például politikai kommunikációs tanácsadást vagy közéleti, politikai tematikájú napilapot, könyvet, kiadványt ad ki a cég, az akár bele is eshet azon bevallani köteles gazdasági társaságok körébe, amelyek befolyást gyakorolhatnak a közpolitikával kapcsolatos kérdésekre

– hangsúlyozta a Mandiner cikke.

Hozzáteszik: kérdés az is, hogy ha a Gyurcsány-párt képviselője is él az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, mennyire hiteles a baloldali pártok és média eddigi narratívája, amely igencsak szájhúzva fogadta az új vagyonnyilatkozati rendszer bevezetését.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elérhetetlenné vált a jellegzetes ellenzéki Facebook-oldal

Az előadó Youtube-csatornájáról is törölte korábbi politikai tartalmú videóit.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A sajátos ellenzéki előadó, a kormányellenes tüntetések jól Ismert arca, Antsi, Vasárnap még azt írta közösségi oldalán, hogy:„Nem látok jövőt a jelenlegi ellenzékben”.

Csalódottságát az okozta, hogy a szombat délutánra, a Kossuth térre hirdetett Márki-Zay Péter nevével is fémjelzett tüntetés a szervezők szerint is kudarcba fulladt. Bár a Facebook-eseménynél több mint 2500-an jelezték a részvételüket, a rendezvényen egyes becslések szerint mindössze 100 ember jelent meg.

Törölte több korábbi videóját is

Alig pár órával a bejegyzés megjelenése után azonban elérhetetlenné vált Antsi Facebook-oldala. Ugyanakkor a Youtube-csatornája még elérhető, viszont időközben arról is lekerültek a korábbi, kormánykritikus szerzeményei. Így már csak 16 videó érhető el nála – számolt be róla a Mandiner.

Tovább olvasom