Kövess minket!

Médiapiac

Nem reagál a közmédia meghívásaira az ellenzék

Ugyanakkor azt állítják a baloldali politikusok, hogy nincs lehetőségük megszólalni az adófizetők pénzéből fenntartott felületeken.

Borítókép: Az M1 Kunigunda úti központjának négyes stúdiója, fotó: MTI/Honéczy Barnabás

“Az elmúlt esztendőkben számos – valójában igaztalan – vád érte a közmédiát a baloldali ellenzék részéről, mely szerint nem jöhettek a közmédiába, holott a valóságban szerkesztőink napról napra, hétről hétre keresték és hívták telefonon a baloldal szereplőit” – közölte a közmédia a hirado.hu oldalon. A közlemény szerint miután e meghívások döntően telefonon történtek, a közmédia hiába közölte, hogy a vádak igaztalanok, mind a baloldali politikusok, mind a liberális média részéről “gúnyos megvetés, torz, sokszor hazug (fake news) tudósítás, nyilatkozat vagy közlemény volt a válasz”.

A közéleti szereplőket, politikusokat, elemzőket, szakértőket, közszereplőket a közmédia két napi műsorfolyamába hívták és hívják most is. Az M1 aktuális csatorna reggeli és a Kossuth rádió Jó reggelt Magyarország! című műsorfolyamaiba.

Az elmúlt héten, az év 14. hetében, április 4. és 10. között az ellenzék részére a következő meghívásokat küldték említett műsoraikba.

Hétfő

  • Jobbik sajtónak (Jakab Pétert hívták), nem válaszoltak.
  • Mi Hazánk sajtónak (Dúró Dórát kérték), válaszoltak. Szerdán (04.06.) tv- és rádióadásban is volt.
  • Kétfarkú Kutya Párt sajtónak, akik válaszoltak. Szerdán (04.06.) tv- és rádióadásban is volt.
  • Az ISZOMM sajtónak (Szanyi Tibort hívták), ők válaszoltak. Időpontot és személyt kedden egyeztettek. Székely Sándor pénteken tv- és rádióadásban is volt.

Kedd

  • Jobbik sajtónak (Jakab Pétert hívták), nem válaszoltak.
  • DK sajtónak (Gyurcsányt Ferencet és Dobrev Klárát hívták), sms-ben válaszoltak, hogy nem szeretnének nyilatkozni.
  • Az LMP sajtónak, válaszoltak, Kanász-Nagy Máté elnök pénteken tv- és rádióadásban is volt.
  • Az MSZP sajtónak, nem válaszoltak.

Adásban volt Toroczkai László (Mi Hazánk), tv és rádió.

Szerda

  • Momentum sajtónak, válaszoltak, kérdéseket tettek fel, majd nem válaszoltak.
  • Az MSZP sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP elnökének, Tóth Bertalannak, nem válaszolt.
  • Az MSZP volt elnökének, Mesterházy Attilának, válaszolt, hogy csak privát véleményt tud mondani.
  • Jobbiknak, Ander Balázsnak, válaszolt, hogy nem jön.
  • Jobbiknak, Z.Kárpát Dánielnek, nem válaszolt.
  • Volner Párt elnökének, Volner Jánosnak (Volner Párt), válaszolt, csütörtökön tv- és rádióadásban is volt.

Adásban volt Dúró Dóra (Mi Hazánk), tv és rádió.

Adásban volt Nagy Dávid (Kétfarkú Kutya Párt), tv és rádió.

Csütörtök

  • DK sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP elnökének, Tóth Bertalannak, nem válaszolt.
  • Az MSZP volt elnökének, Mesterházy Attilának, nem válaszolt.

Adásban volt Volner János (Volner Párt), tv és rádió

Péntek

  • DK sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP elnökének, Tóth Bertalannak, nem válaszolt.
  • Az MSZP volt elnökének, Mesterházy Attilának, sms-ben válaszolt, hogy húsvét után jönne.
  • Momentum sajtónak, Hajnal Miklós képviselőnek szerdán, április 13-án érkezik tv- és rádióadásba is.

Adásban volt Kanász-Nagy Máté (LMP), tv és rádió

Adásban volt Székely Sándor (ISZOMM), tv és rádió

Szombat

  • DK sajtónak, nem válaszoltak.
  • DK sajtónak, Barkóczi Balázsnak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP sajtónak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP elnökének, Tóth Bertalannak, nem válaszolt.
  • Az MSZP elnökének, Kunhalmi Ágnesnek, nem válaszolt.
  • Jobbik elnökének, Jakab Péternek, nem válaszolt, csak automatikus „rendszerüzenet” érkezett.
  • Jobbikból Z. Kárpár Dánielnek, nem válaszolt.
  • Jobbikból Ander Balázsnak, nem válaszolt.
  • A volt Jobbik-képviselőnek, Rig Lajosnak, aki nem kíván élni a lehetőséggel, visszavonul a politikától.
  • Telefonon keresték az MSZP-ből Vajda Zoltánt, ő szívesen jönne, írásban kap meghívást.

Vasárnap

  • DK sajtónak, Gyurcsány Ferenc elnöknek és Dobrev Klárának. Nem válaszoltak.
  • DK sajtónak, Barkóczi Balázsnak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP elnökének, Tóth Bertalannak, nem válaszoltak.
  • Az MSZP képviselőjének, Vajda Zoltánnak, nem válaszolt.
  • Jobbik sajtónak, Jakab Péter elnököt hívva, nem válaszoltak.
  • Momentum elnökének, Donáth Annának, aki válaszában jelezte: nem alkalmas számára az időpont.
  • Az LMP volt frakcióvezetőjének, Keresztes László Lórántnak, aki ugyancsak azt válaszolta, hogy nem megfelelő számára az időpont.

A közölt adatok a hirado.hu szerint írásos dokumentumokkal bizonyíthatók.

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Egy évtizedig írt fikciót az unatkozó háziasszony a Wikipédiára

Milliónyi szóra rúgott a munkássága, kitalált középkori történelemben utazott.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Komoly botrány tört ki a Wikipédia háza táján, miután egy furcsaságokra panaszkodó bejelentés miatt indult vizsgálat során kiderült, hogy a közösségi enciklopédia kínai nyelvű kiadásában valaki tizenkét éven keresztül kitalált sztorikkal tette színesebbé a középkori történelmet.

A legalább négy szerkesztésre regisztrált profiljának egyike után „Zhemao” néven ismertté vált kínai nő 2010-ben kezdett történeteket fabrikálni, bő egy évtized alatt 206 hamis információkat tartalmazó szócikket írt és több száz másikat módosított, több milliónyi szóra rúgott a munkássága. Elsőként a Csing-dinasztia egyik hírhedt tagjának életét tette még színesebbé, majd 2012-től kezdve javarészt az orosz történelmet turbózta fel a fantáziájából kipattant történetekkel, két korai szláv törzs véres háborúját kiindulópontként használva.

A fantasy kategóriás tartalmainak és kínai fiókjainak törlését követően Zhemao bocsánatkérő levelet tett közzé az angol nyelvű Wikipedián, állítása szerint nagyon érdekli a történelem, és bánja a tetteit. Amint azt az Origo.hu írja, agáról is hazudott korábban, nem egy Oroszországban dolgozó kínai diplomata orosz történelemre szakosodott lánya, hanem főállású háziasszony, középfokú végzettséggel.

A jelenlegi tudásából nem tud megélni, de szeretne valamiféle … való nonszenszírás helyett tisztességes munkával töltse ki a szabadidejét.

Tovább olvasom

Médiapiac

A HírTV-hez igazol Jeszenszky Zsolt

A HírTV-n folytatódik a nagy sikerű Politikai hobbista című műsor Jeszenszky Zsolt vezetésével. A július 10-én, vasárnap este 20.10-kor debütáló hírshow-ban a szereplők kendőzetlen őszinteséggel, gyakran fanyar humorral tárgyalják ki a legfontosabb hazai és nagyvilági híreket, aktualitásokat.

Közzétéve:

Fotó: HírTV

A szókimondó stílusáról ismert véleményvezér, Jeszenszky Zsolt személyisége és csapata a garancia, hogy a műsor egyszerre lesz komoly és vicces, valamint minden, az adásban felmerülő téma nyíltan és merész tálalásban kerül majd terítékre. Az Antall-kormány egykori külügyminiszterének fia, aki 25 évet töltött a zeneiparban, önmagát többek között gasztromániákusként és Jézus-rajongóként is jellemzi, mára a jobboldal egyik legismertebb megmondóemberévé vált – írta a csatorna internetes oldala.

Zsolt megnyilvánulásait a legnagyobb közösségi portálon közel ötvenötezer ember követi és a közéleti konferenciák, események gyakori szereplője és felszólalója. 

A Politikai hobbista műsorral az alkotók célja az, hogy a közéleti kérdéseket a hír merev műfajától picit eltérően emészthetőbb, közérthetőbb, könnyedebb formában közvetítsék a nézőknek több nézőpontból is megvilágítva.

Jeszenszky Zsolt a műsor kapcsán elmondta: „Nagy örömömre szolgál, hogy a kis csapatommal együtt ezentúl a HírTV nagyobb csapatát erősíthetem. És itt, ezennel meg is ígérem: minden káromkodásért megcsinálok majd öt fekvőtámaszt.”

Nagyon örülünk Zsolt csatlakozásának, hogy a műsorát a HírTV-n folytatja. Érkezésével hiszünk abban, hogy televíziónk eddig is széles skálán mozgó, informatív tartalmai még további bővülnek. A heti rendszerességgel jelentkező műsor nézői nem csak informálódni, hanem szórakozni is tudnak majd – nyilatkozta Gajdics Ottó, a HírTV tartalmi igazgatója.

 A Politikai hobbista július 10-én, vasárnap 20.10-kor debütál a HírTV-n és azt követően minden vasárnap ugyanebben az időpontban lesz látható. 

Tovább olvasom