Kövess minket!

Médiapiac

Nem fizeti ki frekvenciahátralékát a Neo FM

Nemcsak a hatóságnak, hanem az Antenna Hungáriának és az Integrált Média Megoldások Kft.-nek is sokkal tartoznak.

Nem kívánja kifizetni tartozásait, így a mintegy egymilliárd forintos frekvenciadíj-tartozását sem a Neo FM rádiót működtető FM1 Zrt. – mondta pénteken az MTI-nek Medveczky Mihály, a rádió tulajdonosa azt követően, hogy élő adásban bejelentette: éjféltől befejezik a földfelszíni sugárzást.

Az NMHH Médiatanácsa június 20-án mondta fel a csatornát működtető FM1 Zrt. műsorszolgáltatási szerződését. A rádió azóta csaknem egymilliárd forintnyi díjhátralékot halmozott fel. Az FM1 Zrt. a döntést bíróságon támadta meg, a Fővárosi Ítélőtábla pedig az eljárás idejére felfüggesztette a Médiatanács döntésének végrehajtását, a bíróság azonban a héten arról hozott végzést: a médiatanácsi határozatba foglalt következmény érvényesítése nem odázható el.

“Miért fizetnénk ki?” – válaszolta Medveczky Mihály az MTI azon kérdésére, hogyan kíván eleget tenni tartozásainak a rádió. Hozzátette: a csődvédelmi eljárásban még a tartozások 50 százalékának kifizetését, később ennél kevesebb összeget ajánlott fel a hitelezőknek, ám a felek ezt nem fogadták el. A csődvédelmi eljárás október 30-án egyezség nélkül lezárult, a tulajdonos pedig arra számít, hogy a bíróság hamarosan elrendeli a társaság felszámolását. Ha ezt elrendelik, már nem is kell tárgyalniuk, hanem majd a felszámoló útján tesznek még előnytelenebb ajánlatot – mondta.

Szerinte egy csődeljárásban nem fordul elő, hogy egy hitelező a teljes hiteléhez hozzájusson, aki ezt gondolja, az az üzleti életben járatlan. Medveczky Mihály kifogásolta azt is, hogy a Fővárosi Ítélőtábla úgy hozott végzést a hatóság szerződést bontó határozatának végrehajtásáról, hogy még nem zárult le a bírósági eljárás arról: jogszerű-e a hatóság döntése.

Közölte: a rádiót július 1-jén ajánlották fel számára megvételre úgy, hogy az FM1 Zrt. könyvelésében milliárdos nagyságrendű vagyonelemek szerepeltek. A társaság azonban csak augusztus elején jutott a birtokába, ekkorra azonban gyakorlatilag semmilyen vagyona nem volt a cégnek, vagyis “a megvett és a birtokba kapott rádió között köszönőviszony sincs” – fogalmazott. Hozzátette ugyanakkor, hogy ennek ellenére bízott a rádió talpra állításában. A rádió jövőjéről szólva azt mondta: éjfél után internetes rádióként továbbra is adnak műsort, ám azt a tulajdonos nem garantálta, hogy minden dolgozóját megtartja.

Az FM1 Zrt. jelentős tartozás halmozott fel még az Antenna Hungária, valamint az Integrált Média Megoldások Kft. felé – írja az MTI.

 

Korábbi, a témát érintő híreink elolvashatóak ezen a linken.

Médiapiac

Sorsdöntő tárgyalás következhet Gyárfásék perében

Komoly előrelépés várható a Fenyő-gyilkosság ügyében folyamatban lévő büntetőper keddi tárgyalásán.

Közzétéve:

Borítókép: Gyárfás Tamás az egyik korábbi tárgyaláson, fotó: MTI/Balogh Zoltán

A vádirat szerint Gyárfás Tamás elsőrendű vádlott először Tasnádi Pétert bízta meg üzleti riválisa megöletésével, aki ezt nem hajtotta végre – írja a Magyar Nemzet. A Nap TV egykori producere ezt követően fordult Portik Tamáshoz, az alvilág egyik meghatározó figurájához.

Az egykori olajbűnöző a szlovák Jozef Roháčot bérelte fel Fenyő János médiamogul megölésére.

Mint köztudott, 1998. február 11-én, nem sokkal este fél hat után Fenyő autójával egy piros lámpánál várakozott a budapesti Margit körút és Margit utca sarkán, amikor egy ismeretlen fegyveres férfi a mögötte haladó autóból kiugrott, és az anyósülés felőli ablakon keresztül 20-25 lövést adott le a vállalkozóra, aki a helyszínen életét vesztette.

Az ügyben indított nyomozás során az már korábban kiderült, hogy Fenyő Jánost egy szlovák bérgyilkos, Jozef Roháč ölte meg. A férfit ezért 2017-ben jogerősen életfogytiglanra ítélte a bíróság. A felbujtó személy, személyek kiléte ekkor még ismeretlen volt.

Az eljárás akkor kapott újabb lendületet, amikor Gyárfás Tamást ismeretlenek 2018-ban évekkel korábban készített hangfelvételekkel megzsarolták.

A volt producer feljelentést tett, ezt követően a nyomozók a Farkasréti temetőben találták meg azokat az adathordozókat, amelyeken Portik Tamás és Gyárfás Tamás beszélgetései hallhatók.

Gyárfás és Portik egyelőre tagad, ugyanakkor a bíróság által kirendelt eseti nyelvész szakértői vélemény szerint a rendőrség által a hangfelvételek alátámasztják a vádiratban foglaltakat.

Tovább olvasom

Médiapiac

Széll Tamás a Kossuth Rádió új rovatában is ad konyhai tippeket

Átvitt étterem címmel indul a Főmenü rádiós rovata ma a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. A Duna Televízió Michelin-csillagos séfje, Széll Tamás hetente háromszor osztja meg konyhai trükkjeit a hallgatókkal.

Közzétéve:

MTVA

Szeptember 18-án, szombaton nyitott ki ismét a Főmenü konyhája a Duna Televízión. A népszerű gasztroműsor második évadában Széll Tamás, Bocuse d’Or döntős séf új társsal, Böröcz Zsófiával készíti el a fogásokat.

A konyha Átvitt étteremként a Kossuth Rádióban is megnyílik, hogy hétköznap se maradjanak a hallgatók gasztroélmény nélkül. Sőt, a délelőtt hallott tippeket, trükköket hasznosítva akár már este is elkápráztathassák az otthoni vacsoraasztalnál ülőket.

Széll Tamás ugyanis a Kossuth Rádió Napközben című adásában egy héten háromszor: hétfőn, szerdán és pénteken osztja meg tanácsait, fantasztikus ötleteit

– közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája.

A Főmenü házigazdája a rádió riporterének, Babucs Krisztának árulja el például, hogy miként és milyen borokat célszerű használni a főzéshez, de segít eligazodni az olajok világában is. Ezen kívül terítékre kerül rengeteg gyakorlati tipp a fokhagymapucolástól, a tökéletes sült cékla készítésén át az édesburgonya sokszínű felhasználásáig.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szijjártó: Mitt Romney durva támadást indított a sajtószabadság ellen

Mitt Romney durva támadást indított a sajtószabadság és a demokrácia ellen – közölte a külgazdasági és külügyminiszter vasárnap a Facebookon.

Közzétéve:

MTI/EPA/Shawn Thew

Szijjártó Péter bejegyzésében kifejtette, az amerikai szenátor azért bírált egy amerikai televíziós újságírót, mert elmondta a saját véleményét Magyarországról, “amely történetesen nem esett egybe a liberális mainstream hazánkkal szembeni hazugsághadjáratával”.

Kiemelte, Mitt Romney a kormányt azzal vádolta, hogy a népakarattal szemben kormányoz, “holott a népakarat a választáson fejeződik ki, márpedig mi egymás után háromszor kaptunk kétharmados felhatalmazást egy olyan választási rendszerben, ahol mindenkinek egyenlő súlyú szavazata van, függetlenül a lakóhelyétől”.     

“Demokráciát és sajtószabadságot féltő NGO-k, ébresztő!” – zárta üzenetét Szijjártó Péter.

Tovább olvasom