Kövess minket!

Médiapiac

Megszavazták a reklámadó módosítását

A kormány pénteken nyújtotta be a módosító javaslatot.

Továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie, ezt 114 igen és 50 nem szavazattal fogadta el a Ház – írja az MTI. A reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik. Egy átmeneti szabály lehetővé teszi, hogy a reklám-közzétételi adókötelezettségre vonatkozó adómértéket a 2014. évi és a 2015-ben kezdődő adóév adókötelezettségének megállapításakor is alkalmazni lehessen.

Minden, amit eddig a témában írtunk, ezen a linken érhető el.

Maradnak ugyanakkor nyitott kérdések, hívja fel a figyelmet a Reklámadó blog. Kardinális kérdés, hogy mit szól a módosításhoz az Európai Bizottság, illetve továbbra is gondot okoz a saját célú reklámokkal kapcsolatos jogbizonytalanság. További részletek itt.

 

Médiapiac

Durva politikai részrehajlással vádolják a Google-t

Az amerikai Republikánus Országos Bizottság (RNC) – a republikánus párt – szerint a Google szándékosan spamként, azaz levélszemétként kezelte az adományozóiknak kiküldött hírleveleiket a Gmail rendszerében, s ezzel az elmúlt hónapokban jelentősen szabotálta adománygyűjtő kampányaik sikerességét – jelentette az Axios nevű amerikai baloldali hírportál.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Ronna McDaniel, az RNC elnöke szerdán Twitter-oldalán, egy vonaldiagram kíséretében számolt be róla, hogy a Google “szisztematikusan támadta” a bizottság által kiküldött emaileket, amelyek a szervezet adománygyűjtő eseményeire hívták fel a legelkötelezettebb donorok figyelmét.

A bizottság beszámolója szerint általánosságban az általuk kiküldött emailek körülbelül 10 százalékát jelöli meg a Gmail spamként, ám 2021 decembere óta minden hónap utolsó pár napján – ami adománygyűjtés szempontjából döntő jelentőségű időszak – az elektronikus leveleik 90-100 százaléka levélszemétnek lett jelölve.

A Google, az Axiosnak adott nyilatkozatában azt állította, hogy a Gmail spam-szűrője teljes mértékben politikamentes. Hozzátették: igyekeznek biztosítani, hogy a politikai üzeneteket ne szűrjék vagy ne jelöljék meg levélszemétként a felhasználó akaratán kívül.

Az Axios felhívja a figyelmet arra, hogy nem a Google az egyetlen email-szolgáltató, amelynél a politikai elfogultságra utaló jelek fedezhetők föl: az Észak-Karolinai Egyetem áprilisi tanulmánya kimutatta, hogy – míg a Gmail valóban több, Republikánus Párthoz köthető emailt szűrt ki -, a Yahoo és az Outlook levelezőrendszerei nagyobb valószínűséggel jelölik kéretlennek a Demokrata Párttal kapcsolatos leveleket.

Más szolgáltatók mellett a Google is úgy vélekedett, hogy a szűrési minták közti eltérés nagyban függ az emailek küldőjeinek és címzettjeinek viselkedési szokásaitól.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szamurájkarddal fenyegethette alkalmazottait a Facebook ura

Tömeges leépítés helyett pedig inkább elüldözné a nem elkötelezett dolgozókat.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA pool/Michael Reynolds

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katanája Zuckerbergnek.

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katonája Zuckerbergnek.

Az ennél aktuálisabb ügyre rátérve a Meta csütörtökön megtartotta a legutóbbi kérdezz-felelek eseményét a dolgozókkal, ennek során a frusztrált Zuckerberg bejelentette, hogy sokkal agresszívebb célokat fog kitűzni, ezzel befűtve a dolgozók talpa alá.

„Realisztikusan nézve valószínűleg nagyon sok olyan ember van itt a cégnél, akiknek nem kellene. Abban bízom, hogy az elvárások megemelésével elég forróvá válik a levegő néhányatok számára az önkéntes felmondáshoz, ez a fajta természetesen kiválasztódás számomra megfelel” – árulta el teketóriázás nélkül a terveit Zuckerberg.

A techcégek javához hasonlóan a Facebook is drámaian visszavágta az idén felvenni kívánt dolgozók számát, hiszen az általános gazdasági nehézségek mellett egyre nehezebb a hirdetések eladása, és a termékeinek felhasználói bázisai sem nőnek a kívánt mértékben. A tavalyi utolsó negyedévben a Facebook napi szinten aktív felhasználóinak száma még csökkent is, 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra – írta meg az Origo.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom