Kövess minket!

Médiapiac

Médiatanács: több mint 133 millióból készülhetnek helyi tévéműsorok

A médiatanács döntése alapján hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására nyerték el az összeget helyi és körzeti televíziók.

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy a 133 millió forintból huszonkilenc televíziós műsort támogat a médiatanács, amely a helyi és körzeti tévéknek szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat idei első fordulójában hirdetett nyerteseket.

A Pomáz Televízió, a vajdasági Pannon TV, a Dunaföldvár TV, a Hajdúnánási Televízió, a Csongrád TV, a VTV Mór, a csornai Rábaközi Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, az RTV Szekszárd, a Sárvári Televízió és a berceli Gólya TV közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.

Hírműsorokat a Kanizsa TV, a Keszthelyi Televízió, a kiskunhalasi Halas TV, a Kapos Televízió, a százhalombattai Halom Televízió, a Városi Televízió Szeged, a Kalocsa Városi Televízió és a tahitótfalui Danubia Televízió gyárthat a pénzből.

Kulturális magazinműsorokat készíthet a Debrecen Televízió, a békéscsabai 7.Tv, a nyíregyházi Kölcsey Televízió, a Kapos Televízió, a pécsi Pannon Televízió, a balassagyarmati Ipoly Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Bajai Televízió, valamint a fővárosi Hegyvidék Televízió és a Centrum Televízió.

A grémium elvégezte a Salgótarján 99,3 MHz és a Szekszárd 104,5 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati felhívásaira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: mindkettőnél pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.-t.

A tanács véglegesítette a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára irányuló pályázati felhívásokat: július 5-én és 7-én lehet beadni pályázati ajánlatokat.

A budapesti Rádió 1 szolgáltatójára 50 ezer forint bírságot szabott ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, viszont több zenét tett közzé a vizsgált februári adáshéten. A testület a szankció alkalmazásánál figyelembe vette, hogy a koronavírus-járvány idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek vállalásaik teljesítésénél – jegyezték meg.

A Szolnok Televízió szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért két műsor egy-egy januári adásában egy pálinkát forgalmazó cég termékeinek, valamint egy fogyókúrás táplálékkiegészítőnek a részletes bemutatásával a termékek megvételére sarkallhatta a nézőket.

A Gyula Televízió szolgáltatója februárban egy reklámot négyszer megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület jogszerű magatartásra szólította fel – olvasható a közleményben.

Médiapiac

A Wikipédia törölné a kommunizmus tömeggyilkosságairól szóló bejegyzést

A „Tömeggyilkosságok a kommunista rezsimek alatt” szócikket „elfogultság” miatt eltávolítanák a platformról.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A Telegraph arról számolt be, hogy a Wikipédia egyik bejegyzésénél, amelynél „a kommunista rezsimek alatti tömeggyilkosságokat” részletezik, fennáll a törlés veszélye. A Wikipédia-oldalt, amely az egypárti kommunista rezsimekben, például a Szovjetunióban és Kínában élő emberek millióiról szól, törlésre jelölték.

A Wikipédia egyes szerkesztői állítólag nem értenek egyet azzal, hogy a tömeges népirtásért a kommunista ideológiát okolják.

A szócikk olyan kommunista személyiségek akcióit sorolja fel, mint Mao elnök, Sztálin, Pol Pot és Kim Dzsong Il. A cikket azzal vádolják, hogy elfogult „antikommunista” nézőpontot fogalmaz meg, és az oldal adminisztrátorainak kell dönteniük arról, hogy el kell-e távolítani a cikket.

Az írás főcíme jelenleg: „A cikk semlegessége vitatott”, és „a cikk törlését fontolgatja a Wikipédia a törlési politikájával összhangban”. A cikkről hosszas vita folyik a Wikipédia szerkesztői között. Egyikük a törléssel szemben foglalt állást, és bírálta a kommunista párti szerkesztőket: A Wikipédia védi és lehetővé teszi a nyilvánvaló visszaéléseket és manipulációkat egy maroknyi partizán részéről, akik a történelem átírására törekednek, és más partizán akadémikusokra hivatkozva elfednék a gyilkosságokat. Ha ezt megengedik, ez az egész projekt kudarcot vallott, és a Wikipédiának be kellene zárnia a boltot.”

A cambridge-i Robert Tombs történészprofesszor azzal érvelt, hogy a népirtás és az ideológia közötti kapcsolat lekicsinylése azt eredményezheti, hogy a fasizmus és a gyarmatosítás bűneit is figyelmen kívül hagyják.

Tombs kijelentette:Ez erkölcsileg védhetetlen, legalább annyira rossz, mint a holokauszt tagadása, mert »az ideológia és a gyilkolás összekapcsolása« a lényege annak, hogy miért fontosak ezek a dolgok. Elolvastam a Wikipédia-oldalt, óvatosnak és kiegyensúlyozottnak tűnik. Ezért az eltávolítására tett kísérletek csak ideológiailag motiváltak lehetnek” – olvasható a 888.hu cikkében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elfogadta az NMHH 2022-es költségvetését az Országgyűlés

A hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Közzétéve:

Borítóképünkön az Országház épülete, fotó: Pixabay


122 igen szavazattal, 48 nem ellenében az Országgyűlés kedden elfogadta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2022-es költségvetéséről szóló előterjesztést.

A képviselők döntése alapján

a hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Személyi juttatásokra 11,2 milliárd forint, dologi kiadásokra 16,2 milliárd forint, egyéb működési célú kiadásokra 14,3 milliárd forint, beruházásokra 4,1 milliárd forint, a járulékokra és adókra pedig 2 milliárd forint áll rendelkezésre jövőre.

A hatóság bevételeinek nagy része, 36,2 milliárd forint 2022-ben is a különböző díjakból, elsősorban a 31 milliárd forintos frekvenciadíjból származik, amit 2,6 milliárd forintos állami támogatás és 9 milliárd forintos működési bevétel egészít ki.

Az NMHH Médiatanácsa jövőre 695 millió forintból gazdálkodhat.

Tovább olvasom

Médiapiac

Az MTV hazug lejáratóvideót készített Magyarországról

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget, hívja fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A Budapest Pride egyik szervezője, Radványi Viktória nyerte idén az MTV European Music Awards “Generation Change” nevű elismerését. A díjátadóra Magyarországon, a budapesti Puskás Arénában került sor, a nagyszabású show-t az állami Magyar Turisztikai Ügynökség is támogatta – olvasható a V4NA hírügynökség szemléjében.

A “Generation Change” díj nyerteséről, Radványi Viktóriáról az MTV egy filmet is készített, ami azonban hazug, hamis képest fest Magyarországról, és a magyarországi LMBTQ-közösség helyzetéről, hívta fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

A videóban Radványi Viktória “érzelmes zene mellett mesélt arról, hogy Budapesten nem foghatja meg a barátnője kezét, folyton a háta mögé kell nézzen, mert veszélyben érzi az életét”, írja a Kontra, és hozzáteszik, hogy miközben a Budapest Pride szervezője megpróbáltatásairól beszél, egy videófelvétel képeit láthatják a nézők, amelyen egyenruhások az LMBTQ-közösség tagjait rángatják, inzultálják, sőt egyeseket le is tartóztatnak (a videóban 4:15-től).

Az említett képsoroknak azonban köze sincs Magyarországhoz, azok Grúziában készültek.

Tehát miközben Radványi Budapest utcáin zajló erőszakról beszélt, azt a film készítői a MTV-nél egy másik országban készült felvételekkel szemléltették, nyilvánvalóan azért, mert nem találtak olyan felvételt, ami alátámasztotta volna díjazottjuk állításait. Vagyis, ahogy a Kontra összegez:

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget.

Miután hétfőn napvilágot látott a hír, hogy nemes egyszerűséggel hazug a videó, az MTV megváltoztatta annak a tartalmát. Úgy tűnik, rájöttek, hogy itthon mégse verik az LMBTQ embereket, hiába gondoljuk egyre többen úgy, hogy az apa az férfi és az anya az nő – tette hozzá a Mandiner.

Tovább olvasom