Kövess minket!

Médiapiac

Másodszor is karbonsemlegesen működött a Telekom

A Magyar Telekom 2016-ban egyedülálló módon, elindította immáron a negyedik öt éves fenntarthatósági stratégiáját, amelynek első évéről részletesen beszámol a 2016. évi Fenntarthatósági Jelentésében.

A stratégia kialakítása során a cég figyelembe vette többek között az ENSZ Fenntartható Fejlődési céljait. A 2016-2020 közötti időszakot meghatározó stratégia három fókuszterület mentén halad. Változatlanul kiemelt szerepet kapott a klímavédelem, továbbá az új stratégia fókuszában van az oktatás és tudatformálás, valamint a fenntarthatóság digitalizációval történő elősegítése.

A 2016-os év egyik legnagyobb sikere, hogy 2015 után második évben is teljesen karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom Csoport.
„Amellett, hogy immáron a második 100%-ban karbonsemleges évünkön vagyunk túl, tovább csökkentjük károsanyag-kibocsátásunkat, racionalizáljuk energiafelhasználásunkat, és okos megoldásokkal tesszük hatékonyabbá munkafolyamatainkat” – mondta el Christopher Mattheisen, a vállalat vezérigazgatója.

A környezettudatos működés részeként tovább növelte a vállalat a hibrid és elektromos autóinak arányát a céges autóflottájában, valamint továbbra is megújuló energiaforrásból biztosította a magyarországi elektromosenergia-felhasználásának száz százalékát. 2016-ban a vállalat munkatársai 87 276 napot dolgoztak távmunkában, ezzel hárommillió kilóméter utazást és több mint 190 tonna széndioxid-kibocsátást spóroltak meg.
A fennmaradó, a vállalat fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátását egy zöld projekt, konkrétan egy vízerőmű támogatásá­val semlegesítette.

A Magyar Telekom fenntarthatósági teljesítményének köszönhetően folyamatosan a felelős (társadalmi és környezeti szempontokat is szem előtt tartó) befektetők látószögében van. Az Oekom Research felelős befektetői értékelése 2016 végén ismét B Prémium, azaz felelős befektetésre ajánlott kategóriába sorolta a Magyar Telekomot. Emellett a vállalat elsők között került be a FTSE Russell független, globális index szolgáltató által 2016-ban indított FTSE4Good Emerging Index-be is, amely a hatékony környezetvédelmi, társadalmi és vállalatvezetési (ESG) tevékenységgel bíró vállalatok teljesítményét értékeli.

A tavalyi év fontos lépése volt, hogy a Magyar Telekom civil stratégiai partnerségre lépett az Autistic Arttal. A vállalat az autizmus témájának felkarolásával, az autizmussal élő emberek társadalmi elfogadását kívánja előmozdítani, valamint telekommunikációs vállalatként az autizmussal élők számára komoly problémát jelentő kommunikáció területén szeretne támogatást nyújtani. Szintén a 2016-ban vált a Telekom a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatójává. A vállalat segíti a hazai csapat felkészülését a következő paralimpiai ciklusban. Mindezek mellet a Telekom a fogyatékossággal élők több országos érdekképviseleti szervezetével együttműködve további kedvezményekkel bővítette a 2014-ben bemutatott, a piacon egyedülálló hello holnap! díjcsomagokat oly módon, hogy az új, kedvezményes flotta díjcsomagot a fogyatékossággal élők mellett már segítőik, családtagjaik is igénybe vehetik.

Az önkéntesség a vállalati kultúra szerves részét képezi a Magyar Telekom Csoportban. Többek között a karitatív csapatépítő programok során, illetve az ősszel szervezett országos Telekom Önkéntes Napon a munkatársak összesen 11 412 munkaórát töltöttek önkéntes tevékenységgel, ami mintegy 56,3 millió forint elvi hozzájárulást jelent a társadalom számára. December 5-én, az Önkéntesség világnapján országos szinten a vállalat közel ezer dolgozója és a Fenntarthatósági Média Klub tagjai vettek részt az évente megrendezésre kerülő Adni jó! sütiakcióban. A sütivásár keretében 1,7 millió forint adomány gyűlt össze az Autistic Art Alapítvány javára, amit a vállalat további négymillió forinttal egészített ki.

A fenntarthatósági stratégia kiemelt prioritása az edukáció. Ennek megfelelően a vállalat több iparági utánpótlást és biztonságos internethasználatot célzó programot működtet.
A Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország önkéntes kollégái által szervezett Digitális Híd, Legyél Te is Informatikus!, és Okosdigitális Program keretében 14 000 diákot tett digitálisan érettebbé a vállalat. Emellett 2016-ban a Magyar Telekom az anyavállalatával, a Deutsche Telekommal és az Eötvös Lóránd Tudományegyetem közreműködésével megalapította az Adattudományi és Adattechnológiai Tanszéket.

Ötezren látogattak ki tavaly szeptemberben a Magyar Telekom Fenntarthatósági Napjára. Az új helyszínen megrendezésre kerülő kilencedik Fenntarthatósági Napon a négy szekcióbeszélgetés szakértői megvitatták a smart korszak esélyeit, valamint az érdeklődők több ötven kiállító szervezet fenntarthatósághoz kapcsolódó tevékenységébe nyerhettek betekintést. A vállalat 2017-ben is megtartja a nagyközönségnek szóló szakmai napját, szeptember 30-án kerül sor a jubileumi, tizedik Fenntarthatósági Napra az Akvárium Klubban.

A vállalat fenntarthatósági jelentése idén már a G4-et 2018-tól kötelezően követendő Global Reporting Initiative (GRI – Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés) Szabvány szerinti „teljeskörű” (Comprehensive) megfelelőségi szinten készült. A jelentés külső minősítését a PricewaterhouseCoopers Könyvvizsgáló Kft. az ISAE 3000 nemzetközi standard alapján végezte.

Médiapiac

A CNN igazgatója elismerte, hogy propagandát terjesztenek (videó)

Újabb rejtett kamerás videóval állt elő a Project Veritas nevű amerikai oknyomozó portál.

Közzétéve:

Borítókép forrás: Pixabay

Ebben a videóban ezúttal a CNN műszaki igazgatója, Charlie Chester beszél arról, hogy spekulációs propagandával támadták Donald Trump volt amerikai elnököt – számolt be róla a V4NA hírügynökség.

A Project Veritas által közzétett felvételeken Charlie Chester őszintén beszél arról, hogy hogyan buktatták meg Donald Trumpot propagandisztikus eszközökkel.

Nézd, mit tettünk mi [CNN], kitettük Trumpot. Teljes meggyőződéssel mondom, és 100 százalékban hiszem, hogy ha nem lenne a CNN, akkor nem tudom, hogy Trumpot kiszavazták volna-e

– mondta, hozzátéve, hogy azért ment a CNN-be dolgozni, mert “ennek része akart lenni”.

Chester beszélt a módszereikről is. Elmondta, hogy Trump egészségügyi problémáit felnagyították.

Trump keze remegett vagy valami, azt hiszem. Rengeteg orvost hívtunk be, hogy elmondjanak egy olyan történetet, amely csak spekuláció volt – hogy neurológiai problémái vannak és a végét járja. Olyan történetet készítettünk ott, amelyről semmit sem tudtunk. Szerintem ez propaganda

– fogalmazott Chester.

Arra a kérdésre, hogy Joe Biden egészségügyi állapotával foglalkoztak-e, az igazgató azt mondta, hogy szem előtt tartották ez a kérdést is. Elmondása szerint

bemutatták, ahogy Biden kocog, hogy ezzel is eltereljék a figyelmet a koráról és azt sugallják, hogy egészséges.

Az újságírónak az igazgató azt állította, hogy “nem lenne gondja” azzal, ha Biden meghalna, ugyanis szerinte Kamala Harris alelnök is megállná a helyét.

Szóba került az is, amikor Biden többször is megbotlott az Air Force One lépcsőjén, Chester elmondása szerint röviden foglalkoztak az esettel, de nem verték nagy dobra.

Régi-új téma a láthatáron

A műszaki igazgató szerint a CNN a Trump-ellenes szavazókat is célba vette az éghajlatváltozásra összpontosítva, hozzátéve:

“A félelem eladható.”

“Szerintem Covid-fáradtság van. Tehát valahányszor megjelenik egy új történet, a CNN bele fog kapaszkodni. A szerkesztőségben már bejelentették, ha a nyilvánosság nyitott lesz rá, főleg az éghajlatra fogunk koncentrálni” – mondta, hozzátéve, a jövőben az éghajlat kérdése kerül majd a középpontba.

“A következő dolgunk tehát felhívni a figyelmet a klímaváltozásra” – összegzett Charlie Chester. Állítása szerint ezt úgy fogják lebonyolítani, hogy folyamatosan az olvadó jeget és a felmelegedést mutogatják majd, és arról beszélnek, hogy ennek milyen hatásai lesznek a gazdaságra.

A rejtett kamerás felvételből az is kiderül, hogy a CNN-nél a csatorna vezérigazgatója, Jeff Zucker dönti el, hogy miről lehet beszélni.

Korábban a Project Veritasnak sikerült többórányi hangfelvételt szereznie Zucker szerkesztőségi eligazításairól. Ezekből többek között kiderült, hogy a CNN vezetői megbeszélték, nem fognak a Joe Biden és fia, Hunter Biden ukrán korrupciós ügyeit bizonyító kiszivárgott e-mailekkel foglalkozni.

Tovább olvasom

Médiapiac

A professzor és a vezető szerkesztő ellen is hadjárat indult

Véleménye miatt az egyetemen petíció indult az oktató kirúgására.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A januári Capitoliumi tüntetésen részt vevő, de békés tüntetők motivációjáról írt egy esszében Joshua Hochschild a The American Mind oldalára. A Mount St. Mary’s Egyetemen tanító professzor szerint a Trumpot támogató emberek tudták, hogy a megmozdulás nem sokat segít a republikánus elnökön politikailag. Mégis úgy gondolták, hogy a tüntetés által fel tudják hívni a figyelmet a választási rendszer problémáira, és arra, hogy milyen fontosak a békés, demokratikus megmozdulások.

Hochschild arról is írt, hogy a média aztán teljesen kiforgatta a történetet, és azokat az embereket vette előtérbe, akik erőszakosak voltak a tüntetés során. Ezt a viselkedést és jellemzést akarták aztán ráhúzni minden állampolgárra, azokra is, akik csak a problémákra akartak rávilágítani, és kérdéseket tettek fel.

A professzor szerint azok a tüntetők, akik a Capitoliumnál végül erőszakhoz folyamodtak és részt vettek a lázadásban, buta dolgot követtek el, és ezt törvénytelennek és szégyenteljesnek ítélte meg.

Ettől függetlenül az egyetemi diákok hadjáratot indítottak Joshua Hochschild ellen a véleménye miatt. Elindult egy petíció a kirúgására, amelyet már majdnem 1800 fő írt alá. A hírek szerint egyébként a professzor is ott volt a Capitoliumnál a tüntetés napján, de a lázadásban nem vett részt.

A petíció szerint a professzor cikke egy szegényes mentség akar lenni a tüntetésen való saját részvételét illetően. Brea Purdie, a petíció indítója szerint Hochschild minimalizálja a rasszizmus, a xenofóbia és a nőgyűlölet hatásait.

Az ügyben kiadott egy közleményt az egyetem elöljárója, Boyd Creasman is. Ebben azt írta, hogy az amerikai felsőoktatás egyik sarokköve a tudományos szabadság, ami lehetővé teszi mind a hallgatók, mind az oktatók számára, hogy szabadon kifejezzék a véleményüket, szankciók nélkül. Mindenkinek jogában áll, hogy valamivel egyetértsen vagy ne értsen egyet, és a beszédhez való jog védelme rendkívül fontos. Ezzel együtt Creasman arról is szót ejtett, hogy az egymás iránti tisztelettel tenni akarnak a faji és társadalmi igazságosságért.

Nem Joshua Hochschild az első egyetemi oktató, akit támadás ér a véleménye miatt.

Tavaly egy chicagói egyetem közgazdász professzora, Harald Uhlig a közösségi oldalán írta le a véleményét arról, hogy nem helyesli a támogatás megvonását a rendőrségtől, amelyet annyira el akart érni a Black Lives Matter mozgalom. 

Uhlig az egyetemen a Journal of Political Economy lapnál is dolgozik vezető szerkesztőként. Véleménye miatt petíció indult a lemondatására a lapnál, ez azonban végül nem történt meg.

Az Albertai Egyetemen pedig egy antropológus professzort azért rúgtak ki tavaly, mert gender-kritikus és feminista megszólalásai voltak. A diákok arra panaszkodtak, hogy Kathleen Lowery nem biztonságos környezetet teremtett nekik a megszólalásaival, az intézmény pedig végső soron úgy látta, hogy jobb lesz mindenkinek a professzor nélkül – írta a V4NA Hírügynökség.

Tovább olvasom

Médiapiac

Felfüggesztették a Polska Press megvásárlását jóváhagyó döntést

Felfüggesztette az illetékes lengyel bíróság azt a döntést, mellyel a lengyel fogyasztóvédelmi és versenyfelügyeleti hatóság (UOKiK) jóváhagyta, hogy a vezető lengyel üzemanyag-szolgáltató cégcsoport, a PKN Orlen megvásárolja a lengyelországi regionális sajtót kiadó Polska Press csoportot.

Közzétéve:

Pixabay

A megelőző intézkedést a varsói kerületi bíróság a lengyel emberi jogi szóvivő, Adam Bodnar fellebbezésére hozta, aki megtámadta az UOKiK február eleji, a német kézben lévő Polska Press megvásárlását jóváhagyó döntését.

A bíróság szerint az ügylet törvényességéről szóló végleges ítélet kiadásáig az államkincstár felügyelete alá tartozó PKN Orlen csoportnak nem szabad gyakorolnia a Polska Press cégre vonatkozó tulajdonosi jogait.

A korábban a Verlagsgruppe Passau tulajdonában lévő Polska Press a Lengyelországban terjesztett 24 regionális lap közül 20-at tudhat magáénak, a sajtóvállalat portfóliójához ezenkívül közel 120 regionális hetilap, valamint 500 internetes honlap is tartozik, köztük a legolvasottabb regionális hírportálok.

Az UOKiK szerint a Polska Press megvásárlása a PKN Orlen által nem veszélyezteti a lengyelországi versenyhelyzetet, mert a tőkekoncentráció két olyan alany között történik, amelyek tevékenységi területe nem fedi egymást.

Bodnar szerint viszont az ügylet sértheti a lengyelországi média pluralizmusát, valamint korlátozhatja a szólásszabadságot, ezért március elején fellebbezett az UOKiK döntése ellen.

Az UOKiK kedden kifogásolta, hogy a nyilvánosság kizárásával múlt héten megtartott bírósági tárgyaláson az ügylet felfüggesztéséről meghozott döntést az ombudsman tette közzé elsőként, valamint hogy a megelőző intézkedést a bíróság a versenyfelügyeleti hatóság állásfoglalásának áttanulmányozása nélkül rendelte el. Az UOKiK további jogi lépéseket fontolgat az ügyben.

A PKN Orlen elnöke, Daniel Obajtek bejelentette: a cégcsoport “minden törvényes eszközt felhasznál jogainak megvédése érdekében”.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom