Kövess minket!

Médiapiac

Magazin bizniszben a Red Bull

Eddigi időszakos lapjuk havira vált, és öt dollárt kérnek érte.

Színes havi kiadványként és pénzért lehet hozzájutni ezentúl a Red Bull energiaitalt gyártó cég magazinjához. Az Egyesült Államokban most debütáló megújult Red Bulletin az osztrák vállalkozás eddigi médiás törekvéseibe illeszkedik. Már eddigi is megjelentetett időszakos magazint a fenti cím alatt, de a Red Bull nevét már egyebek mellett filmstúdió is fémjelzi, amely nem utolsó sorban a cég hamarosan beinduló saját televíziós csatornája részére készít anyagot.

Az új amerikai Red Bulletin ára 4,99 dollár és 1,2 millió példányban nyomják – írja a Cnbc.com. Nem aggódnak amiatt, hogy nem tudják majd tartalommal megtölteni: a Red Bull filozófiája szerint ugyanis egy olyan vezető brand, mint az övék, sikerre számíthat a sportok legkülönbözőbb területein. Ehhez a “fedezetet” a Red Bull energiaital növekvő eladásai szolgáltatják.

A Red Bulletin egyébként már Európában is ismert ingyenes időszaki kiadványként, hiszen 2007-ben jelent meg első ízben. A kiadvány elsősorban a Red Bullal kapcsolatba lévő sportembereket mutatja be, illetve a cég nevéhez köthető különböző sporteseményeket, vetélkedőket.

A Red Bull magazinok kiadója a terv szerint önálló médiavállalkozásként szerepelne a piacon, és a lap terjesztésének elsődleges célja nem az energiaital, hanem a médiás termékek eladásának támogatása lenne. Az idén mutatnák be a Red Bull első önálló nagyfilmjét, a Repülés művészetét is. Az is tervük, hogy a kiadványaikat vezető napilapokkal közösen hozzák a piacra, a hírek szerint ilyen együttműködést már tető alá hoztak Nagy-Britanniában, ahol a Metro ingyenes lap lenne a partner.

Médiapiac

Felfüggesztették a Polska Press megvásárlását jóváhagyó döntést

Felfüggesztette az illetékes lengyel bíróság azt a döntést, mellyel a lengyel fogyasztóvédelmi és versenyfelügyeleti hatóság (UOKiK) jóváhagyta, hogy a vezető lengyel üzemanyag-szolgáltató cégcsoport, a PKN Orlen megvásárolja a lengyelországi regionális sajtót kiadó Polska Press csoportot.

Közzétéve:

Pixabay

A megelőző intézkedést a varsói kerületi bíróság a lengyel emberi jogi szóvivő, Adam Bodnar fellebbezésére hozta, aki megtámadta az UOKiK február eleji, a német kézben lévő Polska Press megvásárlását jóváhagyó döntését.

A bíróság szerint az ügylet törvényességéről szóló végleges ítélet kiadásáig az államkincstár felügyelete alá tartozó PKN Orlen csoportnak nem szabad gyakorolnia a Polska Press cégre vonatkozó tulajdonosi jogait.

A korábban a Verlagsgruppe Passau tulajdonában lévő Polska Press a Lengyelországban terjesztett 24 regionális lap közül 20-at tudhat magáénak, a sajtóvállalat portfóliójához ezenkívül közel 120 regionális hetilap, valamint 500 internetes honlap is tartozik, köztük a legolvasottabb regionális hírportálok.

Az UOKiK szerint a Polska Press megvásárlása a PKN Orlen által nem veszélyezteti a lengyelországi versenyhelyzetet, mert a tőkekoncentráció két olyan alany között történik, amelyek tevékenységi területe nem fedi egymást.

Bodnar szerint viszont az ügylet sértheti a lengyelországi média pluralizmusát, valamint korlátozhatja a szólásszabadságot, ezért március elején fellebbezett az UOKiK döntése ellen.

Az UOKiK kedden kifogásolta, hogy a nyilvánosság kizárásával múlt héten megtartott bírósági tárgyaláson az ügylet felfüggesztéséről meghozott döntést az ombudsman tette közzé elsőként, valamint hogy a megelőző intézkedést a bíróság a versenyfelügyeleti hatóság állásfoglalásának áttanulmányozása nélkül rendelte el. Az UOKiK további jogi lépéseket fontolgat az ügyben.

A PKN Orlen elnöke, Daniel Obajtek bejelentette: a cégcsoport “minden törvényes eszközt felhasznál jogainak megvédése érdekében”.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Szintet lép a napjaink keresztényüldözését bemutató hírportál

Az S4C News magyar kezdeményezői a legátfogóbb képet kívánják adni erről a szomorú jelenségről.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, forrás: Pixabay

Új szintre lép a Vasárnap-lapcsaládhoz tartozó S4C Newsírja a Vasárnap.hu. A korunk keresztényüldözését bemutató tematikus hírportál 2018 májusában indult, azóta pedig folyamatosan tájékoztatja olvasóit a magyar nyelvű híranyagok mellett tematikus angol nyelvű szakportálon keresztül is.

Az oldal neve az angol „Stand for Christians” kifejezés rövidítése. A szaklap bemutatja korunk legnagyobb és legelhallgatottabb üldöztetését, amelyet a keresztény emberek szenvednek el a világ számos pontján.

A hírportál logója

Annak érdekében, hogy a szerkesztőség növelje rálátását a témára és első kézből jusson megbízható hírekhez, az oldal megannyi neves intézménnyel vette fel a kapcsolatot és jutott velük megegyezésre.

Ennek keretében – budapesti központtal – globális virtuális szerkesztőség épül fel, amely a legátfogóbb képet adja majd a keresztényüldözés jelenségéről.

Az együttműködésben résztvevők között olyan szervezeteket találunk, mint a Hungary Helps Program, a Campssi.org, a Genocideresponse.org, a Barnabas Fund, az Observatory on Intolerance and Discrimination against Christians in Europe, az SOS Chrétiens d’orient, a Cardus Religious Freedom Institute, a Nasarean.org, a CSW, a COMECE, az International Christian Concern és a CSI.

A szerkesztők reménye szerint azzal, hogy erőforrásaikat és ötleteiket egy helyre gyűjtik, fel tudják nyitni a nagyvilág szemét arra a tényre, hogy keresztények a föld megannyi pontján üldöztetésben szenvednek.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hazugság, hogy a közmédia filmet forgat az őszödi beszédről

Az MTVA azt javasolja, ezúttal a 168 órának ítéljék oda a Sánta kutya-díjat.

Közzétéve:

Borítókép: Az M1 Televízió logója a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA) óbudai székháza előtt. Forrás: MTVA / MTI / Zih Zsolt

A közmédia jelenleg semmilyen játék- vagy dokumentumfilmet nem forgat, és ilyen szerződése sincs egyetlen produkciós céggel sem – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája a 168 órának arra a cikkére reagálva, amely szerint “már forgatja a közmédia az őszödi beszédről” szóló filmet.

A közlemény szerint “ismét sikerült a fake news médiának arcátlan hazugságot terjesztenie. Most a 168 óra oldalán megjelent ‘Már forgatja a közmédia az őszödi beszédről és a tévészékház ostromáról szóló filmet’ című cikkükben már a címben is sikerült rögtön hazugságot állítaniuk.”

A cikkben “leírtakkal szemben a valóság az, hogy a közmédia jelenleg semmilyen játék- vagy dokumentumfilmet nem forgat, és ilyen szerződése sincs egyetlen produkciós céggel sem” – áll a közleményben, hozzátéve: “Ha lesz ilyen, szólunk!”

“Sajnálatosnak tartjuk, hogy az online média világában egyre gyakoribb a fake news, vagyis a hazugsággyártás. Javasoljuk, hogy ezúttal a 168 órának ítéljék oda a Sánta kutya-díjat” – áll a közleményben.

Tovább olvasom