Kövess minket!

Médiapiac

Lelket öntenek a bizonytalan szülőkbe

Új magazinnal jelentkezik a Marquard Media Magyarországon Gyereklélek címmel. A hír nem új, hiszen a médiavállalat ezt már a múlt héten bejelentette, a közönség viszont most kedden vehette először kézbe a negyedévente megjelenő, tartalmas és igencsak vaskos, 132 oldalas lapot.

Miért pont egy print termék? – tette fel a kérdést a magazint bemutató keddi sajtórendezvényen a lap főszerkesztője, Tomsits Tímea.

Hiszen az utóbbi években az online előretörésével egyre többen kérdőjelezik meg a nyomatott lapok létjogosultságát. A főszerkesztő hangsúlyozta, mára kiderült, ez a kijelentés csak részben igaz, hiszen a magazinpiac reneszánszát éli köszönhetően a szűkebb, de igencsak elkötelezett, lojális közönséghez szóló Nich-lapoknak, amelyek köszönik szépen, jól vannak.

Hasznos platform

Kovács Anita, kereskedelmi igazgató szerint teljesen egyértelmű a választás: azért nyomtatott lap, mert a Marquardnál ez a drive, ráadásul nemzetközi kutatások is igazolják, hogy a legtöbb márka számára a legjobb, leghasznosabb platform a magazin, hiszen az emóciót helyezik a fókuszba. Ráadásul lapjaival – például az Évával, az Éva különszámokkal, Apával – a Marquard hosszú évek alatt a családi élet szakértője lett, természetes, hogy ezt a fogyasztói szegmenst célozza, bővíti a Gyereklélekkel – mondta a sajtóbeszélgetésen Kovács.

Tomsits szerint a netes tartalomfogyasztási szokásokra ma már egy print lap kiadásakor is érdemes figyelni. Ezt szem előtt tartva alakították ki a magazin formátumát, a tördelési, képszerkesztési struktúrát: a kiemelések, a keretes írások, a laza szerkezet a főszerkesztő szerint olvasásra ösztönöz, az egyes tartalmi blokkok akár önállóan is megállnak.

A bizonytalan Y

A lap előkészítése, a termékfejlesztés során a kiadó készített egy 3 ezer fős kutatást többek között a szülői szerep formálódásáról. Ugyan a lap a neveléssel, gyerekpszichológiával foglalkozik, de a célközönsége természetesen a gyerekvállalási időszakba érkezett Y-generáció (az 1980 és az 1993 között születettek), azaz a hirdetők számára annyira fontos húszas-harmincas korosztály.

Tomsits megjegyezte, hogy a felmérés szerint a szülők ma sokkal több időt töltenek a gyerekeikkel, mint a korábbi generációk, ami azzal is összefügg, hogy kitolódott a gyerekvállalás a harmincas éveikre, így viszont a mai szülők érettebb személyiségek. És ennek köszönhetően tudatosabb szülők, tehát utána olvasnak, mit hogyan kell csinálni.

A neten viszont rengeteg az ellenőrizetlen tartalom, tanács, így keresik a megbízható forrást. A rendezvényen előadó Steigervald Krisztián generációkutató hangsúlyozta is, hogy az Y-nemzedék az egyik legbizonytalanabb, kritikus és egyben önkritikus.

Ők azok, akik elsőként találkoztak az internet kínálta lehetőségekkel az 1990-es években, de a valódi digitális robbanás – a közösségi média térhódítása, a mobil eszközök elterjedése – csak jóval később következett be (a Facebook magyar változata 2008-ban indult). Tehát a Z-hez és az alfákhoz képest „nem születtek bele” a digitális világba, amely alapvetően már audiovizuális és nem literális. Magyarán az olvasás számukra még teljesen mást jelent, mint a fiatalabb generációknak.

Médiapiac

Soros tényellenőrzői inkább megvédik Bident, mintsem ellenőrzik

A PolitiFactet működtető szervezet mögött az amerikai tőzsdespekuláns pénze is feltűnik.

Közzétéve:

Borítóképünkön Soros György amerikai milliárdos, fotó: MTI / EPA / Clemens Bilan

A NewsBusters nevű oldal által készített kutatás, amelyre a V4NA hírügynökség hívta fel a figyelmet, Biden első 100 napját vette górcső alá, és kiderül belőle, hogy a PolitiFact nevű tényellenőrző oldal mindössze 13 egyéni tényellenőrzést végzett az elnök állításaival kapcsolatban. Ugyanakkor 106 olyan dolgot ellenőriztek, amely Bidenről szólt.

“Más szavakkal: sokkal érzékenyebbek arra, ha valaki hazudik Bidenről, mintha Biden hazudik”

fogalmazott a NewsBusters szerkesztője, Tim Graham.

A felmérés szerint a 13 vizsgált Biden-állításból 8 valamiféle hamisságot tartalmazott, ennek ellenére sosem adtak nekik “Pants on Fire” minősítést, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti.

A Bidenről szóló 106 ellenőrzött anyagból 91, tehát nagyjából 86 százalék, legalább “többnyire hamis” besorolást kapott, 24-et láttak el “Pants on Fire” minősítéssel.

Összességében megállapították, hogy Biden PolitiFact-oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott “többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire “hamis” vagy még rosszabb (74,3 százalék).

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times nevű újság projektjeként jött létre. Az irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik Soros Györgyhöz és a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz (OSF). Az OSF honlapja szerint a szervezet több százezer dolláros juttatásokban részesült: 2019-ben 167 ezer dollárt, 2017-ben 300 ezer dollárt, 2016-ban 25 ezer dollárt kapott.

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek figyelemreméltó nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2018-ban 650 ezer dollárt, míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt kapott.

Tovább olvasom

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom