Kövess minket!

Médiapiac

Lábspecialisták eseteivel sokkol a TLC

Dr. Ebonie Vincent és Dr. Brand Schaeffer számfeletti lábujjaktól, fertőzésektől vagy különös betegségektől segít megszabadulni a betegeiknek a Megöl a lábam című sorozatban.

A részek során a két sikeres lábspecialista és sebész munkáját követhetjük nyomon, akiknek profi hozzáállása sokat segít a betegeiknek abban, hogy visszanyerjék önbizalmukat és egészséges lábaikat. A sorozatban a nézők jobban megismerhetik a két doktort – egyet-egyet a keleti és a nyugati partról −, ahogy furábbnál furább eseteket vizsgálnak meg a lábgombától és szemölcsöktől egészen a lábujj amputációig.

„Dr. Pimple Popper hatalmas sikere után teljesen egyértelmű volt, hogy a közönség további megható és inspiráló orvosi történeteket szeretne látni” – nyilatkozta Howard Lee, a TLC elnöke és ügyvezető-igazgatója, majd hozzátette: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a nézőink végre megismerhetik Dr. Ebonie-t és Dr. Brad-et, a Megöl a lábam című műsor két tehetséges és figyelmes orvosát. Ahogy a TLC többi, egészségügyi témájú sorozatában, itt is megannyi érzelmi hullámvasútra és katartikus élményre számíthatnak majd a nézők!”

Mindegyik egyórás epizód három páciens esetét mutatja be, akik több év, talán évtized mellőzöttség után Dr. Ebonie-hoz és Dr. Bradhez fordulnak abban a reményben, hogy ők talán helyre tudják hozni furcsa lábproblémáikat és végre visszakaphassák az életüket. Az évad során megismerhetjük azt az írónőt, aki alig várja, hogy végre megszabadulhasson a hatodik lábujjaitól; azt a sportolót, akinek drasztikusan eltér a két lábmérete egymástól és egy korábbi táncost, akinek akkorára nőtt a bütyke, hogy már alig tud járni tőle. A Próteusz-szindrómában, ismertebb nevén elefántember-betegségben szenvedő páciensnek folyamatosan nőnek a lábfejei, míg egy imádnivaló kislány összesen 12 lábujjal született. A súlyos betegségektől kezdve egészen a szépészeti beavatkozásokig, az orvosok minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy javítsanak az őket felkereső emberek életén.

Dr. Ebonie Vincent egy magasan képzett lábfej- és bokasebész a kaliforniai Orange County-ból. Karrierje során a legmodernebb boka és lábfej kezelési eljárások szakértője lett, és minimális beavatkozást igénylő műtéti eljárásokra, korrekciós és helyreállító műtétekre, valamint a cukorbetegség okozta végtagüszkösödés kezelésére specializálódott. Dr. Vincent számos orvosi szaklapban publikálta kutatásait, valamint a Des Moines Egyetemen elvégzett kutatásaiért ki is tüntették.

Dr. Brad Schaeffer 2007 és 2011 között a Temple Egyetem Lábsebészeti Klinikán dolgozott Philadelphiában, ahol megannyi különös esettel találkozott. Dr. Scheffer a klinikán töltött ideje alatt számos területen, mint például a sebészet, az ortopédia, a baleseti sebészet, a radiológia és a fizikoterápia kipróbálhatta magát. Mielőtt a Temple Egyetemre került, Dr. Schaeffer a Palm Beach Atlantic Egyetemen szerezte a diplomáját biológia, vegyészet és üzleti ismeretek szakon.

A Megöl a lábam című műsort a Renegade 83 an Entertainment One Company gyártja a TLC számára.

Médiapiac

Remek nézettséggel tért vissza a Szerencsekerék a TV2-re

A legendás vetélkedő július 19-én tért vissza a TV2 képernyőjére megújult formában, Kasza Tibi műsorvezetésével.

Közzétéve:

TV2

Az első heti nézettségi adatok alapján elmondható, hogy a Szerencsekerék az első öt adással átlagosan a legnézettebb műsor volt a saját idősávjában mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, 4+ és 18-49) – közölte a csatorna PR osztálya.

A kereskedelmileg fontos 18-59 évesek körében az első öt adás átlagosan 14,9%-os közönségarányt ért el, a teljes lakosság körében 16,2 százalékot, a 18-49 év közöttiek esetében pedig 15,4 százalékot. A Szerencsekerék idősávjában az RTL Klub volt a második legnézettebb csatorna a vizsgált korcsoportokban (A18-59: 12,7%; A4+: 12,4%; A18-49: 13,5%).

Érdekesség, hogy a fiatalabb nézők is nagy arányban kapcsoltak a műsorra, annak ellenére, hogy a Szerencsekerék 2001-ben, 20 éve volt utoljára a TV2 képernyőjén. Vagyis nem csak a nosztalgia játszott szerepet a választásban, hiszen a 13-17 év közötti nézők életkorukból adódóan nem emlékezhetnek a régi TV2-es adásokra, mégis 19,4%-os átlag közönségarányt ért el a Szerencsekerék ebben a nézői szegmensben.

A teljes lakosság körében a legnézettebb adás a hétfői volt, 677 ezres átlagos nézőszámmal (AMR).

2021 júliusa részben a sporteseményekről szól, a Labdarúgó-Európa-bajnokság a hónap elején és a pénteken elstartolt Olimpia kiugró nézettségi adatokat produkál. Emellett azonban fontos megjegyezni, hogy havi átlagban a TV2 a legnézettebb csatorna mindhárom kiemelt korcsoportban és a TV2 Csoport is tartja piacvezető pozícióját júliusban.

A csatornák rangsora átlag közönségarány alapján, teljes napra vetítve a 18-59 évesek körében: TV2: 7,4%, RTL Klub: 7,1%, M4 Sport 5,2% (vizsgált időszak: 2021. július 1-25.) A csatornacsaládok versenye ebben az összehasonlításban: TV2 Csoport: 21,6%, RTL Magyarország: 18,5%, MTVA 9,9%.

Borítókép: Sydney van den Bosch és Kasza Tibor

Tovább olvasom

Médiapiac

Álinterjút közölt a Nők Lapja, kirúgták Návai Anikót

A hollywoodi tudósító elismerte, hogy máshonnan származó idézeteket felhasználó interjút adott le a Nők Lapjának Scarlett Johanssonnal. A lap a baloldali Central Médiacsoport tulajdonába tartozik, tulajdonosa a milliárdos Varga Zoltán.

Közzétéve:

MTI Fotó: Beliczay László

Az Origo azt írja, hogy Návai Anikó, a Hollywood Foreign Press Association (HFPA) tagja elismerte, hogy plagizált interjút adott le a Nők Lapja címlapsztorijához. A tudósító Scarlett Johanssonnal “készített” interjút, ám valójában korábbi nyilatkozatokból és máshonnan engedély nélkül átvett részleteket ollózott össze. A Kreatív arról ír, Návai nem a Nők Lapja szerkesztőségének tagja, hanem külső munkatárs.

A Nők Lapja főszerkesztője, Vass Virág a TheWrap-nek azt nyilatkozta:

Návai hatalmas hibát követett el, minden kapcsolatot megszakítanak vele.

Hozzátette, tájékoztatni fogják olvasóikat az ügyről és minden érintettől elnézést kérnek a kellemetlenségért.

Borítókép: Návai Anikó interjút készít Angelina Jolie (j) amerikai színésznő, rendezővel a Magyar Televízió számára 2011. október 29-én a Kiscelli Múzeum kertjében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Itt vannak a Médiatanács legfrissebb döntései

Figyelmeztetést kapott több médium és bírságot is kiszabtak.

Közzétéve:

Pixabay

Nem megfelelő korhatár-besorolás és a műsortámogatási előírások megsértése miatt 1,75 millió, illetve 300 ezer forintos bírságot rótt ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa

– tájékoztatott az NMHH Kommunikációs Igazgatósága.

A bírságot azért szabta ki a testület, mert a Tények Plusz egy májusi epizódját 16-os korhatár-besorolás helyett 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tették közzé, és – a 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett – 18 óra után sugározták. A műsorban a plasztikai műtétekhez kapcsolódóan olyan videók és fotók jelentek meg, amelyek a beavatkozások ijesztő, torz, túlzásba vitt példáit mutatták be, és több illusztráció szexuális töltetű volt, így azok a 16 éven aluliak számára káros hatással lehettek.

A testület 300 ezer forintos bírságot is kirótt a szolgáltatóra, amiért az áprilisban az Életmódi című műsorban olyan táplálékkiegészítőket mutatott be, amelyeket az egyik szponzorcég forgalmazott, azok megvásárlására ösztönözve a nézőket.

A médiatanács burkolt reklámok miatt figyelmeztette a szegedi egyetem televízió szolgáltatóját, mert egy áprilisi adást követő támogatói üzenetben megjelent a műsort szponzoráló cég pontos elérhetősége. Továbbá márciusban megkülönböztető jelzés nélkül adtak reklámot, ami megtévesztő lehetett a nézők számára.

A testület a szerződéses vállalásoktól való eltérés miatt figyelmeztetett három rádiót.

A dunaújvárosi 93.1 Best FM kevesebb magyar zenét, a Rábaköz Rádió FM 94,5 kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és a helyi mindennapi életet segítő műsort, hírműsorszámot és szöveget, míg a székesfehérvári 101,8 Best FM kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint magyar zenét tett közzé.

Emellett a műsorkvótákra vonatkozó 2020-as kötelezettségek elégtelen teljesítése miatt 10 ezertől 90 ezer forintig terjedő bírságokat szabtak ki hat televízió, négy rádió és egy lekérhető médiaszolgáltatás szolgáltatójára.

A testület megvizsgálta a 2020-ra vonatkozó beszámolási kötelezettség teljesítését is az arra kötelezett rádiók, televíziók körében; harminc médiaszolgáltatás szolgáltatója ezt nem végezte el határidőn belül.

Nyolc szolgáltató 25 ezer és 105 ezer forint közötti bírságot kapott, huszonkettőt pedig felhívásban szólítottak fel jogkövető magatartásra.

Rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatosan is hoztak döntéseket. A médiatanács folytatja a Budapest 98,0 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályáztatását. A Mosonmagyaróvár 90,9 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázat nyertese az egyedül pályázó Karc FM Média Kft. A Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívására egyetlen ajánlat érkezett; a testület nyilvántartásba vette a benyújtót, az Első Pesti Egyetemi Rádiót működtető Media Universalis Alapítványt.

A tanács véglegesítette a Székesfehérvár 106,6 MHz, a Tatabánya 107,0 MHz, a Dunaújváros 99,1 MHz, a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű pályázati felhívásait, valamint elfogadta a Szolnok 102,4 MHz helyi és a Szeged 87,9 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű pályázati kiírásait.

A grémium pályázati felhívások tervezeteit fogadta el Berettyóújfalu, Mezőtúr, Székesfehérvár, Szombathely és Törökszentmiklós telephelyű kisközösségi rádiós lehetőségekre, valamint a helyi vételkörzetű Kaposvár 97,5 MHz közösségi jellegű használatára szólóan.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom