Kövess minket!

Médiapiac

Külföldi sajtó: Orbán Viktor akkorát nyert, hogy az ellenfelei is tátott szájjal figyelték

Hétfő reggel a nagy európai lapok sorra beszámoltak a magyarországi voksolás eredményéről, elsöprő erejű győzelemként értékelve Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP újrázását. A brüsszeli lapok megjegyzik azt is, hogy az EU a jogállamisági csata kiélezésével válaszolhat a kormánypárti diadalra.

MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

A magyarországi országgyűlési választás eredménye, a Fidesz–KDNP kétharmados győzelme bejárta a világsajtót hétfő reggel. A Reuters hírügynökség cikkében beszámolt Orbán Viktor győzelmi beszédéről, mint írták, az ukrán háború kirobbanása és az arról szóló álláspont végül segítette a miniszterelnök és pártja kampányát. – A győzelme a nacionalista lengyel kormánypártnak, a Jog és Igazságosságnak is megkönnyebbülést jelent: a továbbiakban is támaszkodhatnak rá, ha el akarják kerülni a jogállamiság miatti büntetéseket – írta csípősen a lap. Az uniós berkekben irányadó, és a magyar kormánnyal rendre kritikus Politicó szerint is az következik a Fidesz-KDNP kétharmadából, hogy Magyarország és az EU között folytatódnak a jogállamiság miatti ütközetek. Orbán győzelmének a mértéke még a vele szemben egyesülő ellenfeleit is sokkolta – írta a brüsszeli lap, amely szerint

most még inkább növekedni fog a nyomás Brüsszelen, hogy aktiválja a jogállamisági mechanizmust Magyarországgal szemben.

Bloomberg amerikai hírügynökség címlapjára kitűzött, hazánkról szóló cikkben megemlítik, hogy jelenleg Orbán Viktor az Európai Unió leghosszabb ideje hatalomban lévő miniszterelnöke. A Fidesz-KDNP kétharmados többségét megsemmisítő erejű győzelemnek nevezi a hírügynökség: szerintük a kormánypártok ezzel háttérbe szorították azokat a véleményeket, amelyek a demokrácia leépüléséről, a háború sújtotta Ukrajna igényeinek ignorálásáról és a Vlagyimir Putyinnal folytatott kapcsolatról szóltak.

A német Tagesschau honlapján megjelent írás egyszerre váratlannak és megsemmisítőnek nevezi az újabb kétharmadot.

A kormány váratlanul nagy arányú sikerét elemzők azzal magyarázzák, hogy a választók elégedettek az ország helyzetével. Orbán tizenkét éve tartó irányítása alatt bizony sok magyar életkörülményei javultak

– húzta alá a cikk írója, aki ugyanakkor kiegyensúlyozatlan médiahelyzetet tulajdonít Magyarországnak, és ezt a miniszterelnök számlájára írja.

Frankfurter Allgemeine Zeitung hasábjain is arról írnak, hogy a magyarországi baloldali összefogás képtelen volt beváltani a hozzáfűzött reményeket. Az eredményt a lap szerint is az ukrán háború jelentette kihívás betonozta be: míg Orbán Viktor Magyarország békéjének és biztonságának megőrzése mellett kardoskodott, Márki-Zay Péter azzal vádolta a kormányt, hogy még a NATO-nak is hátat fordít.

– Az országgyűlési választás egyértelműen háttérbe szorította a gyermekvédelmi népszavazást – összegezték.

A brüsszeli székhelyű Euronews hírcsatorna négy következtetést vont le a választási eredményből. Eszerint az ukrán háború végső soron a magyar kormánypártokat segítette; a magyar vidék-főváros ellentét élesebbnek tűnik, mint valaha; a Jobbik támogatottsága pedig jócskán csökkent. Utolsó szempontként hozzáteszik, hogy

Magyarország és az EU közötti viták várhatóan nem csitulnak majd: Orbán Viktor ugyanakkor nagyon erős választási mandátummal utazik Brüsszelbe legközelebb.

A francia Le Figaro az elsők között számolt be a Fidesz elsöprő győzelméről, kiemelve, hogy a győzelem sokkal simább és jóval nagyobb arányú volt, mint ahogy azt a voksolás előtti felmérések jelezték. A cikkben Orbán Viktort az Európai Unió doyen-jének nevezik, egyúttal emlékeztetve, hogy a kormányfő kapcsolata az unió vezetésével gyakran konfliktusokkal teli.

Borítókép: Választás 2022 , a Fidesz-KDNP eredményváró rendezvénye, Orbán Viktor beszéde (Forrás: MTI)

Médiapiac

Durva politikai részrehajlással vádolják a Google-t

Az amerikai Republikánus Országos Bizottság (RNC) – a republikánus párt – szerint a Google szándékosan spamként, azaz levélszemétként kezelte az adományozóiknak kiküldött hírleveleiket a Gmail rendszerében, s ezzel az elmúlt hónapokban jelentősen szabotálta adománygyűjtő kampányaik sikerességét – jelentette az Axios nevű amerikai baloldali hírportál.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Ronna McDaniel, az RNC elnöke szerdán Twitter-oldalán, egy vonaldiagram kíséretében számolt be róla, hogy a Google “szisztematikusan támadta” a bizottság által kiküldött emaileket, amelyek a szervezet adománygyűjtő eseményeire hívták fel a legelkötelezettebb donorok figyelmét.

A bizottság beszámolója szerint általánosságban az általuk kiküldött emailek körülbelül 10 százalékát jelöli meg a Gmail spamként, ám 2021 decembere óta minden hónap utolsó pár napján – ami adománygyűjtés szempontjából döntő jelentőségű időszak – az elektronikus leveleik 90-100 százaléka levélszemétnek lett jelölve.

A Google, az Axiosnak adott nyilatkozatában azt állította, hogy a Gmail spam-szűrője teljes mértékben politikamentes. Hozzátették: igyekeznek biztosítani, hogy a politikai üzeneteket ne szűrjék vagy ne jelöljék meg levélszemétként a felhasználó akaratán kívül.

Az Axios felhívja a figyelmet arra, hogy nem a Google az egyetlen email-szolgáltató, amelynél a politikai elfogultságra utaló jelek fedezhetők föl: az Észak-Karolinai Egyetem áprilisi tanulmánya kimutatta, hogy – míg a Gmail valóban több, Republikánus Párthoz köthető emailt szűrt ki -, a Yahoo és az Outlook levelezőrendszerei nagyobb valószínűséggel jelölik kéretlennek a Demokrata Párttal kapcsolatos leveleket.

Más szolgáltatók mellett a Google is úgy vélekedett, hogy a szűrési minták közti eltérés nagyban függ az emailek küldőjeinek és címzettjeinek viselkedési szokásaitól.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szamurájkarddal fenyegethette alkalmazottait a Facebook ura

Tömeges leépítés helyett pedig inkább elüldözné a nem elkötelezett dolgozókat.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA pool/Michael Reynolds

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katanája Zuckerbergnek.

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katonája Zuckerbergnek.

Az ennél aktuálisabb ügyre rátérve a Meta csütörtökön megtartotta a legutóbbi kérdezz-felelek eseményét a dolgozókkal, ennek során a frusztrált Zuckerberg bejelentette, hogy sokkal agresszívebb célokat fog kitűzni, ezzel befűtve a dolgozók talpa alá.

„Realisztikusan nézve valószínűleg nagyon sok olyan ember van itt a cégnél, akiknek nem kellene. Abban bízom, hogy az elvárások megemelésével elég forróvá válik a levegő néhányatok számára az önkéntes felmondáshoz, ez a fajta természetesen kiválasztódás számomra megfelel” – árulta el teketóriázás nélkül a terveit Zuckerberg.

A techcégek javához hasonlóan a Facebook is drámaian visszavágta az idén felvenni kívánt dolgozók számát, hiszen az általános gazdasági nehézségek mellett egyre nehezebb a hirdetések eladása, és a termékeinek felhasználói bázisai sem nőnek a kívánt mértékben. A tavalyi utolsó negyedévben a Facebook napi szinten aktív felhasználóinak száma még csökkent is, 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra – írta meg az Origo.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom