Kövess minket!

Médiapiac

Közösségi hálózatot épít gyerekeknek a LEGO Csoport

A LEGO Life inspiráló közösségi játékteret biztosít a fiatalok részére a legmagasabb szintű online biztonsági előírások mellett – olvasható a lapunknak elküldött közleményben.

A közösségi élmények létrehozása terén élen járó, és a minőségi, gyermekbarát digitális játékok fejlesztése terén is komoly tapasztalattal rendelkező LEGO Csoport bejelentette, hogy LEGO Life néven biztonságos közösségi hálózatot indít 13 éves kor alatti gyermekek számára – olvasható a lapunknak elküldött közleményben.

Mint írják, az új közösségi hálózaton a fiatal és tehetséges rajongók megoszthatják egymással alkotásaikat, kommunikálhatnak LEGO karakterekkel, és ihletet meríthetnek egymás munkáiból.

A szolgáltatás az elmúlt évben indult az USA, az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Dánia, Ausztria és Svájc területén, mostantól pedig további 37 országban – köztük Magyarországon – lett elérhető.

„A LEGO Csoport olyan digitális alkalmazások és megoldások fejlesztésére törekszik, amelyek kiegészítik, és még izgalmasabbá teszik a LEGO játékélményt”

– fogalmazott közleményben Rob Lowe, a LEGO Kids Engagement vezető igazgatója.

„A LEGO Life lehetőséget nyújt arra, hogy a gyerekek az építés örömét és az alkotás büszkeségét biztonságos módon, a digitális világban is átélhessék és megoszthassák egymással – és ezáltal új dimenziókat nyit a fiatalok kreativitásának fejlesztése előtt” – tette hozzá.

Még közösségibbé és személyre szabhatóbbá játékélmény

A LEGO Life összekapcsolja a társaság játékainak fizikai és digitális világát, és a ma elérhető legjobb közösségi hálózatok tulajdonságait felhasználva a játékélményt még közösségibbé teszi.

A LEGO Club magazin Cool Creations („menő alkotások”) rovatában és a LEGO.com üzenőfalán már eddig is gyerekek milliói tették közzé büszkén alkotásaikat, történeteiket és fotóikat. Az alkalmazás a közösségi élmény kiterjesztésének irányába mutató következő lépés, amely még gazdagabb és dinamikusabb közösségi platformot biztosít a gyerekek számára.

„A LEGO Life révén a gyerekek LEGO alkotásai és történetei az őket megillető figyelemben részesülnek, és megkapják azt a széleskörű nyilvánosságot, amelyet megérdemelnek”

– nyilatkozta Lowe.

Az alkalmazás segítségével a gyerekek közvetlen virtuális kapcsolatba kerülhetnek kedvenc karaktereikkel. Az alkalmazás exkluzív tartalmakat, részletes 3D minifigura avatár szerkesztőt, vicces és szórakoztató építési ötleteket és feladatokat tartalmaz. Az applikáció új funkciója a hangulatjeleket tartalmazó LEGO Emoji billentyűzet, amelynek révén a gyerekek „LEGO nyelven” kommunikálhatnak egymással, megoszthatják alkotásaikat és véleményezhetik mások munkáját.

„A LEGO építőkockák már ma is a gyerekek univerzális kommunikációs nyelvét alkotják, amelyen szabadon kifejezhetik magukat” – mondta Lowe. „A LEGO Emoji billentyűzet ezt viszi egy lépéssel tovább, a gyerekek a hangulatjelek, matricák és kész kifejezések segítségével biztonságosan kommunikálhatnak egymással a LEGO Life alkalmazáson belül” – fűzte hozzá.

A fejlesztése kapcsán végzett globális fogyasztói kutatás eredményei szerint a válaszadó gyerekek 90 százaléka ismeri a hangulatjeleket és tudja, hogyan kell azokat használni a kommunikáció során. A megkérdezett gyerekek 40 százaléka válaszolta, hogy már eddigi is használt hangulatjeleket. A LEGO Emoji billentyűzet a már ismert kommunikációs keretrendszert öltözteti LEGO köntösbe, és lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy egymást inspirálják és támogassák – és még fejlődő helyesírásuk vagy íráskészségük ne jelentsen korlátot számukra.

Az inspiráció folyamatosan bővülő forrása

A nagyobb közösségi hálózatokhoz hasonlóan a LEGO Life a felhasználókat érintő, személyre szabott híreket közvetít. Az alkalmazás segíti a gyerekeket, hogy megtalálják az őket érdeklő témákat és kövessék az őket érdeklő oldalakat, hogy az üzenőfalon a számukra érdekes képeket és tartalmakat osszanak meg. Például a gyerekek követhetnek bizonyos állatokról, járművekről, hősökről, szezonális programokról vagy helyi témákról szóló, őket érdeklő oldalakat.

A felület emellett a gyerekeket szórakoztató és érdekes módon inspirálja és támogatja. Az alkalmazáson belül megjelennek a mesterépítők alkotásai és számos építési verseny, ösztönözve az építést és az alkotások megosztását. Wu mester a LEGO NINJAGO-ból, Emma a LEGO Friends-ből és LEGO Batman is feltűnik, alkotásra ösztönözve a gyerekeket és értékelve munkájukat. Az alkalmazás folyamatosan új funkciókkal bővül.

Ahogy az új közösségi oldal felhasználóinak száma nő, úgy válik majd egyre érdekesebbé az alkalmazás. A felhasználók pontokat gyűjthetnek az alkotásokért és az elvégzett feladatokért, valamint leltárt készíthetnek játékaikról. Az alkalmazás sok más felületen keresztül is elérhető lesz, hogy a lehető legtöbbrajongóhoz eljusson.

Maximális biztonság

A LEGO Life biztonságos közösségi hálózat 13 év alatti gyerekek számára. A gyerekek első digitális közösségi élménye kíván lenni, amely kézen fogva kíséri és megismerteti őket a közösségi hálózatok alapjaival, a társaság márkához kapcsolódó, megbízható értékek mentén. A felhasználók biztonságát a rendszer számos szempontból garantálja, amint azt az applikáció digitális biztonságról szóló fejezete részletesen ismerteti.

Személyes adatok nélkül

A LEGO Life alkalmazás nem teszi lehetővé, hogy a gyerekek személyes adatokat, önarcképeket vagy a felhasználó azonosítását lehetővé tevő információkat osszanak meg egymással. A felhasználói fiók létrehozása során a felhasználónevet az alkalmazás véletlenszerű névgenerátora kínálja fel, amely háromszavas, kedvesen vicces beceneveket hoz létre, mint például ElragadóGarnélarákHerceg vagy DelfinViliElnökúr. Valódi fotók vagy arcképek helyett a LEGO Life fiókhoz tartozó profilképet a felhasználók LEGO figurák és karakterek közül választhatják ki, amelyeket tetszésük szerint öltöztethetnek fel, kiválaszthatják a kívánt frizurát, és személyre szabhatják az adott karakter megjelenését.

Szülői engedély

A LEGO Life-hoz való csatlakozás után a gyermekeknek azonnal lehetőségük nyílik a feltöltött tartalmak között böngészni, csoportokhoz csatlakozni és saját figuráikat megalkotni. A teljes élmény eléréséhez, vagyis hogy a megosztott tartalmakhoz hozzászólásokat fűzzenek, illetve hogy saját játékaikról képeket tölthessenek fel, szülői engedéllyel regisztráció szükséges.

Amikor a gyermek először próbál hozzászólást írni vagy képet feltölteni, meg kell kérnie valamelyik szülőjét, hogy segítsen neki a regisztrációban. Az alkalmazás felületén a szülő meg tudja adni e-mail címét, ahova elküldenek neki egy ellenőrző kódot. Amint ezt a  szülő beírja az applikációba, a gyermek előtt megnyílik az út a továbblépésre.

Ellenőrzött tartalom

A LEGO Life oldalain megjelenő minden tartalmat és hozzászólást a cég moderátorai ellenőriznek, biztosítva, hogy csak az oldal előírásainak megfelelő és gyerekbarát tartalmak jelenhessenek meg. A moderátorok a márka értékeiről és a gyermekek számára biztonságos tartalmakról szóló képzésen vesznek részt, és a világ különböző pontjain található LEGO irodákban dolgozva garantálják a minőségi és gyors ellenőrzést.

A felhasználók által létrehozott tartalmakra hagyományos szöveg helyett a hangulatjeleket tartalmazó LEGO Emoji billentyűzettel tud a többi felhasználó reagálni. A kommentelés szigorú szabályokhoz és előzetes moderáláshoz kötött, a hangulatjeles kommenteket a moderátorok utólagosan ellenőrzik – ugyanakkor biztosítva, hogy az alkalmazáson belül a kommunikáció egyszerű, univerzálisan érthető és szórakoztató maradjon.

A LEGO és az UNICEF legszigorúbb biztonsági normái szerint

A vállalat biztonsági programja a „LEGO safety pledge” a szülőknek nyújt iránymutatást arról, hogyan beszéljék meg gyermekükkel a digitális biztonság kérdését és az online társadalmi viselkedés alapszabályait – az alkalmazás szabályai és eljárásai is ezen alapelveknek megfelelőek.

A LEGO Csoport emellett folyamatos partnerségi kapcsolatban áll az UNICEF-fel, és a társaság a gyermekjogi szervezet tanácsai és iránymutatásai alapján gondoskodott az applikáció gyermekbarát és biztonságos fejlesztéséről.

A szervezet és a társaság emellett közösen fejleszt egy olyan eszközt, amelynek segítségével a vállalatok értékelni tudják a gyerekek digitális biztonsága érdekében tett aktuális erőfeszítéseiket.

A LEGO Life alkalmazás ingyenesen letölthető az App Store-ból (iOS) illetve a Google Play áruházból (Android).

Médiapiac

Az EU eljárást indított a TikTok ellen a TikTok Lite elindítása miatt

Az Európai Bizottság eljárást indított a TikTok ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) alapján, mert előzetes megállapítások szerint a TikTok Lite franciaországi és spanyolországi elindítását megelőzően az üzemeltető nem hozott kockázatcsökkentő intézkedéseket a gyermekek védelmére – tájékoztatott a brüsszeli testület.

Közzétéve:

Flickr

Az uniós bizottság közleménye szerint

az eljárás célja annak megállapítása, hogy a kínai ByteDance tulajdonában álló TikTok megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt, amikor elindította a TikTok Lite-ot Franciaországban és Spanyolországban anélkül, hogy az online óriásplatformok esetében kötelező értékelési jelentést nyújtott volna a lehetséges kockázatok mérséklésére.

Az Európai Bizottság aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a TikTok Lite Task and Reward nevű programot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az alkalmazáson belül bizonyos feladatok, így például videók megtekintése, tartalom kedvelése, barátok meghívása során pontokat szerezzenek, az üzemeltető anélkül indította el, hogy előzetesen értékelte volna az azzal járó kockázatokat, különösen a platform függőséget okozó hatásával kapcsolatosan.

Különös aggodalomra ad okot, hogy az üzemeltető nem hozott kockázatcsökkentő intézkedéseket a gyermekek védelmére, ugyanis a TikTokon nem állnak rendelkezésre hatékony életkor-ellenőrző mechanizmusok.

Amennyiben a felsorolt aggodalmak bizonyítást nyernek, a mulasztások a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály vonatkozó cikkeinek megsértését jelentenék – hívták fel a figyelmet.

A TikToknak április 23-ig kell benyújtania a kockázatértékelési jelentését az Európai Bizottság részére, és május 3-ig az összes kért információt a brüsszeli testület rendelkezésére kell bocsátania.
Abban az esetben, ha a TikTok a megadott határidőn belül nem válaszol, az uniós bizottság a szolgáltató teljes éves jövedelmének vagy világméretű forgalmának 1 százalékáig terjedő pénzbírságot, valamint a szolgáltató átlagos napi jövedelmének vagy világszintű éves árbevételének legfeljebb 5 százalékát kitevő kényszerítő bírságot szabhat ki – közölték.

Mivel a brüsszeli testület szerint “fennáll a felhasználók mentális egészsége súlyos károsodásának kockázata”, arról tájékoztatta a TikTokot, hogy ideiglenes intézkedéseket kíván bevezetni a TikTok Lite érintett programjának felfüggesztésére az egész EU-ban a program biztonságosságának értékeléséig.
Az Európai Bizottság emlékeztetett, hogy ez a második eljárás a TikTokkal szemben a hatékony életkor-ellenőrzési mechanizmusok hiánya és a platform feltételezett függőséget okozó kialakítása miatt. A február 19-én kezdődött eljárást a brüsszeli testület azért indította, mert előzetes vizsgálatai alapján a TikTok “feltételezhetően nem tesz eleget a kiskorúakat érő negatív hatások kezelésére”.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Politikusok, sportolók és hírességek szerepeltek a leggyakrabban tavaly az online médiában

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy Magyarország és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.

Közzétéve:

MTI/Koszticsák Szilárd

Az NMHH kommunikációs igazgatósága kedden azt közölte az MTI-vel, hogy

az ezer legtöbbször említett ismert ember nevével összesen egymillió alkalommal lehetett találkozni a neten, köztük domináltak a hazai szereplők, illetve a férfiak.

A leggyakoribb száz név esetében az említések több mint felét politikából ismert emberek tették ki, csaknem harmaduk médiaszereplőhöz vagy hírességhez volt köthető, 14 százalékban pedig sportolókról lehetett olvasni az online felületeken.

Kiemelték, hogy

2023-ban a legtöbbször említett név az online médiatérben Orbán Viktor miniszterelnöké volt, 92 ezer alkalommal.

A kormányfő leginkább a Kossuth rádióban adott interjúi és bejelentései miatt került fókuszba. Neve egy átlagosnak nevezhető napon 250 alkalommal jelent meg, legtöbbet december 15-én és 21-én említették.

Magyarország miniszterelnökét a külügyminiszter, Szijjártó Péter követte, 27 ezres értékkel, harmadik helyen pedig Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerepelt, nevével 14 ezer alkalommal lehetett találkozni

– írták.

Az év során többször kiemelkedett egy-egy közszereplő a mindennapi közbeszédből: két kiváló magyar kutató is jelentős említést ért el, október 2-án Karikó Katalint (682 említés) tüntették ki orvostudományi Nobel-díjjal, másnap pedig Krausz Ferencet (330) díjazták a fizikában elért kiemelkedő munkásságáért.

Úgy folytatták, hogy akadtak lesújtó, tragikus események is, mint például Vágó István (312) volt televíziós műsorvezető, vagy épp a Mount Everest megmászására induló, majd eltűnő Suhajda Szilárd halálhíre (338), a hegymászó hollétéről utoljára május 25-én hallhatott a világ.

Tavaly a külföldiek toplistáján legtöbbet Vlagyimir Putyin (49 ezer) orosz, Volodimir Zelenszkij (25 ezer) ukrán elnök és Joe Biden (15 ezer) az Egyesült Államok vezetője szerepelt.

Európán kívüliként az első tíz ember között feltűnt még Donald Trump volt amerikai elnök, illetve Benjámín Netanjáhu jelenlegi izraeli miniszterelnök is.

A nemzetközi hírességek között olyan embereket gyászolt a média, mint a Jóbarátok sorozat szereplője, Matthew Perry (446), Tina Turner (228) énekesnő vagy Elvis lánya, Marie Presley (188)

– tették hozzá.

Az online médiatérben megjelent földrajzi helynevek esetében tízből négy magyar vonatkozású volt. Négy esetben az említés európai országgal vagy várossal, míg a fennmaradó részben a világ többi tájával volt kapcsolatos.

A kutatás szerint az év során Magyarországot 191 ezer alkalommal említették meg a vizsgált médiatermékek, Budapestet pedig 151 ezerszer. Magyarországot és fővárosát a sportrendezvények idején kifejezetten gyakran, legalább ezerszer emlegették.

A kulturális események is nagy visszhangot váltottak ki: kiemelkedett Ferenc pápa áprilisi látogatása, a magyar fővárost ekkor csaknem négyezerszer említették. A további magyar helyszíneket illetően háromezernél is több említést főleg a vármegyeszékhelyek, a nagyobb városok és a Balaton értek el – fűzték hozzá.

A külföldi földrajzi neveket elemezve kitűnik a kiemelt jelentőségű háborúk hírértéke (Ukrajna, Oroszország, Izrael), az Európai Unióhoz (Brüsszel, tagországok és azok fővárosai), illetve a fontosabb külpolitikai partnerekhez (Kína, USA, Törökország) fűződő történések bemutatása.
Egyes napok statisztikáit elemezve kiemelkedik többi között Liverpool (460) Szoboszlai Dominik, a magyar válogatott csapatkapitányának szerződésével kapcsolatban, továbbá néhány szomorú esemény helyszíne is, mint például Törökország (725), a februári tragikus földrengés idején vagy Prága (424) a Károly Egyetemnél meggyilkolt és megsebesített emberek miatt – áll a közleményben.

Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke beszédet mond a Fidesz-KDNP európai választási kampányindító rendezvényén a Millenárison 2024. április 19-én

Tovább olvasom

Médiapiac

Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató tenne közzé politikai reklámokat

Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI-vel.

Közzétéve:

Pixabay

A választási kampányban a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg.

A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók (rádiók, televíziók) nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt.

A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel. A politikai reklám közzétételére vonatkozó jognyilatkozatokat külön kell megtenniük az európai parlamenti választásra, az önkormányzati, valamint a nemzetiségi választásra.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni.

Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be: a Magyar RTL Televízió Zrt., amely a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán, valamint az Európai Parlament tagjainak választásán is 150-150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.

A választási eljárásról szóló törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a jelöltet, illetve listát állító jelölőszervezetek és a független jelöltek politikai reklámjait, közös jelölt, illetve közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére.

A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos, közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, nem fogadhat el.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom