Kövess minket!

Médiapiac

Kilenc Craft Awardot nyert az HBO

Egy aranyat, öt ezüstöt és három bronzot nyert az Aranyélet második és a The Pact második évadával az HBO a Kreatív Craft Award díjátadón, ahol az új évadok trailerei és promo filmjei, valamint a főcímek kerültek megmérettetésre.

Mind a legjobb rendezést, operatőri és vágói munkát, valamint sound designt, VFX és 3D animációt díjazták. A műsorszolgáltató az idei díjak közül mégis a Clio Awardot tartja a legnagyobb becsben.

Varsics Péter, az Aranyélet egyik kreatív producere is erre a legbüszkébb: „Amióta végignéztem a Mad Men-t és követtem Don Draper „pályafutását és sikereit”, belém égett a Clio Awards mint egy fogalom, egy elérhetetlennek tűnő szakmai cél. Ami a mozifilmeseknek az Oscar-díj, a kreatív iparnak az a Clio. Aki látta a sorozatot, tudja, hogy miről beszélek. Erre az egyik nap arra ébredek, hogy „gratulálunk”! Teljesen szürreális élmény volt. Pedig majdnem be sem neveztük a munkánkat, mondván, hogy esélytelen. Mindenesetre komoly ösztönző és motiváló hatása volt és van ennek a kis szobrocskának, amely mindig emlékeztetni fog arra – bármennyire klisé vagy elcsépelt legyen is -, ebben az életben semmi sem lehetetlen, sőt, meglepően elérhető minden.”

Az HBO az elmúlt 25 évben tartalomszolgáltatóból tartalomgyártóvá is vált. Számtalan nagysikerű sorozatot tudhat maga mögött, mind a külföldi, mind a hazai piacon, idén 21 Emmy díjjal ismerték el az HBO sorozatokat. Az amerikai sorozatok mellett a magyar HBO által készített tartalmak is kiemelkedőek, hiszen többet közülük már több országban is játszanak. A Terápia és a Társas játék után a tavaly indult sorozat, az Aranyélet, az idei második évadával már a külföldi HBO csatornákon is az egyik kedvenc sorozattá vált. A külföldi filmfesztiválokon is olyan sorozatokkal versenyzik többek között, mint az Aznap éjjel vagy a Westworld. Az idei nézettségi arány tekintetében pedig jól látható, hogy a kritikusok mellett a nézőkkel is megszeretette magát a Miklósi család, hiszen hazánkban megelőzte Az ifjú pápát, a Westworld-öt, sőt, többen nézték, mint a Trónok harca 5. évadát. Nem utolsó sorban pedig az idei, huszonkettedik Tous Ecrans Filmfesztiválon Krigler Gábor sorozata külön dicséretet (Special Mention) kapott az Aznap éjjel mellett.

Az idei jóhírek sora nem ért véget decemberben sem. Néhány napja derült ki, hogy összesen 14 jelölést kapott az HBO a Golden Globe nevezések között. Az alelnök, az Aznap éjjel, a Válás és a Bizonytalan is versenybe szállhat a jövő évi Golden Globe-díjért, a legjobb televíziós dráma kategóriában pedig nagy valószínűség szerint a Trónok harca és a Westworld között dől el a verseny. Utóbbi sorozat egyébként minden idők legnézettebb első évadát tudhatja magáénak. A Bizonyosság és a Végsőkig alkotói is számíthatnak eredményekre a 2017-es Golden Globe díjátadón.

Médiapiac

Bizarr eszközökkel a testén tartóztatták le a magyar jogszabályt bíráló CNN-riportert

Autója átkutatása során kábítószert és szexuális segédeszközöket is találtak a rendőrök.

Közzétéve:

Borítóképünkön a CNN riportere, Richard Quest, fotó: Youtube / Quest Means Business

Richard Questet, az ismert CNN-riportert, aki minap a nemrég elfogadott magyar gyermekvédelmi törvényt kritizálta, 2008-ban kábítószer birtoklása miatt tartóztatták le. Őrizetbe vételének pillanatában a nyakában egy kötél volt, amely a nemi szervéhez volt rögzítve – emlékeztet az Origo, hozzátéve: az autójának átkutatása után a hatóságok szexuális segédeszközöket is találtak a furcsa stílusáról ismert tévés csomagtartójában. Quest igyekszik minden fórumon kiemelni a homoszexualitását, és ahol lehetősége van, ott ezt minden lehetséges módon népszerűsíti is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap az ENSZ közgyűlésén vett részt New Yorkban, ahol találkozói mellett interjút adott a CNN-nek is. Richard Quest Quest Means Business című műsorának volt a vendége, ahol a miniszter ismét lesöpörte a balliberális propagandagyár hamis vádjait.

Az interjú során Richard Quest hevesen kritizálta a magyar gyerekvédelmi törvényt és számtalanszor azt hangoztatta, hogy ő bizony homoszexuális, jóllehet a törvénynek ehhez semmi köze sincs, hiszen az a gyerekek érdekeit védi, és a szülőknek adja vissza a gyerek nevelésének a kizárólagos jogát

– hangsúlyozza az eset kapcsán az Origo cikke, amely felidézi, hogy a magyar gyerekvédelmi törvényt élesen kritizáló Richard Quest-et 2008. április 18-án, pénteken hajnali 3 óra 40 perckor a New York-i Central Parkban, amikor a parkban kijárási tilalom volt, a rendőrök letartoztatták, mert úgy tartózkodott ott, hogy az már három órája zárva volt.

Letartóztatásának pillanatában a rendőrök a riportert a nyakában egy kötéllel kapták el, amely a nemi szervéhez volt rögzítve.

Ekkor még kijárási tilalom megszegése miatt indult eljárás ellene, azonban amikor átkutatták a műsorvezetőt, a kabátja bal zsebében egy zacskó kristályos metanfetamint és az autójának a csomagtartójában szexuális játékokat találtak a rendőrök.

A vádak ejtéséért cserébe a riporter beleegyezett abba, hogy egy hat hónapos drogterápián vesz részt. Azonban nem tisztázta, hogy a furcsa kialakítású kötél milyen célt szolgált is valójában.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elindult a Magánterület a HírTV-n: Szentkirályi Alexandra volt az első vendég

Új sorozat indult a Hír TV-n Magánterület címmel, amelynek első évadában ismert nők engednek betekintést a magánéletükbe. Az első adásban Szentkirályi Alexandra mutatta be, milyen egy átlagos napja. Többek között az is kiderült, a munkája során igyekszik minél több emberrel találkozni és beszélgetni, a Kormányinfó pedig az egész világon egyedülálló műfaj.

Közzétéve:

HírTV Sajtóosztály

Az ország lelkiállapotáról, a fideszes politikusok megítéléséről és a Kormányinfó kulisszatitkairól is beszélt a Hír TV Magánterület című új műsorában Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

A hétről hétre, vasárnaponként jelentkező sorozat első évadában olyan ismert nők engednek betekintést a hétköznapjaikba és a magánéletükbe, akik a munkájuk vagy a gondolkodásmódjuk révén már reflektorfénybe kerültek.

Az első részben Szentkirályi Alexandra többek között arról is beszélt, szüksége van jól körülbástyázott területekre, ahol biztonságban élheti a magánéletét. A műsorvezető, Ambrus-Jobbágyi Zsófi kérdésére pedig, hogy miért csak nem felismerhető módon jeleníti meg kislányát a közösségi felületeken, azt felelte, a szülő felelőssége, hogy csak olyasmit tegyen a gyermekeivel, amit ő maga később sem bánna meg.

Kifejtette, Budapest most káoszos és ahogy a Kormányinfó, a Tarlós István-féle Budapestinfó is egyedülálló volt, mivel a teljes újságíró paletta valós kérdéseket tehetett fel az akkori főpolgármesternek, amelyekre igazi válaszokat is kapott.

“Karácsony Gergely mostmár olyan szinten bujkál, hogy a Fővárosi Közgyűlés ülésére is egy hátsó teremből és bejáratból mászkál be, nehogy véletlenül hozzá lehessen szólni”

– fogalmazott a kormányszóvivő.

Szentkirályi Alexandra napjába pillanthattak bele a tévénézők

Szentkirályi Alexandra a Magánterület stábjának beszélt arról is, munkája során próbál minél több emberrel találkozni és beszélgetni, ennek alapján pedig úgy érzi, Magyarországon kedves, jó és tenni akaró emberek élnek. A kérdésre, hogy milyennek látja az ország általános lelkiállapotát, azt felelte:

“Van bennünk egy olyan attitűd, hogy szeretjük rosszabbnak beállítani magunkat, mint, amilyenek valójában vagyunk. Az igazság pedig az – saját tapasztalataim alapján -, hogy amikor kellett, nekem segítettek, amikor jó szóra vágytam, megkaptam és nem csak a mostani munkám során, hanem egész életemben. Ez az ország lelkileg sokkal jobban van, mint korábban, az emberek bíznak a jövőben, mernek tervezni és ez nem csak a politikának köszönhető. Ugyanakkor, ez legalább annyira fontos fokmérője a kormányzás minőségének, mint például a számadatok és statisztikák”.

A Szentkirályi Alexandrával készült adás ismétlése a Hír TV-n vasárnap késő este lesz látható, a Magánterület legújabb adása pedig Rácz Zsófia, ifjúságügyért felelős helyettes államtitkárral szeptember 26-án vasárnap, 19 órakor kerül adásba.

Borítókép: Szentkirályi Alexandra

Tovább olvasom

Médiapiac

Meghosszabbították az amerikai hírtelevízió vitatott engedélyét

Meghosszabbította szerdán a lengyel országos rádió- és televíziótanács a TNV24 amerikai hírtelevízió működési engedélyét, a csatorna további sorsa korábban Washington aggodalmait váltotta ki a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló lengyel törvénymódosítási tervezet miatt is.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A magán rádió- és tévécsatornák regisztrálásáról döntő és a szólásszabadság felett őrködő lengyel országos rádió- és televíziótanács (KRRiT) négy tagja az engedély meghosszabbítása mellett szavazott, az ötödik tanácstag ellenszavazatot adott le – közölte szerda este a testület szóvivője, Teresa Brykczynska.

A döntést az eddigi működési engedély lejárata előtt négy nappal hozták meg, több korábbi eredménytelen szavazást követően.

A szavazás előtt a testület még határozatot fogadott el az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívüli cégek működésének elveiről, mely dokumentum Brykczynska szerint a jelenlegi médiatörvény értelmezési nehézségei miatt volt szükséges a TVN24-ről szóló döntés elfogadásához. A nehézségeket a szóvivő szerint a csatorna tulajdonosi viszonyai okozták. Brykczynska egyúttal hangsúlyozta: a KRRiT határozatának semmi köze nincs a médiatörvény módosítási tervezetéhez.

Az említett tervezetet, mely a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szól, a lengyel alsóház augusztusban szavazta meg. A tervezet értelmében az EGT országaiban bejegyzett cégek csak akkor kaphatnának médiaszolgáltatási engedélyt Lengyelországban, ha az EGT-n kívüli jogi személyeknek részesedése ezekben nem halad meg 49 százalékot. Ezt többen a TVN24 ellen irányuló lépésként értelmezték.

A csatorna tényleges tulajdonosa ugyanis az amerikai Discovery társaság, bár a hírtévé formálisan a Polish Television Holding BV nevű cég felügyeli, mely Hollandiában, az amsterdami Schiphol repülőtér területén – vagyis egy virtuális címen – van bejegyezve.

A médiatörvény módosítását viszont szeptember elején az ellenzéki többségű lengyel szenátus elutasította, most újbóli alsóházi megvitatásra vár.
 

A KRRiT döntését a lengyel külügyminiszter-helyettes, Szymon Szynkowski vel Sek úgy kommentálta: a működési engedélyt meghosszabbították, mert a TVN “nem tehet arról, hogy a médiatörvény hézagos”.  

A KRRiT egyúttal “világosan jelezte, hogy pontosítani kell a jelenlegi jogi helyzeten” – emelte ki a diplomata, hangsúlyozva: a törvényhozói folyamat nem irányul a TVN ellen, általános érvényű jogszabályról van szó.

Az amerikai diplomácia bírálta a tervezetet és a TVN24 körüli helyzetet, azzal érvelve, hogy ez veszélyezteti a média szabadságát, és káros hatással lehet az Egyesült Államok lengyelországi beruházásai körüli légkörre.

Tovább olvasom