Kövess minket!

Médiapiac

Kijev TV-csatornákat tiltott be, Washington egyetért

Ukrajna határozottan támogatja a sajtószabadságot, de egy agresszor állam által finanszírozott propagandát nem – szögezte le Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerdán a Twitteren közzétett bejegyzésében, azt a döntését magyarázva, amellyel jóváhagyta a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) határozatát három Moszkva-barát propagandának titulált tévécsatorna sugárzási jogának megvonásáról.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A három betiltott televíziós csatorna Viktor Medvedcsuk Moszkva-barát vezető ukrán politikushoz köthető. “A szankciók nehéz döntések. Ukrajna határozottan támogatja a szólásszabadságot. Nem (támogat viszont) egy agresszor ország által finanszírozott propagandát, amely aláássa Ukrajna (törekvéseit) az európai és euro-atlanti integráció felé vezető úton” – fejtette ki az államfő.

Hangsúlyozta, hogy az országnak “a függetlenségéért folytatott harca egyben küzdelem az igazságért és az európai értékekért egy információs háborúban”. Ivan Bakanov, az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) vezetője, az ukrán hatóságok következetes lépésének nevezte az orosz hibrid agresszió elleni küzdelemben a védelmi tanács döntését a 112 Ukrajina, a NewsOne és a ZIK tévécsatornák elleni szankciók bevezetéséről.

“Hibrid háború zajlik Ukrajna ellen, ennek része az információs terület is. Rendszeresen ellenlépéseket kell tennünk ezzel szemben az állam érdekeinek védelme érdekében. A szankciók bevezetése ennek egy fontos és következetes eleme. Tekintettel azokra az adatokra, amelyek a biztonsági szolgálat birtokába kerültek a televíziós és rádiós műsorszolgáltatás területére vonatkozó jogszabályok számos megsértéséről (az érintett televíziók által), és amelyeket a televíziós és rádiós műsorszolgáltatást felügyelő nemzeti tanács is rögzített, az SZBU megalapozott ajánlásokat nyújtott be az RNBO-nak a megfelelő döntés meghozatalához” – fejtette ki Bakanov.

Kiemelte, hogy a meghozott döntés célja Ukrajna területi integritásának és szuverenitásának védelme,

és semmi köze a szólásszabadság korlátozásához.

“Nagy különbség van a szólásszabadság és az egyértelmű ukránellenes retorika között. A szólásszabadság ott ér véget, ahol Ukrajna területi integritásába és szuverenitásába való beavatkozásra utaló jelek mutatkoznak meg” – fogalmazott az SZBU főnöke.

Viktor Medvedcsuknak, a Moszkva-barát Ellenzéki Platform – Életért parlamenti párt vezető politikusának

ideje elgondolkodnia a jövőjéről

– fejtette ki véleményét az RBK-Ukrajina hírportálnak nyilatkozva Mihajlo Podoljak, Andrij Jermaknak, az elnöki iroda vezetőjének tanácsadója, aki így üzent az ellenzéki politikusnak.

Az Ukrajnában Vlagyimir Putyin orosz elnök “komájaként” emlegetett milliárdos oligarcha Medvedcsukról azt mondta: nyilván azt gondolta, hogy még 2014 után is mindenkit mindig megtéveszthet, egyebek mellett fiktív személyek mögé bújtatva vállalkozásait. “Mindenkit és mindig nem lesz képes azonban megtéveszteni. Minden, Ukrajna ellen irányuló tevékenységre, amely a megszálló intézmények támogatásához vagy az agresszor állam által gyakorolt ellenőrzéshez kapcsolódik, az ukrán vezetés megfelelő jogi választ ad” – szögezte le a tanácsadó.

Közben az RBK-Ukrajina és az Ukrajinszka Pravda hírportálok az ukrán hatóságoktól származó értesülésekre hivatkozva azt is közölték, hogy az említett tévécsatornákat, amelyek hivatalosan Medvedcsuk párttársa, Tarasz Kozak nevére vannak bejegyezve, olyan vállalat is finanszírozza, amely illegális szénkitermelést folytat a szakadár Donyec-medencei területeken, ahonnan a szenet Oroszországba szállítja, megsértve ezzel Ukrajna érdekeit.

A hírportálok megemlítették a három, sugárzási jogától megfosztott tévécsatorna “bűnei” között, hogy műsoraiban gyakorta hangzottak el olyan “narratívák”, amelyek a kelet-ukrajnai orosz agressziónak és a Krím félsziget Oroszország általi önkényes elcsatolásának legalizálására, valamint Ukrajnának a nemzetközi színtéren való lejáratására irányultak.

A tévécsatornák jelenleg csak a youtube videomegosztó portálon érhetők el, éjjel óta a kábeltévétársaságok sem sugározzák Ukrajnában. Olekszandr Tkacsenko kulturális miniszter közölte a Telegram üzenetküldő portálon, hogy hivatalos megkeresést küld a youtube-hoz, amelyben kéri a videómegosztó portált, hogy szüntesse be a tévécsatornák sugárzását, azaz blokkolja az oldalukat. Petro Porosenko volt ukrán elnök egy tévéinterjúban közben azzal magyarázta, hogy saját hivatali idejében nem hozott hasonló intézkedést Medvedcsuk és az orosz propagandát terjesztő ukrán tévécsatornái ellen, hogy – szavai szerint – állítólag az ukrán törvények és az alkotmány nem teszik lehetővé ukrán állampolgárok elleni szankciók bevezetését.

Mikola Tocsickij, Ukrajna képviselője az Európai Unióban az UNIAN hírügynökségnek elmondta, hogy Brüsszelben nem hivatalos csatornákon keresztül kedvezően értékelték a három tévével szemben hozott kijevi döntést. A diplomata szerint az unió hivatalos álláspontot a kérdésben várhatóan február 11-én tesz majd közzé.

Az Egyesült Államok kijevi nagykövetsége által a Facebookon közzétett közlemény szerint Washington egyetért a tévécsatornák elleni szankcióval. Az Egyesült Államok támogatja Ukrajnának azokat az erőfeszítéseit, amellyel “igyekszik ellenállni Oroszország rosszindulatú befolyásával szemben területi integritása és szuverenitása védelme érdekében, ahogy azt tegnap tette. Mindannyiunknak együtt kell működnünk annak érdekében, hogy megakadályozzuk a dezinformáció fegyverként való használatát a szuverén államok elleni információs háborúban” – hangsúlyozta a külképviselet közleményében

Médiapiac

Baloldali aktivisták és antifák támadtak egy forgatócsoportra

A városban uralkodó tarthatatlan állapotokról készítettek volna műsort, amikor rájuk támadtak az aktivisták, egy jobboldali politikust tojással dobáltak meg.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Elszabadultak az indulatok a Lyon no-go zónájaként emlegetett la Guillotière nevű kerületben, amikor a CNews hírportál megbízásából egy forgatócsoport érkezett a városba, hogy a környéken uralkodó tarthatatlan állapotokról készítsenek riportot. A kerületre akkor figyelt fel a média, amikor bejelentették, hogy a kerület egyik boltját, a Casino lánchoz tartozó szupermarketet Gabriel-Péri téren lévő boltját bezárják délután 5 órakor, mivel nincsenek biztonságban az ott dolgozók, olyan sok a környéken a drogos.

A CNews stábja személyesen akart meggyőződni arról, hogy milyen állapotok uralkodnak a kerületben, ezért a “Face á la rue” című műsor készítője, Jean-Marc Morandini a Nemzeti Tömörülés nevű jobboldali párt elnöke, Jordan Bardella társaságában a városba ment, hogy riportot forgasson.

A helyszínre nagy erőkkel vonult ki a rendőrség a helyszín biztosítása érdekében.

A tiltakozó tömeg ellenére megkezdték a forgatást, melyen Jordan Bardella jobboldali politikus is részt vett, a távolból azonban petárdadurrogás hallatszott, és közvetlen közelről is megzavarták a forgatást.

Szélsőbalos és antifa aktivisták támadtak a stábra, mintegy kétszáz fős tömeg gyűlt össze és lefasisztázták a riportert és a politikust, továbbá azt skandálták, hogy engedjék szabadon a Daltons nevű rapper banda tagjait és zárják be Morandinit.

A les Daltons nevű rapper banda néhány tagja is részt vett a megmozduláson, ők már korábban is felhívták magukra a hatóságok figyelmét azzal, hogy rendszeresen tartanak városi rodeókat, ami miatt több személyt is letartóztattak közülük. A banda felvételt készített, melyen látszik, hogy pirotechnikai eszközökkel lövöldöztek az utcán a CNews adásának idején.


Videólejátszó

Lyon polgármestere, a zöld párti Grégory Doucet közleményt adott ki a történteket követően, melyben azzal vádolja a műsor készítőit, hogy csupán az volt a céljuk, hogy megbélyegezzék a szóban forgó kerületet és az ott lakókat. A városvezető szerint pozitív dolgok is történnek a la Guillotière nevű kerületben.

A történtekkel kapcsolatban megszólalt Jordan Bardella is, a Nemzeti Tömörülés vezetője azt firtatta, hogy ha Gérald Darmanin belügyminiszter szerint Franciaországban nincsenek törvényen kívül eső területek, akkor a la Guillotière nevű városrész vajon mi.

Bardella arról is beszámolt a műsorban, hogy az említett lyoni városrészben hemzsegnek a drogos illegális bevándorlók és Marine Le Pen az egyetlen, akinek lesz bátorsága ennek véget vetni – írta a V4NA hírügynökség.

Tovább olvasom

Médiapiac

Nyertest hirdetett egy vidéki rádiós pályázaton és bírságolt az NMHH

A Kaposvár 97,5 MHz pályázat nyertesének az egyedül jelentkező Karc FM Média Kft.-t hirdette ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

Borítókép: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) cégtáblája Budapesten, az I. kerület Ostrom utca 23-25-ben, fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A heti ülésén a testület helytelen termékmegjelenítés miatt bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, a Pesti TV-t pedig burkolt, a Hír TV-t túl hangos reklám miatt figyelmeztette.

A grémium a Balatonfüred 96,2 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.

A testület 140 ezer forintos bírságot rótt ki a TV2 szolgáltatójára, amiért az Életmódi egyik júliusi, termékmegjelenítést tartalmazó műsorában reklámértékű információkat közölt egy benzinkút szolgáltatásairól, amit a jogszabályok nem tesznek lehetővé.

A Pesti TV szolgáltatóját a Boomerlázadás júliusi adásaiban megjelenő burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a Médiatanács, a műsorban bemutatott verseskötetről ugyanis olyan többletinformációkat tett közzé, amelyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést.

A Hír TV szolgáltatóját pedig azért figyelmeztette a testület, mert az év harmadik negyedévében tizennyolcszor adott le túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest.

A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, a televíziós vásárlási műsorok, műsorelőzetesek, illetve az ezek közzétételét jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a nézők által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké – olvasható a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Álhíreket terjesztenek a baloldali médiumok

A betegellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Nem kétszázmillióért, hanem 239 ezer forintért történt lejárt szavatosságú, fel nem használható PCR-tesztek megsemmisítése a szakmai előírásoknak megfelelően

– hangsúlyozta a baloldali médiumok hazugságaira reagálva az Országos Kórházi Főigazgatóság (Okfő), amelyek a Jelen cikke nyomán azt az álhírt terjesztették, hogy ötmilliárd forint értékű, tavaly beszerzett és időközben, idén tavasszal lejárt PCR-tesztet selejtez le az állam, ami mintegy kétszázmillió forint pluszköltséget jelent. 

Az Okfő közleménye szerint a beszerzett PCR-tesztek a kórházak számára folyamatosan rendelhetők a koronavírus-járvány kezdete óta. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a rövid idő alatt eredményt adó, így a járvány hatékonyabb kezelését biztosító gyorstesztek megjelenése visszaszorította a PCR-tesztek felhasználási mennyiségét. 

Az egészségügyben mindig a betegbiztonság a legfontosabb szempont, éppen ezért a betegellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú

 – húzták alá a Magyar Nemzet cikke szerint.

Tovább olvasom