Kövess minket!

Médiapiac

Kétszereplőssé válhat a hazai távközlési szektor a Vodafone felvásárlásával

Bár a brit Vodafone jól megkérte hazai leányvállalata árát, az elemzők többsége kedvező lépésnek tartja a 4iG szempontjából, hogy a Digi után most mobilcéget is vesz a távközlési szegmensébe.

Borítókép: A 4iG Nyrt. informatikai-technológiai vállalat székháza a Szépvölgyi Irodaparkban, a főváros III. kerületében, a Montevideó utca 8. szám alatt, fotó: MTVA/MTI/Róka László

A kétszereplős szerkezet felé tart a hazai távközlési piac – mondta a Világgazdaságnak Gaál Gellért, a Concorde vezető részvényelemzője a 4iG nagybevásárlása kapcsán. Mint ismert, hétfőn kora reggel jelentette be a 4iG, hogy nem kötelező érvényű megállapodást kötött a Vodafone-nal a második legnagyobb hazai távközlési vállalat 51 százalékos részesedésének megvásárlására, miközben magyar állami résztulajdon is megjelenne a cégben a Corvinus Zrt. révén, 49 százalékkal.

Az akvizícióval az elemző szerint a magyar vezetékes piac több mint 90 százalékát lefedő Magyar Telekom és – a Digit már korábban átvevő 4iG – duója most már a mobilpiacon is 76 százalékos súlyra tehet szert. A Magyar Telekom mobilpiaci részesedése ugyanis 45 százalék körüli, míg a Vodafone-é 31 százalék közelében van.

A 4iG szempontjából a következő logikus lépés a Digi vezetékes ügyfeleinek a megkörnyékezése lehet, azaz azok a Digi-felhasználók, akik a Magyar Telekomnál vagy a Yettelnél mobiloznak, kedvező ajánlatot kaphatnak majd a váltásra a 4iG-től.

A Magyar Telekom külföldi befektetőinek szempontjából nézve csak annyi látszik, hogy a Vodafone kivonul az országból, a helyét pedig egy számukra ismeretlen, félig állami konzorcium veszi át, ami semmiképpen sem tűnik annyira veszedelmesnek. Ráadásul az erősödő duopolisztikus struktúra versenykorlátozó hatású, s ez sem sérti a Telekom érdekeit.

Gaál Gellért viszont úgy véli, hogy ha a 4iG konzekvensen végigviszi a fent vázolt keresztértékesítési projektet, az mindenképpen fokozni fogja a versenyt, és két-három éven belül a Magyar Telekom számaiban is látszik majd a negatív hatás.

Az igazi nagy vesztes azonban a Yettel lehet, 

amely egyedüli mobilszolgáltatóként marad vezetékes láb nélkül, emiatt könnyen lehet, hogy néhány éven belül kiárazódik a piacról, és akkor az ágazat még inkább kétszereplőssé formálódhat.

Grébel Szabolcs, a KBC Equitas szenior részvényelemzője szerint a Magyar Telekom befektetői bizonyos szempontból talán meg is nyugodhattak, hiszen a levegőben lehetett, hogy nagy kaliberű változás következik be a telekommunikációs piacon, úgyhogy végre felszállt a füst, a bizonytalanság csökkenhet. 

Persze a Telekom is több szegmensben tapasztalhat változásokat, például az internetes és a tévés piacon második számú szereplő lehet.

– tette hozzá.

A 4iG szempontjából nézve ugyanakkor óriási lépésről van szó, mivel a korábban elsősorban információtechnológiai profillal működő cég jócskán átalakul. Az első negyedév végén a vállalati érték (EV) 680 milliárd forint volt (mintegy 230 milliárd forint tőzsdei kapitalizáció plusz 450 milliárd forint nettó hitelállomány), ehhez most hozzátevődik az 51 százalékos Vodafone-részesedés 365 milliárd forintos vállalati értéke, ami jelentősnek tekinthető, ráadásul a lehetséges szinergiák nettó jelentértéke is 150 milliárd forint lehet. 

Így a vállalatértékhez képest szignifikánsan gyarapodhat a cég.

Nem mellesleg a tranzakció lezárását követően a 4iG fő profilja tovább erősödik, ahogyan a tavalyi évben már lezárult transzformációs folyamattal is, amellyel infokommunikációs vállalatcsoporttá fejlődött a cég. A vételárat Grébel Szabolcs szerint a Jászai Gellért által vezetett vállalat – az eddigi hasonló lépések finanszírozásából kiindulva – főként kötvénykibocsátásból, valamint zárt körű tőkeemelésből befolyó összegekből finanszírozhatja.

A 4iG számára egyértelműen pozitívan értékeli a megállapodást a cseh Wood elemzőcég, lévén a Vodafone jól illeszkedik a 4iG már meglévő üzletágaihoz, és jelentős keresztértékesítési szinergiákat teremt. A tranzakciót még akkor is értéknövelőnek tartják, ha az ár nem tűnik különösebben vonzónak. Az ügylet implikált tranzakciós EV/EBITDA-értéke 7,7-szeres, miközben a hasonló ügyletek a régióban 6–7-szeres érték között kötettek. A magyar Telenort a cseh PPF 2018-ban 6,4-szeres szorzón vásárolta meg, a lengyel Playt pedig az olasz Iliad 2020-ban 6,8-szeres értéken.

Az eredeti cikket ide kattintva érheti el.

Médiapiac

Partizán: a Karácsony Gergellyel készült interjúban szóba sem kerültek az amerikai pénzek

Bár Karácsony korábbi beosztottja, Korányi Dávid kalapozta össze az amerikai pénzeket a baloldalnak, a szintén amerikai támogatásból működő Partizán csütörtöki adásában fel sem merült a téma – veti fel a Mandiner.

Közzétéve:

A Mandiner is beszámolt Karácsony Gergely Partizánnak adott interjújáról. Ebben a főpolgármester hosszan beszélt 2024-es terveiről, reagált arra, hogy Gyurcsány Ferenc és Komjáthi Imre belengették: a DK és az MSZP kifarolhat mögüle a másfél év múlva esedékes önkormányzati választáson.

Szó esik még Budapest néhány sürgető problémájáról, az energiaválságról és az autóközlekedés korlátozásáról. Az interjú felvételekor már nyilvánosságra került titkosszolgálati jelentésről azonban egy kérdés sem érkezett Gulyástól

írja a Mandiner.

Ismert: a Karácsony korábbi beosztottja, Korányi Dávid által vezetett Action for Democracy (AfD) tolta bele az amerikai milliárdokat a baloldal 2022 tavaszi országgyűlési választási kampányába. Az elsődleges vizsgálatok megerősítették, hogy az AfD összesen 1.8 milliárd forint támogatást utalt a Márki-Zay féle Mindenki Magyarországa Mozgalomnak (MMM). Azonban ez még nem minden: az AfD nem csak Márki-Zay Mozgalmának juttatott elképesztő összeget, hanem további cégeknek is. Az ezalenyeg.hu nevű baloldali propagandaoldal mögött álló Oraculum 2020 Kft. is kapott 1 milliárd forintot. 

A Mandiner úgy tudja, a Partizán is kaphatott a guruló dolllárokból. 

A teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Gulyás Márton és Karácsony Gergely a Partizánban

Tovább olvasom

Médiapiac

Íme a számok: ennyi meghívást kapott az ellenzék a közmédia műsoraiba

És ennyit fogadott el…

Közzétéve:

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA) gyártóbázisának épületei Óbudán, a Kunigunda útja 64. alatt, előtérben az MR1 Kossuth Rádió logója, fotó: MTVA/MTI/Zih Zsolt

“Az elmúlt esztendőkben számos – valójában igaztalan – vád érte a közmédiát a baloldali ellenzék részéről, amely szerint »nem jöhettek a közmédiába«, holott a valóságban szerkesztőink napról napra, hétről hétre keresték és hívták telefonon a baloldal szereplőit” – olvasható a közmédia közleményében a hirado.hu oldalon. Hozzáteszik, mivel e meghívások akkoriban döntően telefonon történtek, hiába jelezték, hogy a vádak igaztalanok.

A közéleti szereplőket, politikusokat, elemzőket, szakértőket, közszereplőket a közmédia két napi műsorfolyamába hívták és hívják most is: az M1 aktuális csatorna Ma reggel és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorába – írják, rámutatva, hogy

2022. április 3-i választásoktól 2022. november 30-ig folyamatosan hívták, keresték a frakcióval rendelkező és nem rendelkező ellenzéki pártokat, volt baloldali miniszterelnököt, pártelnököket a műsoraikba, így

ez időszak alatt összesen 4462 meghívást küldtek el, amelyek közül összesen 101 alkalommal fogadták el azt, 4361 esetben pedig nem éltek a lehetőséggel.

Összes meghívás az M1 Ma reggel és a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsoraiba, pártokra bontva:

a DK 604 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 603 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Jobbik 694 meghívást kapott, 10 esetben fogadta el azt, 684 alkalommal nem jelent meg, 10 alkalommal vett részt,

az MSZP 1730 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 1726 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Momentum 698 meghívást kapott, 8 esetben fogadta el azt, 690 alkalommal nem jelent meg, 8 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 24 meghívást kapott, 24 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 24 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 418 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 418 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 58 meghívást kapott, 28 esetben fogadta el azt, 30 alkalommal nem jelent meg, 28 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 22 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 8 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 8 meghívást kapott, 8 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 8 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 12 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 10 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 10 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 8 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 184 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 184 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

Meghívások az M1 Ma reggel című műsorába pártokra bontva:

a DK 302 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 301 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Jobbik 347 meghívást kapott, 5 esetben fogadta el azt, 342 alkalommal nem jelent meg, 5 alkalommal vett részt,

az MSZP 865 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 863 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Momentum 349 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 345 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 12 meghívást kapott, 12 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 12 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 209 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 209 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 29 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 15 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 11 meghívást kapott, 7 esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 7 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 4 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 4 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 6 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 5 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 5 meghívást kapott, 1  esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 92 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 92 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

Meghívások a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorába pártokra bontva:

a DK 302 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 302 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

a Jobbik 347 meghívást kapott, 5 esetben fogadta el azt, 342 alkalommal nem jelent meg, 5 alkalommal vett részt,

az MSZP 865 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 863 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Momentum 349 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 345 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 12 meghívást kapott, 12 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 12 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 209 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 209 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 29 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 15 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 11 meghívást kapott, 7 esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 7 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 4 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 4 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 6 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 5 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 5 meghívást kapott, 1  esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 92 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 92 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

A közölt adatok írásos dokumentumokkal bizonyíthatók, a műsorokban szereplők megszólalásai pedig visszanézhetők a mediaklikk.hu oldalon – írja a hirado.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hatalmas bukás a Disney új rajzfilmje, homoszexuális főszereplővel

Nem tolongtak a családok a mozipénztáraknál a Strange World amerikai nyitóhétvégéjén. Százmillió dolláros veszteséget okozhat a Disney-nek az első homoszexuális tinédzser főhős és a kritikus által is fantáziátlannak nevezett sztori. Mindenesetre azt ígérik, a karácsonyi ünnepre már felkerül az LMBTQ-rajzfilm a Disney+ csatornára.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Bár a Strange World a hálaadásnapi hosszú hétvégén debütált az amerikai mozikban, ami önmagában garantálhatta volna a sikert a családi rajzfilmnek, az animációs sci-fi mégis csúfosan megbukott: mindössze 18,6 millió dollárt hozott, így a 180 millió dolláros gyártási költségek és a marketingkiadások miatt az alkotók százmilliós veszteséget könyvelhetnek el, nagyjából 360 millió dollárt kellene hoznia a filmnk ahhoz, hogy nullszaldós legyen.

A Strange World bemutatását hatalmas várakozás előzte meg az LMBTQ-közösségben, mivel ez az első olyan Disney-mese, amelynek főszereplője egy homoszexuális tinédzser, a 16 éves queer Ethan Clade.

A Pride.com szerint a Strange World egy családbarát film, amelyet az egész család, köztük a kisgyerekek is élvezhetnek, a Disney pedig hatéves kortól ajánlja a megtekintését – számolt be minderről a Híradó.hu.

Csakhogy a nézőszám jócskán elmaradt a reményeiktől. Az Lgbtqnation.com szerint a bukás oka – amellett, hogy néhány konzervatív és LMBTQ-ellenes szülő nem volt hajlandó elvinni a gyerekeit a filmre – az, hogy a Disney „elszúrta” a promóciót: nem voltak Happy Meal játékok, nem volt popdal a filmzenéből, sem elég metróreklám. Mindez talán nem véletlen – vetették fel a rajongók.

A cikkben megjegyzik ugyanakkor, hogy a streaming is szerepet játszhat az alacsony mozijegy bevételben, hiszen sokan inkább megvárják, amíg egy-egy film felkerül a Disney+ kínálatába, és otthon nézik meg. (A Stranger Worldöt egyébként karácsonykor tűzi műsorra az online csatornán a Disney.)

Bár tény, hogy a Covid-járvány óta egyre kevesebben járnak moziba, a premierek számszerűsített eredményei összehasonlíthatók. A Variety.com, amely a Disney egyik legrosszabb nyitóhétvégéjét emlegeti a Stranger Worlddel kapcsolatban, rámutat, hogy az Encanto 96 millió dollárt kereset, a Lightyear pedig 118 milliót.

A Stranger World tehát talán mégsem olyan nagyszerű, mint azt az LMBTQ-körökben állítják, a CinemaScore-on a közönségtől egy gyenge B minősítést kapott.

A Variety vezető kritikusa, Peter Debruge pedig, bár dicsérte a film színes látványvilágát és szereplőit, magát a történetet viszonylag fantáziátlannak nevezte.

Tovább olvasom