Kövess minket!

Médiapiac

Jelentősen kibővül a digitális földfelszíni tévés kínálat

A MinDig TV alapcsomagjába kerül az RTL II és a Super TV2, a DIGI Sport 1 pedig a Sportklubot váltja.

Az Antenna Hungária MinDig TV Extra szolgáltatása 2014. október 1-jétől az újabb két – D és E jelű – DVB-T multiplex elindításával 22 teljesen új csatorna vételét biztosítja az előfizetők részére. Ezzel immár 55 tévécsatorna műsora fogható tető- vagy egyes helyeken szobaantennával, melyek össznézettsége meghaladja a 80 százalékot.

A D jelű multiplexen összesen 13 új csatorna elindításával az Antenna Hungária jelentősen kibővíti a MinDig TV Extra szolgáltatás Alap– és Családi csomagját. Az új országos multiplex a korábbi hálózatokkal (A, B és C jelű multiplexek) megegyező, 99%-os lakossági lefedettséggel rendelkezik, a csatornákat ugyanúgy 90 telephelyről sugározza a társaság.

Az Alapcsomagot illető legjelentősebb változás, hogy a Családi csomagból átkerülnek ide a Super TV2 és RTL II programok, a SportKlub helyett bekerül a DIGI Sport 1 csatorna, illetve a Sláger TV (korábbi Nóta TV). A Családi csomagból kikerül az Universal Channel és a History Channel, ezzel párhuzamosan viszont olyan csatornákkal bővül a kínálat, mint például a FOX, Paramount Channel, Filmbox, Discovery Channel, TLC, Viasat6 és Viasat History.

Az E jelű multiplexen négy különböző kiegészítő csomagban összesen kilenc új, többségében ismeretterjesztő, sport- és filmcsatornát indít a cég, mely minicsomagok az Alap- vagy Családi műsorcsomagra történő élő előfizetés mellé választhatók. Az E jelű multiplex lakossági lefedettsége a jelenlegi kiépítésben a többi hálózattól eltérő lesz, a programokat 35 telephelyről sugározza a társaság.

A programkínálat október 1-től az alábbiak szerint alakul:

MinDig TV szabadon fogható csatornákRTL Klub, TV2, M1, M2, Duna, Duna World, Euronews, C8
MinDig TV Extra Alapcsomag

ATV, AXN, Cool, D1, DIGI Sport 1, Disney, Dorcel TV, FEM3, Film+, Hatoscsatorna, Hír TV, PAX TV, RTL II, Sláger TV (korábban Nóta TV), Spektrum, Super TV2

(a SportKlub csatorna kikerül a kínálatból)

MinDig TV Extra Családi csomagAlapcsomag műsorai + Cartoon Network, Comedy Central, Da Vinci Learning, Discovery Channel, TLC, Echo TV, Filmbox Basic, FOX, M3 Anno, Minimax, Muzsika TV, NatGeo, Paramount Channel, RTL+, Sport 1, Sport 2, TV Paprika, Viasat3, Viasat6, Viasat History (a Universal kikerül a kínálatból, a History átkerül az Aktív+ csomagba)

MinDig TV Extra kiegészítő csomagok

Alap- vagy Családi csomaghoz

Aktív+ csomag: DIGI Sport 2, History, Fishing & Hunting, Brazzerz

Világjáró csomag: Animal Planet, Discovery Science, NatGeo Wild, Viasat Explore

Filmbox PAK csomag: Filmbox Extra, Filmbox Family

HBO csomag: HBO

 

A változásokkal kapcsolatban a Viacom is közleményt adott ki, melyben kiemelte, hogy portfóliójuk legfiatalabb tagja, a februárban indult Paramount Channel is bekerült a MinDig TV Extra kínálatába, és ezzel szinte minden nagyobb és közepes szolgáltatónál jelen van. Bartosz Witak, a csatornát üzemeltető VIMN Kelet-Európáért és Izraelért felelős ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: “Az Antenna Hungáriával való együttműködés is jelzi, hogy Magyarországon a túltelített piac ellenére még lehet sikerrel indítani újabb csatornákat és van igény az értékes tartalmakat biztosító tévékre.”

Médiapiac

Az MNMSZ szolidaritást vállal a Bild Zeitung távozó újságírójával

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség növekvő aggodalommal szemléli a németországi sajtóban egyre inkább elharapózó liberális véleményterrort, egyben szolidaritását fejezi ki a Bild Zeitung vezető újságírójával, aki ideológiai megfelelés kikényszerítése miatt távozik a laptól – olvasható a Magyar Nemzeti Médiaszövetségnek a Magyar Nemzethez eljuttatott közleményében.

Közzétéve:

Hangsúlyozzák: mint a Mandinernek adott interjújából kiderült, Ralf Schuler azért mondott fel kiadójánál, mert véleménye szerint bár a Springer szavakban ellenzi az ideológiának alárendelt gondolkodást, a vállalat stratégiai megfontolásai alapján viszont nyilvánvalóan a szivárványmozgalom oldalára állt.

– Német kollégánk úgy véli, egy ideje már nemcsak a szivárványos zászló lobog a kiadó székháza előtt, hanem a belső kommunikáció és a munkatársakkal történő bánásmód részeként olyan légkör alakult ki, amelynek alapján immár mindenkinek szilárdan az LMBTQ-mozgalom oldalára kell állnia – emlékeztetnek a közleményükben.

A szövetség megdöbbentőnek tartja a Schuler által elmondottakat, különösen az arra vonatkozó példákat, amikor az LMBTQ-lobbi a nemváltás ellen és a hagyományos nemek mellett érvelő szakmai egyetemi előadásokat hiúsít meg, vagy amikor egy neki nem tetsző cikk miatt üzleti hátránnyal sújt kiadóvállalatokat. Kiemelik közleményükben azt is, hogy

az MNMSZ mindig is kiállt a vélemény szabadsága mellett. Elutasítják a véleményterror minden formáját és együttéreznek annak minden áldozatával.

A Magyar Nemzethez eljuttatott közleményben ugyanakkor arról is írnak:

a szövetség kész ugyanígy szolidaritást vállalni a hazai baloldali sajtó azon munkatársaival is, akik szembe mernek szállni a szabad gondolkodást eltipró szivárványos diktatúrával.

Tovább olvasom

Médiapiac

Lengyel változat készül Zelenszkij A nép szolgája című tévésorozatából

A vígjátéksorozat sikere nyomán indult el a színész politikai karrierje, és lett 2019-ben Ukrajna elnöke.

Közzétéve:

Borítókép: Volodimir Zelenszkij ukrán elnök, fotó: MTI/EPA/Ukrán elnöki sajtószolgálat

A Polsat lengyel tévécsatornánál azonos címmel forgatják a színész-producer Zelenszkij politikai karrierjét is elindító sorozat lengyel verzióját. A Polot Media produkciójában készülő adaptáció főszerepét Marcin Hycnar kapta, rendezője pedig Maciej Bielinski – számolt be róla a The Hollywood Reporter nyomán az MTI.

A szatirikus hangvételű eredeti szériában, amely nagy sikert aratott Ukrajnában, Zelenszkij alakította a főhőst, egy középiskolai történelemtanárt, aki véletlenül csöppen bele a politikába, és államfő lesz belőle. A vígjátéksorozat sikere nyomán a színész politikai karrierje is beindult, és 2019-ben megválasztották Ukrajna elnökévé.

Az Ukrajna ellen indított orosz háború kitörése után a Netflix, amelynek kínálatában korábban már szerepelt a sorozat, újra műsorra tűzte, de számos ország tévécsatornája is megvásárolta a sugárzási jogokat.

Mindeddig Lengyelország fogadta be a legtöbb ukrán menekültet a háború kitörése óta. A lengyel határőrség múlt héten posztolt Twitter-üzenetében azt írta, hogy az orosz katonai invázió február 24-i kezdete óta mintegy 5,4 millió ember érkezett Ukrajnából Lengyelországba.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szorítja az idő Baranyit: augusztus végéig dönteni kell a kerületi médiacég sorsáról

Korábbi szövetségesei ebben az ügyben sem állnak ki Ferencváros polgármestere mellett.

Közzétéve:

Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármestere, fotó: MTI/Mohai Balázs

Szorítja az idő Baranyi Krisztinát: augusztus végéig döntenie kell a ferencvárosi vezetésnek arról, hogy mi lesz a kerületi médiacég sorsa. Az erről szóló testületi ülés tegnap lett volna, de a baloldali pártok által korábban támogatott polgármester a sajtóhírek szerint nem tudott maga mellé állítani tíz képviselőt, így most sem rendeződtek a kerületi médiaháborús viszonyok – írja a Magyar Nemzet.

Mint arról már írtunk, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Ferencvárosi Média Kft. ügyvezető igazgatója, Hagymási Zoltán elbocsátotta a 9 Magazin főszerkesztőjét, Vágvölgyi B. Andrást szerződésszegés miatt. Baranyi Krisztina akkor az esetre a Facebook-oldalán úgy reagált: erről a szándékról előzetesen őt nem értesítették.

Később a baloldali képviselőknek sikerült elérniük, hogy Hoffmann György televí­ziós szakember – Kálmán Olga DK-s országgyűlési képviselő férje – kerüljön Hagymási helyére. Baranyi ugyanakkor ellenezte a Gyurcsány-párthoz kötődő médiaszakember kinevezését, így átmeneti megoldásként Bencsik Márta, a felügyelőbizottság elnöke lenne a vezetője a ferencvárosi médiacégnek. A polgármester ugyanakkor kikötötte: csak akkor hajlandó ebbe belemenni, ha az ideiglenes vezető vállalja, hogy Vágvölgyi B. Andrást 2024 ­végéig foglalkoztatja.

Az sem mellékes információ, hogy Vágvölgyi többmilliós sérelemdíjat és az elmaradt munkabér kifizetését is követeli a ferencvárosi önkormányzattól, és a hónapok óta törvénytelenül működő cég ellen cégbírósági végzés is érkezett, így sürgeti az idő Baranyi Krisztinát, hogy helyreállítsa a magazin működését.

Tovább olvasom