Kövess minket!

Médiapiac

Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék

Százhúszmillió forintos kerettel hirdette meg az idei műszaki fejlesztésekre szóló pályázatot közösségi televízióknak és rádióknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, az első fordulóra augusztus 5-éig lehet jelentkezni.

Pixabay

Az NMHH kommunikációs igazgatósága azt közölte, hogy

a 120 millió forintos keretösszegből az igényelhető maximális támogatás tavalyhoz képest tíz százalékkal magasabb: a televízióknál 5,5 millió, rádióknál 3,3 millió, kisközösségi rádióknál 1,1 millió forint. Az elnyerhető összeg nem haladhatja meg a tervezett összköltség 80 százalékát

– tették hozzá.

A jelentkezési határidő az első fordulóra augusztus 5., a másodikra augusztus 31. és szeptember 30. között, a harmadikra pedig október 19. és november 18. között várják a pályázatokat.

Közölték azt is, több mint 53,6 millió forintot ítélt meg tizenegy pályázónak a médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat negyedik fordulójában.

A televíziók közül sikeresen pályázott az esztergomi Körzeti Televízió, a Régió TV Esztergom, a csornai Rábaközi Televízió, a vecsési WTV, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Tótvázsony TV, a Kecel Városi Televízió, a budakeszi BKTV és a fővárosi City TV. A rádiók közül a Győr Plusz Rádió és a Halas Rádió jut vissza nem térítendő forráshoz.

Kitértek arra is, hogy a tanács véglegesítette a Kalocsa 94,5 MHz és a Dunaföldvár 104,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára irányuló pályázati felhívásokat, amelyekre szeptember 29-én lehet beadni pályázati ajánlatokat.

Elfogadta a grémium a Szeged 87,9 MHz körzeti és a Szolnok 102,4 MHz helyi vételkörzetre szóló pályázati felhívások tervezeteit.

A frekvenciák kereskedelmi jellegű használatára vonatkozó dokumentumok július 8-ától érhetők el az NMHH honlapján – hívták fel a figyelmet.

A Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívására egyetlen ajánlat érkezett, a testület elvégezte az alaki vizsgálatot és hiánypótlásra szólította fel a benyújtót, a Media Universalis Alapítványt – írták.

Figyelmeztette a tanács a Miskolc Televízió szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés miatt, mivel a csatorna az Egészségpercek című műsorban egy fogyókúrás tápszereket forgalmazó cég termékeit, előnyeit és egy szépségszalon szolgáltatásait túlzott részletességgel mutatta be az egyik februári adásban.

Borítókép: illusztráció

Médiapiac

Kémkedés gyanújával fogtak el egy orosz újságírót

Kémkedés gyanújával őrizetbe vettek egy orosz újságírót a koszovói határon – jelentette be helyi idő szerint szombaton a koszovói belügyminiszter.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Xhelal Sevcla közleményben tájékoztatott, hogy a Daria Aszlamova nevű újságíróról „több országban bebizonyosodott, hogy az orosz hadsereg és hírszerzés számára végez kémtevékenységet”. A Komszomolszkaja Pravda című orosz lap később Aszlamovára hivatkozva azt közölte, hogy az alkalmazásukban álló újságíró azóta kiszabadult, és jelenleg a szerbiai Raska városában tartózkodik. Aszlamova és a lap nem tértek ki a hatóságok által említett kémkedés gyanújára.

A múlt héten ismét fellángolt a feszültség Koszovó és Szerbia között. Moszkva a héten támogatásáról biztosította Belgrádot a koszovói konfliktusban, amely azt követően lángolt fel, hogy a koszovói kormány szombaton bejelentette: augusztus 1-jétől azok, akik szerbiai dokumentumokkal akarnak belépni Koszovóba, kilépési és belépési igazolást kapnak az átkelőknél, valamint a szerb rendszámtáblájukat is le kell cserélniük a belépésnél ideiglenes koszovói táblára – írta a Magyar Nemzet.

Tovább olvasom

Médiapiac

Kihagyta hírügynökségi cégét Kálmán Olga a vagyonnyilatkozatából

A DK politikusa is kitöltötte vagyonnyilatkozatát, nem is akárhogy.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Mohai Balázs

A DK országgyűlési képviselője, Kálmán Olga élt az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, s rögtön kihagyta a vagyonnyilatkozatból a hírügynökségi cégét 

– hívta fel a figyelmet a Mandiner

A Magyar Nemzet által szemlézett cikk kiemelte, hogy Kálmán Olga korábbi vagyonnyilatkozatában a szabályozásnak megfelelően minden gazdasági érdekeltségéről, így a K.O. Press Hírszolgáltató Bt.-ről is beszámolt, legfrissebb vagyonnyilatkozatából viszont – vélhetően az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel élve – a Gyurcsány-párt képviselője immár kihagyta hírügynökségi cégét. 

A Mandiner részletezi, hogy Kálmán Olga cége egyébként többek között hírügynökségi tevékenységgel, könyvkiadással, napilapkiadással, egyéb időszaki kiadványok kiadásával, világhálóportál-szolgáltatással, vezetési tanácsadással és kommunikációval foglalkozik. 

Ez a tevékenységi kör egyébként bizonyos esetekben a jelenlegi szabályozás szerint határterületnek is minősülhet, hiszen ha például politikai kommunikációs tanácsadást vagy közéleti, politikai tematikájú napilapot, könyvet, kiadványt ad ki a cég, az akár bele is eshet azon bevallani köteles gazdasági társaságok körébe, amelyek befolyást gyakorolhatnak a közpolitikával kapcsolatos kérdésekre

– hangsúlyozta a Mandiner cikke.

Hozzáteszik: kérdés az is, hogy ha a Gyurcsány-párt képviselője is él az új vagyonnyilatkozati rendszer nyújtotta lehetőséggel, mennyire hiteles a baloldali pártok és média eddigi narratívája, amely igencsak szájhúzva fogadta az új vagyonnyilatkozati rendszer bevezetését.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elérhetetlenné vált a jellegzetes ellenzéki Facebook-oldal

Az előadó Youtube-csatornájáról is törölte korábbi politikai tartalmú videóit.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A sajátos ellenzéki előadó, a kormányellenes tüntetések jól Ismert arca, Antsi, Vasárnap még azt írta közösségi oldalán, hogy:„Nem látok jövőt a jelenlegi ellenzékben”.

Csalódottságát az okozta, hogy a szombat délutánra, a Kossuth térre hirdetett Márki-Zay Péter nevével is fémjelzett tüntetés a szervezők szerint is kudarcba fulladt. Bár a Facebook-eseménynél több mint 2500-an jelezték a részvételüket, a rendezvényen egyes becslések szerint mindössze 100 ember jelent meg.

Törölte több korábbi videóját is

Alig pár órával a bejegyzés megjelenése után azonban elérhetetlenné vált Antsi Facebook-oldala. Ugyanakkor a Youtube-csatornája még elérhető, viszont időközben arról is lekerültek a korábbi, kormánykritikus szerzeményei. Így már csak 16 videó érhető el nála – számolt be róla a Mandiner.

Tovább olvasom