Kövess minket!

Médiapiac

Húszéves a Praktika magazin

Az októberi Praktika megjelenésével újabb mérföldkőhöz érkezett az IQ Press Kft.: 20 évvel ezelőtt ekkor jelent meg először a Praktika magazin, akkor még Házi Praktika néven.

A kerek évforduló alkalmából a Praktika magazin kívül-belül megújult. Az új rovatszerkezeten túl a legszembetűnőbb változás a többfotós címlap, ezzel is sugallva, hogy a magazin hasábjain kifogyhatatlan mennyiségű ötletekkel várják az alkotni vágyó olvasókat.

A Praktika magazin jellegzetessége, hogy az egyedi készítésű alkotások létrehozását fázisfotókkal mutatja be – ezt az egyediségét megtartva az olvasói igényekre is reagál: fókuszába kerül a homedekor, valamint a fonalak, a textilek és a festékek használata. Megmutatja a legdivatosabb és legegyszerűbb kézműves megoldásokat: például hogyan alkothatunk hobbibetonból lenyűgöző dekorációt, vagy épp miként alkossunk egyedi ékszert pólófonalból.

A Praktika iparművészek és több évtizedes alkotói tapasztalattal bíró szerkesztők segítségével bíztatja az olvasókat a kézművességre, mert egyedi és maradandó szépséget alkotni nem csupán hobbi, sokkal inkább egy életstílus. Magyarország első DIY lapja mostantól még több saját kezűleg elkészíthető tartalommal jelentkezik, modernebb és praktikusabb alkotások elkészítésre csábítva az olvasókat.

A magazin főszerkesztői posztján is változás történt: 2017. szeptemberétől Palcsek Zsuzsannát bízta meg a kiadó ezzel a feladattal, akinek elsődleges célja a magazin tartalmának és az arculatának frissítése volt.

„A Praktika egyedi prémium tartalma mellett a még több ötletet kapok-érzés kialakítása volt a cél a megújításnál. Az egyszerűen, kevés alapanyagból is előállítható DIY-anyagok felé fordultunk, hogy egyre több fogyasztót ösztönözzük a kreatív kikapcsolódásra. A print mellett kiemelten fontos az év végére tervezett praktika.hu megújítása, valamint a social media-kommunikáció gyökeres megváltoztatása is, de tavasszal más, egyedülálló újítás is várható a Praktikától, ezért érdemes fókuszálni erre a rangidős és igazán kreatív magazinra!” – árulta el Palcsek Zsuzsanna, a Praktika magazin főszerkesztője.

Boda Ildikó leköszönő főszerkesztő, aki a nyolc éve az Otthon magazint is vezeti, a kiadó dinamikusan növekvő, jövőre új magazinokkal bővülő home&garden portfóliójának lett az irányítója.

A Praktika számokban:

– 20 év

– 240 megjelenés

– 6.8 millió olvasó

– több, mint 15 000 egyedi DIY ötlet

– több, mint 1500 olvasói alkotás

A Praktika magazin 20 éves születésnapját egy komplex kommunikációs kampány kíséri, amelyben helyet kapott rádió, print és online felület, social media és játékos formában egy online kvízjáték is a kiadó ügyfeleinek.

Médiapiac

Még lehet jelentkezni a Mediaworks tehetséggondozó programjára

November 15-ig még beadhatók a jelentkezések.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A nagy érdeklődésre tekintettel november 15-ig meghosszabbították a Mediaworks Tehetséggondozó Programjának jelentkezési határidejét. A képzésre elsősorban főiskolásokat, egyetemistákat várnak.

Ahogyan arról korábban a Médiapiac is beszámolt, gyakorlatorientált tehetséggondozó programot indít a Mediaworks Hungary Zrt., hazánk legnagyobb médiavállalata. A képzés résztvevői a magyar konzervatív sajtó kiemelkedő szereplőiből összeállított előadói és mentori gárdával dolgozhatnak együtt.

Utóbbiak rövid megszólalásait az alábbi videóban tekintheti meg:

A jelentkezés részleteiről a program Facebook-oldalán lehet tájékozódni.

Tovább olvasom

Médiapiac

Frissítette a kínai kiberhatóság az idézhető internetes hírforrások listáját

Frissített listát adott ki a kínai kiberhatóság szerdán azokról az internetes hírszolgáltatókról, amelyek anyagait leközölheti a kínai sajtó.

Közzétéve:

Pixabay

A Kínai Kibertér Felügyelet (Cyberspace Administration of China, CAC) hivatalos internetes oldalán közzétett közlemény szerint az új listán szereplő források száma mintegy négyszeresére nőtt az előző, 2016-ban kiadott listához képest. Újdonságként ismertették továbbá, hogy

a szerdán közzétett, 1358 elemet tartalmazó listán most először szerepelnek a közösségi média hivatalos oldalai, valamint okoseszköz-applikációk.

A közlemény szerint azokat a hírközlőket, akik a listán kívüli forrásból vesznek át híranyagot, büntetésben részesítik. Hozzátették továbbá: a hatóság a listát folyamatosan felülvizsgálja, és bármikor eltávolíthat vagy hozzáadhat hírszolgáltatókat.

Kínában, ahol az olyan, külföldi internetes platformok, mint a Facebook, a Twitter vagy a Google nem érhetőek el a felhasználók számára, és jelentősen korlátozzák a hozzáférést a külföldi sajtóorgánumok oldalaihoz is, a hatóságok az utóbbi időben a belföldi internetes tartalmak “megtisztítására” helyezték át a hangsúlyt.

Szeptember közepén a kiberhatóság új iránymutatást adott ki arra vonatkozóan, hogy az internetes platformoknak ki kell iktatniuk az “egészségtelennek” ítélt tartalmakat. Az iránymutatás szerint az internetes portáloknak nagyobb felelősséget kell vállalniuk a felületeiken közzétett tartalmakért, beleértve a felhasználók által megosztott bejegyzéseket is. A kínai hatóságok az utóbbi időben a társadalomra nézve károsnak ítélt témák közé kezdtek sorolni több, nem politikai jellegű tartalmat, egyebek mellett a tőzsdei elemzéseket és az ismert emberekről szóló pletykákat – írta egy szeptemberi cikkében a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.

A tőzsdei elemzések esetében elsősorban olyan internetes kommentátorok tevékenységét igyekeznek visszaszorítani, akik az interneten közzétett bejegyzések segítségével próbálják befolyásolni a tőzsdei árfolyamok alakulását. A Tencent kínai technológiai óriáscég az útmutatás alapján több ezer független pénzügyi híroldalt számolt fel, és több mint 20 ezer bejegyzést törölt az általa működtetett, Kínában népszerű WeChat nevű közösségi médiaplatformról.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Kirúgták a Bild főszerkesztőjét

Julian Reichelt többek között női kollégáit zaklatta szexuálisan.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Kirúgták Németország egyik legnagyobb bulvárlapjának főszerkesztőjét. Julian Reicheltről kiderült, hogy a vádak szerint visszaélt a hatalmával, szexuálisan zaklatott női kollégákat, viszonyt folytatott egy kezdő újságíróval, akit aztán olyan pozícióba helyezett, amelyet a nő maga is túl nagy feladatnak tartott – írja a New York Times nyomán a Mandiner

A Bild kiadója, az Axel Springer hétfőn jelentette be, hogy kirúgta a Bild főszerkesztőjét, a hivatalos indoklás szerint azért, mert nem tudta meghúzni a határt a privát és a szakmai dolgai között.

A kiadóvállalat egy ügyvédi irodát bízott meg azzal, hogy kivizsgálja a Reichelt ellen felhozott vádakat. Először nem találtak kirúgást megalapozó bizonyítékokat a viselkedésére, nemrég azonban ez megváltozott. Az Axel Springer szóvivője ugyanakkor nem akarta részletezni, hogy milyen bizonyítékokról van szó.

A New York Times cikke szerint Reichelt viszonyt folytatott a lap egyik kezdő újságírójával – a főszerkesztő akkor 36, az újságíró 25 éves volt.

A nőnek hamarosan vezető newsroomos pozíciót adott, a nyomozás során adott vallomásában azonban a nő azt mondta, nem állt készen erre a feladatra. Mindeközben a főszerkesztő rendszeresen hotelszobákba rendelte.

Tovább olvasom