Kövess minket!

Médiapiac

Georg Spöttle: a Deutsche Welle riportja olyan, mint a Sargentini-jelentés

Az elemző szerint Németországban már nincs valódi sajtópluralizmus.

Borítókép: A Palota és az újjáépített Lovarda épülete a budai Várban a Gellért-hegy irányából, fotó: MTVA / MTI / Bizományosi: Jászai Csaba

A német közszolgálati televízió Magyarországot lejárató riportfilmje olyan, mint a Sargentini-jelentés, hiszen – akárcsak Judith Sargentini holland liberális európai parlamenti képviselő magyarországi látogatása alkalmával – a Deutsche Welle is kizárólag balliberális megszólalók közreműködésével készített beszámolót – így reagált a Magyar Nemzetnek a német állami médium videójában elhangzott vádakra vonatkozó kérdésére Georg Spöttle.

A Nézőpont Intézet elemzője a lap kérdésére hangsúlyozta:

Németországban már rég nem lehet valódi sajtópluralizmusról beszélni, ugyanis szinte mindegyik sajtóorgánum ugyanazt a narratívát hangoztatja, valamint azokat az országokat és vezetőket igyekszik befeketíteni, akik a normalitást képviselik.

Georg Spöttle emlékeztetett: amióta Magyarország sikeresen megállította a migrációs hullámot, felépítette az ideiglenes határzárat, és nemet mondott az elosztási kvótára, továbbá azt az álláspontot képviseli, hogy a segítséget oda kell vinni, ahol a baj van, Németország részéről hazánk folyamatos támadásoknak van kitéve. Elmondása szerint a német sajtóorgánumokban Magyarország kapcsán az elmúlt öt évben egyetlen pozitív jellegű cikk látott napvilágot, amelyben elismerték, hogy hazánk élen jár az oltásban. Ezen kívül viszont folyamatosan populistának, kirekesztőnek és nacionalistának nevezik Orbán Viktor kormányát, valamint azt sugallják – mint ahogyan a német közszolgálati televízió riportfilmje is – hogy Magyarországon erős az antiszemitizmus.

– De nem a Deutsche Welle által készített riportfilm az első eset – folytatta – amelyben hazánkat antiszemita vádakkal illetik.

Tavaly novemberben például Martin Schulz német parlamenti képviselő azt hangoztatta a Deutschlandfunk nevű rádióban, hogy a CEU-t antiszemita kampánnyal űzték ki Magyarországról, mivel nem tetszett a magyar miniszterelnöknek, amit az egyetemen tanítottak. – Ennek ellenére – tette hozzá – a Soros-egyetem még mindig Magyarországon van. Emellett pedig emlékezetes eset a német–francia Arte tévécsatorna tavaly karácsonykor bemutatott Hallo, Herr Diktator című másfél órás dokumentumfilmje is, amelyben egyebek mellett Paul Lendvai, Hadházy Ákos, Karácsony Gergely és Lukács Csaba közreműködésével alkotnak képet Magyarországról.

Georg Spöttle szerint szinte valamennyi németországi sajtóorgánum azokat az országokat és vezetőket igyekszik befeketíteni, akik a normalitást képviselik. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Az antiszemita vádakra reagálva Georg Spöttle a Magyar Nemzetnek hangsúlyozta:

Magyarországon az elmúlt évtizedekben egyetlen antiszemita támadás sem történt, ellenben Németország, Franciaország vagy Belgium esetében – ahol radikális szalafista muszlimok rendszeresen támadnak meg zsidó vallású embereket – ugyanez már nem mondaható el.

– Azt sem szabad elfelejteni – fűzte hozzá Georg Spöttle – hogy Magyarországon van Közép-Európa legnagyobb zsidó közössége, az Orbán-kormány pedig zéró toleranciát hirdetett az antiszemitizmussal szemben.

A Nézőpont Intézet elemzője végül megjegyezte: ha Magyarország kapcsán antiszemitizmusról esik szó, akkor elsősorban inkább a baloldalt kellene megvizsgálni, hiszen Európa egyetlen zsidó televíziójának a kilakoltatásáért is Niedermüller Péter, a VII. kerület balliberális polgármestere a felelős.

Médiapiac

Dől a befektetői pénz Trump médiacégébe

Egymilliárd dollárral támogatják befektetők a volt elnök közösségi platformját.

Közzétéve:

Borítókép: Donald Trump volt amerikai elnök a választási veresége óta tartott első nagygyűlésén az Ohio állambeli Wellingtonban 2021. június 26-án, fotó: MTI/EPA/David Maxwell

Donald Trump volt amerikai elnök új médiacége, a Trump Media & Technology Group (TMTG) bejelentette, hogy megállapodott befektetőkkel egymilliárd dollár invesztálásáról a TMTG-be egy későbbre tervezett tőzsdei megjelenés céljából – írja a Magyar Nemzet.

A társaság jövő tavasszal tervezi piacra dobni a Truth Social nevű médiaalkalmazást, válaszul arra, hogy a Twitter, a Facebook és az Instagram felfüggesztette Trump fiókjait,

miután az akkor éppen leköszönő elnök radikális hívei január 6-án betörtek a törvényhozás épületébe. A blokkolás idején Trumpnak a Twitteren 89 millió, a Facebookon 33 millió, az Instagramon pedig 24,5 millió követője volt.

„Az egymilliárd dollár fontos üzenet a nagy technológiai cégeknek, hogy abba kell hagyniuk a cenzúrázást és a politikai diszkriminációt. Bevételeink növekedésével a Trump Media & Technology Group erősebb pozícióból veheti fel a harcot a Big Tech önkényuralmával. Ha a techóriások cenzúrázhatják az Egyesült Államok elnökét, akkor mindenkit cenzúrázhatnak”

– szögezte le a volt elnök közleményében a BBC brit közszolgálati csatorna portálja szerint. Trump korábban közölte, hogy a Truth Social elindításával elkezdődhet végre a politikai diszkriminációtól mentes nyílt, szabad és őszinte eszmecsere is.

A TMTG egy úgynevezett speciális akvizíciós társasággal, a Digital World Acquisition Corporationnel (DWAC) állt össze a projekt megvalósítása érdekében. E formációk – amelyek ez év elején robbantak be az amerikai tőzsdékre – lényegében ernyőszervezetek, amelyeknek egyetlen céljuk, hogy magántársasággá egyesítsék a társult cégeket, majd nyilvánossá tegyék őket. Lendületük azonban később megcsappant, ugyanis egynémely összeolvadt vállalat nem tudta teljesíteni ambiciózus pénzügyi célkitűzéseit. Trumpék még a múlt szombaton jelentették be, hogy különféle intézményi befektetők egy csoportja egymilliárd dollárt fog biztosítani a TMTG-nek.

Arról nem szól a fáma, kik ezek a befektetők, arról viszont igen, hogy a médiavállalkozás már csaknem négymilliárd dollárt ér. Mindez arra utal, hogy a volt elnök – a hivatali ideje utolsó szakaszának ellentmondásossága ellenére – képes volt jelentős pénzügyi támogatókra szert tenni.

Ugyanakkor az is tény, hogy számos Wall Street-i cég mereven elutasította a részvételt a befektetésben. Több kockázati alap, családi befektetési társaság és milliárdos magánszemély viszont már nem volt ilyen finnyás.

Ugyanakkor több szóbeszéd is járja Donald Trump pénzügyeinek állapotáról. A múlt hónapban például egy kongresszusi bizottság azt állította, hogy a volt elnök erősen eltúlozta washingtoni szállodájának nyereségességét, s ezzel félrevezette a bizottságot. Mások is vizslatnak a TMTG és a DWAC ügye körül: Elizabeth Warren demokrata szenátor, ugyancsak a múlt hónapban, arra kérte az amerikai tőzsdefelügyeleti hatóságot (SEC), ugyan vizsgálja már ki, hogy a tervezett fúziók nem sértik-e a vonatkozó pénzügyi törvényeket. A Truth Social jövő tavaszi indulása egyébként a három közül az első fázisa lesz a Trump Media tervének. Ezt követi majd a TMTG+ névre keresztelt video-on-demand előfizetéses szórakoztató, majd a hír- és podcast-szolgáltatás bevezetése. S mindezt versenyben az Amazon AWS Cloud és a Google Cloud szolgáltatásával.

A miami központú DWAC-ot az RT.com orosz hírportál szerint a Deutsche Bank egyik volt kereskedője alapította tavaly a technológiai és a pénzügyi vonal egyesítésére. A megállapodás értelmében a DWAC 293 millió dollár tőkét tesz a vállalkozásba annak létrejötte után – a folyamat végén pedig, a költségek levonásával, összejön a Truth Social elindításához szükséges egymilliárd dollár. Patrick Orlando vezérigazgató szerint a forrás elegendő lesz ahhoz, hogy a vállalkozás odavonzza a vezető technológiai szolgáltatókat, valamint segítségével jelentős reklám és üzletfejlesztés kampányokat lehessen indítani. Trumpnak novemberben azonban még nem sikerült útjára bocsátania a Truth Social béta változatát szűkebb körű felhasználói csoport számára.

Tovább olvasom

Médiapiac

A CNN kirúgta riporterét

A Demokrata Párt szócsöveként működő CNN amerikai hírtelevízió kirúgta szombaton egyik műsorvezetőjét, Chris Cuomót, mert tanácsot adott bátyjának, Andrew Cuomónak, korábbi New York-i kormányzónak az ellene szexuális zaklatás gyanújával folyó nyomozás ügyében, nevezetesen, hogy miként kezelje azt a nyilvánosság előtt. A bukott riporter megpróbált lejárató információkat is szerezni Demokrata Párthoz tartozó bátyja egyik vádlójáról.

Közzétéve:

Borítókép: Tüntetõk követelik a szexuális zaklatással vádolt Andrew Cuomo New York-i kormányzó lemondását hivatala elõtt 2021. augusztus 4-én. Fotó: MTI/EPA/Justin Lane

Chris Cuomo már májusban beismerte, hogy tanácsokkal látta el bátyját és munkatársait, megpróbált lejárató információkat gyűjteni az egyik vádló ellen. A hírtelevízió akkor még megértő volt, úgy fogalmaztak, figyelembe vették, hogy a műsorvezető a családja érdekét a munkája elé helyezte.

Szerdán aztán a CNN mégis felfüggesztette a riportert, mert újonnan felmerült információk szerint egyértelműen jogsértő módon járt el.

A hírtévé szombaton közölte, azóta megbíztak egy ügyvédi irodát, hogy értékelje az új információt, és ennek alapján döntött úgy a vezetés, hogy kirúgja az alkalmazottat.

Azt nem merte elárulni a baloldali hírcsatorna CNN, hogy mi volt az az új információ, amit miatt nagy nehezen végül kirúgták Cuomót (de csak miután ügyvédekkel egyeztettek.)

Andrew Cuomo exdemokrata kormányzót összesen 11 nő vádolta meg szexuális zaklatással, ezért kényszerült – a tagadás hosszú hónapja után – idén augusztusban végül lemondani. Október vége óta bűnügyi vizsgálat folyik ellene – írta az Origo.

Tovább olvasom

Médiapiac

Újságírókra támadtak Berlinben

Illegális demonstrációt tartott és újságírókra támadt az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) okozta betegség (Covid-19) elleni védőoltást elutasítók egy több száz fős csoportja szombaton Berlinben.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA/Filip Singer

A német főváros egyik központi negyedében, Friedrichshainban a rendőrség adatai szerint nagyjából ötszázan gyűltek össze a nem engedélyezett tüntetésen. Több embert őrizetbe vettek a járványügyi előírások megsértése és a rendőrökkel szembeni ellenállás miatt.

A tüntetők több újságírót is megtámadtak. Egyiküktől – aki mobiltelefonjával filmezte az illegális demonstrációt – elvették készülékét, amelyet dulakodás után sikerült visszaszereznie. A feltételezett elkövetőnek rablási kísérlet miatt kell felelnie.

A Rundfunk Berlin-Brandenburg (RBB) regionális közszolgálati médiatársaság beszámolója szerint a megmozdulás idejére, szombat délutánra eredetileg Nemet mondunk az oltási kényszerre címmel szerveztek tüntetést, amelyet azonban a fertőzésvédelmi szabályok várható megsértése miatt nem engedélyeztek, a szervezők mégis igyekeztek mozgósítani támogatóikat az interneten.

Németországban nem oltási kényszer, hanem oltási kötelezettség bevezetését tervezik.

A várhatóan december 8-án hivatalba lépő új kormány tervei szerint felkérik a németek közösségének egészét érintő erkölcsi kérdések vizsgálatával és javaslatok megfogalmazásával foglalkozó független szakértői testületet, a Német Etikai Tanácsot (Deutscher Ethikrat), hogy az év végéig dolgozzon ki állásfoglalást, amelynek alapján meg lehet vitatni és el lehet dönteni az ügyet a szövetségi parlamentben (Bundestag). A kötelezettséget februártól vezethetik be. A kötelezettségszegés nem kényszerintézkedést, hanem szabálysértési bírságot vonna maga után.

Az ügyvezető szövetségi kormány legutóbbi, szombati adatai szerint az oltási kampány eddigi 345 napja alatt 126,6 millió adagot adtak be a Covid-19 elleni védőoltásokból.

Teljes oltással 57,3 millió ember – a lakosság 68,9 százaléka – rendelkezik. A teljes oltás utáni frissítő adagot 13 millióan – a lakosság 15,7 százaléka – kapta meg.

A kampány az utóbbi napokban felgyorsult. A péntekkel zárult héten naponta átlagosan 743 ezer adagot – másodpercenként nagyjából kilenc oltást – adtak be. November elején még 300 ezer körül volt a napi átlag.

Tovább olvasom