Kövess minket!

Médiapiac

Fényes jövő előtt a magyar pay-TV szektor

A nemzetközi szakemberek lelkesek, a szektor folyamatosan fejleszt, ugyanakkor telített a piac, valamint az adórendszer és a nagy kereskedelmi csatornák üzletpolitikája is kihívást jelent.

A május 27-én Budapesten, a Telenor Satellite Broadcasting és a Broadband TV News közös szervezésében tartott Hungarian pay-TV Konferencia fő témája a közép- és kelet-európai tévépiac jelenlegi viszonyai és a várható változások voltak, különös hangsúllyal a magyarországi helyzetre. A régiós tévépiac meghatározó döntéshozói tartottak előadást.

Chris Dziadul (Broadband TV News) riportja kifejezetten ígéretesnek írja le a magyar pay-TV piacot. Hivatkozik a Deutsche Telekom Európai TV-technológiai Központjának vezetője, Thomas Staneker szavaira, aki szerint az ország és a – csoport ötmillió ügyfeléből hárommilliót képviselő CEE/SEE – régió a német anyacég stratégiájának fókuszában áll. Ezen felül Budapesten található a TV Szolgáltatási Központ is, amely hét piac számára nyújt mérnöki szolgáltatásokat. Itt a közeljövőben a felhő-TV fejlesztése lesz napirenden, melynek kísérleti projektjei már el is indultak Görögországban és Horvátországban.

Az éppen állami felvásárlás alatt álló Antenna Hungária terveiről Tóth András kommunikációs vezető számolt be. Ezek fókuszában a DTT (digitális földfelszíni televíziózás) fejlesztése áll, mely magába foglal egy sikeres fizetőplatformot is, amely két új multiplex hozzáadásával tovább bővülhet. Az AH – az MTVA-val együttműködve – a HbbTV szolgáltatások fejlesztésében is fontos szerepet játszik. Tóth András és más előadók szerint is a magyar fizetőstévé-piac annyira telített, hogy kifejezetten nehéz, szinte csak a versenytársak előfizetőinek átcsábításával lehetséges piaci részesedést növelni.

Jim Helfgott, a UPC DTH S.à.r.l marketing és értékesítési alelnöke (a képen) is utalt arra, hogy a telített piac a piaci szereplők hasonló árképzésével kiegészítve kiélezett viszonyokat eredményez a régióban és Magyarországon egyaránt. Ebben a versenyhelyzetben tűzte ki célul a UPC DTH, hogy a felhasználók által jól érzékelhető hozzáadott értékkel különböztetni meg magát a versenytársaktól. A három évvel ezelőtt megkezdett átfogó kampány célja, hogy a vállalat a piacon egyedülálló mértékben ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtson a régióban. A UPC DTH az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított rá, hogy olyan professzionális ügyféltámogató rendszert építsen ki — beleértve az installálást végző technikai partnerhálózatot — és kiváló kapcsolatot alakítson ki ügyfeleivel, ami megkülönbözető értékkel bír a piacon.

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke a szektor számainak ismertetése mellett az aktuális kihívásokról is beszélt, melyek között a digitalizáció, a különadók, az OTT- és LTE-bevezetés mellett a nagy kereskedelmi adók díjbevétel-megosztási igényét is említette.

Végül Gelei András, az AustriaSat Magyarország ügyvezetője mutatta be a piac legújabb szereplőjét, a felvásárolt Hello HD alapjaira épülő DTH platformjukat. A régióban aktív, luxemburgi M7 tulajdonában álló cég minimalista csomagajánlatokkal indul és akár további felvásárlások útján is növekedhet.

Médiapiac

A Wikipédia törölné a kommunizmus tömeggyilkosságairól szóló bejegyzést

A „Tömeggyilkosságok a kommunista rezsimek alatt” szócikket „elfogultság” miatt eltávolítanák a platformról.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A Telegraph arról számolt be, hogy a Wikipédia egyik bejegyzésénél, amelynél „a kommunista rezsimek alatti tömeggyilkosságokat” részletezik, fennáll a törlés veszélye. A Wikipédia-oldalt, amely az egypárti kommunista rezsimekben, például a Szovjetunióban és Kínában élő emberek millióiról szól, törlésre jelölték.

A Wikipédia egyes szerkesztői állítólag nem értenek egyet azzal, hogy a tömeges népirtásért a kommunista ideológiát okolják.

A szócikk olyan kommunista személyiségek akcióit sorolja fel, mint Mao elnök, Sztálin, Pol Pot és Kim Dzsong Il. A cikket azzal vádolják, hogy elfogult „antikommunista” nézőpontot fogalmaz meg, és az oldal adminisztrátorainak kell dönteniük arról, hogy el kell-e távolítani a cikket.

Az írás főcíme jelenleg: „A cikk semlegessége vitatott”, és „a cikk törlését fontolgatja a Wikipédia a törlési politikájával összhangban”. A cikkről hosszas vita folyik a Wikipédia szerkesztői között. Egyikük a törléssel szemben foglalt állást, és bírálta a kommunista párti szerkesztőket: A Wikipédia védi és lehetővé teszi a nyilvánvaló visszaéléseket és manipulációkat egy maroknyi partizán részéről, akik a történelem átírására törekednek, és más partizán akadémikusokra hivatkozva elfednék a gyilkosságokat. Ha ezt megengedik, ez az egész projekt kudarcot vallott, és a Wikipédiának be kellene zárnia a boltot.”

A cambridge-i Robert Tombs történészprofesszor azzal érvelt, hogy a népirtás és az ideológia közötti kapcsolat lekicsinylése azt eredményezheti, hogy a fasizmus és a gyarmatosítás bűneit is figyelmen kívül hagyják.

Tombs kijelentette:Ez erkölcsileg védhetetlen, legalább annyira rossz, mint a holokauszt tagadása, mert »az ideológia és a gyilkolás összekapcsolása« a lényege annak, hogy miért fontosak ezek a dolgok. Elolvastam a Wikipédia-oldalt, óvatosnak és kiegyensúlyozottnak tűnik. Ezért az eltávolítására tett kísérletek csak ideológiailag motiváltak lehetnek” – olvasható a 888.hu cikkében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elfogadta az NMHH 2022-es költségvetését az Országgyűlés

A hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Közzétéve:

Borítóképünkön az Országház épülete, fotó: Pixabay


122 igen szavazattal, 48 nem ellenében az Országgyűlés kedden elfogadta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2022-es költségvetéséről szóló előterjesztést.

A képviselők döntése alapján

a hatóság költségvetésének kiadási és bevételi főösszege egyaránt 47,8 milliárd forint.

Személyi juttatásokra 11,2 milliárd forint, dologi kiadásokra 16,2 milliárd forint, egyéb működési célú kiadásokra 14,3 milliárd forint, beruházásokra 4,1 milliárd forint, a járulékokra és adókra pedig 2 milliárd forint áll rendelkezésre jövőre.

A hatóság bevételeinek nagy része, 36,2 milliárd forint 2022-ben is a különböző díjakból, elsősorban a 31 milliárd forintos frekvenciadíjból származik, amit 2,6 milliárd forintos állami támogatás és 9 milliárd forintos működési bevétel egészít ki.

Az NMHH Médiatanácsa jövőre 695 millió forintból gazdálkodhat.

Tovább olvasom

Médiapiac

Az MTV hazug lejáratóvideót készített Magyarországról

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget, hívja fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A Budapest Pride egyik szervezője, Radványi Viktória nyerte idén az MTV European Music Awards “Generation Change” nevű elismerését. A díjátadóra Magyarországon, a budapesti Puskás Arénában került sor, a nagyszabású show-t az állami Magyar Turisztikai Ügynökség is támogatta – olvasható a V4NA hírügynökség szemléjében.

A “Generation Change” díj nyerteséről, Radványi Viktóriáról az MTV egy filmet is készített, ami azonban hazug, hamis képest fest Magyarországról, és a magyarországi LMBTQ-közösség helyzetéről, hívta fel rá a figyelmet a Kontra magyar hírportál.

A videóban Radványi Viktória “érzelmes zene mellett mesélt arról, hogy Budapesten nem foghatja meg a barátnője kezét, folyton a háta mögé kell nézzen, mert veszélyben érzi az életét”, írja a Kontra, és hozzáteszik, hogy miközben a Budapest Pride szervezője megpróbáltatásairól beszél, egy videófelvétel képeit láthatják a nézők, amelyen egyenruhások az LMBTQ-közösség tagjait rángatják, inzultálják, sőt egyeseket le is tartóztatnak (a videóban 4:15-től).

Az említett képsoroknak azonban köze sincs Magyarországhoz, azok Grúziában készültek.

Tehát miközben Radványi Budapest utcáin zajló erőszakról beszélt, azt a film készítői a MTV-nél egy másik országban készült felvételekkel szemléltették, nyilvánvalóan azért, mert nem találtak olyan felvételt, ami alátámasztotta volna díjazottjuk állításait. Vagyis, ahogy a Kontra összegez:

A legnagyobb zenei televíziós csatorna lejáratóvideót készített Magyarországról. Szándékos és egyértelműen tetten érhető hazugságokkal dúsított videót gyártottak, amelynek elkészültéhez a Budapest Pride egyik szervezője nyújtott segítséget.

Miután hétfőn napvilágot látott a hír, hogy nemes egyszerűséggel hazug a videó, az MTV megváltoztatta annak a tartalmát. Úgy tűnik, rájöttek, hogy itthon mégse verik az LMBTQ embereket, hiába gondoljuk egyre többen úgy, hogy az apa az férfi és az anya az nő – tette hozzá a Mandiner.

Tovább olvasom