Kövess minket!

Médiapiac

Felfüggesztették őket, most kiléptek

Reagált a Republic a MAKSZ közleményére

Ahogyan azt korábban megírtuk a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) felfüggesztette a Republic Group tagságát.

Az ügynökség közleményét változtatás nélkül közöljük:

1. Transzparencia, fair play és tisztességes verseny

A Republic kiáll a transzparencia, fair play és az összeférhetetlenség mellett. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy amint ennek hangot adtunk MAKSZ-on belül, kizárással fenyegetnek. Milyen egy ilyen szervezet, milyenek a vezetői és a vezérelvei? Mindenki eldöntheti.

Vannak olyan helyek a világon, ahol a más véleményt és hangokat nem tűrik meg. Ez azonban csak megerősít minket abban, hogy fel kell vállalnunk azt a szerepet, aki kimondja az igazságot. Ügynökségünk a 2017-es évben a legtöbb nemzetközi díjat nyerte el, 20 éve vagyunk jelen a szektorban, kollégáink száma meghaladja a százat, forgalmunk pedig az egy milliárd forintot, amit úgy látunk, nehezen viselnek el a MAKSZ vezetésében ülők, és a tisztességes versenyt minden lehetséges eszközzel korlátozni akarják. A jelenlegi lépésüket is pusztán ennek látjuk.

2. Agency Toplist

A kezdeményezést hasznosnak tartjuk, ahogy több szakmabeli is, sőt mától fogva nemcsak fontos, de a tisztességes verseny érdekében elengedhetetlen.

Mi azt tapasztaljuk, hogy az Agency Toplist piackutatást végez, mely kérdőívet ügynökségünk is megkapta. Természetesen kitöltjük a kérdőívet és elküldjük az Agency Toplist számára, valamint erre bíztatjuk a szakma többi szereplőjét is.

Az Agency Toplist kezdeményezés teljesen független a Republictól, szakmai vezetője Dr. Berkes Péter, aki szintén független tagként, szakmai vezetője a BrandFestivalnak is.

3. MAKSZ

Az utóbbi években sajnos azt tapasztaljuk, hogy a MAKSZ egy egyesületi formában működő, ám az elnökségen belüli személyek szűk csoportjának egyéni érdekeit szolgáló társulás, melynek működésében a számunkra fontos alapelvek egyáltalán nem valósulnak meg. Erről rengeteg történetet tudnánk mesélni, melynek nem ez a közlemény a helye, de megnyilvánul ez szerintünk többek között a díjak odaítélésének átláthatatlan és összeférhetetlen rendszerében is. Minden esetben felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire transzparens egy versenykiírás, ha azt minden esetben a kiírók nyerik meg. Ez ellen, a transzparenciáért és az összeférhetetlenség ellen emeltük fel a hangunkat a szövetségen belül, ám csak rövid, cinikus és lenéző üzeneteket kaptunk érdemi válasz helyett, amit nagyon sajnálunk. Valóban nincs keresnivalónk egy ilyen szervezetben, ebben teljesen egyetértünk Blaskó Nikolettel és Aczél Lászlóval.

Értetlenül állunk az előtt is, hogy felfüggesztésünket sem a MAKSZ Működési Alapszabálya szerint intézték, előzetesen semmilyen tájékoztatást erről nem kaptunk. De talán betekintést ad ez is a MAKSZ mint “szervezet” működésébe.

A MAKSZ Működési Alapszabálya szerint egy ügynökség tagságának felfüggesztéséhez előzetes írásbeli felszólítás szükséges, amely esetünkben nem történt meg. Az Etikai Kódex alapján a tagság felfüggesztésére az etikai bizottság ajánlása alapján az elnökség döntése szükséges, etikai eljárás lefolytatását követően. Mi semmilyen jelzést, megkeresést nem kaptunk, a mi kihagyásunkkal, szabálytalanul, 24 óra alatt alakult meg az etikai bizottság, folytatta le az eljárást, tett javaslatot az elnökségnek, aki döntött is, majd kiküldte a sajtóközleményt. Aczél László korábbi nyílt levele is megszegte a saját maga által vezetett szervezet több alapelvét is, ami maga a fekete humor és szarkazmus megnyilvánulása.

4. Kilépés

A mai napon a Republic Group kilép a MAKSZ-ból, és ameddig a jelenlegi elnökség tagjai, Blaskó Nikolett és Aczél László vezeti a szervezetet – véleményünk szerint transzparencia és fair play ellenesen – nem is kíván részt venni annak munkájában, valamint éves tagdíjjal a munkájához hozzájárulni, melyet nagyon szomorú helyzetnek ítélünk meg.

5. Belépés

Bejelentjük, hogy egyúttal kérvényeztük felvételünket a Magyar Reklámszövetségbe és a Magyar Marketing Szövetségbe, valamint megújítjuk tagságunkat az ÖRT-ben. Mindezt azért tesszük, hogy ezen szervezetekben a transzparencia és a fair play elveknek elköteleződve dolgozzunk a szakmáért, az ügyfelekért és a tisztességes versenyért, ahogy azt 20 éve folyamatosan tesszük!

6. Üzenet a szakmának

Azt üzenjük a szakmának, hogy dolgozzunk együtt azon, hogy újra egy jókedvű, színes, szép világ legyen a kreativitás, reklám, PR és média világa. Mi a napos oldalon, a nemes versengés oldalán állunk!”

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Egy évtizedig írt fikciót az unatkozó háziasszony a Wikipédiára

Milliónyi szóra rúgott a munkássága, kitalált középkori történelemben utazott.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Komoly botrány tört ki a Wikipédia háza táján, miután egy furcsaságokra panaszkodó bejelentés miatt indult vizsgálat során kiderült, hogy a közösségi enciklopédia kínai nyelvű kiadásában valaki tizenkét éven keresztül kitalált sztorikkal tette színesebbé a középkori történelmet.

A legalább négy szerkesztésre regisztrált profiljának egyike után „Zhemao” néven ismertté vált kínai nő 2010-ben kezdett történeteket fabrikálni, bő egy évtized alatt 206 hamis információkat tartalmazó szócikket írt és több száz másikat módosított, több milliónyi szóra rúgott a munkássága. Elsőként a Csing-dinasztia egyik hírhedt tagjának életét tette még színesebbé, majd 2012-től kezdve javarészt az orosz történelmet turbózta fel a fantáziájából kipattant történetekkel, két korai szláv törzs véres háborúját kiindulópontként használva.

A fantasy kategóriás tartalmainak és kínai fiókjainak törlését követően Zhemao bocsánatkérő levelet tett közzé az angol nyelvű Wikipedián, állítása szerint nagyon érdekli a történelem, és bánja a tetteit. Amint azt az Origo.hu írja, agáról is hazudott korábban, nem egy Oroszországban dolgozó kínai diplomata orosz történelemre szakosodott lánya, hanem főállású háziasszony, középfokú végzettséggel.

A jelenlegi tudásából nem tud megélni, de szeretne valamiféle … való nonszenszírás helyett tisztességes munkával töltse ki a szabadidejét.

Tovább olvasom

Médiapiac

A HírTV-hez igazol Jeszenszky Zsolt

A HírTV-n folytatódik a nagy sikerű Politikai hobbista című műsor Jeszenszky Zsolt vezetésével. A július 10-én, vasárnap este 20.10-kor debütáló hírshow-ban a szereplők kendőzetlen őszinteséggel, gyakran fanyar humorral tárgyalják ki a legfontosabb hazai és nagyvilági híreket, aktualitásokat.

Közzétéve:

Fotó: HírTV

A szókimondó stílusáról ismert véleményvezér, Jeszenszky Zsolt személyisége és csapata a garancia, hogy a műsor egyszerre lesz komoly és vicces, valamint minden, az adásban felmerülő téma nyíltan és merész tálalásban kerül majd terítékre. Az Antall-kormány egykori külügyminiszterének fia, aki 25 évet töltött a zeneiparban, önmagát többek között gasztromániákusként és Jézus-rajongóként is jellemzi, mára a jobboldal egyik legismertebb megmondóemberévé vált – írta a csatorna internetes oldala.

Zsolt megnyilvánulásait a legnagyobb közösségi portálon közel ötvenötezer ember követi és a közéleti konferenciák, események gyakori szereplője és felszólalója. 

A Politikai hobbista műsorral az alkotók célja az, hogy a közéleti kérdéseket a hír merev műfajától picit eltérően emészthetőbb, közérthetőbb, könnyedebb formában közvetítsék a nézőknek több nézőpontból is megvilágítva.

Jeszenszky Zsolt a műsor kapcsán elmondta: „Nagy örömömre szolgál, hogy a kis csapatommal együtt ezentúl a HírTV nagyobb csapatát erősíthetem. És itt, ezennel meg is ígérem: minden káromkodásért megcsinálok majd öt fekvőtámaszt.”

Nagyon örülünk Zsolt csatlakozásának, hogy a műsorát a HírTV-n folytatja. Érkezésével hiszünk abban, hogy televíziónk eddig is széles skálán mozgó, informatív tartalmai még további bővülnek. A heti rendszerességgel jelentkező műsor nézői nem csak informálódni, hanem szórakozni is tudnak majd – nyilatkozta Gajdics Ottó, a HírTV tartalmi igazgatója.

 A Politikai hobbista július 10-én, vasárnap 20.10-kor debütál a HírTV-n és azt követően minden vasárnap ugyanebben az időpontban lesz látható. 

Tovább olvasom