Kövess minket!

Médiapiac

Fekete-fehérre vált az AXN

Sci-fi és krimi csatornáit márkázza át a régiónkban tíz éve jelen lévő csatornacsalád.

Októbertől két új csatorna váltja az AXN Sci-Fit és AXN Crime-ot. Előbbi AXN Black, utóbbi AXN White néven és a korábbiaktól eltérő arculattal, illetve pozicionálással indul harcba a nézőkért, derült ki a csatornacsaládot tulajdonló Sony Pictures Television Networks (SPTN) sajtótájékoztatóján.

A váltást egyfelől az indokolja, hogy az AXN immár tíz éve van jelen a régiónkban, és ráfért a frissítés a portfolióra, másrészt a médiapiaci trendek is a kínálat átgondolása felé hatottak. A két csatorna átalakításán túl ez a nem-lineáris tartalomkínálat, illetve a saját gyártás erősítésében is megmutatkozik, derült ki John Rossiter regionális ügyvezető igazgató, illetve Kis-Bocz Éva közép-európai programigazgató szavaiból.

John Rossiter, az AXN regionális ügyvezető igazgatója

A médiacéghez jelenleg összesen 122 csatorna tartozik, míg a régió tíz országában kilenc nyelven összesen 19 millió háztartást érnek el – ez a tíz évnyi jelenlét mérlege. A régiós központként funkcionáló magyar piac egyébként a harmadik legnagyobb: itt 2,1 millió háztartást ér el az AXN, amit csak a lengyelek (8 millió) és a románok (5,05 millió) előznek meg – hangzott el.

A megújulás fő eleme, hogy az AXN Sci-Fi AXN Blacké, az AXN Crime pedig AXN White-tá vedlik át. A színkódok egyébként hangsúlyosak a kommunikációban is: a piros alapszín megmarad, mivel az AXN szerint ez utal az általa aspirált olyan márkaértékekre, mint az akció, az izgalom és a merészség. Ezt – ahogyan a csatornák neve is mutatja – a fekete, illetve a fehér egészíti ki.

Az AXN Black részben megtartja a sci-fi vonalat, ugyanakkor szélesíti a tematikát, és akciódús, elsősorban a férfiakat megszólító csatorna lesz belőle, amely a hősöket és az ő küzdelmeiket helyezi a középpontba. Emellett a csatornán megjelenik a non-fiction vonal is, ami eddig az AXN-re nem volt jellemző. Az AXN White eközben a krimi vonalat megtartva, a cselszövés és a rejtély kontextusába helyezve női csatornává válik. Ezt azzal is igyekeznek aláhúzni, hogy a cselekmények középpontjában mindig egy erős női karakter áll majd. Ezen a felületen továbbra is csak fikciós tartalmakkal lehet majd találkozni.

A stratégia további eleme a non-lineáris kínálat erősítése. Az AXN itt kettős modellel dolgozik: az AXN Player reklámok által finanszírozott, ingyenes szolgáltatás, míg az AXN Now tartalmait előfizetéses modellben lehet elérni, jelenleg öt partnernél. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint azért sem akarnak a két modell között választani, mert így tudják a legjobban támogatni az új tartalmak bevezetését.

Ezek között az új tartalmak között a közlés szerint növekvő szerepet kap a saját gyártás. Az aktuális nagy dobásnak a Crossing Lines-t szánják. Ez a harmadik saját gyártású sorozat A cég és a Hannibal után. Nemcsak a saját gyártásra építenek, hanem – mint elhangzott – minden évben húznak valami kockázatosabbat is, így például olyan sorozatokat is behoznak, amelyekre nem feltétlen ugranak rá rögtön nagy tömegek. Tartalmi vonalon folytatódik az európai kínálat erősítése is (pl. A bárka, Profilozók, Az internátus). Mint Kis-Bocz Éva elmondta: összesen 65 új sorozat, 1028 órányi új tartalom kerül ősszel az AXN-portfolión képernyőre.

A váltást az AXN médiakampánnyal vezeti fel: a kommunikáció tévében, közterületen, az interneten és PR-megjelenések formájában fut. Emellett a kábelszolgáltatókkal közös promóció keretében októberben a két új csatornát berakják az alapcsomagok ingyenes kínálatába.

 

John Rossiterrel a helyszínen készült interjúnk a Médiapiac szaklap októberi számában jelenik meg.

Médiapiac

Folytatódik a ferencvárosi balos médiaháború

Baranyi Krisztina polgármester azt nevez ki a kerületi médiacég élére, aki neki kedves és szimpatikus – reagált nyilatkozta újságírói megkeresésre Gyurákovics Andrea, a Fidesz–KDNP IX. kerületi képviselője a ferencvárosi médiabotrány legújabb fejleményeivel kapcsolatban. Hagymási Zoltán leváltott ügyvezető véleménye szerint a kerületi vezetés nagy problémát okozott a konfliktussal.

Közzétéve:

Borítókép: Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester, fotó: MTI/Balogh Zoltán

– Mindenképpen fordulatot jelent, ha Hoffmann György, Kálmán Olga DK-s országgyűlési képviselő férje visszalépett attól, hogy ő legyen a ferencvárosi önkormányzat által működtetett médiacég vezetője – reagált a Magyar Nemzetnek Gyurákovics Andrea, a Fidesz–KDNP ferencvárosi képviselője arra a hírre, miszerint újabb fordulatot vett a kerületi baloldali médiaháború. A lapnak nyilatkozva kiemelte:

Baranyi Krisztina polgármester képtelen a kompromisszumra, és bár azt hirdeti, hogy független sajtót szeretne, mégis azt nevez ki a kerületi médiacég élére, aki neki kedves és szimpatikus.

Mint ismert, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Ferencvárosi Média Kft. ügyvezető igazgatója, Hagymási Zoltán elbocsátotta a 9 Magazin főszerkesztőjét, Vágvölgyi B. Andrást szerződésszegés miatt. Ferencváros baloldali pártok által támogatott független polgármestere az esetre a Facebook-oldalán akkor úgy reagált: erről a szándékról előzetesen őt nem értesítették. Kijelentette, hogy Hagymási komolytalan indokkal és munkajogilag aggályos módon küldte el Vágvölgyit, ezért javasolta az akkori cégvezető felmentését.

Utóbb kiderült: az ellenzéki képviselőknek sikerült elérniük, hogy Hoffmann György televíziós szakember kerüljön Hagymási helyére. Baranyi ugyanakkor ellenezte a Gyurcsány-párthoz kötődő médiaszakember kinevezését.

A Magyar Nemzet megkereste Hagymási Zoltánt, a leváltott ügyvezetőt, aki a lapnak kifejtette: nem érzi árulásnak az elbocsátását. Szerinte itt a nagyobb probléma az, amit az önkormányzat ezzel okozott: a cég alkalmazottai ugyanis még mindig a pénzüket várják. Hozzátette: mivel a polgármester azt hangoztatta, hogy független médiát szeretne, nem érti, később miért nehezményezte nála, hogy nem értesítette őt Vágvölgyi B. András leváltásáról.

Átmeneti megoldásként Bencsik Márta, a felügyelőbizottság elnöke lenne a vezetője a ferencvárosi médiacégnek. Baranyi csak akkor hajlandó ebbe belemenni, ha az ideiglenes vezető vállalja, hogy Vágvölgyi B. Andrást 2024 ­végéig foglalkoztatja. Azt nem tudjuk, hogy ez a lépés mennyire illik bele a polgármester médiaszabadságról alkotott elképzeléseibe, hiszen ezúttal ő diktálna a testületnek a kerület vezetőjeként. Nem mellékes körülmény, hogy Vágvölgyi többmilliós sérelemdíjat és az elmaradt munkabér kifizetését is követeli a ferencvárosi önkormányzattól – írja a Magyar Nemzet.

Tovább olvasom

Médiapiac

Újra lebukott a Telex

A háború kitörése óta a baloldali sajtó a konfliktusba történő beavatkozás lelkes szószólójaként, majd később az Oroszország-elleni szankciók legnagyobb híveként próbálta meg befolyásolni a magyar közvéleményt. Míg a magyar kormány árstopokkal védi meg a magyar embereket a háborús infláció következményeitől, addig a baloldali újságírók mindent megtesznek, hogy kisebbítsék ezen intézkedések hatásosságát – olvasható a Tűzfalcsoport cikkében.

Közzétéve:

Az alábbi friss példán keresztül pedig újból bepillantást nyerhetünk a baloldali médiumok működésébe, amelyek amellett, hogy a hétköznapi emberek életének legapróbb döntéseibe is beleszólnának, a fake news-gyártásban is élen járnak – olvasható a cikket szemléző Magyar Nemzet hasábjain. 

A legutóbbi kormányinfón a 444-től a Telexhez igazolt Sarkadi Zsolt arról értekezett hosszasan, hogy a kormány miért nem kéri az embereket arra, hogy megváltoztassák fogyasztási szokásaikat/kezdjenek el spórolni/ utazzanak kevesebbet.

Ezután az újságíró azt a kérdést szegezte Gulyás Gergelynek, hogy miért nem ingyenes Magyarországon a benzin?

A miniszterelnökséget vezető miniszter válaszában kiemelte, hogy az emberek életére olyan nagymértékben van hatással a háborús infláció, hogy „ahol ettől meg lehet őket óvni, azt tegyük meg.” Tehát a hatóági áras üzemanyag bevezetése és fenntartása egy jó intézkedés, hiszen ennek köszönhetően nem szabadítjuk rá az egyszeri fogyasztókra a magas piaci árakat.

Ezzel itt véget is érhetne a történet, ha a Telex pár napra rá nem jelentetett volna meg egy olyan cikket, amelyben azt sugallják, hogy Gulyás Gergely ingyen adná a benzint, pedig a bolygó védelme érdekében a spórolásra kellene ösztönöznie az embereket.

„Gulyás ingyen is adná a benzint, pedig inkább az autózás visszaszorításán kellene ügyködnie” – áll a telexes cikk címében a félrevezető, Gulyás Gergelynek tulajdonított állítás.

Az alábbi videón (2:35 percnél) látható, hogy az ingyen benzin kérdését a Telex újságírója vetette fel, és nem Gulyás Gergely javasolta. Sőt, félig viccesen reagált a felvetésre, megemlítette, hogy azokban az országokban ingyenes az üzemanyag, amelyek kőolaj-nagyhatalmak.

Ez a videó és az azt követő cikk az egyik legjobb példa arra, hogy milyen elvtelen módszerekkel operál a baloldali média. 

Ha már a szankciók iránt lelkesedő baloldali médiáról beszélünk, akkor érdemes megemlítenünk azt az ominózus esetet is, amikor az egyik 444-es újságíró arról beszélt az ATV-ben, hogy az Oroszország ellen bevezetett gazdasági intézkedések nekünk, magyaroknak is kell hogy fájjanak. Meglepő módon akkor is az olajembargóról volt szó.

A 444-es Vég Márton úgy fogalmazott, hogy „jelenleg olyan szankciót nem lehet bevezetni, amely nem fájna. Szerintem egy kicsit muszáj, hogy fájjon nekünk is. (…) Nyilván Európának fájni fog és Magyarországnak is fájni fog. Gazdasági visszaesést okoz, inflációt okoz és a GDP is visszább fog esni, de morálisan ezt tartom helyesnek!”

– emlékeztetett rá a Tűzfalcsoport.

Tovább olvasom

Médiapiac

Brutálisan veszteséges a Disney+

Közel egy milliárd dollár a streamingszolgáltató vesztesége, a veszteség mértéke 50 százalékot emelkedett tavaly óta.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Szerdán éjjel jött ki a Disney+ harmadik negyedéves pénzügyi jelentése. A streamingszolgáltatóhoz tartoznak a Disney, Pixar, Marvel, Star Wars valamint a 20th Century Foxhoz tartozó filmek. Az előfizetők száma 137,7 millióról 152,1 millióra növekedett, az ebből származó bevétel is nőtt 23 százalékot, viszont a nettó veszteség a tavalyi 0,6 milliárdról 0,9 milliárdra nőtt, közel 50 százalékkal.

A veszteség növekedésnek hátterében a saját gyártású produkciók számának valamint ezek gyártási költségeinek emelkedése áll.

Növekvő veszteség = Áremelés

A növekvő veszteségek miatt a Disney+ anyavállalata egy nem túl meglepő megoldást eszelt ki: árat emelnek – számolt be róla a Mandiner.

A hazánkat és Európát érintő új árakról még nincsen információ, viszont az Egyesült Államokban a korábbi $7.99-től $10.99-re emelnek valamint bevezetnek egy új, reklámokkal tarkított csomagot $7.99-ért.

Tovább olvasom