Kövess minket!

Médiapiac

„Ez a műsor tulajdonképpen egy X-Faktor”

A Cápák Között Február 18-tól lesz látható. A műsort Lilu fogja vezetni, de a mentorok kilétére is fény derült.

Február 18-tól megújul az RTL Klub műsorkínálata este 9 után, erről itt írtunk bővebben. Kolosi Péter az RTL Klub vezérigazgató-helyettese egy sajtóreggelin elmondta, hogy a megújulás első lépcsőfoka az lesz, amikor 21:10 perckor elindul a Cápák Között című új produkciójuk.

„Ez a műsor tulajdonképpen egy X-Faktor, a különbség csak annyi, hogy a mentorok szerepében nagyon sikeres, sok minden tudó üzletemberek vannak, nem pedig énekesek. A versenyzők szerepében pedig ötletgazdák lesznek, akik szeretnék megvalósítani az álmukat, amihez nincs meg a szükséges mennyiségű pénzük” – mondta el a szakember. Emlékeztetett, hogy korábban már volt a csatornának egy hasonló műsora, ami akkor megelőzte a korát, hiszen nem volt még ilyen startup hangulat, mint manapság.

Hangsúlyozta, izgalmas történetek lesznek hétfő esténként, biztosan sokan fogják szeretni ezt a műsort. „Jót fog tenni az üzleti életnek és szerintem a televízióknak és a nézőknek is” – tette hozzá.

Máté Krisztina, a műsor producere elmondta, az eredeti műsor Japánból indult, ma viszont már 38 országban fut. „Nagyon szimpatikus változatban és gyönyörű díszletben fogjuk sugározni a műsort” – mesélte, majd hozzátette, hogy a britteknél 16-ik évada megy a produkció, 160 cég kapott befektetést összesen 16 millió font értékben, a legértékesebb ajálat 260 000 font volt. Az amerikai változatban látható volt Ashton Kutcher színész is, aki egyébként befeketőként és üzletemberként is jeleskedik, a formátumot az országban 9 millióan nézik.

A műsorok során személyre szóló krumpli küldő szolgáltatás, cipőfűzést megtanító eszköz, emberi arcformájú épületmakett, valamint inspiráló beszédű baba is felbukkant. „Azt reméljük, hogy egy hiánypotló műsor jön létre, amely túlmutat a tévéműsor lehetőségein” – tette hozzá.

UPDATE:

Miután a cikkünk megjelent után az RTL Klub sajtóközleményben tudatta, hogy az új produkció műsorvezetője Lilu lesz.

Ezen kívül a csatorna közölte azt is, hogy kik lesznek a zsűritagok:

Apró Anna – Egy egészségügyi szolgáltató cég, a Cor-a Zrt.egyik tulajdonosa, a Brain Bar Blastoff Startup verseny zsűritagja, egy kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó csapat az OXO csoport egyetlen női tagja, mely a hazai piac legnagyobb méretű angyalbefektető csoportja, portfóliójuk 25 aktív befektetésből áll. Az Oxo Holdings ügyvezetője, fő profiljuk a feltörekvő innovatív, design és technológiai cégekre szakosodott vagyonkezelés.

Balogh Levente – A Szentkirályi- Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, a cégcsoport évente 500 millió üveg ásványvized ad el. Ő a PepsiCo üdítők és élelmiszerek regionális tulajdonosa, 4 danos cselgáncsozó, 18-szoros kupagyőztes és Magyar Bajnok.

Balogh Péter – A budapesti fókuszú angyalbefektető csapat, a Baconsult Kft. ügyvezetője, 24 céggel a legaktívabb angyalbefektetők egyike, pénzükkel és idejükkel hazai startupokat támogatnak, személyes tapasztalataikat, tudásukat, ötleteiket és kapcsolataikat is adják a befektetések mellé. Ő a NNG volt társtulajdonosa, amely a világ legnagyobb autómárkáiba fejleszt navigációs rendszereket, több mint 100 országban.

Fehér Gyula – A világ első számú élő videostreaming szolgáltatója, a Szilícium-völgyben nagy sikereket elért Ustream alapítója, mely internetkapcsolattal a számítógép képernyőjén keresztül sugárzott élőképet jelenített meg, Michael Jackson temetését 8 millióan nézték a Ustream által, és Barack Obama beiktatását is közvetítették, rengeteg híresség és világcég használja a platformot, amit 3 éve eladott az IBM-nek.

Moldován András – Van étteremlánca, a Jack’s Burger, állattenyésztési vállalkozása a Mangal Ilona Kft., szoftverfejlesztő cége, az Animalsoft Kft., foglalkozott ingatlanbefektetéssel, volt brókerház-tulajdonos és kerekedett már szinte mindennel, ami üzletben kapható.

Médiapiac

Soros tényellenőrzői inkább megvédik Bident, mintsem ellenőrzik

A PolitiFactet működtető szervezet mögött az amerikai tőzsdespekuláns pénze is feltűnik.

Közzétéve:

Borítóképünkön Soros György amerikai milliárdos, fotó: MTI / EPA / Clemens Bilan

A NewsBusters nevű oldal által készített kutatás, amelyre a V4NA hírügynökség hívta fel a figyelmet, Biden első 100 napját vette górcső alá, és kiderül belőle, hogy a PolitiFact nevű tényellenőrző oldal mindössze 13 egyéni tényellenőrzést végzett az elnök állításaival kapcsolatban. Ugyanakkor 106 olyan dolgot ellenőriztek, amely Bidenről szólt.

“Más szavakkal: sokkal érzékenyebbek arra, ha valaki hazudik Bidenről, mintha Biden hazudik”

fogalmazott a NewsBusters szerkesztője, Tim Graham.

A felmérés szerint a 13 vizsgált Biden-állításból 8 valamiféle hamisságot tartalmazott, ennek ellenére sosem adtak nekik “Pants on Fire” minősítést, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti.

A Bidenről szóló 106 ellenőrzött anyagból 91, tehát nagyjából 86 százalék, legalább “többnyire hamis” besorolást kapott, 24-et láttak el “Pants on Fire” minősítéssel.

Összességében megállapították, hogy Biden PolitiFact-oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott “többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire “hamis” vagy még rosszabb (74,3 százalék).

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times nevű újság projektjeként jött létre. Az irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik Soros Györgyhöz és a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz (OSF). Az OSF honlapja szerint a szervezet több százezer dolláros juttatásokban részesült: 2019-ben 167 ezer dollárt, 2017-ben 300 ezer dollárt, 2016-ban 25 ezer dollárt kapott.

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek figyelemreméltó nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2018-ban 650 ezer dollárt, míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt kapott.

Tovább olvasom

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom