Kövess minket!

Médiapiac

Exkluzív interjúk, új rovatok, a médiapiac fél éves trendjei – Megjelent az új Médiapiac

A szeptember 12-én megrendezésre kerülő Digitálián, a Médiapiac őszi rendezvényén vehetik először kézbe friss lapszámunkat, amelyben amellett, hogy válogatunk a konferencia témáiból, az alábbi izgalmas témákkal találkozhatnak.

1995 és 1998 között egy formabontó talkshow került adásba a Magyar Rádióban. Ötletgazdája, Doszpod Béla a férfi interjúalanyok mellé három női riportert ültetett. A Médiapiac friss lapszámának címlapján az egykori műsorvezetők, Jakupcsek Gabriella, Szily Nóra és Vincze Kinga, azaz Béla angyalai szerepelnek, akik húsz évvel később fordított felállásban, egy férfinek adtak interjút.

Nemes Jeles László a vele készült interjú előtt nem sokkal fejezte be második nagyjátékfilmjét, a Napszálltát, amely azóta elindult saját útján, Velencéből rögtön el is hozta a kritikusok díját. Az egyik legelismertebb magyar filmrendező az Oscar-kampányról, képekről és szavakról, a nézők lelkének megérintéséről beszél az új számban.

Ha egy művész komolyan veszi, amit csinál, akkor nem brandet épít, hanem műtárgyakat készít

– mondja Sam Havadtoy, aki a művészet mellett beszélt Yoko Onohoz fűződő kapcsolatáról, illetve arról is, miért a mellékhelyiségben tartja a Beatles aranylemezeit.

Egyre több figyelmet fordítunk a digitális- és közösségi gazdaságra, az új médiára, egyszersmind minden olyan technológiára, amiért az okostelefonunk a fő támaszunk. A Médiapiac új rovatában, a 4.0-ban Keszte Dóra, az fps ügynökség digitális kommunikációs üzletágvezetője, valamint Gordon Ákos, a Virgo csoport társtulajdonosa mesél arról, hogy mennyit fejlődött a közösségi média az iWiW alapítása óta. Kalmár Péter, a Yummber alapítója szaktárcájában elmondja, hogy mi a közös a kereszténységben, a kommunizmusban, valamint a közösségi gazdaságban, és Cziráki Dániel, a Taxify cégvezetője elárulja, Magyarországon miért nem működik a carsharing, és hogy a vállalat miért csak egy innovatív taxitársaság, ahelyett, hogy fuvarmegosztással foglalkozna. Végezetül Csapó Balázs, a Servo Movement alapítója bemutatja cége három termékét, valamint elmeséli, miképpen lehet eljutni a képek feltöltésétől az árammegosztásig.

Média és jog rovatunk egy nagyon trendi tudományág, a mesterséges intelligencia jogi aspektusait vizsgálja.

Hogyan teljesített az idei első félévben a médiapiac? Összeállításunkból megtudhatja, milyen számokat produkált ebben az időszakban a televíziós, a rádiós, a digitális és a nyomtatottlap piac, akárcsak azt, hogyan vélekednek erről a főbb piaci szereplők.

Amikor a Snapchat mérnökei kifejlesztették a My Story funkciót, még nem is sejtették, micsoda robbanást fognak előidézni az üzenetek és a napi megtekintések számában. A történetfunkciót ma már számos lappiaci szereplő használja, hogy növeljék az elérésüket. Cikkünkből megtudhatja, hogyan érhető el ez a cél – Meséld el a történeted!

Hogyan viszonyul a legfiatalabb generáció a reklámokhoz? Minden az influencereken múlik? – többek között ezekről kérdeztük Bendl Mátyást, a POME ügyvezetőjét és Kalocsai Bálintot, a cég youth creative directorát.

Pillanatfelvételünk ezúttal Kőműves Mórt, a Ready by Wednesday kreatívigazgatóját örökítette meg és mutatja be.

Médiapiac

Ezek a közösségi tévék, rádiók kapnak támogatást

A médiatanács döntése nyomán tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió majdnem 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek 69,78 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang-, fénytechnikai berendezések és műsorjelátviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására.

A televíziók közül támogatást kapott a Körzeti Televízió Tata, a Tatai Televízió, a Szentes Televízió, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a csabacsűdi Körös Televízió, a Kiskőrös Televízió, a szegedi TiszapART televízió, a Bajai Televízió, a TV Szentendre, a Túrkeve Televízió, a tahitótfalui Danubia Televízió, valamint a budapesti EWTN BONUM és az Apostol TV. A közösségi rádiók közül a veszprémi Mária Rádió Nefelejcs és a fővárosi Klasszik Rádió 92.1, valamint a Magyar Katolikus Rádió 92,7 MHz és a 91,6 MHz jogosultságai pályáztak sikerrel. A kisközösségi rádióknál a Rádió Szentendre és a Rádió Szarvas kap segítséget – tették hozzá.

A médiafelügyeleti döntésekről azt közölték, nem indít eljárást a testület egy júliusban a Duna televízión 21 óra után, 12-es karikával sugárzott reklámblokk miatt, mert a kifogásolt szpotok – melyekben rágógumit, hüvelytablettát és probiotikumot népszerűsítettek – nem tartalmaztak olyan elemet, amely kedvezőtlenül befolyásolhatta volna a védett korosztály szellemi, pszichológiai és erkölcsi fejlődését.

Szintén bejelentést vizsgálva, nem indít eljárást a tanács az RTL Klub szolgáltatója ellen sem, ugyanis a tévécsatorna a 0 óra 30 perctől sugárzott Haláli csajok című sorozatot 18-as korhatár-besorolással, az előírásoknak megfelelően tette közzé, a műsorszám kezdetekor és a reklámok után megjelenítve a korhatári minősítésre vonatkozó jelzést – jelezték.

A grémium az ÉPI-TECH Magazin adásai kapcsán újabb két eljárást indít a termékmegjelenítésre vonatkozó rendelkezések megsértése miatt, ezúttal a Kölcsey TV és a Somogy TV – különböző – szolgáltatói ellen. Augusztus elején ugyanis a közreadott műsor egy-egy adásában, illetve azok egy-egy ismétlésében építészeti cégek szolgáltatásairól, termékeiről reklámszerű többlet információk hangzottak el, ami jogszabályellenes. A műsorral kapcsolatban ezekkel együtt már kilenc eljárás van folyamatban a Médiatanácsnál – írták.

A testület hatósági ellenőrzést indított a hatoscsatorna szolgáltatója ellen, mert egy júliusi adásnapon az Ahogy nő a NŐ – nőgyógyászat és szexológia című műsort ugyan megfelelő, 18-as korhatárbesorolással és időpontban adta 22 és 5 óra között, a korhatári minősítésre vonatkozó, a műsort megelőző figyelemfelhívó, és a médiatörvény alapján kötelező jelzés azonban elmaradt – áll az NMHH közleményében.

A rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntésekről azt írták, a testület nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon: mindkét esetben az egyedül jelentkező Katolikus Rádió Zrt. nyert.

A Budapest 96,4 MHz körzeti frekvencia eljárásában egyedül az LBK Base Kft., a Budapest 105,9 MHz körzeti frekvencia esetében az LBK Sport Kft. indult, míg a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi frekvencia pályázatán kizárólag a Katolikus Rádió Zrt. nyújtott be ajánlatot. A testület az alaki vizsgálatok után mindegyik esetben nyilvántartásba vette a pályázó vállalkozást – tették hozzá.

A grémium elfogadta a Nyíregyháza 100,5 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatát célzó és egy Gyöngyös telephelyű kisközösségi rádiós lehetőségre szóló pályázat felhívásainak tervezeteit.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Döbbenetes stílusban gyalázza a családokat a liberális portál

Gyalázatos stílusban ír a budapesti demográfiai konferenciáról és a családokról a 444. Szerintük csupán szaporulatról van szó.

Közzétéve:

Borítókép: Panelbeszélgetés a IV. Budapesti Demográfiai Csúcson a Várkert Bazárban 2021. szeptember 23-án. MTI/Koszticsák Szilárd

Döbbenetes stílusban ír a Soros György blogjának számító, a 444 a csütörtökön kezdődött IV. budapesti demográfiai csúcsról. Az alábbi két képernyőmentésen jól látszik, hogy számukra a kérdés egyszerű “szaporodás” csupán, a gyerekeket pedig “szaporulatnak” nevezik. Vagyis úgy, ahogy azt csak az állatoknál szokás használni.

A blogoldalnak nyilván az fáj, hogy a konferencián egyértelmű tényekkel mutatnak rá arra, hogy az illegális migráció káros, valamint hogy az LMBTQ-lobbi célja a hagyományos családok szétverése. Mint ismert, Soros propagandistái 2015-ben azon búsongtak, hogy miért nem maradnak Magyarországon az illegális migránsok – emlékeztetett az Origo.

Tovább olvasom

Médiapiac

Bizarr eszközökkel a testén tartóztatták le a magyar jogszabályt bíráló CNN-riportert

Autója átkutatása során kábítószert és szexuális segédeszközöket is találtak a rendőrök.

Közzétéve:

Borítóképünkön a CNN riportere, Richard Quest, fotó: Youtube / Quest Means Business

Richard Questet, az ismert CNN-riportert, aki minap a nemrég elfogadott magyar gyermekvédelmi törvényt kritizálta, 2008-ban kábítószer birtoklása miatt tartóztatták le. Őrizetbe vételének pillanatában a nyakában egy kötél volt, amely a nemi szervéhez volt rögzítve – emlékeztet az Origo, hozzátéve: az autójának átkutatása után a hatóságok szexuális segédeszközöket is találtak a furcsa stílusáról ismert tévés csomagtartójában. Quest igyekszik minden fórumon kiemelni a homoszexualitását, és ahol lehetősége van, ott ezt minden lehetséges módon népszerűsíti is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap az ENSZ közgyűlésén vett részt New Yorkban, ahol találkozói mellett interjút adott a CNN-nek is. Richard Quest Quest Means Business című műsorának volt a vendége, ahol a miniszter ismét lesöpörte a balliberális propagandagyár hamis vádjait.

Az interjú során Richard Quest hevesen kritizálta a magyar gyerekvédelmi törvényt és számtalanszor azt hangoztatta, hogy ő bizony homoszexuális, jóllehet a törvénynek ehhez semmi köze sincs, hiszen az a gyerekek érdekeit védi, és a szülőknek adja vissza a gyerek nevelésének a kizárólagos jogát

– hangsúlyozza az eset kapcsán az Origo cikke, amely felidézi, hogy a magyar gyerekvédelmi törvényt élesen kritizáló Richard Quest-et 2008. április 18-án, pénteken hajnali 3 óra 40 perckor a New York-i Central Parkban, amikor a parkban kijárási tilalom volt, a rendőrök letartoztatták, mert úgy tartózkodott ott, hogy az már három órája zárva volt.

Letartóztatásának pillanatában a rendőrök a riportert a nyakában egy kötéllel kapták el, amely a nemi szervéhez volt rögzítve.

Ekkor még kijárási tilalom megszegése miatt indult eljárás ellene, azonban amikor átkutatták a műsorvezetőt, a kabátja bal zsebében egy zacskó kristályos metanfetamint és az autójának a csomagtartójában szexuális játékokat találtak a rendőrök.

A vádak ejtéséért cserébe a riporter beleegyezett abba, hogy egy hat hónapos drogterápián vesz részt. Azonban nem tisztázta, hogy a furcsa kialakítású kötél milyen célt szolgált is valójában.

Tovább olvasom