Kövess minket!

Médiapiac

Egyre többen váltanak digitális tévére

Áprilisban a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,723 millióra nőtt a digitális televíziós szolgáltatások előfizetőinek száma – közölte az NMHH.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság most közzétett áprilisi gyorsjelentése a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. E szerint megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft., UPC DTH S.à.r.l., Antenna Hungária Zrt.) április végén 2,851 millió előfizetést tartottak nyilván. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 60,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 726 ezerről 737 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 926 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 60 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,5 százalékról 25,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése áprilisban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40 százalék, most 39,6 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,7 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,1 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,865 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,138 millióról 1,128 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.

Médiapiac

Magyarországról készített dokumentumfilmet Tucker Carlson

„Programriadó: Jövő héten visszatérünk Magyarországra egy fontos tudósításért. Készüljenek fel!” – írta közösségi oldalán Tucker Carlson, az amerikai Fox News műsorvezetője.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A Fox News ismert riportere tavaly augusztusban járt hazánkban, akkor Orbán Viktor miniszterelnökkel készített interjút – emlékeztetett a Híradó.hu.

Tucker Carlson, a legismertebb amerikai tévés dokumentumfilmet készített Magyarországról. A Fox News műsorvezetője szerint hazánktól sokat lehet tanulni, és úgy látja, Magyarország bizonyíték arra, hogy „lehet úgy vezetni egy országot, hogy az ott élők előnyére váljon” – írta cikkében a 24.hu.

A Magyar Nemzet által szemlézett cikk szerint az újságíró hozzátette:

Ez nem azt jelenti, hogy gyűlölnöd kell másokat, harcias pózban, kötözködve, bárkit megtámadva. Nem. Ha egy országot irányítasz, az a feladatod, hogy az állampolgárokat szolgáld

– mondta az alábbi videóban Carlson, aki dokumentumfilmjének címét is elárulta: Magyarország Soros ellen: harc a civilizációért. 

Egy rövid előzetest már bemutatott a műsorvezető.

Tucker Carlson: Orbán Viktor a demokráciáért harcol

Orbán Viktor szimplán ellenáll egy Soros György nevű magányos milliárdos azon törekvéseinek, hogy átalakítsa az országát. Valójában a demokráciát védi az elszámoltathatatlan milliárdosokkal, az ngó-kkal és bizonyos nyugati kormányokkal szemben.

A demokráciáért harcol azon erőkkel, amelyek alá akarják ásni. Jó ideje ez a legérdekesebb téma, amit hallottam, a saját szememmel akartam hát látni, mi folyik itt. Hiszek a demokráciában és az önrendelkezésben – ez amerikaiként nemcsak az államfelfogásomnak, de az önképemnek is központi eleme. Nem gondolom, hogy az ngó-knak kellene meghatározniuk azt, miként vezessenek egy országot. Szerintem ezt az adott országban élőknek kell eldönteniük. Ha például Mali népe olyan gondolatokat szeretne törvénybe iktatni, amelyeket én utálok, az az ő dolga – én az eszmében hiszek, a demokrácia és az önkormányzás koncepciójában. Ezért vagyunk itt, erről tudósítunk – nyilatkozta legutóbbi magyarországi látogatása során Tucker Carlson, aki újságírói ars poeticáját is megosztotta akkor.

Nem tartom magam különösebben konzervatívnak – persze a média többi szereplőjéhez hasonlítva nyilván annak számítok. De nem vagyok kimondottan ideologikus, nem próbálom rákényszeríteni az elméleteimet senkire. Az alapelveim kifejezetten egyszerűek: szeretem a családomat, az országot, amelyben felnőttem, és hiszek a szólásszabadságban, a lelkiismereti szabadságban. Nincsenek bonyolult gondolataim semmiről. Azt kell kimondani, amit gondolunk, és meg kell próbálnunk a lehető legjobban elmagyarázni, hogy miért gondoljuk úgy. Tisztán és őszintén kell beszélni. Ez nem túl nehéz.

Mi az Egyesült Államokban azért vagyunk ilyen népszerűek, mert ilyen tévéműsorból nincs nagy választék. A többi hazudik, és ezt mindenki tudja. Csak elolvassák a papírjukból azt, amit mondaniuk kell.

A válság közepén sok ember úgy döntött, hogy nem fogja kimondani, amit gondol, inkább csatlakozik a hordához, és a szókimondó emberek elnémítását követeli. Szerencsés vagyok, mert olyan embereknél dolgozhatok, akik engedik kimondani, amit gondolok. Nincs semmi mágikus, semmi lehengerlő, csupán őszinték vagyunk akkor, amikor mindenki más hazudni kényszerül – vélekedett Tucker Carlson.

Az újságíró 1969-ben született San Franciscóban. A connecticuti Trinity College-ban hallgatott történelmet, majd jobboldali lapoknál kezdett dolgozni. 2000 és 2005 között a CNN, később az MSNBC, 2009-től a konzervatív Fox News műsorvezetője. A Time magazin szerint a legbefolyásosabb konzervatív gondolkodó az Egyesült Államokban. Esténként átlagosan több mint ötmillió néző követi a műsorát a Fox Newson, ezzel az övé a legnézettebb hírműsor az USA-ban. A Fox Nation-ön nemrég indult el a Tucker Carlson Today című talkshow-ja és a Tucker Carlson Originals című dokusorozata. Carlson alapítója a Daily Caller hírportálnak. Két sikerkönyv szerzője: a Politicians, Partisans, and Parasites: My Adventures in Cable News 2003-ban, a Ship of Fools: How a Selfish Ruling Class Is Bringing America to the Brink of Revolution 2018-ban jelent meg. A Ship of Fools első volt a The New York Times bestsellerlistáján. Rövidesen a harmadik kötete is megjelenik The Long Slide: Thirty Years in American Journalism címmel.

Tovább olvasom

Médiapiac

„Egyes sajtóorgánumok éket vernek az egészségügyi dolgozók közé”

E rendelet – valamint egy HM-utasítás – azt a célt szolgálja, hogy egyenlőséget teremtsen a járványügyi védekezésben részt vevők díjazásában, függetlenül attól, hogy civil vagy katona-egészségügyi szakemberről van szó – nyilatkozta a Honvédelem.hu-nak Benkő Tibor honvédelmi miniszter.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Kovács Attila

Január 17-én este jelent meg a Magyar Közlönyben a fokozott igénybevételi pótlékról is szóló honvédelmi miniszteri (HM-) rendelet, amelynek előzménye az országos kórház-főigazgató (OKFŐ) tavaly év végén hozott, azonos tartalmú utasítása volt – írja a Magyar Nemzet. Az a rendelet, ezt a díjazást országosan vezette be 2022. január elsejével az egészségügyi dolgozók számára, azonban a honvédelmi ágazaton belül dolgozó egészségügyi alkalmazottakra nem terjedt ki. A honvédelmi miniszteri rendelettel viszont 2022. január 1-jétől, az MH Egészségügyi Központ sürgősségi ellátásában részt vevő szakdolgozói is megkaphatják ugyanazt a mértékű pótlékot, mint amit az OKFŐ fenntartásában működő intézményekben, vagyis minden civil kórházban dolgozó egészségügyi alkalmazott. 

„Így tehát valótlan az Mfor.hu-n hangzatos felütéssel megjelent cikk, miszerint »Orbán Viktor napi 30 ezer forintos éjszakai pótlékot ad a katonáknak«. A megjelent rendelkezés ugyanis nem más, mint a honvédelmi, valamint a civil egészségügyi ágazatok egységének és összhangjának megteremtése”

– húzta alá a Benkő Tibor. A miniszter a lapnak kifejtette, az sem igaz, hogy az említett pótlékra csak a katonák jogosultak, hiszen az azonos munkakörben dolgozó honvédelmi alkalmazottak is megkapják. 

Szomorú, hogy az egyes sajtóorgánumokban szándékosan megfogalmazott, megtévesztő vagy ellenőrizetlenül átvett és közreadott hír ismét a katonákra és honvédelmi alkalmazottakra vonatkozó, negatív hangulatkeltő, értelmetlen honvédelem-ellenes kampányra alkalmas – mondta.

Tovább olvasom

Médiapiac

Már a New York Times magazint is homofóbiával vádolják

Amikor a forradalom felzabálja fiait.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Szépen lassan meg kell szokni, hogy amire ráfestik a szivárványos zászlót, az érinthetetlen. Semmilyen kritika nem érheti, akár jogos akár nem.

Ennek a szabálynak a betartását pedig még a „független-obijektív” lapokon is számon kérik az LMBTQ -lobbi szervezetei.

Van ugyanis több LMBTQ -cég mely tengeri luxus hajóutakat szervez az LMBTQ közösség számára. A New York Times bűne pedig az volt, hogy meg mert jelentetni egy cikket ami, azzal foglalkozott, hogy a járvány idején mennyire lehet kockázatos az, hogy adott esetben 2000- 5000 ember elindul egy több napos körútra a tengeren. Mindezt azzal a címmel, hogy Biztonságban lehet tartani 4700 embert a meleg körutazáson?

A cikk azzal kezdődik, hogy az amerikai betegség megelőzési szervezet (CDC) mindenkit óva int attól, hogy tengerjáró hajókon utazzon. Kitér arra is, hogy az omikron miatt több utazási iroda is lemondja körutakat, azonban pont Atlantis Events, meleg és leszbikus utazásszervező cég nem fogja.

Később pedig megszólaltattak több olyan utast is, aki el akarta adni jegyét, mert tartott attól hogy elkapja a covidot a hajón. Voltak azonban olyan megszólalók is, akik semmitől nem tartottak a hajóúttal kapcsolatban.

A New York Times tehát egyáltalán nem vádolható azzal, hogy csak egyoldalúan gyűjtötte volna a véleményeket. Persze ez már akkor is átlépett egy határt

Az egyik utazásszervező cég alapítója és vezetője Randle Roper erre reagált úgy, hogy homofób és a címnek sem szabadna a lapon szerepelnie – írja a 888.hu.

Tovább olvasom