Kövess minket!

Médiapiac

Deutsch Tamás: a napokban újabb Magyarországot lejárató médiamanipuláció leleplezésére került sor

A napokban újabb, Magyarországot lejárató médiamanipuláció leleplezésére került sor, amely ismételten rávilágít a liberális álhírgyártás és -terjesztés jelenségére – hangsúlyozta Deutsch Tamás, a Fidesz uniós parlamenti (EP) delegációjának vezetője, a brüsszeli testület összes képviselőjének elküldött hétfői levelében.

MTI/Koszticsák Szilárd

A képviselő levelében rámutatott: a Music Television (MTV) zenecsatorna interjút készített az European Music Awards “Generation Change” nevű elismerésének magyar díjazottjával, az LMBTQ-közösséghez tartozó Radványi Viktóriával, s az interjút az MTV YouTube-csatornáján tették közzé.

“Míg Radványi Viktória a filmben a budapesti utcákon elszenvedett állítólagos erőszakról beszél, az MTV kisfilmjében nem Magyarországon, hanem Grúziában készült felvételek láthatók, amelyeken inzultus éri az e közösséghez tartozó személyeket”

– mutatott rá Deutsch Tamás.

“Habár az MTV a Kontra.hu internetes újság leleplező cikke után, a szándékos manipuláció elismerése nélkül, suttyomban módosította a videó tartalmát és eltávolította a Magyarországot hamisan feltüntető képeket, az eset rávilágít arra az egyre általánosabbá váló és rendkívül káros gyakorlatra, ahogyan a liberális és progresszív médiaorgánumok igyekeznek manipulálni és besározni egyes országokat vagy politikai szereplőket a nemzetközi közvélemény előtt” – hangsúlyozta a képviselő.

Deutsch Tamás hozzátette:

“ez a tisztességesnek a legkevésbé sem nevezhető, az újságírás eredeti hivatásához méltatlan gyakorlat abban áll, hogy egyes véleményeket vagy politikailag motivált hazug állításokat tényként állítanak be, majd azokat újabb hazugságokkal és ferdítésekkel próbálják igazolni.”

Mint írta, “egészen döbbenetes az a képmutatás, hogy az MTV a manipuláció leleplezése után sem vállalta a felelősséget vagy kért elnézést amiatt, hogy álhírt terjesztett, hanem a hamisítás tényét elhallgatva, egyszerűen kivágta az ominózus jeleneteket. Sajnálatosan erről már senki sem értesült.”

A Fidesz EP-képviselője szerint, az eset egyik fontos tanulsága, hogy az “a baloldali-liberális igyekezet, amely az újságírókat és médiumokat a törvények fölé és a demokratikus elszámoltathatóságon kívül akarja helyezni, végsősoron a demokrácia egyik alappillérének, a médiának a komolyságát és hitelességét ássa alá”.

“Másik tanulsága, hogy újra bebizonyosodott: nincs az a hazugság, amit ha sokszor elismételnek, igazzá válna” – tette hozzá.

“A liberális és progresszív manipuláció és álhírgyártás támadás a szabadság és a demokrácia ellen”- szögezte le levelében Deutsch Tamás.

Borítókép: Deutsch Tamás, a Fidesz európai parlamenti delegációjának vezetője

Médiapiac

Durva politikai részrehajlással vádolják a Google-t

Az amerikai Republikánus Országos Bizottság (RNC) – a republikánus párt – szerint a Google szándékosan spamként, azaz levélszemétként kezelte az adományozóiknak kiküldött hírleveleiket a Gmail rendszerében, s ezzel az elmúlt hónapokban jelentősen szabotálta adománygyűjtő kampányaik sikerességét – jelentette az Axios nevű amerikai baloldali hírportál.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Ronna McDaniel, az RNC elnöke szerdán Twitter-oldalán, egy vonaldiagram kíséretében számolt be róla, hogy a Google “szisztematikusan támadta” a bizottság által kiküldött emaileket, amelyek a szervezet adománygyűjtő eseményeire hívták fel a legelkötelezettebb donorok figyelmét.

A bizottság beszámolója szerint általánosságban az általuk kiküldött emailek körülbelül 10 százalékát jelöli meg a Gmail spamként, ám 2021 decembere óta minden hónap utolsó pár napján – ami adománygyűjtés szempontjából döntő jelentőségű időszak – az elektronikus leveleik 90-100 százaléka levélszemétnek lett jelölve.

A Google, az Axiosnak adott nyilatkozatában azt állította, hogy a Gmail spam-szűrője teljes mértékben politikamentes. Hozzátették: igyekeznek biztosítani, hogy a politikai üzeneteket ne szűrjék vagy ne jelöljék meg levélszemétként a felhasználó akaratán kívül.

Az Axios felhívja a figyelmet arra, hogy nem a Google az egyetlen email-szolgáltató, amelynél a politikai elfogultságra utaló jelek fedezhetők föl: az Észak-Karolinai Egyetem áprilisi tanulmánya kimutatta, hogy – míg a Gmail valóban több, Republikánus Párthoz köthető emailt szűrt ki -, a Yahoo és az Outlook levelezőrendszerei nagyobb valószínűséggel jelölik kéretlennek a Demokrata Párttal kapcsolatos leveleket.

Más szolgáltatók mellett a Google is úgy vélekedett, hogy a szűrési minták közti eltérés nagyban függ az emailek küldőjeinek és címzettjeinek viselkedési szokásaitól.

Tovább olvasom

Médiapiac

Szamurájkarddal fenyegethette alkalmazottait a Facebook ura

Tömeges leépítés helyett pedig inkább elüldözné a nem elkötelezett dolgozókat.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA pool/Michael Reynolds

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katanája Zuckerbergnek.

Állítása szerint az akkoriban a húszas éveinek legelejét taposó Zuckerbergnek enyhén szólva sem volt az erőssége a dolgozók motivációja, neki nem tetsző fejlemények láttán kedvesen olyan dolgokat mondott, mint például „szájon váglak, ha nem készülsz el gyorsabban”, vagy épp „feldarabollak a nagy kardommal”. Az utóbbi fenyegetőzés során a szavainak nyomatékosítása érdekében szamurájkardot tartott a kezében, Kagan azóta sem tudja, hogy miért volt egyáltalán katonája Zuckerbergnek.

Az ennél aktuálisabb ügyre rátérve a Meta csütörtökön megtartotta a legutóbbi kérdezz-felelek eseményét a dolgozókkal, ennek során a frusztrált Zuckerberg bejelentette, hogy sokkal agresszívebb célokat fog kitűzni, ezzel befűtve a dolgozók talpa alá.

„Realisztikusan nézve valószínűleg nagyon sok olyan ember van itt a cégnél, akiknek nem kellene. Abban bízom, hogy az elvárások megemelésével elég forróvá válik a levegő néhányatok számára az önkéntes felmondáshoz, ez a fajta természetesen kiválasztódás számomra megfelel” – árulta el teketóriázás nélkül a terveit Zuckerberg.

A techcégek javához hasonlóan a Facebook is drámaian visszavágta az idén felvenni kívánt dolgozók számát, hiszen az általános gazdasági nehézségek mellett egyre nehezebb a hirdetések eladása, és a termékeinek felhasználói bázisai sem nőnek a kívánt mértékben. A tavalyi utolsó negyedévben a Facebook napi szinten aktív felhasználóinak száma még csökkent is, 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra – írta meg az Origo.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Médiaszolgáltatókat büntetett, figyelmeztetett a médiatanács

Jogsértések miatt figyelmeztette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit a médiatanács, a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját pedig bírsággal sújtotta – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

Közleményükben azt írták: a Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A médiatanács vizsgálata megállapította: a történet “annyi halált és erőszakot tartalmazott”, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül – írták.

A médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amelyet az ismételt jogsértés miatt a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal egészített ki – ismertették.

Márciusban és áprilisban 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a médiatörvény vonatkozó bekezdését – állapította meg a hatóság.

Azt írták: a Választás 2022 című társadalmi célú reklámok részvételre buzdítottak az országgyűlési választásokon, azaz állampolgári jogok gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét, ezért a médiatanács csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.

Az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, valamint a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit – állapította meg a médiatanács hatósági ellenőrzése során. A jogsértés csekély súlya miatt a testület nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A hatóság közleményében arról is beszámolt, hogy lezárták a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett, valamint elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom