Kövess minket!

Médiapiac

„Büntető igazságtételi” programot hirdettek a baloldali lapban

Ez lenne az az »új Magyarország«, melyet saját üdvküldetéseként hirdet a baloldal? – tette fel a kérdést Szánthó Miklós.

A borítóképen Lengyel László beszél Wéber Attila szociológus Kompok országa címû könyvének bemutatóján a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon, 2014. április 25-én. MTI Fotó: Kovács Attila

Az Alapjogokért Központ igazgatója, a Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriumi elnöke a hivatalos közösségi oldalára feltöltött bejegyzésben idézi fel, hogy amikor nagymamája még fiatal volt – 1950-ben (’51-ben?) – kaptak egy végzést, melyben a bíró röviden, tömören annyit közölt, hogy a család valamennyi ingatlanát „az állam javára bekebelezi”. Ez közvetlenül azelőtt történt, hogy Szánthó Miklós nagyszüleit az éppen csak megszületett édesanyjával együtt a Hortobágyra internálták – derül ki a Facebook-bejegyzésből.

„Tudják, az osztályharc akkoriban »fokozódott«” – teszi hozzá az Alapjogokért Központ igazgatója.

A poszt kitér arra is, hogy most, 70 évvel Rákosi Mátyásék osztályharcos kollektivizálása és véreskezű rémterrorja után Lengyel László („neves politikatudós”) Bárándy Péterre („neves ügyvéd”) hivatkozva meghirdette a baloldali ellenzék „büntető igazságtételi” programját a Népszavában.

„A társadalmi igazságosságot szem előtt tartva kell átrendezni a tulajdonviszonyokat […] a vagyonok egy része bíróság által megítélt vagyonelkobzás révén kerülhet állami tulajdonba”. A „törvényes államosításból” lesz lehetséges utána „valamiféle igazságos és méltányos igazságtétel” – idéz a balos lapban megjelent cikkből Szánthó Miklós, akinek bejegyzését a Magyar Nemzet szemlézte.

„Ez lenne az az »új Magyarország«, melyet saját üdvküldetéseként hirdet a baloldal? Ez lesz majd a jogállam? Amit Fleck doktor javaslatára egy picikét felfüggesztenek majd, hogy demokratikus módon feles többséggel átírják majd a kétharmados törvényeket és az alkotmányt? Ahogy azt Vörös Imre meg Elek István javasolják? Hogy lesz majd, a jobboldali újságírókat csak szimplán eltiltják a foglalkozásuktól, ahogy azt cigis ávós módjára Fekete-Győr mondja, vagy azért lesz botos stílus is, ahogy Vadai Ágnes szeretné?

A földönfutóvá tétel mikor jön? Hogy tervezi a Feri? A vagyonelkobzás után, vagy azért úgy intézik, hogy a sok burzsoát, kulákot a saját lakásából, házából internáljanak? De ugye a Feriék azért megtarthatják az egykori zsidó tulajdonosaiktól szintén a »társadalmi igazságtételre« hivatkozva 1952-ben államosított Szemlőhegy utcai villát?” – teszi fel a kérdéseket az Alapjogokért Központ igazgatója.

„Ahogy az egyik polgári-keresztény párt választási plakátja igyekezett időben figyelmeztetni még ’45-ben vagy ’47-ben: »Jól nézzétek meg a listát, soha többé kommunistát!«” – olvasható Szánthó Miklós Facebook-oldalán.

Médiapiac

Tematikus műsorfolyam a pünkösdi hétvégén a közmédia csatornáin

Sokszínű pünkösdi műsorkínálattal várja nézőit és hallgatóit május 26. és 29. között a közmédia. A Duna élőben közvetíti a csíksomlyói búcsút, a Kossuth Rádió ünnepi műsorokkal, az M5 ismeretterjesztő adásokkal és koncerttel készül a hosszú hétvégére.

Közzétéve:

MTI/Veres Nándor

A közmédia idén is kiemelt figyelmet szentel a pünkösd vallási- és kulturális jelentőségének. A legkisebbek az M2 Gyerekcsatorna Hetedhét kaland című műsorának pünkösdhétfői adásában ismerhetik meg az ünnep hagyományait a pünkösdi királyválasztás szokásán keresztül. A Duna idén is élőben sugározza a minden évben tömegeket vonzó csíksomlyói búcsút. A televízión és a közmédia online felületén – a Médiaklikk.hu oldalon – május 27-én, szombaton 10 órától élőben követhető az esemény, a Duna World 22:05-től ismétli meg az adást. A csatorna pünkösdvasárnap 11 órától pünkösdi evangélikus istentiszteletet közvetít Nagykanizsáról. Az M5 pünkösdhétfő délelőttjén ismeretterjesztő műsorokat ad a témában, 15:10-től Kodály Zoltán Pünkösdölő című művét tűzi műsorra a Pro Musica leánykar előadásában.

Kossuth Rádió vasárnap és hétfőn tematikus adásokkal jelentkezik. A Vasárnapi Újság című reggeli műsorban május 28-án Michael Wallace Banach nuncius, az Apostoli Szentszék követe Járai Judit műsorvezetőnek ad exkluzív interjút. Csíksomlyó: a nemzeti összetartozás szimbóluma címmel 9:05-től a Ferenc pápa által is meglátogatott, nagy múltú búcsújáró hely jelentőségéről beszél Kozma Imre atya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapítója, valamint Kovács Gergely, a Magyarországi Mindszenty alapítvány képviselője, okleveles posztulátor. Május 29-én pünkösdi ünnepi zenei műsorral indítja a napot a rádió, majd 13 óra után az egyházi, majd 17:30-tól a néphagyományokról lesz szó. 18:30-tól a Pünkösd előtti hazatérés Ukrajnába – egy gyógyító összefogás története című műsorban egy súlyos beteg asszony gyógyulását és hazatérését ismerhetik meg a hallgatók. Az este pünkösdhétfői adásában 19:05-től a házigazda ezúttal Mihályi Gábor, a Magyar Állami Népi Együttes vezetője lesz, aki Kubinyi Júlia népdalénekessel beszélget a pünkösdi népszokásokról.

Bartók Rádió május 28-án a 15:05-kor kezdődő Régizenei kalandozások című műsorban Mórocz Tamást, a Bodajki Segítő Szűz Mária Kegytemplom plébánosát látja vendégül, május 29-én 19:35-kor Ton Koopman holland karmester orgonahangversenyét adja. A Dankó Rádió Jöttömbe’, jártomba’ című népzenei műsora vasárnap a Szentendrei Skanzen pünkösdi örökség ünnepének hangulatjelentésével, míg a Táncházban 20 órakor kezdődő adása pünkösdi és csíksomlyói búcsúsénekkel csatlakozik az ünnepi műsorfolyamhoz. A Petőfi Rádió Petőfitt című hétvégi műsora ezúttal a gasztronómia világába kalandozik hagyományos pünkösdi ételekkel.

Borítókép: A labarumot és a kordont viszik a csíksomlyói búcsú szentmiséjére a Kis- és Nagysomlyó-hegy közötti hegynyeregbe Csíksomlyón 2022. június 4-én

Tovább olvasom

Médiapiac

A bíróság is megerősítette a Médiatanács döntését az RTL műsoráról

A Fővárosi Törvényszék szerint is törvénysértő volt az RTL Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorszámának október 18-ai adása – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel. Jelezték: a Médiatanács egy rádióra bírságot szabott ki, a Viasat 6 egyik műsorszáma miatt pedig a holland hatósághoz fordult.

Közzétéve:

RTL/Celeb vagyok, ments ki innen

A közleményben azt írták: bejelentések alapján indított eljárást a médiatanács a Celeb vagyok, ments ki innen tavaly október 18-ai epizódja miatt.

Az RTL adásában a műsorvezetők, Vadon János és Sebestyén Balázs megalázó és kiszolgáltatott helyzetbe hoztak egy kolumbiai gyermeket.

A műsorvezető magyarul feltett kérdéseire a gyermeknek minden alkalommal azt kellett felelnie: “Si senor!” (“Igen, uram!”).

A kérdések közül néhány a fiú intim szféráját sértette, illetve a testalkatán gúnyolódott.

A Médiatanács januárban megállapította, hogy

a jelenettel a médiaszolgáltató megsértette a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatását tiltó törvényi rendelkezést.

A testület határozatában súlyos jogsértést állapított meg, és kétmillió forintos bírságot rótt ki a szolgáltatóra, ezenkívül a jogsértésről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

A Magyar RTL Televízió Zrt. a médiatanács döntése miatt bírósághoz fordult. A bíróság egyetértve a Médiatatanács határozatában foglaltakkal, megállapította, hogy a műsorszám a kiskorút megalázó helyzetben mutatta be, mivel a neki feltett kérdésekre nem reagálhatott szabadon, tűrnie kellett a kialakított helyzetet.

Az RTL ezzel a jelenettel olyan üzenetet közvetített a nézők felé, melynek hatására a testsúlyproblémákkal küzdő fiatalok megszégyenítve érezhették magukat, a túlsúlyos embereket kritizáló egyének számára pedig megerősítést adhatott arra, hogy megengedett az ilyen jellegű bántalmazás, nem történt ugyanis korrekció a sértő események elhangzását követően.

Mindezeket figyelembe véve a törvényszék a Magyar RTL Televízió Zrt. keresetét elutasította

– írták.

A közleményben arról is beszámoltak, hogy a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió tavaly december 1-jén sugárzott műsorának hatósági ellenőrzése során több jogsértést is feltárt a médiatanács.

A rádió saját üzleti tevékenységét népszerűsítő információ reklámfőcímek nélkül került adásba, ezenkívül a médiaszolgáltató nem tett eleget a hatósági szerződésben foglalt vállalásainak a közszolgálati célokat szolgáló és a helyi közélettel foglalkozó műsorszámokról, emellett az egyik támogatói üzenetben burkolt reklámot tett közzé.

A szerződéses vállalások megsértése miatt a hatóság bírságot rótt ki, a többi jogsértés miatt pedig figyelmeztette a rádió szolgáltatóját.

Szintén közölték: a holland joghatóság alá tartozó Viasat 6 április 9-én 21 órai kezdettel sugárzott, “Elhajlási engedély” című műsorszámát bejelentés alapján vizsgálta a médiatanács.

A csatornán hat éven aluliak számára nem ajánlott korhatári jelöléssel volt látható a film, holott tartalma alapján azt a 16 éven aluliak számára nem ajánlott kategóriába kellett volna sorolni.

Hozzátették: a Médiatanács a felmerült jogsértésekről értesíti a holland társhatóságot (Commissariaat voor de Media – CVDM), és kéri a szükséges intézkedések megtételét.

Borítókép: jelenet a Celeb vagyok, ments ki innen epizódjából

Tovább olvasom

Médiapiac

Elbukta a közmédia ellen indított perét Cseh Katalin

Jogerős ítélet született.

Közzétéve:

Cseh Katalin, a Momentum képviselője az Európai Parlament strasbourgi épületében 2019. július 16-án, fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Elutasította Cseh Katalin momentumos képviselő sajtó-helyreigazítás iránti fellebbezését is a Fővárosi Ítélőtábla; a bíróság döntése értelmében a baloldali politikus köteles megfizetni a közmédia perköltségét, valamint az eljárási illetéket – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Sajtó és Marketing Irodája még az MTI-vel.

A kedden kiadott közleményben azt írták, hogy az ítélet jogerős. A Momentum európai parlamenti képviselője az első fokon eljáró – és szintén a közmédia javára döntő – Fővárosi Törvényszék ítéletét kifogásolva fellebbezett, nehezményezve a “Már van gyanúsítottja annak az adócsalási botránynak, amelyben a momentumos Cseh Katalin is érintett” című, a hirado.hu oldalon megjelent cikkben, valamint az M1 Híradó Youtube-csatornáján elérhető videóban foglaltakat – ismertették.

Hozzátették:

a Fővárosi Ítélőtábla alátámasztottnak találta a közmédia véleményét, miszerint a Cseh Katalin érdekeltségébe tartozó cégnél büntető ügyben zajlott nyomozás, amelyben gyanúsítás is történt.

A bírósági döntés értelmében a baloldali politikus mint felperes köteles megfizetni a teljes perköltséget, vagyis az első- és a másodfokú eljárás költségét is, összesen 444.500 forintot a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-nek, valamint az államnak 48.000 forint fellebbezési és 72.000 forint eljárási illetéket. Az ítélet jogerős, az ellen fellebbezésnek nincs helye – áll a kommünikében.

Tovább olvasom