Kövess minket!

Médiapiac

Bukhat az évtized mega-felvásárlása

Az amerikai trösztellenes hivatal a CNN tévé eladását kéri az AT&T-től a Time Warner felvásárlásának engedélyezéséhez.

A döntést az igazságügyi minisztérium részeként működő trösztellenes hivatal új vezetője, Makan Delrahim hozta. Ennek értelmében a 84.5 milliárd dolláros üzlet engedélyezéséhez az AT&T-nek el kellene adnia a megvásárlandó Time Warner portfoliójából a Turner Broadcasting médiaszogáltatót. Ennek a része a CNN hírtelevízió és a DirectTV.

A várható üzlet részleteiről ellentmondásos információk kerültek napvilágra szerdán, különösen azután, hogy a brit Financial Times című lap amerikai minisztériumi forrásokra hivatkozva kiszivárogtatta, hogy az AT&T felajánlotta a CNN eladását. A telekommunikációs vállalat közleményben ezt cáfolta. Az igazságügyi minisztérium hivatala második lehetőségként a DirectTV eladását is felvetette, ám az AT&T ezt sem tartotta reális igénynek.

Az AT&T és a Time Warner közötti tárgyalások több mint egy éve folynak. A Time Warner tulajdonában nemcsak a Turner Broadcasting van, hanem az HBO televíziós csatorna és a Warner Bros filmstúdió is. Ráadásul a Turner Broadcasting – amelynek a CNN és a DirectTV mellett része a TBS, a TNT és a Cartoon Network is – a Time Warner birodalmának legjövedelmezőbb része. A médiabirodalom felvásárlásával az AT&T a mobilszolgáltatását szeretné bővíteni videón elérhető szórakoztató-programokkal és filmekkel.

A CNN esetleges eladására a politika árnyéka vetül, Donald Trump elnök ugyanis többször összeütközésbe került a hírtelevízióval, amelyről azt állította, hogy “hamis híreket” közöl. Egyes kommentátorok most úgy vélik, hogy az elnök “bosszút áll” a hírtelevízión az őt ért bírálatokért.

Donald Trump azonban korábban sem rejtette véka alá, hogy ellenzi az üzlet létrejöttét. Tavaly, az elnökválasztási kampányban azt ígérte, hogy amennyiben elnök lesz, azonnal elutasítja a felvásárlást, mert megítélése szerint ezzel egyetlen vállalat kezében túlságosan is nagy médiakontroll összpontosulna.

Álláspontjához szerdán csatlakozott egy demokrata párti politikus is: Al Franken minnesotai szenátor szintén állást foglalt a mega-felvásárlás ellen. Franken ugyanakkor aggodalmát fejezte ki a CNN esetleges eladása miatt. “Minden arra utaló jel, hogy a kormányzat felhasználná hatalmát a neki nem tetsző médiumok gyöngítésére, nagyon aggasztó fejlemény lenne” – nyilatkozta a szenátor. Franken 11 demokrata párti szenátorral együtt az idén júniusban levelet intézet Jeff Sessions igazságügyi miniszterhez, azt követelve, hogy a minisztérium ne engedélyezze a Time Warner felvásárlását. A demokrata párti politikusok azzal érveltek: attól tartanak, hogy magasabbak lennének az előfizetési árak, például az HBO esetében, kisebb lenne a választék és szegényesebb a minőségi szolgáltatás.

A Fehér Ház nem kommentálta a szerdai fejleményeket. Egyik tanácsadója, Kellyanne Conway vasárnap a CNN hírtelevízióban azt mondta: a kormányzat nem avatkozik be a felvásárlás ügyeibe.

(mti)

Médiapiac

Megbírságolta a Tilos Rádiót és vidéki rádiókat vizsgált a Médiatanács

Korhatár-besorolási büntetést kapott a fővárosi adó.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága pénteki közleménye szerint a fővárosi Tilos Rádió szolgáltatójára 75 ezer forint bírságot rótt ki a Médiatanács, mert a 7térítő című műsorban elhangzott, következetesen trágár kifejezések ellenére nem 16-os korhatár-besorolással és nem a 21 és 5 óra közötti idősávban, hanem besorolás nélkül, reggel 7 és 9 óra között sugározta a vitatott műsort.

A grémium a szerződéses vállalások betartását vizsgálta több vidéki rádiónál. A nyíregyházi Karc FM 102,6 kevesebb magyar zenét, a dunaújvárosi Rádió 24 kevesebb hírt és közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a mindennapi életet segítő műsort, míg a békéscsabai Csaba Rádió kevesebb szöveget és helyi közéleti műsort, valamint több zenét tett közzé, amiért a testület figyelmeztette a rádiók szolgáltatóit.

“A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét” – hangsúlyozták.

Bejelentés alapján olyan műsorokat is vizsgált a grémium, amelyeknél nem indít eljárásokat. Júniusban a TV2 Családi titkok című sorozat egyik epizódjában homoszexuális témával foglalkozó tartalmat sugároztak. A Médiatanács döntésénél elsősorban arra volt figyelemmel, hogy az elbírálásnál még a szigorúbb gyermekvédelmi szabályok nem alkalmazhatók, tekintettel arra, hogy a törvénymódosítás csak később lépett hatályba.

A testület az Úgytudjuk nevű sajtótermék augusztusi számában látható “Szerelem a Gayer parkban” című tartalom kapcsán sem indít eljárást, ugyanis az a kiskorúak védelme szempontjából ártalmas elemet nem tartalmazott.

A rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntésekről azt közölték, a Médiatanács megállapította, hogy a Szeged 87,9 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázat eredménytelen, ugyanis az egyedül pályázó Radio Plus Kft. alakilag érvénytelen ajánlatot adott. A testület ugyanakkor a médiaszolgáltatási lehetőség újrapályáztatásáról döntött, és elfogadta a pályázati felhívás tervezetét. A Médiatanács emellett véglegesítette a körzeti Nyíregyháza 100,5 MHz pályázati felhívását.

A testület elvégezte a Tapolca 101,8 MHz, a Veszprém 94,6 MHz és a Tatabánya 107,0 MHz pályázati felhívásaira benyújtott egy-egy ajánlat alaki vizsgálatát: előbbi kettőnél nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t, míg utóbbinál a Karc FM Média Kft.-t.

A testület a szolgáltató kérelmére 60 napos ideiglenes hatósági szerződést köt a kisközösségi Gyöngyös 92,4 MHz használatára a Mátra Média Kulturális Egyesülettel – áll a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Terheléses informatikai támadás az Origo ellen

Péntek reggel terheléses támadás érte az Origo weboldalát. A szerkesztőség 8 óra után nem sokkal észlelte, hogy az Origo oldala többször elérhetetlenné vált és válik mind az olvasók, mind szerkesztőség számára.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A hiba pontos okát még vizsgálják, de az elsődleges vizsgálatok alapján megállapítható, hogy külső, terheléses támadás érte a weboldalt. 

Korábban a Mandiner oldalát is támadás érte, csütörtökön pedig a Békemenetet szervező CÖF-CÖKA honlapja ellen és a Magyar Hírlap ellen indult terheléses támadás, így egy ideig mindegyik oldal elérhetetlenné vált – emlékeztetett az Origo.  

Tovább olvasom

Médiapiac

Így újul meg 2022-ben a Duna Televízió

Hamarosan átalakul a közmédia főadója: 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készülnek a nézőknek a csatorna megújulására – jelentette be Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója a Figyelő aktuális számában, amelyben hangsúlyozta, az innováció a legfontosabb célkitűzés.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A 2011-ben létrejött Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap napjainkban másfélszer annyi tartalmat gyárt, mint az első évben. A tartalomgyártó vállalat célkitűzése, hogy folyamatosan magas minőséget nyújtson nézőinek, miközben a szolgáltatást olyan egyedülálló innovációkkal fejleszti, mint a megújult Időjárás-jelentés vagy az M4 Sport stúdiója. Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója a Figyelőnek adott interjújában kiemelte, az átalakulás folytonos: 2022-ben két nagy projektre készül a közmédia, a Duna Televízió, valamint az M5 oktatási-kulturális csatorna megújulására.

„Az építkezés folyamatos, teljes technológiamegújítás történik az infrastruktúránkban. Hamarosan önálló stúdiót kap az M5 és Duna csatorna. Olyan eszközparkot kapott az informatikai és a műszaki rendszer, amely a legmagasabb szintű kiszolgálást biztosítja egy 21. századi médiavállalat működéséhez. Amikor külföldi szakmai vendégeket fogadunk, azt szokták mondani, hogy ez az a színvonal, amihez hozzászoktak” –

fogalmazott a vállalatvezető, aki hozzátette, hogy mind tartalmilag, mind vizuálisan újdonságokra számíthatnak jövőre a közmédia nézői, amelynek előszele volt a közelmúltban bemutatott két nagyszabású produkció, a Toldi animációs film és a Rozmaring kunyhó bábjátéksorozat.

A szakember hozzátette: a közmédia felnőtt a XXI. századhoz, sok tekintetben már a médiapiaci innováció meghatározó szereplőjévé vált.

Példaként említette a közelmúlt egyik nagy fejlesztéseként a nyári olimpia és a labdarúgó-Európa-bajnokság közvetítésére létrehozott webes lebonyolító rendszert, amellyel a hazai médiapiacon egyedüliként lehetővé vált, hogy a különböző mérkőzések párhuzamosan nyomon követhetők legyenek.

A teljes interjú Papp Dániel vezérigazgatóval a Figyelő aktuális számában olvasható.

(Borítókép: Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap /MTVA/ megbízott vezérigazgatója a Süsü, a sárkány címû bábfilmsorozat mesehõseirõl készült alkalmi bélyegblokk forgalomba bocsátásán Budapesten, az MTVA székházában 2019. szeptember 2-án.)

Tovább olvasom