Kövess minket!

Médiapiac

Bocsánatot kér botrányos riportfilmje miatt a Deutsche Welle

A Budavári Lakosok Szövetsége szerint az egyetlen elfogadható megoldás a videó törlése lehet.

A Budai Vár és a Lánchíd látképe és tükörképe a Dunán, esti kivilágításban, fotó: MTVA / MTI / Bizományosi: Róka László

Elnézést kért a budai Vár felújításával kapcsolatos lejárató propagandafilmjéért a Deutsche Welle – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a Budavári Lakosok Szövetsége. Válaszul a I. kerületi lakosok érdekeit képviselő egyesület felszólító levelére – amelyben a szervezet a budai Vár felújításával kapcsolatos kisfilm korrigálását kéri – Christoph Jumpelt, a német közszolgálati televízió vállalati szóvivője közölte:

nem állt szándékukban a történelmi összefüggések félreérthető bemutatása.

A szóvivő emellett megjegyezte, hogy időközben a riportfilmet egy szerkesztőségi megjegyzéssel látták el, amelyben igyekeznek világossá tenni, hogy a náci Németország felelős a zsidók százezreinek kényszerített elszállításáért és meggyilkolásáért, így elnézést kérnek, ha a jelentés más benyomást keltett és egyoldalúnak tűnt.

A Deutsche Welle válaszát értékelve a Budavári Lakosok Szövetsége kijelentette:

az egyetlen elfogadható megoldás a videó törlése lehet, ugyanis a történelem meghamisítására és hazugságok közlésére nincs mentség.

Az egyesület továbbá reményét fejezte ki, hogy a német állami televízió bocsánatkérő levele, valamint a szerkesztői megjegyzés eljut a riportalanyokhoz is, akik ezáltal kiegészíthetik a történelmi ismereteiket.

A Budavári Lakosok Szövetsége a minap levélben szólította fel a Deutsche Welle szerkesztőségét, hogy módosítsa a budai Vár felújításával kapcsolatos riportját, és az egyoldalú megítélés helyett az igazságnak megfelelően járjon el. A I. kerületi lakosok érdekeit képviselő szervezet a levélben hangsúlyozta:

felháborítónak tartják, hogy a riport olyan látszatot kelt, mintha a magyar kormány a budai Vár helyreállításával a náci Németország általi megszállás korát és az akkori viszonyokat akarná restaurálni Magyarországon.

Véleményük szerint súlyos hiba a királyi vár felújítását összemosni a világháborús történésekkel, és megbotránkoztató, hogy éppen egy olyan ország közszolgálati médiája tesz közzé a Vár rekonstrukciós munkálatait hamis színben feltüntető riportot, amely a II. világháború kirobbanásáért és a rombolásokért nagyrészt felelős. A szervezet továbbá leszögezte: minden alapot nélkülöz az a megállapítás is, hogy zsidóüldözés van Magyarországon, végül pedig azt a közlést is cáfolták, hogy a budai várkerület a felújítások miatt élhetetlenné vált.

Mint ismert, a magyar kormány budapesti építkezéseiről készített nemrég riportot a Deutsche Welle. A hazánkat lejárató riportfilm – V. Naszály Mártának, az I. kerület balliberális polgármesterének, Wágner Tamásnak, az MTI korábbi munkatársának, valamint Ungváry Krisztián baloldali történésznek „köszönhetően” azt sugallja, hogy a felújítás alatt álló budai Vár és a Kossuth tér a szélsőséges nacionalizmus bizonyítéka, ahol a 1944-es állapotok köszönnek vissza, továbbá azt is elpanaszolják, hogy a budai Várnegyedben zajló méregdrága építkezések miatt a környék az ott lakók számára lassan élhetetlenné válik.

Rövidesen viszont kiderült, hogy a Deutsche Welle manipulálta a civil megszólalók nyilatkozatait: Wágner Tamás szájába olyan mondatokat adott, amelyek nem hangzottak el, továbbá egy holokausztszindrómában szenvedő lakos kijelentéseivel igyekezett azt a látszatot kelteni, hogy Magyarországon napjainkban is zsidóüldözés zajlik.

Médiapiac

Remek nézettséggel tért vissza a Szerencsekerék a TV2-re

A legendás vetélkedő július 19-én tért vissza a TV2 képernyőjére megújult formában, Kasza Tibi műsorvezetésével.

Közzétéve:

TV2

Az első heti nézettségi adatok alapján elmondható, hogy a Szerencsekerék az első öt adással átlagosan a legnézettebb műsor volt a saját idősávjában mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, 4+ és 18-49) – közölte a csatorna PR osztálya.

A kereskedelmileg fontos 18-59 évesek körében az első öt adás átlagosan 14,9%-os közönségarányt ért el, a teljes lakosság körében 16,2 százalékot, a 18-49 év közöttiek esetében pedig 15,4 százalékot. A Szerencsekerék idősávjában az RTL Klub volt a második legnézettebb csatorna a vizsgált korcsoportokban (A18-59: 12,7%; A4+: 12,4%; A18-49: 13,5%).

Érdekesség, hogy a fiatalabb nézők is nagy arányban kapcsoltak a műsorra, annak ellenére, hogy a Szerencsekerék 2001-ben, 20 éve volt utoljára a TV2 képernyőjén. Vagyis nem csak a nosztalgia játszott szerepet a választásban, hiszen a 13-17 év közötti nézők életkorukból adódóan nem emlékezhetnek a régi TV2-es adásokra, mégis 19,4%-os átlag közönségarányt ért el a Szerencsekerék ebben a nézői szegmensben.

A teljes lakosság körében a legnézettebb adás a hétfői volt, 677 ezres átlagos nézőszámmal (AMR).

2021 júliusa részben a sporteseményekről szól, a Labdarúgó-Európa-bajnokság a hónap elején és a pénteken elstartolt Olimpia kiugró nézettségi adatokat produkál. Emellett azonban fontos megjegyezni, hogy havi átlagban a TV2 a legnézettebb csatorna mindhárom kiemelt korcsoportban és a TV2 Csoport is tartja piacvezető pozícióját júliusban.

A csatornák rangsora átlag közönségarány alapján, teljes napra vetítve a 18-59 évesek körében: TV2: 7,4%, RTL Klub: 7,1%, M4 Sport 5,2% (vizsgált időszak: 2021. július 1-25.) A csatornacsaládok versenye ebben az összehasonlításban: TV2 Csoport: 21,6%, RTL Magyarország: 18,5%, MTVA 9,9%.

Borítókép: Sydney van den Bosch és Kasza Tibor

Tovább olvasom

Médiapiac

Álinterjút közölt a Nők Lapja, kirúgták Návai Anikót

A hollywoodi tudósító elismerte, hogy máshonnan származó idézeteket felhasználó interjút adott le a Nők Lapjának Scarlett Johanssonnal. A lap a baloldali Central Médiacsoport tulajdonába tartozik, tulajdonosa a milliárdos Varga Zoltán.

Közzétéve:

MTI Fotó: Beliczay László

Az Origo azt írja, hogy Návai Anikó, a Hollywood Foreign Press Association (HFPA) tagja elismerte, hogy plagizált interjút adott le a Nők Lapja címlapsztorijához. A tudósító Scarlett Johanssonnal “készített” interjút, ám valójában korábbi nyilatkozatokból és máshonnan engedély nélkül átvett részleteket ollózott össze. A Kreatív arról ír, Návai nem a Nők Lapja szerkesztőségének tagja, hanem külső munkatárs.

A Nők Lapja főszerkesztője, Vass Virág a TheWrap-nek azt nyilatkozta:

Návai hatalmas hibát követett el, minden kapcsolatot megszakítanak vele.

Hozzátette, tájékoztatni fogják olvasóikat az ügyről és minden érintettől elnézést kérnek a kellemetlenségért.

Borítókép: Návai Anikó interjút készít Angelina Jolie (j) amerikai színésznő, rendezővel a Magyar Televízió számára 2011. október 29-én a Kiscelli Múzeum kertjében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Itt vannak a Médiatanács legfrissebb döntései

Figyelmeztetést kapott több médium és bírságot is kiszabtak.

Közzétéve:

Pixabay

Nem megfelelő korhatár-besorolás és a műsortámogatási előírások megsértése miatt 1,75 millió, illetve 300 ezer forintos bírságot rótt ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa

– tájékoztatott az NMHH Kommunikációs Igazgatósága.

A bírságot azért szabta ki a testület, mert a Tények Plusz egy májusi epizódját 16-os korhatár-besorolás helyett 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tették közzé, és – a 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett – 18 óra után sugározták. A műsorban a plasztikai műtétekhez kapcsolódóan olyan videók és fotók jelentek meg, amelyek a beavatkozások ijesztő, torz, túlzásba vitt példáit mutatták be, és több illusztráció szexuális töltetű volt, így azok a 16 éven aluliak számára káros hatással lehettek.

A testület 300 ezer forintos bírságot is kirótt a szolgáltatóra, amiért az áprilisban az Életmódi című műsorban olyan táplálékkiegészítőket mutatott be, amelyeket az egyik szponzorcég forgalmazott, azok megvásárlására ösztönözve a nézőket.

A médiatanács burkolt reklámok miatt figyelmeztette a szegedi egyetem televízió szolgáltatóját, mert egy áprilisi adást követő támogatói üzenetben megjelent a műsort szponzoráló cég pontos elérhetősége. Továbbá márciusban megkülönböztető jelzés nélkül adtak reklámot, ami megtévesztő lehetett a nézők számára.

A testület a szerződéses vállalásoktól való eltérés miatt figyelmeztetett három rádiót.

A dunaújvárosi 93.1 Best FM kevesebb magyar zenét, a Rábaköz Rádió FM 94,5 kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és a helyi mindennapi életet segítő műsort, hírműsorszámot és szöveget, míg a székesfehérvári 101,8 Best FM kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint magyar zenét tett közzé.

Emellett a műsorkvótákra vonatkozó 2020-as kötelezettségek elégtelen teljesítése miatt 10 ezertől 90 ezer forintig terjedő bírságokat szabtak ki hat televízió, négy rádió és egy lekérhető médiaszolgáltatás szolgáltatójára.

A testület megvizsgálta a 2020-ra vonatkozó beszámolási kötelezettség teljesítését is az arra kötelezett rádiók, televíziók körében; harminc médiaszolgáltatás szolgáltatója ezt nem végezte el határidőn belül.

Nyolc szolgáltató 25 ezer és 105 ezer forint közötti bírságot kapott, huszonkettőt pedig felhívásban szólítottak fel jogkövető magatartásra.

Rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatosan is hoztak döntéseket. A médiatanács folytatja a Budapest 98,0 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályáztatását. A Mosonmagyaróvár 90,9 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázat nyertese az egyedül pályázó Karc FM Média Kft. A Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívására egyetlen ajánlat érkezett; a testület nyilvántartásba vette a benyújtót, az Első Pesti Egyetemi Rádiót működtető Media Universalis Alapítványt.

A tanács véglegesítette a Székesfehérvár 106,6 MHz, a Tatabánya 107,0 MHz, a Dunaújváros 99,1 MHz, a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű pályázati felhívásait, valamint elfogadta a Szolnok 102,4 MHz helyi és a Szeged 87,9 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű pályázati kiírásait.

A grémium pályázati felhívások tervezeteit fogadta el Berettyóújfalu, Mezőtúr, Székesfehérvár, Szombathely és Törökszentmiklós telephelyű kisközösségi rádiós lehetőségekre, valamint a helyi vételkörzetű Kaposvár 97,5 MHz közösségi jellegű használatára szólóan.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom