Kövess minket!

Médiapiac

Balázsék átstartoltak

A Class FM Morning Show-jának műsorvezető-triója a legnagyobb vételkörzetű zenés rádiónál folytatja pályafutását, egy minimális névváltoztatást követően. A formátum is öröknek tűnt, amikor reggel belehallgattunk az adásba.

Pénteken jelentette be a rádiót működtető társaság, hogy hétfőtől a Rádió 1-en folytatódik az ország leghallgatottabb reggeli rádióműsora. Sebestyén Balázs, Vadon Jani és Rákóczi Feri a Reggeli Show-ban jelentkezik majd minden hétköznap reggel 6 és 10 óra között.

 

A műsorvezetőket az elmúlt időszakban számos rádió megkereste ajánlatával, ők azonban a Rádió 1-et választották, mert itt pontosan ugyanott folytathatják, ahol november közepén abbahagyták

– közölte a Rádió1.

Egyben jelezték: a névváltásra azért van szükség, mert a Morning Show védjegyet jelenleg nem a produkció birtokolja. Emiatt Sebestyén Balázsék megtették a szükséges jogi lépéseket, az eljáráshoz a Rádió 1 csapata minden segítséget biztosítani fog.

A csapat utoljára november 16-án készített műsort. A produkció két hét szünet után tér vissza és december 5-től a Rádió 1-en lesz újra hallható a hallgatók kedvenc rádióműsora. A műsor változatlan stábbal jelentkezik újra, minden eddigi jellemzőjét megtartva, a rádió vezetése és tulajdonosa teljes szólásszabadságot és független szerkesztői munkát ígért a műsorvezetőknek.

A szólásszabadság volt az elsődleges szempontunk, vagyis az, hogy ugyanott folytassuk a műsort, ahol abbahagytuk. A Rádió 1-en erre minden lehetőséget megkaptunk: a Reggeli Show-t ugyanaz a stáb készíti, mint eddig, a műsor hangvétele, egyedi humora nem változik. A Morning Show továbbra is a mi gyerekünk, a mi szellemi termékünk, amiért küzdeni fogunk – idézték Balázst.

Egyben felidézték:

november közepétől a Rádió 1 már mintegy 2,5 millió hallgatóhoz jut el, Budapesten kívül még további 9 városban fogható, ún. hálózatos formában működik.

Ennek a működési modellnek az a lényege, hogy a hálózatba kapcsolódó rádióknak megmarad a helyi jellege azzal, hogy naponta folyamatosan, óránként helyi hírekkel, információkkal szolgálják ki a hallgatókat. A Rádió 1 biztosítja a legjobb zenéket, a legnépszerűbb műsorvezetőket. A magyar rádiós piacon először történik meg, hogy egy ilyen kaliberű reggeli műsor egy helyi rádióban szólal meg.

Nagy megtiszteltetés, hogy az ország legkedveltebb műsorvezetői a Rádió 1-en folytatják. Biztos vagyok benne, hogy a Reggeli Show a Rádió 1 hálózat reggeli sávjában a hallgatóinknak minőségi rádiózást, üzleti partnereinknek értéket és megbízhatóságot fog biztosítani. A megállapodás értelmében Sebestyén Balázs, Vadon Jani és Rákóczi Feri változatlanul innovatív, vidám, színes, informatív reggeli műsorral szórakoztatják majd a hallgatókat – nyilatkozta a közleményben Bakai Mátyás, a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft. ügyvezető igazgatója.

 

Médiapiac

Viszik a Jobbik Facebook-oldalait Jakabék

Továbbra is jobbikos Facebook-oldalak elvételével építi közösségi médiáját Jakab Péter, aki egykori pártja helyett „a nép pártját” választotta.

Közzétéve:

Borítókép: Jakab Péter még a Jobbik frakcióvezetőjeként az Országgyűlés plenáris ülésén, fotó: MTI/Kovács Attila

A Jobbik Ifjúsági Tagozatának (IT) közösségi oldalait happolja el Jakab Péter új formációja: mára az érpataki, az újfehértói és a nagykállói Facebook-csoportok Jakab Péter pártból való kilépésének napjától, azaz augusztus 12-e óta a Jobbik IT helyett a Nép pártja elnevezéssel futnak. A fentieken kívül a Szabolcs 6. Vk nevű közösségi csoport kapott még új nevet, úgy tűnik, Jakab Péter csapatának egyelőre négy oldalt sikerült átvennie a Jobbiktól a közösségi médiában – hívta fel a jelenségre a figyelmet a Magyar Nemzet.

Ezzel együtt a jobbikos csoportok is igen vegyes képet mutatnak, szemlátomást komoly harc megy a kisebb-nagyobb követői létszámú csoportokért. Az elmúlt napokban a Jobbikból való kilépésükről hírt adó 18 alapszervezetnél is jól érzékelhető, hogy több mint a fele közösségi oldalát továbbra is a Jobbik kezeli – tartalmuk teljesen megegyezik, vagyis látható, hogy a párt központilag teszi ki a különböző bejegyzéseket.

Dacára annak, hogy az oldal profilképén Jakab Péter és “A nép pártján” felirat látható. Van olyan oldal is, amely teljesen inaktív, ilyen például a dunaharaszti, a bőcsi vagy a tarcali csoporté. A tiszaújvárosi közösségi oldalon például az odalátogató még mindig a választás előtti összefogásban részt vevő elbukott baloldali pártok közös “Egységben Magyarországért” feliratával találkozik. A frissen feloszlott jobbikos taktabáji alapszervezetnek pedig nincs Facebook-oldala.

A jobbikos oldalak elvétele egyébként nem újdonság. Jakab július 15-én, aznap, amikor képviselőtársai leváltották a Jobbik frakciójának vezetéséről, “A nép pártján elnevezéssel” új közösségi teret nyitott önmaga reklámozására. Akkor a bukott politikus bizalmasával, Molnár Enikővel a Jobbikhoz köthető Zöld Válasz Egyesület Facebook-oldalát vette el. Mint a Magyar Nemzet megírta, a szervezet egyik képviselője Nunkovics Tibor, a Jobbik nemrég megválasztott pártigazgatója, de korábban Molnár Enikő is tagja volt az egyesületnek, a teljesen inaktív oldalnak pedig kezelője volt, így annak átnevezése és új arculatának megteremtése nem okozhatott nehézséget Jakabnak és Molnárnak.

Az új brand építése egyébként az évek óta létező jobbikos IT-oldalak elvételével sem egyszerű, hiszen a követők száma messze alulmarad a Jobbiknál maradt központi csoportokénál. Érpatak esetében például a Jobbiknak tízezer követője van, ezzel szemben a Jakabék által elhappolt, ma már “A nép pártján Érpatak” néven futó oldalt csak 611-en kísérik figyelemmel.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

Tovább olvasom

Médiapiac

Letelt az orosz külügyminisztérium hétnapos büntetése a Twitteren

Még csak nem is a háború, hanem a Covid miatt zárták az oroszokat a spájzba.

Közzétéve:

Borítókép: Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője. Fotó: MTI/EPA/Makszim Sipenkov

Letelt az orosz külügyminisztérium hivatalos Twitter-fiókjának egy hétig tartó büntetése. A platformon augusztus 4-én jelent meg az a tweet, amelyben az oroszok kijelentik: új adatok láttak napvilágot az USA és szövetségeseinek Ukrajnában és más országokban végzett biológiai kísérleteiről, ennek fényében pedig feltételezhető, hogya Covid-járvány kialakulása összefüggésbe hozható az Egyesült Államok kormányzatával,

pontosabban az USA Nemzetközi Fejlesztési Hivatalával (USAID).

Bár a bejegyzés még most is látható a Twitteren, a platform figyelmeztető címkével látta el, amelyben a hamis és félrevezető információkra hívja fel a figyelmet.

De hogy nyomatékosítsa rosszallását,az orosz külügyminisztérium oldala kapott egy hét napig érvényes tiltást is, azaz az ominózus bejegyzés után nem jelentethetett meg új tartalmat. 

A Kreml nyilatkozata elítélte a Twitter-szigort. Marija Zaharova, a külügyminisztérium szóvivője úgy fogalmazott: állításukat dokumentumok és a legfrissebb adatok alapján fogalmazták meg, azokat pedig a Twitternek nincs joga vagy hatásköre ellenőrizni és felülbírálni. Ami a büntetést illeti, a szóvivő újabb ügyetlen kísérletnek nevezte, aminek egyetlen célja van: Oroszország elhallgattatása a nemzetközi színtéren – írta a Mandiner

Tovább olvasom

Médiapiac

Halálos fenyegetést kapott J.K. Rowling

Az írónőt megfenyegető pakisztáni aktivista korábban arról is tweetelt, hogy el akarja pusztítani Izraelt.

Közzétéve:

Fotó: MTI/EPA/Neil Hall

 Harry Potter-írója szombaton halálos fenyegetést kapott egy Twitter-felhasználótól, aki méltatta, hogy megkéselték Salman Rushdiet – szúrta ki a neokohn. Rowling péntek este posztolt Rushdie megkéseléséről: „Borzalmas hír. Most nagyon rosszul érzem magam”.

Később megosztott egy képernyőfotót Meer Asif Aziz válaszáról, aki magát pakisztáni „diákként, társadalmi és politikai aktivistaként” írta le.

Aziz azt válaszolta a posztjára, hogy a késelő, Hadi Matar egy „forradalmár síita harcos” volt, a továbbiakban pedig megfenyegette Rowlingot – olvasható a Mandiner szemléjében.

„Ne aggódj, te leszel a következő” 

– írta kommentben.

Szombati bejegyzésében Rowling a Twittertől kért támogatást a fenyegetővel szemben, aminek meg is lett az eredménye ugyanis Aziz fiókját letiltották. A fiók archívuma szerint Aziz korábban arról tweetelt, hogyel akarja pusztítani Izraelt, és „terrorista államnak” bélyegezte a zsidó államot, Ukrajnát és Indiát is.

Emellett Aziz korábban támogatásáról biztosította Irán legfelsőbb vezetőjét, Ali Hámenei ajatollahot is. „Kedves vezető, az iszlám világért folytatott küzdelmed nem lesz hiábavaló” – írta Aziz egy Hámenei-tweetre adott válaszában.

Tovább olvasom