Kövess minket!

Médiapiac

Az uniós bíróság megerősítette az RT hírcsatorna betiltását az EU-ban

Az Európai Unió Bírósága szerdai határozatában elutasította az RT France francia nyelvű, de orosz finanszírozású hírcsatorna keresetét annak az uniós rendeletnek a megsemmisítésére, amely az Oroszország elleni uniós szankciók értelmében betiltotta az RT műsorszórási tevékenységét az EU-ban.

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács március elején ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és az RT orosz állami tulajdonú médiavállalatok adásait az Európai Unióban. A testület szerint e hírcsatornák az orosz hatóságok állandó ellenőrzése alatt állnak, és fontos szerepet játszanak az Ukrajna elleni katonai agresszió előmozdításában, valamint a szomszédos országok destabilizálásában.

Az RT France csatorna, amelynek tulajdonosa egy Moszkva által finanszírozott médiatársaság, az ANO-TV Novosti, az uniós bírósághoz intézett keresetében arra hivatkozott, hogy a műsorszórás felfüggesztése sérti a véleménynyilvánítás szabadságát, és ellentétes az uniós joggal.

A luxembourgi székhelyű uniós bíróság szerdai határozata szerint a tanács nem bírálható azért, mert az európai békét fenyegető veszélyre válaszul ideiglenesen felfüggesztette azon médiumok műsorszórását, amelyek megítélése szerint az orosz államot támogatják, így az Ukrajna elleni katonai fellépést is. A bírák hozzátették, hogy a tanácsnak jogában áll korlátozó intézkedéseket hozni ezen a területen is.

A bíróság leszögezte: “a szóban forgó intézkedések, amelyek az RT France véleménynyilvánítási szabadságának korlátozásával járhatnak, arányosak, így megfelelőek és szükségesek az elérni kívánt célokhoz. Hangsúlyozta, hogy az intézkedések a vállalkozás szabadságát sem sértik, mivel ideiglenes jellegűek és visszavonhatóak.

Korábban a franciaországi újságírók országos szövetsége cenzúrának minősítette a Szputnyik és az RT elleni uniós szankciókat. Május végén a holland újságírók szövetsége is – több jogvédő szervezettel és internetszolgáltatóval együtt – pert indított az Európai Unió Bíróságán a RT és a Szputnyik uniós betiltása ellen, mivel véleményük szerint a döntés sérti az európai polgárok információszabadsághoz való jogát.

Kreml: a szólásszabadság elleni támadás az RT France elleni uniós bírósági döntés

A Kreml rendkívül negatívan értékeli, hogy az Európai Unió Bírósága elutasította az orosz állami finanszírozású RT France tévécsatorna uniós sugárzási tilalmának feloldására irányuló keresetét – jelentette ki Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő újságíróknak szerdán Moszkvában.

“A reakciónk rendkívül negatív. Ez a szólásszabadság, a médiaszabadság elleni támadás az európai államokban, köztük Franciaországban, olyan folyamat, amely aggodalomra és sajnálatra ad okot” – mondta Peszkov.

Kilátásba helyezte, hogy Oroszország hasonló intézkedéseket fog hozni, hogy nyomást gyakoroljon az országban működő nyugati médiára. Mint mondta, ebben az ügyben nem várható “puha” magatartás.

Peszkov szerint “maguk az európaiak lábbal tiporják azokat az eszméket, amelyeket az egész világra rákényszerítenek”.

Az Európai Unió  szerdán helybenhagyta a francia nyelvű orosz RT France sugárzásának betiltását, elutasítva a tévécsatornának a vonatkozó, a Moszkva elleni szankciók keretében kiadott uniós rendeletnek a megsemmisítésére vonatkozó keresetét.

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács március elején ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és az RT orosz állami tulajdonú orosz médiavállalat adásait az Európai Unióban.

A testület szerint e hírcsatornák az orosz hatóságok állandó ellenőrzése alatt állnak, és fontos szerepet játszanak az Ukrajna elleni katonai agresszió előmozdításában, valamint a szomszédos országok destabilizálásában.

Peszkov pozitív fejleménynek, a “józan ész csírájának” nevezte, hogy feloldották a Litvánián vasúton áthaladó orosz teheráru tranzitjának tilalmát. Méltatta, hogy a konfliktust párbeszéd révén sikerült feloldani.

Kalinyingrádba kedden megérkezett Litvánián keresztül egy Oroszországból 60 vagon cementet szállító vasúti szerelvény.

Médiapiac

Bezárnak harmincöt fővárosi postát

Alacsony forgalmú egységekről van szó – közölte a Magyar Posta pénteken.

Közzétéve:

A bezárandó posták utolsó nyitvatartási napja október 7-e, péntek.

A Magyar Posta Zrt. hangsúlyozta: a jogszabályi kötelezettség alapján előírt 66 posta helyett a bezárást követően is 112 posta áll az ügyfelek rendelkezésére Budapesten.

A mostani szankciók okozta európai energiaválságban mindenkinek, a lakosságnak, az állami és nem állami fenntartású intézményeknek, munkahelyeknek is fontos energiatakarékosságban tudatosabban gondolkodnia, cselekednie

– fogalmaztak.

A közlemény szerint a vállalat számára továbbra is elsődleges szempont a szolgáltatások elérhetősége. Éppen ezért az elmúlt időszakban számos olyan fejlesztés valósult meg, amelyekkel a postai szolgáltatások már nem csak személyesen, hanem digitális úton is elérhetők. Emellett a postai szolgáltatások a rendelkezésre álló szolgáltatási helyeken a változások után is magas színvonalon maradnak elérhetőek a budapesti ügyfelek számára – írta a Magyar Posta.

Tovább olvasom

Médiapiac

Új szereplővel bővül a közmédia tartalomgyártása a Petőfi-emlékév kapcsán

A jövőben a közmédia megrendelésére a Petőfi Media Group gyártja a Petőfi-platformok tartalmait.

Közzétéve:

Borítóképünkön Petőfi Sándor portréja Orlai Petrich Soma festményén, forrás: Wikipedia

A korábbinál is szorosabb együttműködésre lépett a közmédia, valamint a Petőfi-emlékév megvalósításában kiemelt szerepet vállaló Petőfi Media Group (PMG) – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája az MTI-vel pénteken.

Tavaly márciusban, Petőfi Sándor születésének 200. évfordulójára indított közös projektet a közmédia, valamint a bicentenárium koordinálásáért felelős szervezetek. Közös irányítás alá került a Petőfi Rádió és a Petőfi TV, továbbá a hozzájuk kapcsolódó online felületek. A másfél éve megkötött együttműködés tartalma október 1-től tovább bővül:

a jövőben a közmédia megrendelésére a Petőfi Media Group gyártja a Petőfi-platformok tartalmait

– írták a közleményben.

“A közmédia célja, hogy az együttműködésnek köszönhetően a Petőfi-emlékév eseményei a leghatékonyabb tartalom-előállítási módok alkalmazásával a fiatalok legszélesebb körét elérjék” – áll a közleményben.

“A klasszikus tartalom-előállítási módok mellett ma már elengedhetetlen az új eszközök, platformok teljes körű használata. A két szervezet közötti stratégiai partnerség lehetőséget biztosít a közmédia számára, hogy ezeket a megoldásokat a lehető leghatékonyabban vonja be a tartalomkészítésébe amellett, hogy a műsorok továbbra is képviselik a közmédia által támasztott magas elvárásoknak megfelelő minőséget”

– emelte ki a közleményben Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatója.

Lóczi János, a Petőfi Media Group Nonprofit Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: a Petőfi-bicentenárium méltó megünneplése jegyében az MTVA és a PMG közötti együttműködés közös célja, hogy a kulturális élet meghatározó szereplőinek, alkotóművészeinek olyan adáskoncepciókban biztosítsanak megjelenési lehetőséget, amely szélesebb célcsoportokhoz juttat el kulturális edukációt.

A PMG kiemelt és elsődleges célja a gyártás során, hogy a nemzeti kulturális minőség megtartása mellett olyan hibrid adáskoncepciókat alkosson meg, amely speciális formanyelvi eszköztára mellett elősegíti a megjelenések online térbe való beágyazását, promotálását – közölte a közmédia.

Tovább olvasom

Médiapiac

Egyesül a Digi a leányvállalataival

Az összevonás csökkenti a költségeket, javítja a vállalati működés és az ügyfélkiszolgálás hatékonyságát, új szolgáltatások bevezetését teszi lehetővé.

Közzétéve:

Borítókép: A DIGI egyik budapesti üzlete, fotó: MTVA/MTI/Bizományosi: Róka László

December 31-én egyesülnek a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel a leányvállalatai, a Digi Infrastruktúra Zrt., az Invitel Zrt. és az I-TV Zrt. – közölte a társaság az MTI-vel. Az összevonás csökkenti a költségeket, javítja a vállalati működés és az ügyfélkiszolgálás hatékonyságát, új szolgáltatások bevezetését teszi lehetővé – indokolták a bejelentést.

Hozzátették, hogy

a Digi hosszú távon is fejlődésképes akar maradni, és az erőforrások észszerű kezelése egyre fontosabb lesz.

A társaság továbbra is biztosítja a stabil munkakörnyezetet, ügyfeleiknek pedig egyszerűbb ügyintézést ígérnek.

A közlemény szerint a megszűnő cégek tevékenységét az anyavállalat mint jogutód átveszi. A stratégiai átalakítás a szolgáltatásokat nem érinti, így sem a számlabefizetés, sem az ügyfélszolgálat elérhetőségei nem módosulnak. A tudnivalókról az ügyfeleket novemberben értesítik.

Az 1998-ban alakult Digi csaknem 1,1 millió előfizetővel az internet és televíziós műsorszolgáltatási piac második legnagyobb szereplője Magyarországon. Leányvállalataival együtt a társaság januárban került a 4iG csoport kizárólagos tulajdonába.

Tovább olvasom