Kövess minket!

Médiapiac

Az RTL Magyarország készen áll az őszre

Exkluzív sajtóeseményen mutatta be Kiss Ramóna műsorvezetésével őszi műsorstruktúráját a kereskedelmi csatorna. Lesznek nagy meglepetések, új műsorok, valamint visszatérő közönség kedvencek is.

Az esemény fő megszólalója Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója volt, aki elsőként néhány számot ismertetett, illetve kihangsúlyozta, hogy továbbra is 18-49-ben kommunikálnak, ezen szokásukon a jövőben sem fognak változtatni.

187 főműsoridős estét nyert meg az RTL Klub, ami 80% körüli eredmény az egész évre vonatkozóan. Az év első hat hónapját vizsgálva 18-49-es célcsoportban 13,6%-os a főműsoridős közönségarányunk. Hét hónap átlagában pedig az látszik, hogy az RTL Magyarország főműsoridős nézettsége 26,8% volt. Ez azt jelenti, hogy csoportszinten is a csatornacsoport a piacvezető

– mondta Kolosi Péter.

Hozzátette, hogy az öt legnézettebb csatornából három az RTL Magyarországhoz tartozik, az RTL Klub és a Film+ mellé csatlakozott ugyanis az RTLII is. Az eredmények kapcsán azt is elmondta, hogy a nyáron a képernyőkre visszatért A mi kis falunk megismételt epizódjaival 18% feletti közönségarányt ért el, illetve az év 225 estéjéből 212 alkalommal az RTL Híradóját választották a legtöbben, ami 90% feletti eredményt jelent, és a Fókuszt, amely 17,2-es közönségaránnyal ment, sem igen szorította meg más műsor annak sávjában.

A csatorna őszi programkínálatának új tartalmai többnyire kétféle műsortípus köré csoportosulnak: drámák (köztük új és visszatérő sorozatok) és a realityk.

Drámák:

Drága örökösök

A sorozat augusztus 12-én, hétfőn elindult második évadában az ügyvédnő, vagyis Kálmán bácsi özvegyének beköltözése kavarja fel a Szappanos család életét. Lesz, aki egyenesen háborút indít az új családtag ellen, és mindent megtesz majd, hogy elüldözze. Tamás kenderültetvénye majdnem bajba sodorja a családot, de feltűnik Szláven felesége is… A sorozat új évada váratlan fordulatokat és abszurd humort ígér.

A mi kis falunk

Mint megtudtuk, a széria legutóbbi évadának közönségaránya a fő kereskedelmi célcsoportban 27,9 SHR% volt. Az új évad ott veszi fel a fonalat, ahol a harmadik abbamaradt, így biztosan folytatódik a romantikus szál Teca és a pap között, de az új lakók, Viki és Zsolt körül is zajlik majd az élet… A negyedik évad augusztus 31-én indul.

Jófiúk

A vadonatúj vígjátéksorozat első epizódja szeptember 1-jén 20:10-kor indul. A fergeteges humort ígérő széria egy csapat idétlen rendőrről szól, akik több bajt okoznak, mint amennyit megoldanak. A káoszt pedig tovább tetézi, hogy a három férfi mellé egy női kolléga is érkezik az új körzetbe, ahova a fiúk egy baklövés miatt kerültek…

Reality-k:

Love Island

Mint Kolosi Péter elárulta, a reality az utóbbi évek egyik legnagyobb televíziós kereskedelmi sikere világszerte. Angliában az ITV-n fut évek óta, és jövőre már két szériát forgatnak, Amerikában pedig ugyanúgy idén indult el, mint Magyarországon. A szeptember 1-jét követően naponta jelentkező műsor házigazdája az Éjjel-nappal Budapesttel ismertté váló Lali lesz. A műsor online kísérőműsort is kap Love Story címmel. A széria versenyzői Cipruson, heteken át kaptak lehetőséget arra, hogy ráleljenek a szerelemre, és elvigyék a 20 millió forintos nyereményt.

Házasodna a gazda

A dokurealityben egy hölgy és négy férfi próbálja meg a kamerák előtt megtalálni élete párját Nádai Anikó műsorvezető segítségével. Az első adást szeptember 1-jén tűzi műsorra a csatorna, 19:00 órakor. Kolosi Péter elmondta, hogy nagy reményeik vannak, hisz a műsor júniusi pilot epizódja a 18-49-es korcsoportban 18,2 SHR%-rel futott

Nyerő páros

A közismert párok szerelmét ezúttal is Sebestyén Balázs teszteli, azonban az eddigi évadokkal ellentétben nem egyedül, Kabát Péter személyében játékmestert is kap a műsor. A szereplőket a mai sajtóeseményen még nem jelentették be, de annyit elárult az RTL vezetése, hogy Csobot Adél és Istenes Bence egészen biztosan szerepelnek majd a sztárpárshow-ban, amelyben nyolc pár szerepel majd. (Az indulás részletei, így annak időpontja sem nyilvános jelenleg.)

Konyhafőnök VIP

A gasztroreality VIP verziójának negyedik kiadása izgalmas fordulatokat ígér. Mint elhangzott, nem csak a csapatok, de a séfek is komoly kihívásokkal kerülnek szembe, például a hírességekkel együtt kell majd ugyanazokból az alapanyagokból minél különlegesebb fogásokat készíteni. De átalakul a Válogató hét is. A műsort az eddigi szériákban már megszokott Fördős Zé vezeti, és a séfek is változatlanok: Rácz Jenő és Sárközi Ákos.

X-Faktor

Az X-Faktor kilencedik évadában ezúttal is azokat a tehetségeket keresik, akik a nézőket és a mentorokat is képesek meggyőzni. A fiú mentorok (ByeAlex, Gáspár Laci és Puskás Peti) mellé idén Dallos Bogi érkezik. Kolosi Péter a műsor kapcsán elmondta, hogy az X-Faktor előző évadával a műsorhoz visszataláltak a fiatalok, de azért az állandó elemek mellet, amilyen például a műsorvezető Kiss Ramóna, újdonságokkal is készültek.

Különleges adással, Kiss Ádámmal tér vissza szeptember 31-én a Showder Klub is. De képernyőre kerülnek a Barátok Közt, az Éjjel-nappal Budapest, az Anikó Show legújabb részei is.

A digitális televíziózás nem a jövő, hanem inkább a jelen és a jövő egyben. Abban hiszünk, hogy a lineáris és a digitális televíziózás sokáig egymás mellett fog élni, abban viszont nem hiszünk, hogy tovább kellene fragmentálni a lineáris piacot

– mondta Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális igazgatója. Hozzátette, hogy nemzetközi szinten megállíthatatlan a digitális videózás, az internet tartalmának, forgalmának a 80%-át teszi ki, de kevesebb az a szolgáltatás, amely valódi nézettséget és ismertséget hozott annak elindítójának. Ilyennek gondolják az RTL Mostot, amely két új csatornával (SzeressMost és NevessMost) színesedett, és amelyek mellett idén már két alkalommal a Film+ pop up filmcsatorna is megnyílt az egészestés mozifilmek kedvelőinek örömére.

Grósz Judit azt is elmondta, hogy 2019 első félévében több mint 59 millió videómegtekintés volt az oldalon, amely 178%-kal haladja meg a tavalyi hasonló időszakban mért eredményeket, ráadásul ezzel együtt több mint félmillió új regisztrált felhasználó is csatlakozott az RTL Mosthoz. Ezzel kapcsolatban jegyezte meg, hogy a regisztráltak 75%-a a 18-49-es korcsoportból érkezik, ezen belül is abszolút felülprezentáltak a 18-29-es korosztály képviselői. A platformon jelenleg kilencezer videó érhető el, ami annyit jelent, hogy ha valaki leül a platfrom elé, több mint fél évig folyamatosan nézheti a tartalmakat.

Az igazgató ismertette a legtöbbet kattintott műsorok listáját, amely a következőképpen alakult: A mi kis falunk, Drága örökösök, A Tanár és a Való Világ, tavasszal pedig a Cápák között, a Főnök inkognitóban és a Gyertek át! érdekelte leginkább a videónézőket.

Az eseményen kiderült, hogy abból a célból kifolyólag, hogy még inkább teret hódítsanak, most először az Éjjel-nappal Budapest két premier epizódja is ezen a felületen lesz elérhető elsőként augusztus 19-én, illetve augusztus 20-án.

Az RTL Most+-szal kapcsolatban megjegyezte, hogy a tartalmában és funkcióiban továbbfejlesztett termék legfőbb célja, hogy a telekommunikációs cégek és kábelszolgáltatók kínálatát a modern tartalomfogyasztás igényei szerint bővítse. Az új platformot elsőként a Telenor vezeti be Magyarországon. Azért, hogy tovább fokozzák a felhasználói élményt, a videókat az RTL Most+ használói HD minőségben (év végéig szeretnék elérni a Full HD-t), és már tévékészülékeken is nézhetik (Chromecast lehetőség). Aki pedig a tévéadással egy időben szeretné követni kedvenc sorozatát, az bármikor becsatlakozhat majd az élő tévéadásba is.

A bejelentések sora nem ért véget, ugyanis zárásképpen elmondták, hogy az RTL Most+-on debütál a Nofilter, amely az első olyan sorozata a csatornának, amely kizárólag digitálisan lesz látható. Az epizódonként 15 perces vígjátéksorozat egy négy fős lánycsapat mindennapjait mutatja be.

Médiapiac

Soros tényellenőrzői inkább megvédik Bident, mintsem ellenőrzik

A PolitiFactet működtető szervezet mögött az amerikai tőzsdespekuláns pénze is feltűnik.

Közzétéve:

Borítóképünkön Soros György amerikai milliárdos, fotó: MTI / EPA / Clemens Bilan

A NewsBusters nevű oldal által készített kutatás, amelyre a V4NA hírügynökség hívta fel a figyelmet, Biden első 100 napját vette górcső alá, és kiderül belőle, hogy a PolitiFact nevű tényellenőrző oldal mindössze 13 egyéni tényellenőrzést végzett az elnök állításaival kapcsolatban. Ugyanakkor 106 olyan dolgot ellenőriztek, amely Bidenről szólt.

“Más szavakkal: sokkal érzékenyebbek arra, ha valaki hazudik Bidenről, mintha Biden hazudik”

fogalmazott a NewsBusters szerkesztője, Tim Graham.

A felmérés szerint a 13 vizsgált Biden-állításból 8 valamiféle hamisságot tartalmazott, ennek ellenére sosem adtak nekik “Pants on Fire” minősítést, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti.

A Bidenről szóló 106 ellenőrzött anyagból 91, tehát nagyjából 86 százalék, legalább “többnyire hamis” besorolást kapott, 24-et láttak el “Pants on Fire” minősítéssel.

Összességében megállapították, hogy Biden PolitiFact-oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott “többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire “hamis” vagy még rosszabb (74,3 százalék).

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times nevű újság projektjeként jött létre. Az irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik Soros Györgyhöz és a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz (OSF). Az OSF honlapja szerint a szervezet több százezer dolláros juttatásokban részesült: 2019-ben 167 ezer dollárt, 2017-ben 300 ezer dollárt, 2016-ban 25 ezer dollárt kapott.

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek figyelemreméltó nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2018-ban 650 ezer dollárt, míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt kapott.

Tovább olvasom

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom