Kövess minket!

Médiapiac

Árnyékra vetődtek az ellenzéki médiumok

Nem igazak a baloldali portálok cikkei, amelyek azt állították, három évre előre 855 ezer euróért megvette a Ferencváros nemzetközi kupameccseinek közvetítési jogát az MTVA. Keretszerződésről van ugyanis szó, ha a csapat nem kvalifikálja magát az UEFA sorozatokba, pénzt sem fognak kapni.

Árnyékra vetődtek azok az ellenzéki médiumok amelyek arról írtak, hogy a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) előre megvette a Ferencváros nemzetközi kupameccseinek közvetítési jogát a következő három évre.

A G7.hu és a Magyar Hang is arról cikkezett, hogy az MTVA 855 ezer eurót fizet majd a Ferencvárosnak, és azt is sugallták, ezáltal előre fogadott a Fradi eredményes hazai szereplésére. A Médiapiac utánajárt a kérdésnek, és kiderült,

az MTVA csupán keretszerződést kötött a Ferencvárossal, amelyben egy plafonösszeg szerepel, amit azonban nem feltétlenül merítenek ki. Kizárólag a lehívható összegeket kell csak megfizetni a futballklub felé. Ezek értéke pedig attól függ, hogyan teljesít a Fradi.

Az MTVA tehát nem költötte el az 855 ezer eurós összeget, amint azt a Magyar Hang állította. A Ferencváros jövőbeli teljesítményétől függően a ténylegesen elköltött pénz lehet ennél lényegesen kevesebb is, több azonban semmiképpen sem. A szerződés megkötésével nem előlegezték meg a Fradi bejutását a nemzetközi kupákba, amire a magyar bajnokság erőviszonyait és jelenlegi állását nézve amúgy jó esély van, hanem csak abban az esetben történik kifizetés, ha a klub kijut a nemzetközi porondra, és lesznek műsorra tűzhető mérkőzései.

A lap úgy értesült,

a Ferencváros esetében annyi történt, hogy mivel valószínűsíthető, hogy a csapat valamelyik európai kupában selejtezőt játszhat majd a következő években is, előre megállapodott velük az MTVA, hogy a klub eredményeitől függően milyen esetben mennyit kell majd fizetni.

Attól függően, hogy a Ferencváros a Bajnokok Ligájában, vagy az Európa Ligában vitézkedik majd, illetve, hogy hány kört sikerül menniük az adott sorozatban, eltérő összeget kap a klub. Ha nincs kvalifikáció, akkor természetesen közvetítés sincs, így ebben az esetben a Fradi nem érvényesíthet abban az évben semmit a keretszerződésből.

A G7.hu azt is kiemelte, hogy a Puskás Akadémia mindössze 55 ezer, a Budapest Honvéd pedig csak 132 ezer eurót kapott a közvetítési jogokért – szintén keretszerződéses formában –, lényegesen kevesebbet, mint a Ferencváros. A Médiapiac forrásai elmondták, ebben sincs semmi meglepő, hiszen a Puskás Akadémia hamarabb kiesett ősszel a nemzetközi kupából, mint a Kispest, így ők értelemszerűen kevesebbet is kaptak. A Ferencváros a Bajnokok Ligájában volt érdekelt ebben a szezonban, és az összes selejtezőkört sikerrel vették. Több meccsük volt, nagyobb presztízsű versenysorozatban, ráadásul az ő mérkőzéseiket – lévén a zöld-fehérek a legnépszerűbb hazai csapat – lényegesen többen nézték. Piaci alapon is indokolt volt tehát, hogy a Ferencváros többet keressen a közvetítési jogok értékesítésén, mint a Puskás Akadémia, vagy a Budapest Honvéd.

Borítókép: illusztráció

Médiapiac

Bújtatott reklámért szabott ki bírságot a Médiatanács

Jogsértést tárt fel a Médiatanács vizsgálata az ATV több műsorában is. A Baymax! című animációs sorozat egyik epizódja miatt a testület a holland társhatósághoz fordul.

Közzétéve:

MTVA/Bizományosi: Róka László

Júliusban megkezdett eljárása során a Médiatanács jogsértést tárt fel az ATV több műsorában is – közölte a hatóság.

A Hazahúzó egyik májusi adásában a riporter egy kistermelővel beszélgetett. A riport mindvégig egy reklámfelület előtt zajlott, melyen látható volt a vállalkozás teljes elérhetősége. A közvetítés során elhangzott a termékek értékesítési helye is.

Bár a műsor célja a hazai turizmus népszerűsítése, az ennyire részletes ajánlás, többletinformáció már burkolt reklámnak minősül, ami egyértelműen jogsértő.

Szabálytalannak bizonyult továbbá a Start+ Egészségügyi Percek rovatának két műsorrésze és a Pro Car című műsorszám egyik adása is. A hatóság vizsgálata alapján olyan részletességgel ábrázolták a műsort támogató termékeket és cégeket, ami már túllép a műsortámogatási és termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok keretein, emellett a médiaszolgáltató egy alkalommal még a termékmegjelenítés tényéről sem tájékoztatta a nézőket.

A jogsértések miatt a hatóság két esetben bírságot szabott ki, két esetben pedig figyelmeztette a médiaszolgáltatót.

Helytelen korhatár-besorolás miatt a holland társhatósághoz fordul a Médiatanács. Nézői bejelentés alapján vizsgálta a Médiatanács a Disney+ streamingszolgáltató tartalomkínálatában elérhető Baymax! című animációs sorozat egyik epizódját. A műsorrészben a sorozat főszereplője, egy robot arra bátorítja az egyik fiú szereplőt, hogy hívjon el randevúra egy másik fiút. A hatóság vizsgálata megállapította, hogy a szolgáltató által „9+” kategóriába sorolt műsorszámot a magyar szabályozás értelmében a „12 éven aluliak számára nem ajánlott” minősítéssel lehetett volna csak sugározni. Mivel azonban a magyar nyelven is elérhető Disney+ Hollandiában bejegyzett társaság, a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, így a testület továbbítja az ellenőrzés eredményét az illetékes társhatóság, a Commissariaat voor de Media (CvdM) részére.

Borítókép: Az ATV kereskedelmi televízió székháza a X. kerület, Kőrösi Csoma Sándor u. 31-ben

Tovább olvasom

Médiapiac

Baranyi Krisztina szerint az ő feladata eldönteni, ki az újságíró és ki nem

Immár Karácsony Gergelyt bőszen védő szekusokkal és kordonok mögött tartott újságírókkal kezdődött a szeptemberi Fővárosi Közgyűlés, a baloldali szólásszabadság kitűnő ünnepe.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Természetesen az élelmes újságírók megtalálták a lehetőséget arra, hogy a főváros baloldali vezetőit megpróbálják szóra bírni, az eredmény azonban szokás szerint kiábrándító volt. Karácsony Gergely egy trükkös testcsellel igyekezett mindenkit lerázni, hiszen vélhetően igen kellemetlen lett volna válaszolni a Gyurcsány Ferenc által belengetett selyemzsinórt firtató kérdésre – írja a PestiSrácok.hu. 

Annál közlékenyebb volt Niedermüller Péter, a DK erzsébetvárosi polgármestere, aki megengedően beszélt az árnyékkormány furcsa voltáról, az ellentmondásokról, de jó gyurcsányistaként hozzátette, hogy egy vélemény totális megváltoztatása simán benne van egy baloldali politikus repertoárjában. Elvégre, ha valaki kórházakat akar bezáratni, néhány évvel később miért ne lehetne a kórházak nagy barátja? 

A stábnak sikerült beszélnie Őrsi Gergellyel is, a II. kerület szocialista polgármesterével, akit a Margit-negyed projekt elmaradó eredményeiről és veszteségeiről kérdeztek. Őrsi rutinosan kerülte a konkrét számokat, igyekezett általánosságokba merülni, de végül csak sikerült elárulnia, hogy százas nagyságrendben vannak olyan önkormányzati ingatlanok, amelyek üresen állnak, így az a néhány bérlő valóban csak veszteséget tud termelni, nem számítva a két év alatt havonta kommunikációra elköltött egymillió forintot. 

Végül Baranyi Krisztinát is szerették volna megkérdezni, hogy miért olyan fontos neki Vágvölgyi B. András tűzzel-vassal történő újabb kinevezése a kerületi újság élére, azonban azt a választ kapták, hogy ő csak újságírókkal áll szóba, azt pedig ő dönti el, hogy ki az újságíró.

Így épül és terebélyesedik a ferencvárosi ellenzéki labor, az orbáni élet utáni csodás lakmuszpapír – tette hozzá a PestiSrácok.hu.

A Fővárosi Közgyűlésen tanúi voltak még a képviselők által csak Kuka-gate-nek nevezett vitának is, ahol az érvek és ellenérvek eljutottak odáig, hogy Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület fideszes polgármestere levonta a következtetést, miszerint a főváros dolgát is a kerületek teszik, tehát vajon mi szükség van akkor a fővárosi baloldali vezetésre, ha Budapest irányításával és működtetésével abszolút nem törődnek, csak szavakban vannak ott a vártán. 

További részletek az alábbi videóban:

Tovább olvasom

Médiapiac

Spanyol karikatúra készült az ukrajnai népszavazásról

Négy bocs hazatalál az anyamedvéhez, akinél már ott van az egyik bocsa.

Közzétéve:

Fotó: MTI/AP

A spanyolországi orosz nagykövetség tett közzé egy rajzot a Twitter-oldalán, amelyen négy kismedve található – a megszállt ukrajnai Luhanszk, Donyeck, Zaporizzsja és Herszon régiókat szimbolizálva –, amint hazatalálnak a népszavazások után az orosz anyamedvéhez.

Az ötödik, már anyamedve karjában lévő medvebocs pedig a 2014-ben megszállt Krím félsziget lehet – számolt be róla a Mandiner.hu.

Tovább olvasom