Kövess minket!

Médiapiac

A Való Világ nyerte a legnagyobbat Facebookon

Az RTL Klubon futó műsor oldala 40 ezer új lájkot gyűjtött össze egy hónap alatt. A legerősebb márka továbbra is a Túró Rudi, amely a minden kategóriát összesítő listán az ötödik helyre került. A legnagyobbat növő oldalak között van az Egymillióan a sajtószabadságért is.

2011 januárjában a Való Világ volt az abszolút győztes a rajongógyűjtés terén. A Facebooker szerint az RTL műsora ezen idő alatt 40 ezer új lájkot gyűjtött, ami 117 százalékos növekedési arányt jelent. Az összes kategóriát felsoroló top10-be a brandek közül a kategória első Túró Rudi került be, amely 17 ezer új rajongóval az ötödik helyre futott be.

Az Egymillióan a magyar sajtószabadságért 30 ezer új rajongóval gyarapodott 2011 első hónapjában, de az I love Balaton (20 ezer), a Szeretem a csokoládét (18 ezer), a Fluor Tomi (17 ezer), a Showder Klub (17 ezer) és az I ♥ ALVÁS (16 ezer) is nagyot gyarapodott.

Látszik, hogy mostanra lecsengett a tehetségkutató mánia. Az ilyen típusú oldalak közül csak a Janicsák Veca Fan Club és Vastag Csaba hivatalos oldala tartják magukat, ezek 15 ezer új lájkkal bekerültek a tíz legjobb közé.

Az Egymillióan a magyar sajtószabadságért mellett voltak olyan erős közéleti oldalak, amelyek ugyan a hó elején még nem léteztek, így nem kerültek a listára, de a növekedésük figyelmet érdemlő: ilyen az ELÉG (19 ezer) és a Szombat esti tragédia (West Balkán) (37 ezer). Utóbbi napi lájkgyűjtésben is rekordot döntött: az oldalhoz január 17-én több mint 26 ezren csatlakoztak.

A brandek közül a Norbi Update (4700 új rajongó, 56%), a Samsung Magyarország (4900, 44%) és a Megtakarítógép Tulajdonosok (ez az Erste Bank oldala, 2900, 52%) növekedési üteme volt kiemelkedő. A növekedési adatok alapján az Erste másik oldala, az Ismerkedj (1000, 23%) is bekerült a TOP 10-be.

Ha a növekedési arányt tekintjük, a Való Világ mellett az F1 Ferrari Hírek (93%), a Kuruc.info hírportál (68%), az Egymillióan a magyar sajtószabadságért (60%), a TASZ (60%), a Norbi Update (56%), a Megtakarítógép Tulajdonosok (52%), az Ablak-zsiráf (52%), az Üvegtigris 3 (50%) és a lollee (48%) oldalai jutottak a Top10-be.

 

A listák elérhetőek ezen a linken.

Médiapiac

Bizarr eszközökkel a testén tartóztatták le a magyar jogszabályt bíráló CNN-riportert

Autója átkutatása során kábítószert és szexuális segédeszközöket is találtak a rendőrök.

Közzétéve:

Borítóképünkön a CNN riportere, Richard Quest, fotó: Youtube / Quest Means Business

Richard Questet, az ismert CNN-riportert, aki minap a nemrég elfogadott magyar gyermekvédelmi törvényt kritizálta, 2008-ban kábítószer birtoklása miatt tartóztatták le. Őrizetbe vételének pillanatában a nyakában egy kötél volt, amely a nemi szervéhez volt rögzítve – emlékeztet az Origo, hozzátéve: az autójának átkutatása után a hatóságok szexuális segédeszközöket is találtak a furcsa stílusáról ismert tévés csomagtartójában. Quest igyekszik minden fórumon kiemelni a homoszexualitását, és ahol lehetősége van, ott ezt minden lehetséges módon népszerűsíti is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap az ENSZ közgyűlésén vett részt New Yorkban, ahol találkozói mellett interjút adott a CNN-nek is. Richard Quest Quest Means Business című műsorának volt a vendége, ahol a miniszter ismét lesöpörte a balliberális propagandagyár hamis vádjait.

Az interjú során Richard Quest hevesen kritizálta a magyar gyerekvédelmi törvényt és számtalanszor azt hangoztatta, hogy ő bizony homoszexuális, jóllehet a törvénynek ehhez semmi köze sincs, hiszen az a gyerekek érdekeit védi, és a szülőknek adja vissza a gyerek nevelésének a kizárólagos jogát

– hangsúlyozza az eset kapcsán az Origo cikke, amely felidézi, hogy a magyar gyerekvédelmi törvényt élesen kritizáló Richard Quest-et 2008. április 18-án, pénteken hajnali 3 óra 40 perckor a New York-i Central Parkban, amikor a parkban kijárási tilalom volt, a rendőrök letartoztatták, mert úgy tartózkodott ott, hogy az már három órája zárva volt.

Letartóztatásának pillanatában a rendőrök a riportert a nyakában egy kötéllel kapták el, amely a nemi szervéhez volt rögzítve.

Ekkor még kijárási tilalom megszegése miatt indult eljárás ellene, azonban amikor átkutatták a műsorvezetőt, a kabátja bal zsebében egy zacskó kristályos metanfetamint és az autójának a csomagtartójában szexuális játékokat találtak a rendőrök.

A vádak ejtéséért cserébe a riporter beleegyezett abba, hogy egy hat hónapos drogterápián vesz részt. Azonban nem tisztázta, hogy a furcsa kialakítású kötél milyen célt szolgált is valójában.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elindult a Magánterület a HírTV-n: Szentkirályi Alexandra volt az első vendég

Új sorozat indult a Hír TV-n Magánterület címmel, amelynek első évadában ismert nők engednek betekintést a magánéletükbe. Az első adásban Szentkirályi Alexandra mutatta be, milyen egy átlagos napja. Többek között az is kiderült, a munkája során igyekszik minél több emberrel találkozni és beszélgetni, a Kormányinfó pedig az egész világon egyedülálló műfaj.

Közzétéve:

HírTV Sajtóosztály

Az ország lelkiállapotáról, a fideszes politikusok megítéléséről és a Kormányinfó kulisszatitkairól is beszélt a Hír TV Magánterület című új műsorában Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

A hétről hétre, vasárnaponként jelentkező sorozat első évadában olyan ismert nők engednek betekintést a hétköznapjaikba és a magánéletükbe, akik a munkájuk vagy a gondolkodásmódjuk révén már reflektorfénybe kerültek.

Az első részben Szentkirályi Alexandra többek között arról is beszélt, szüksége van jól körülbástyázott területekre, ahol biztonságban élheti a magánéletét. A műsorvezető, Ambrus-Jobbágyi Zsófi kérdésére pedig, hogy miért csak nem felismerhető módon jeleníti meg kislányát a közösségi felületeken, azt felelte, a szülő felelőssége, hogy csak olyasmit tegyen a gyermekeivel, amit ő maga később sem bánna meg.

Kifejtette, Budapest most káoszos és ahogy a Kormányinfó, a Tarlós István-féle Budapestinfó is egyedülálló volt, mivel a teljes újságíró paletta valós kérdéseket tehetett fel az akkori főpolgármesternek, amelyekre igazi válaszokat is kapott.

“Karácsony Gergely mostmár olyan szinten bujkál, hogy a Fővárosi Közgyűlés ülésére is egy hátsó teremből és bejáratból mászkál be, nehogy véletlenül hozzá lehessen szólni”

– fogalmazott a kormányszóvivő.

Szentkirályi Alexandra napjába pillanthattak bele a tévénézők

Szentkirályi Alexandra a Magánterület stábjának beszélt arról is, munkája során próbál minél több emberrel találkozni és beszélgetni, ennek alapján pedig úgy érzi, Magyarországon kedves, jó és tenni akaró emberek élnek. A kérdésre, hogy milyennek látja az ország általános lelkiállapotát, azt felelte:

“Van bennünk egy olyan attitűd, hogy szeretjük rosszabbnak beállítani magunkat, mint, amilyenek valójában vagyunk. Az igazság pedig az – saját tapasztalataim alapján -, hogy amikor kellett, nekem segítettek, amikor jó szóra vágytam, megkaptam és nem csak a mostani munkám során, hanem egész életemben. Ez az ország lelkileg sokkal jobban van, mint korábban, az emberek bíznak a jövőben, mernek tervezni és ez nem csak a politikának köszönhető. Ugyanakkor, ez legalább annyira fontos fokmérője a kormányzás minőségének, mint például a számadatok és statisztikák”.

A Szentkirályi Alexandrával készült adás ismétlése a Hír TV-n vasárnap késő este lesz látható, a Magánterület legújabb adása pedig Rácz Zsófia, ifjúságügyért felelős helyettes államtitkárral szeptember 26-án vasárnap, 19 órakor kerül adásba.

Borítókép: Szentkirályi Alexandra

Tovább olvasom

Médiapiac

Meghosszabbították az amerikai hírtelevízió vitatott engedélyét

Meghosszabbította szerdán a lengyel országos rádió- és televíziótanács a TNV24 amerikai hírtelevízió működési engedélyét, a csatorna további sorsa korábban Washington aggodalmait váltotta ki a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló lengyel törvénymódosítási tervezet miatt is.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A magán rádió- és tévécsatornák regisztrálásáról döntő és a szólásszabadság felett őrködő lengyel országos rádió- és televíziótanács (KRRiT) négy tagja az engedély meghosszabbítása mellett szavazott, az ötödik tanácstag ellenszavazatot adott le – közölte szerda este a testület szóvivője, Teresa Brykczynska.

A döntést az eddigi működési engedély lejárata előtt négy nappal hozták meg, több korábbi eredménytelen szavazást követően.

A szavazás előtt a testület még határozatot fogadott el az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívüli cégek működésének elveiről, mely dokumentum Brykczynska szerint a jelenlegi médiatörvény értelmezési nehézségei miatt volt szükséges a TVN24-ről szóló döntés elfogadásához. A nehézségeket a szóvivő szerint a csatorna tulajdonosi viszonyai okozták. Brykczynska egyúttal hangsúlyozta: a KRRiT határozatának semmi köze nincs a médiatörvény módosítási tervezetéhez.

Az említett tervezetet, mely a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szól, a lengyel alsóház augusztusban szavazta meg. A tervezet értelmében az EGT országaiban bejegyzett cégek csak akkor kaphatnának médiaszolgáltatási engedélyt Lengyelországban, ha az EGT-n kívüli jogi személyeknek részesedése ezekben nem halad meg 49 százalékot. Ezt többen a TVN24 ellen irányuló lépésként értelmezték.

A csatorna tényleges tulajdonosa ugyanis az amerikai Discovery társaság, bár a hírtévé formálisan a Polish Television Holding BV nevű cég felügyeli, mely Hollandiában, az amsterdami Schiphol repülőtér területén – vagyis egy virtuális címen – van bejegyezve.

A médiatörvény módosítását viszont szeptember elején az ellenzéki többségű lengyel szenátus elutasította, most újbóli alsóházi megvitatásra vár.
 

A KRRiT döntését a lengyel külügyminiszter-helyettes, Szymon Szynkowski vel Sek úgy kommentálta: a működési engedélyt meghosszabbították, mert a TVN “nem tehet arról, hogy a médiatörvény hézagos”.  

A KRRiT egyúttal “világosan jelezte, hogy pontosítani kell a jelenlegi jogi helyzeten” – emelte ki a diplomata, hangsúlyozva: a törvényhozói folyamat nem irányul a TVN ellen, általános érvényű jogszabályról van szó.

Az amerikai diplomácia bírálta a tervezetet és a TVN24 körüli helyzetet, azzal érvelve, hogy ez veszélyezteti a média szabadságát, és káros hatással lehet az Egyesült Államok lengyelországi beruházásai körüli légkörre.

Tovább olvasom