Kövess minket!

Médiapiac

A Twitter vezetője elismerte a Bidenre és fiára vonatkozó hírek letiltását

De Mark Zuckerbergnek is válaszolnia kellett az amerikai törvényhozók kérdéseire.

A Twitter vezetője, Jack Dorsey elismerte, hogy letiltottak egyes, Joe Biden demokrata párti politikusra, amerikai elnökjelöltre, illetve a fiára vonatkozó híreket. Dorsey az amerikai szenátus igazságügyi bizottságának keddi meghallgatásán beszélt erről. A törvényhozók meghallgatták Mark Zuckerberget, a Facebook elnök-vezérigazgatóját is.

A meghallgatáson a republikánus szenátorok főként a két médium általuk konzervatívellenesnek vélt elfogultságát és az amerikai elnökválasztásba történt feltételezett beavatkozásukat vizsgálták, illetve erre vonatkozó kérdéseket fogalmaztak meg.

Több politikus kifogásolta, hogy

a Twitteren blokkolták a Biden fiáról, Hunter Bidenről és üzleti ügyeiről szóló információkat, és nem engedték megosztani a New York Post című lapban megjelent oknyomozó riportot a Hunter Biden számítógépén talált és rá nézve kompromittáló e-mailekről.

Dorsey szerint ezeknek az információknak a letiltása “helytelen cselekedet volt”.

Lindsey Graham, a szenátusi bizottság elnöke szerint

a Twitter és a Facebook különböző módon ugyan, de felülírta a New York Post szerkesztőségi döntését

a Biden fiáról szóló riport közléséről, és ezzel megakadályozta a terjesztését.

A Twitter vezetője azzal védekezett, hogy a vállalat 2018-ban elfogadott politikája szerint az illegálisan megszerzett információkat nem közlik tovább, és a New York Post tényfeltáró riportjának anyaga e kategóriába tartozott. Dorsey egyébként ezt a véleményét már egy korábbi szenátusi meghallgatáson is elmondta. Hozzáfűzte: “későbbi megfontolásaink során elismertük, hogy e cselekedetünk helytelen volt és 24 órán belül korrigáltuk is”.

Dorsey elismerte, hogy jogosak egyes törvényhozók aggodalmai azt a törvényt illetően, amelynek értelmében az olyan vállalatok, mint a Twitter és a Facebook nem vonhatók felelősségre a tartalmak közlése vagy törlése miatt,

mivel nem számítanak olyan médiumoknak, amelyek tartalmakat állítanak elő és szerkesztenek.

A szenátusi meghallgatásról tudósító, republikánusokhoz közeli médiumok megjegyezték: Jack Dorsey az idén nyáron bejelentette, hogy 200 ezer dollárt adományozott a Black Lives Matter (BLM) globális hálózatának, valamint további 100 ezer dollárt utalt abba a pénzügyi alapba, amelyet a nyári megmozdulások során őrizetbe vett erőszakos tüntetők óvadékának összegyűjtésére hoztak létre.

Borítóképünkön Jack Dorsey, a Twitter vezetője

Médiapiac

Bújtatott reklámért szabott ki bírságot a Médiatanács

Jogsértést tárt fel a Médiatanács vizsgálata az ATV több műsorában is. A Baymax! című animációs sorozat egyik epizódja miatt a testület a holland társhatósághoz fordul.

Közzétéve:

MTVA/Bizományosi: Róka László

Júliusban megkezdett eljárása során a Médiatanács jogsértést tárt fel az ATV több műsorában is – közölte a hatóság.

A Hazahúzó egyik májusi adásában a riporter egy kistermelővel beszélgetett. A riport mindvégig egy reklámfelület előtt zajlott, melyen látható volt a vállalkozás teljes elérhetősége. A közvetítés során elhangzott a termékek értékesítési helye is.

Bár a műsor célja a hazai turizmus népszerűsítése, az ennyire részletes ajánlás, többletinformáció már burkolt reklámnak minősül, ami egyértelműen jogsértő.

Szabálytalannak bizonyult továbbá a Start+ Egészségügyi Percek rovatának két műsorrésze és a Pro Car című műsorszám egyik adása is. A hatóság vizsgálata alapján olyan részletességgel ábrázolták a műsort támogató termékeket és cégeket, ami már túllép a műsortámogatási és termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok keretein, emellett a médiaszolgáltató egy alkalommal még a termékmegjelenítés tényéről sem tájékoztatta a nézőket.

A jogsértések miatt a hatóság két esetben bírságot szabott ki, két esetben pedig figyelmeztette a médiaszolgáltatót.

Helytelen korhatár-besorolás miatt a holland társhatósághoz fordul a Médiatanács. Nézői bejelentés alapján vizsgálta a Médiatanács a Disney+ streamingszolgáltató tartalomkínálatában elérhető Baymax! című animációs sorozat egyik epizódját. A műsorrészben a sorozat főszereplője, egy robot arra bátorítja az egyik fiú szereplőt, hogy hívjon el randevúra egy másik fiút. A hatóság vizsgálata megállapította, hogy a szolgáltató által „9+” kategóriába sorolt műsorszámot a magyar szabályozás értelmében a „12 éven aluliak számára nem ajánlott” minősítéssel lehetett volna csak sugározni. Mivel azonban a magyar nyelven is elérhető Disney+ Hollandiában bejegyzett társaság, a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, így a testület továbbítja az ellenőrzés eredményét az illetékes társhatóság, a Commissariaat voor de Media (CvdM) részére.

Borítókép: Az ATV kereskedelmi televízió székháza a X. kerület, Kőrösi Csoma Sándor u. 31-ben

Tovább olvasom

Médiapiac

Baranyi Krisztina szerint az ő feladata eldönteni, ki az újságíró és ki nem

Immár Karácsony Gergelyt bőszen védő szekusokkal és kordonok mögött tartott újságírókkal kezdődött a szeptemberi Fővárosi Közgyűlés, a baloldali szólásszabadság kitűnő ünnepe.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Természetesen az élelmes újságírók megtalálták a lehetőséget arra, hogy a főváros baloldali vezetőit megpróbálják szóra bírni, az eredmény azonban szokás szerint kiábrándító volt. Karácsony Gergely egy trükkös testcsellel igyekezett mindenkit lerázni, hiszen vélhetően igen kellemetlen lett volna válaszolni a Gyurcsány Ferenc által belengetett selyemzsinórt firtató kérdésre – írja a PestiSrácok.hu. 

Annál közlékenyebb volt Niedermüller Péter, a DK erzsébetvárosi polgármestere, aki megengedően beszélt az árnyékkormány furcsa voltáról, az ellentmondásokról, de jó gyurcsányistaként hozzátette, hogy egy vélemény totális megváltoztatása simán benne van egy baloldali politikus repertoárjában. Elvégre, ha valaki kórházakat akar bezáratni, néhány évvel később miért ne lehetne a kórházak nagy barátja? 

A stábnak sikerült beszélnie Őrsi Gergellyel is, a II. kerület szocialista polgármesterével, akit a Margit-negyed projekt elmaradó eredményeiről és veszteségeiről kérdeztek. Őrsi rutinosan kerülte a konkrét számokat, igyekezett általánosságokba merülni, de végül csak sikerült elárulnia, hogy százas nagyságrendben vannak olyan önkormányzati ingatlanok, amelyek üresen állnak, így az a néhány bérlő valóban csak veszteséget tud termelni, nem számítva a két év alatt havonta kommunikációra elköltött egymillió forintot. 

Végül Baranyi Krisztinát is szerették volna megkérdezni, hogy miért olyan fontos neki Vágvölgyi B. András tűzzel-vassal történő újabb kinevezése a kerületi újság élére, azonban azt a választ kapták, hogy ő csak újságírókkal áll szóba, azt pedig ő dönti el, hogy ki az újságíró.

Így épül és terebélyesedik a ferencvárosi ellenzéki labor, az orbáni élet utáni csodás lakmuszpapír – tette hozzá a PestiSrácok.hu.

A Fővárosi Közgyűlésen tanúi voltak még a képviselők által csak Kuka-gate-nek nevezett vitának is, ahol az érvek és ellenérvek eljutottak odáig, hogy Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület fideszes polgármestere levonta a következtetést, miszerint a főváros dolgát is a kerületek teszik, tehát vajon mi szükség van akkor a fővárosi baloldali vezetésre, ha Budapest irányításával és működtetésével abszolút nem törődnek, csak szavakban vannak ott a vártán. 

További részletek az alábbi videóban:

Tovább olvasom

Médiapiac

Spanyol karikatúra készült az ukrajnai népszavazásról

Négy bocs hazatalál az anyamedvéhez, akinél már ott van az egyik bocsa.

Közzétéve:

Fotó: MTI/AP

A spanyolországi orosz nagykövetség tett közzé egy rajzot a Twitter-oldalán, amelyen négy kismedve található – a megszállt ukrajnai Luhanszk, Donyeck, Zaporizzsja és Herszon régiókat szimbolizálva –, amint hazatalálnak a népszavazások után az orosz anyamedvéhez.

Az ötödik, már anyamedve karjában lévő medvebocs pedig a 2014-ben megszállt Krím félsziget lehet – számolt be róla a Mandiner.hu.

Tovább olvasom