Kövess minket!

Médiapiac

A média legbefolyásosabbja ismét Vidus Gabriella

Őt Halkó Gabriella követi, aki amellett, hogy gazdasági és stratégiai igazgatói pozíciót tölt be a TV2-nél, Apropó Média nevű cégével a köztévé legnagyobb beszállítója is. A harmadik helyezett Kaminsky Fanni lett.

Áprilisi számában ismét összeállította a legbefolyásosabb magyar nők listáját a Forbes magazin hazai kiadása.

Az üzleti döntéshozók között a MÁV Zrt. első embere a listavezető. Dávid Ilona 18 ezer fő munkáltatója és a legfrissebb elérhető, 2015-ös adatok szerint 153 milliárdos árbevételű vállalatot irányít. A közgazdász végzettségű topmenedzser a Spar könyvelőjeként kezdte pályáját. A Spar Magyarország Kft. valószínűleg szívesen ad lehetőséget a hölgyeknek, hiszen a hiper- és szupermarkethálózat élén, egyben az üzleti lista negyedik pozíciójában szintén női vezető áll: Heiszler Gabriella két éve irányítja a 414 milliárd forintos árbevételű társaságot. Az üzleti lista ezüstérmese a Henkel ügyvezető igazgatója, Fábián Ágnes, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója került.

Az üzleti listán a magazin azt is feltüntette, hogy a helyezetteknek hány ismerőse van a legnagyobb üzleti közösségi portálon, a Linkedinen. Az üzleti döntéshozó hölgyek húszas listáján mások mellett olyan topmenedzserek kaptak helyet, mint Heal Edina, a Google Magyarország country directora (5.), Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség frissen kinevezett vezérigazgató-helyettese, a Magyar Telekom volt kommunikációs igazgatója (8.), Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. PR, kormányzati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója (10.), Tátrai Bernadett, a Fundamenta Lakáskassza Lakás-takarékpénztár elnök-vezérigazgatója (12.), Lippai-Nagy Írisz, az Amerikai Kereskedelmi Kamara ügyvezetője.

A média legbefolyásosabbja ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország első embere lett. Őt Halkó Gabriella követi, aki amellett, hogy gazdasági és stratégiai igazgatói pozíciót tölt be a TV2-nél, Apropó Média nevű cégével a köztévé legnagyobb beszállítója is. A harmadik helyezett Kaminsky Fanni lett, aki a miniszterelnök Facebook oldalának szerkesztése mellett egyéb kommunikációs feladatokat is ellát. A listára felkerült a piacvezető női magazin (Nők Lapja) lapigazgató főszerkesztője, Vékási Andrea (4.), a frissen csatornát váltott sztárriporter Kálmán Olga (5.), illetve a „magyar Facebook” legnagyobb női véleményvezére, a 880 ezer követővel rendelkező Rubint Réka (10.) is.

A közéleti lista első hat helyezettje valamilyen módon a kormányhoz, illetve a kormányfőhöz kötődik. A listavezető ismét Lévai Anikó, Orbán Viktor felesége lett, őt Szemerkényi Réka követi, aki Washingtonban nagykövetként képviseli Magyarországot (a közeli felmentéséről szóló hír lapzárta után érkezett). A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke; Karas Mónika a harmadik. Helyet kapott rajta az Országos Bírói Hivatal elnöke, egyben Szájer József fideszes EP-képviselő felesége, Handó Tünde (4.), az utóbbi időben médiabefektetéssel is foglalkozó Terror Háza igazgató Schmidt Mária (5.) is. Hetedik helyezett a listán a hazai sportéletet felkavaró háromszoros olimpiai bajnok Hosszú Katinka lett. Érdekesség, hogy a listára egyetlen parlamenti párt képviselője sem került fel, helyett kapott ugyanakkor egy új politikai szervezet, a Momentum elnökségi tagja (8.), Orosz Anna, illetve két jogvédő civilszervezet vezetője (Kapronczay Stefánia, TASZ és Pardavi Márta, Magyar Helsinki Bizottság).

A kultúra területének legbefolyásosabb asszonya Havas Ágnes, a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatója. Őt Spengler Katalin követi, aki férjével, Somlói Zsolttal a hazai kortárs műgyűjtés fontos alakjai. A kelet-európai akvizíciós bizottság tagja a londoni Tate Modernben és a párizsi Centre Pompidou-ban is. A bronzérmes Magyarország legnagyobb prózai színházának igazgatója, Eszenyi Enikő lett, de komoly befolyással bír a Forbes szerint Törőcsik Mari (4.) is, aki legutóbb Jordán Tamás szombathelyi újraválasztása kapcsán hallatta hangját. Hatodik a listán Virág Judit, az egyik legjelentősebb hazai aukciósház alapítója, tulajdonosa. A tízes lista utolsó két helyére két producer, Pataki Ági és Rosta Mária került, előbbi filmes projekteket visz, utóbbi inkább színpadi és koncertprodukciókat visz, legutóbb Alföldi Róbert Passiójának producere volt.

Médiapiac

Folytatódik a ferencvárosi balos médiaháború

Baranyi Krisztina polgármester azt nevez ki a kerületi médiacég élére, aki neki kedves és szimpatikus – reagált nyilatkozta újságírói megkeresésre Gyurákovics Andrea, a Fidesz–KDNP IX. kerületi képviselője a ferencvárosi médiabotrány legújabb fejleményeivel kapcsolatban. Hagymási Zoltán leváltott ügyvezető véleménye szerint a kerületi vezetés nagy problémát okozott a konfliktussal.

Közzétéve:

Borítókép: Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester, fotó: MTI/Balogh Zoltán

– Mindenképpen fordulatot jelent, ha Hoffmann György, Kálmán Olga DK-s országgyűlési képviselő férje visszalépett attól, hogy ő legyen a ferencvárosi önkormányzat által működtetett médiacég vezetője – reagált a Magyar Nemzetnek Gyurákovics Andrea, a Fidesz–KDNP ferencvárosi képviselője arra a hírre, miszerint újabb fordulatot vett a kerületi baloldali médiaháború. A lapnak nyilatkozva kiemelte:

Baranyi Krisztina polgármester képtelen a kompromisszumra, és bár azt hirdeti, hogy független sajtót szeretne, mégis azt nevez ki a kerületi médiacég élére, aki neki kedves és szimpatikus.

Mint ismert, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Ferencvárosi Média Kft. ügyvezető igazgatója, Hagymási Zoltán elbocsátotta a 9 Magazin főszerkesztőjét, Vágvölgyi B. Andrást szerződésszegés miatt. Ferencváros baloldali pártok által támogatott független polgármestere az esetre a Facebook-oldalán akkor úgy reagált: erről a szándékról előzetesen őt nem értesítették. Kijelentette, hogy Hagymási komolytalan indokkal és munkajogilag aggályos módon küldte el Vágvölgyit, ezért javasolta az akkori cégvezető felmentését.

Utóbb kiderült: az ellenzéki képviselőknek sikerült elérniük, hogy Hoffmann György televíziós szakember kerüljön Hagymási helyére. Baranyi ugyanakkor ellenezte a Gyurcsány-párthoz kötődő médiaszakember kinevezését.

A Magyar Nemzet megkereste Hagymási Zoltánt, a leváltott ügyvezetőt, aki a lapnak kifejtette: nem érzi árulásnak az elbocsátását. Szerinte itt a nagyobb probléma az, amit az önkormányzat ezzel okozott: a cég alkalmazottai ugyanis még mindig a pénzüket várják. Hozzátette: mivel a polgármester azt hangoztatta, hogy független médiát szeretne, nem érti, később miért nehezményezte nála, hogy nem értesítette őt Vágvölgyi B. András leváltásáról.

Átmeneti megoldásként Bencsik Márta, a felügyelőbizottság elnöke lenne a vezetője a ferencvárosi médiacégnek. Baranyi csak akkor hajlandó ebbe belemenni, ha az ideiglenes vezető vállalja, hogy Vágvölgyi B. Andrást 2024 ­végéig foglalkoztatja. Azt nem tudjuk, hogy ez a lépés mennyire illik bele a polgármester médiaszabadságról alkotott elképzeléseibe, hiszen ezúttal ő diktálna a testületnek a kerület vezetőjeként. Nem mellékes körülmény, hogy Vágvölgyi többmilliós sérelemdíjat és az elmaradt munkabér kifizetését is követeli a ferencvárosi önkormányzattól – írja a Magyar Nemzet.

Tovább olvasom

Médiapiac

Újra lebukott a Telex

A háború kitörése óta a baloldali sajtó a konfliktusba történő beavatkozás lelkes szószólójaként, majd később az Oroszország-elleni szankciók legnagyobb híveként próbálta meg befolyásolni a magyar közvéleményt. Míg a magyar kormány árstopokkal védi meg a magyar embereket a háborús infláció következményeitől, addig a baloldali újságírók mindent megtesznek, hogy kisebbítsék ezen intézkedések hatásosságát – olvasható a Tűzfalcsoport cikkében.

Közzétéve:

Az alábbi friss példán keresztül pedig újból bepillantást nyerhetünk a baloldali médiumok működésébe, amelyek amellett, hogy a hétköznapi emberek életének legapróbb döntéseibe is beleszólnának, a fake news-gyártásban is élen járnak – olvasható a cikket szemléző Magyar Nemzet hasábjain. 

A legutóbbi kormányinfón a 444-től a Telexhez igazolt Sarkadi Zsolt arról értekezett hosszasan, hogy a kormány miért nem kéri az embereket arra, hogy megváltoztassák fogyasztási szokásaikat/kezdjenek el spórolni/ utazzanak kevesebbet.

Ezután az újságíró azt a kérdést szegezte Gulyás Gergelynek, hogy miért nem ingyenes Magyarországon a benzin?

A miniszterelnökséget vezető miniszter válaszában kiemelte, hogy az emberek életére olyan nagymértékben van hatással a háborús infláció, hogy „ahol ettől meg lehet őket óvni, azt tegyük meg.” Tehát a hatóági áras üzemanyag bevezetése és fenntartása egy jó intézkedés, hiszen ennek köszönhetően nem szabadítjuk rá az egyszeri fogyasztókra a magas piaci árakat.

Ezzel itt véget is érhetne a történet, ha a Telex pár napra rá nem jelentetett volna meg egy olyan cikket, amelyben azt sugallják, hogy Gulyás Gergely ingyen adná a benzint, pedig a bolygó védelme érdekében a spórolásra kellene ösztönöznie az embereket.

„Gulyás ingyen is adná a benzint, pedig inkább az autózás visszaszorításán kellene ügyködnie” – áll a telexes cikk címében a félrevezető, Gulyás Gergelynek tulajdonított állítás.

Az alábbi videón (2:35 percnél) látható, hogy az ingyen benzin kérdését a Telex újságírója vetette fel, és nem Gulyás Gergely javasolta. Sőt, félig viccesen reagált a felvetésre, megemlítette, hogy azokban az országokban ingyenes az üzemanyag, amelyek kőolaj-nagyhatalmak.

Ez a videó és az azt követő cikk az egyik legjobb példa arra, hogy milyen elvtelen módszerekkel operál a baloldali média. 

Ha már a szankciók iránt lelkesedő baloldali médiáról beszélünk, akkor érdemes megemlítenünk azt az ominózus esetet is, amikor az egyik 444-es újságíró arról beszélt az ATV-ben, hogy az Oroszország ellen bevezetett gazdasági intézkedések nekünk, magyaroknak is kell hogy fájjanak. Meglepő módon akkor is az olajembargóról volt szó.

A 444-es Vég Márton úgy fogalmazott, hogy „jelenleg olyan szankciót nem lehet bevezetni, amely nem fájna. Szerintem egy kicsit muszáj, hogy fájjon nekünk is. (…) Nyilván Európának fájni fog és Magyarországnak is fájni fog. Gazdasági visszaesést okoz, inflációt okoz és a GDP is visszább fog esni, de morálisan ezt tartom helyesnek!”

– emlékeztetett rá a Tűzfalcsoport.

Tovább olvasom

Médiapiac

Brutálisan veszteséges a Disney+

Közel egy milliárd dollár a streamingszolgáltató vesztesége, a veszteség mértéke 50 százalékot emelkedett tavaly óta.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Szerdán éjjel jött ki a Disney+ harmadik negyedéves pénzügyi jelentése. A streamingszolgáltatóhoz tartoznak a Disney, Pixar, Marvel, Star Wars valamint a 20th Century Foxhoz tartozó filmek. Az előfizetők száma 137,7 millióról 152,1 millióra növekedett, az ebből származó bevétel is nőtt 23 százalékot, viszont a nettó veszteség a tavalyi 0,6 milliárdról 0,9 milliárdra nőtt, közel 50 százalékkal.

A veszteség növekedésnek hátterében a saját gyártású produkciók számának valamint ezek gyártási költségeinek emelkedése áll.

Növekvő veszteség = Áremelés

A növekvő veszteségek miatt a Disney+ anyavállalata egy nem túl meglepő megoldást eszelt ki: árat emelnek – számolt be róla a Mandiner.

A hazánkat és Európát érintő új árakról még nincsen információ, viszont az Egyesült Államokban a korábbi $7.99-től $10.99-re emelnek valamint bevezetnek egy új, reklámokkal tarkított csomagot $7.99-ért.

Tovább olvasom